Tja George heeft zich natuurlijk het meest verdacht gemaakt deze aflevering:
mogelijke actie:
-de telefoonverbinding met de auto werd verbroken, waar hij Prince van beschuldigde, hij kan de verbinding ook zelf verbroken hebben of er was hier idd gewoon sprake van een slechte telefoonlijn.
wel op zeker door zijn toedoen:
-de koptelefoon die hij met grote zekerheid aan de doeners doorbelde als zijnde het artikel wat ze moesten kopen, dit zonder te zoeken op internet wat ze bij de andere aanwijzingen wel meteen hadden gedaan
-het noemen van Karen ipv Kerstin als druivenplukster waar de anderen, Dick, Ellen, Pamela en Prince hem in verbeterden.
Dat zijn 2 aanwijzingen die het alleszins rechtvaardigen om hem in hoge mate te verdenken.
Maar daarentegen communiceert hij zo kinderlijk, er komt niks vloeiends, op een stellige manier uit, het is allemaal warrig, onder het vertellen is hij ook voortdurend aan het giechelen en druk aan het gebaren met z'n handen.
Ik kan me bij hem dan ook zo moeilijk de rol van de Mol voorstellen die donders goed weet wat ie aan het doen is en heel slinks iedereen tegen elkaar aan het uitspelen is. Dan verwacht ik iemand die praktisch denkt, flexibel is, uitstekend kan improviseren, exact aanvoelt wanneer ie wel of juist niet kan saboteren en dingen helder en bondig over kan brengen aan anderen. En da's nou niet bepaald het beeld wat ik van George heb gekregen in deze 2 afleveringen.
Maar wie weet, speelt ie het heel erg goed en worden we zo op het verkeerde been gezet, het is zeker geen voor de hand liggende kandidaat voor de Mol en dat is nou juist weer iets wat als aanwijzing wordt meegegeven op de site, niks is zoals het lijkt.
Karen tikte overigens bij de andere aanwijzingen heel resoluut de url in op de laptop maar met het gedicht kwam dat niet bij haar op? De verdachtmakingen aan het adres vd Mol die ze deed tegen de anderen waren weer net iets te veel van het goede om serieus te nemen vond ik.
Dan een vraagje aan degenen die dit wel duidelijk hebben gezien of anders wellicht nog op video hebben staan, nadat iedereen zijn of haar enveloppe had opengescheurd en aan de anderen had laten zien haalde Jantien de inhoud uit haar enveloppe.
Op het moment dat ze alles er uit trok viel er toen iets uit? of stak er iets onder uit de papieren? iets glimmends? het was hetgeen waar Prince naar wees. En wat zei hij toen het aanwijzend, ik verstond "telefoonnummers"?
Hoe dan ook, ik vond het vreemd dat Prince na, wat althans leek op een korte blik op iets aan de achterkant van het setje paperassen, meteen zei nadat Jantien begon voor te lezen: "maar er zit voor ons allemaal zo'n papier in."
Want hoe heeft hij dat zo snel kunnen zien? volgens mij keek hij alleen naar iets op de achterkant van de set paperassen en valt daar onmogelijk uit op te maken dat het geen lijvig document was, maar een set kopieen die bestemd waren voor elk van de deelnemers?