Auteur Topic: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?  (gelezen 15831 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?
« Reactie #40 Gepost op: 9-07-2020, 13:24:24 »
Hoe gaat het ondertussen in het Belgische voetbal? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?
« Reactie #41 Gepost op: 9-07-2020, 15:05:02 »
Hoe gaat het ondertussen in het Belgische voetbal? ::hypocriet::

als een bende kleuters op de speelplaats die pas mogen starten als ze de laatste man gekozen hebben, maar niemand wilt hen...

Ik ben ook niet persé voorstander van de BENE-liga (maar ik snap het idee waarom wel) want:

-wat met de Europese plaatsen? nu zijn er per seizoen ongeveer 10 ploegen van beide landen die Europees spelen, dit gaan ze nooit krijgen. Maximum 5 à 6.
Daarbij (maar dat is persoonlijk) ben ik bij Europees voetbal fan van elke Belgische ploeg, maar stel dat er 4 Nederlandse ploegen en 1 Belgische Europees spelen zie ik mezelf dat gevoel niet krijgen bij PSV, Feyenoord of Ajax.

- wat met de kleinere ploegen? Die verliezen inkomsten als de sterkere ploegen niet meer komen, minder krachtmetingen en waarom zou een Groningen of een STVV minder kans mogen hebben op Europees voetbal als Ajax, Brugge of Anderlecht. Daarbij zonder kleinere ploegen, verliest het voetbal een deel van zijn charme.

- de Waalse kant van België loopt hier niet warm voor. Die vinden eerder aansluiting bij Frankrijk (omwille van taal en cultuur) dan bij Nederland.


Dus in mijn ogen: Nop, niet doen
klaar voor de strijd

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?
« Reactie #42 Gepost op: 9-07-2020, 15:56:00 »

- de Waalse kant van België loopt hier niet warm voor. Die vinden eerder aansluiting bij Frankrijk (omwille van taal en cultuur) dan bij Nederland.
Dus in mijn ogen: Nop, niet doen

Mee eens. Een tijd geleden had ik er in een ander topic dit over gepost:

Wat betreft de BeNe(Lux)-liga: ook ik ben hier in de verste verte geen voorstander van. Als er wordt gezegd dat het een voordeel is dat er een markt is van een gebied van 28 miljoen mensen (Ned+Bel) bij een gezamelijke competitie dan wordt er maar al te makkelijk vergeten dat fans en clubs uit beide landen totaal geen gezamelijke historische traditie hebben. In België is er al een cohesieprobleem tussen Vlaanderen en Wallonië, laat staan dat dat dan nog zou lukken met Nederlandse clubs er bij. Kansloze zaak.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?
« Reactie #43 Gepost op: 23-07-2020, 18:29:47 »
Ik ga toch echt liever naar Feyenoord-Club Brugge en Feyenoord-Anderlecht dan naar Feyenoord-VVV en Feyenoord-RKC. Dus wat mij betreft JA tegen BENELIGA
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs?
« Reactie #44 Gepost op: 26-07-2020, 12:58:28 »
Misschien Anderlecht of Club, maar prefereer jij dan een wedstrijd tegen Eupen of Genk boven VVV of RKC? Ik in ieder geval niet. Men had ooit hetzelfde idee bij de dames, maar daar is de Beneliga hopeloos mislukt... (bij de wedstrijden tegen de Belgische teams hing ook totaal geen sfeer...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: BENE-Liga,ja of nee? En welke Clubs
« Reactie #45 Gepost op: 26-07-2020, 13:32:49 »
Ik vind vooral het mee gaan naar uitwedstrijden In een beneliga totaal niet aantrekkelijk. Charleroi, Genk of Luik Nee dank je beleefd.

Verder twijfel ik ook of her Niveau hoger wordt.want er wordt gezegd meer publiek, meer inkomsten waardoor je je club kunt uit bouwen , zowel qua infrastructuur als Met betere spelers.

Nou Ik kan me niet voor stellen dat erbij een match willem II - standard Luik meer mensen komen dan bij een match tegen nac of rkc.

Verder denk ik ook dat het de doodsteek is voor al het betaald voetbal onder de beneliga. Want wat blijft er nog voor hen over voor tv rechten etc.


En Ik vind het erg grappig als je de eerste posts in dit topic leest, denigrerend over topvoetbal bij vrouwen en de namen van nac en Nec bij evt nederlandse clubs. ;D
« Laatst bewerkt op: 26-07-2020, 13:39:35 door Tarbozan »