Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551299 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #980 Gepost op: 7-08-2014, 23:31:06 »
Oh handig  :P
Dan zal het wel kloppen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #981 Gepost op: 7-08-2014, 23:32:30 »
Waarom gewoon geen PEC Inter ofzo, lijkt me machtig voor die supporters. Van een Rio Ave of Rapid Wien bijv. zie ik ze ook niet zomaar winnen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #982 Gepost op: 7-08-2014, 23:34:23 »
Waarom gewoon geen PEC Inter ofzo, lijkt me machtig voor die supporters. Van een Rio Ave of Rapid Wien bijv. zie ik ze ook niet zomaar winnen.
Ja ik gun ze de mooiste ervaring van hun leven, waarvan echt  het mooiste is Tottenham uit op White hart Lane of Celtic uit op Celtic Park. Dan gaan ze echt met duizenden erheen, maar ik kijk ook naar de kansen voor het Nederlands voetbal. Dan Liever Rio Avo of Rapid Wien :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #983 Gepost op: 8-08-2014, 00:05:05 »
Feyenoord geplaatst, dat betekent dus meer kans om de groepsfase te halen. Het zou super zijn als alle 4 de clubs de groepsfase zouden halen alleen schat ik die kans heel erg klein in
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #984 Gepost op: 8-08-2014, 00:16:14 »
Hoe komt PEC überhaupt nog aan 8.862 punten?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #985 Gepost op: 8-08-2014, 00:21:07 »
Ik zie zelf dat PEC 7.162 punten heeft maar hoe zij daaraan komen zou ik echt niet weten. Die ranking wordt toch alleen gebaseerd op wat ze in Europa gedaan hebben? Of niet soms?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #986 Gepost op: 8-08-2014, 09:04:06 »
Er is bekend gemaakt tegen wie Feyenoord, Pec, PSV en FC Twente kan loten voor de play-offs van de Europa League

Mogelijke tegenstanders PSV:

Neftchi PFK, Ruch Chorzow, Karabükspor, IF Elfsborg en Shakhttor Soligorsk.

Mogelijke tegenstanders Feyenoord:

Stjarnan , FC Midtjylland, HNK Rijeka, Grasshopper, FC Zorya Luhansk, FC Krasnodar.

Mogelijke tegenstanders FC Twente:

Qarabağ FK, Petrolul Ploieşti, Zimbru Chisinau, HJK Helsinki, FC Rostov

Mogelijke tegenstanders PEC Zwolle:

Lokomotiv Moskou, Borussia Mönchengladbach, Sparta Praag, Villarreal en Young Boys.


« Laatst bewerkt op: 8-08-2014, 09:25:55 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #987 Gepost op: 8-08-2014, 09:34:23 »
Eens kijken [oppervlakkig though it may be]:

PSV lijkt me prima geloot, denk favoriet ongeacht het team.
Feyenoord.. mja.. Krasnodar zou weleens eind v/d rit kunnen zijn, en ook Grasshoppers beter ontwijken. Anderen lijken wel te doen.
Twente moet gewoon Petrolul ontwijken - rest zou priiiima voor ze zijn.
PEC moet iedereen ontwijken ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #988 Gepost op: 8-08-2014, 10:00:57 »
Mogelijke tegenstanders Feyenoord:

Stjarnan , FC Midtjylland, HNK Rijeka, Grasshopper, FC Zorya Luhansk, FC Krasnodar.
Grasshopper en Krasnodar zijn het lastigst. De rest moet te doen zijn, maar dan moet de verdediging wel gaan werken aan het reduceren van persoonlijke fouten.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #989 Gepost op: 8-08-2014, 13:17:15 »
De loting voor de Nederlandse clubs:

PEC Zwolle - Sparta Praag
Qarabag - FC Twente
PSV - Shakhtyor
Feyenoord - Zorya

In het eerste opzicht een goede loting voor PSV, Twente en Feyenoord
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #990 Gepost op: 8-08-2014, 13:21:30 »
Qarabag, had Twente daar al eens niet eerder tegen gespeeld? 2011 ofzo? het zijn goede lotingen maar ook weer lotingen van 3x niks: Oekraïne, Azerbaijan, Wit-Rusland.. en voor PEC, het had erger gekund, maar Sparta Praag wel lastig..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #991 Gepost op: 8-08-2014, 13:22:30 »
Maar eh.. lag Luhansk niet midden in een oorlogsgebied?  ??? zal wel ergens anders gespeeld gaan worden..

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #992 Gepost op: 8-08-2014, 13:23:46 »
Yup inderdaad, allemaal de sterkste teams ontlopen.
Horen alle drie de aanzienlijke favoriet te zijn.

PEC ook best okay. Villareal en Gladbach waren absoluut sterker; Young Boys zwakker, en de lokomotieven.. ach, zelfde categorie probably als Praag.
Dus kon iets beter, maar vooral stuk slechter. En wie weet, tegen Ajax hebben ze het ook een aantal keer prima gedaan.

Qarabag, had Twente daar al eens niet eerder tegen gespeeld? 2011 ofzo? het zijn goede lotingen maar ook weer lotingen van 3x niks: Oekraïne, Azerbaijan, Wit-Rusland.. en voor PEC, het had erger gekund, maar Sparta Praag wel lastig..

Man, jouw geheugen is fenomenaal voor voetbalgeschiedenis. ::bravo::

Even opgezocht: was in 2009.
Twente won eerste wedstrijd 3-1; daarna bleef de tweede op 0-0 steken.

edit2:
Ze stonden hiervoor in 3de ronde voor champions league, waar ze eruit werden gekickt door Red Bull Salzburg - maar niet nadat ze de thuiswedstrijd met 2-1 hadden gewonnen [uit 0-2 verloren though].
So that's nice.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2014, 13:29:32 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #993 Gepost op: 8-08-2014, 13:40:11 »
Man, jouw geheugen is fenomenaal voor voetbalgeschiedenis. ::bravo::

Even opgezocht: was in 2009.
Twente won eerste wedstrijd 3-1; daarna bleef de tweede op 0-0 steken.
::rofl:: ooh 2009 alweer? In ieder geval wist ik zeker dat ze er een play-off hadden gespeeld. Sterker nog, hadden ze n.a.v. die wedstrijd niet zn Azerbaijaanse speler gehaald? Iets met -ov op het einde? Ben even zn naam kwijt.

 Jeetje wat vliegt de tijd, een jaar later werden ze kampioen van Nederland en werden ingedeeld in een CL poule met Tottenham, Werder Bremen en Inter Milaan volgens mij. Dat even tussendoor om mn geheugen op te frissen :P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #994 Gepost op: 8-08-2014, 13:50:11 »
De vorige wedstrijd van Zorya werd gespeeld in Kiev dus is denk dat de wedstrijd tegen Feyenoord daar ook gespeeld gaat worden. Ik ben benieuwd hoe Feyenoord het gaat doen tegen hun. En ook wel typisch. Alle 4 de clubs moeten naar Oost-Europa
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #995 Gepost op: 8-08-2014, 14:03:46 »
Gunstige loting voor alle Nederlandse ploegen. Alleen Zwolle is de underdog, maar Sparta Praag is zeker niet de zwaarste ploeg die ze hadden kunnen treffen. Bovendien: als ze twee keer kunnen stunten tegen Ajax, waarom dan niet tegen Sparta Praag?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #996 Gepost op: 8-08-2014, 14:19:22 »
Sterker nog, hadden ze n.a.v. die wedstrijd niet zn Azerbaijaanse speler gehaald? Iets met -ov op het einde? Ben even zn naam kwijt.

heh, het is een beste uitdaging om een Azerbaijaan te bedenken met een naam die niet op -ov [of evt -ev] eindigt ;)

Ken er welgeteld 1, hoewel toen hij er woonde het nog deel was van de USSR: Garik Weinstein.

Maar die veranderde zijn naam later, naar Kasparov ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #997 Gepost op: 8-08-2014, 14:20:44 »
heh, het is een beste uitdaging om een Azerbaijaan te bedenken met een naam die niet op -ov [of evt -ev] eindigt ;)

Ken er welgeteld 1, hoewel toen hij er woonde het nog deel was van de USSR: Garik Weinstein.

Maar die veranderde zijn naam later, naar Kasparov ;)
Haha :P Heb het inmiddels opgezocht: Javadov was het :) Kwam over van Qarabag

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #998 Gepost op: 8-08-2014, 17:26:49 »
Op het eerste gezicht een goede loting

Maar ik ga het gezien de recente resultaten van Nederlandse ploegen even bagataliseren.

Feyenoord-Loehansk. Niemand kent Loehansk, maar de Oekraïnse competitie is op basis van de UEFA-Coefficenten sterker dan de Eredivisie. Dus t zal geen makkie worden

Zelfde geldt mss ook wel voor PSV ::). Tuurlijk PSV zwaar favoriet. Maar shaktaralahuppelepup won wel in Waregem met 5-2 van Zulte Waregem. Toch een aardige ploeg in Belgie, vorig jaar voorronde CL tegen PSV.

Dat Azerbeidjaanse ploegje lijkt me wel een makkie :P

You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #999 Gepost op: 9-08-2014, 13:56:25 »
Ik zie zelf dat PEC 7.162 punten heeft maar hoe zij daaraan komen zou ik echt niet weten. Die ranking wordt toch alleen gebaseerd op wat ze in Europa gedaan hebben? Of niet soms?
Volgens mij niet, in het verleden telden ook prestaties in eigen competitie en beker mee.

En wat de loting betreft: PEC heeft natuurlijk het zwaarst geloot, maar dat kon ook bijna niet anmders. En daarnaast ook nog eens een mooie naam. Moelijk wordt het wel, hoewel ze, als ze weten te spelen als tegen Ajax zeker kansen hebben om door te gaan.

Feyenoord treft dus een ploeg die voor de tweede maal in zijn bestaan Europees speelt... Een complete onbekende dus, en dat maakt het moeilijk; daarnaast is Oekraïens clubvoetbal in opkomst. Toch zou het niet mis moeten mogen gaan.

PSV heeft hetzelfde probleem als Feyenoord denk ik, favoriet zijn, maar wel tegen een complete onbekende. Dat wordt zeker geen makkie.

Tot slot Twente: op papier de makkelijkste tegenstander, maar papier kan soms bedriegen. En Twente heeft het tegen (veel) mindere ploegen heel vaak zeer lastig, zo is in het verleden bewezen. Nee, die zijn er zeker nog niet.
Ich bin ein Bärliner!