Auteur Topic: Schooltopic  (gelezen 525685 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Schooltopic
« Reactie #800 Gepost op: 12-08-2011, 11:45:20 »
d*n wordt gewoon net als ik een toyboy
Verdient dat nog een beetje?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #801 Gepost op: 12-08-2011, 12:43:08 »
Mmm, natuur&bosbeheer, zelf ook nog ooit over nagedacht :) Wageningen dan zeker dus? ;-)
Ben zelf na een jaar wageningen naar utrecht gevlucht :P Dat dorpse is niks voor mij.

Ik heb net mn rooster gekregen. Na september ben ik dood, en dan krijg ik het gelukkig qua contacturen even wat rustiger, haha.

Eerste week (vanaf 5 sept) 4 dagen lang van 9 tot 5 hoorcollege en practica plantdeterminatie (verplicht onderdeel in eerste jaar wageningen, ook voor bos&natuurbeheer geloof ik:P (flora(&fauna bij biologie)) dus dat wordt een eitje). Dan in het WEEKEND voorbereiding voor reis naar terschelling, dan maandag naar terschelling toe voor 2 weken. Dan heel veel vrij voor verslag maken enzo, vervolgens heel veel vrij voor leren van tentamen. En dan krijg ik eindelijk een normaal rooster :P 2 á 3 keer per week bijna alleen nog maar hoorcollege, haha.




If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #802 Gepost op: 12-08-2011, 12:47:42 »
Mmm, natuur&bosbeheer, zelf ook nog ooit over nagedacht :) Wageningen dan zeker dus? ;-)
Ben zelf na een jaar wageningen naar utrecht gevlucht :P Dat dorpse is niks voor mij.

Ik heb net mn rooster gekregen. Na september ben ik dood, en dan krijg ik het gelukkig qua contacturen even wat rustiger, haha.

Eerste week (vanaf 5 sept) 4 dagen lang van 9 tot 5 hoorcollege en practica plantdeterminatie (verplicht onderdeel in eerste jaar wageningen, ook voor bos&natuurbeheer geloof ik:P (flora(&fauna bij biologie)) dus dat wordt een eitje). Dan in het WEEKEND voorbereiding voor reis naar terschelling, dan maandag naar terschelling toe voor 2 weken. Dan heel veel vrij voor verslag maken enzo, vervolgens heel veel vrij voor leren van tentamen. En dan krijg ik eindelijk een normaal rooster :P 2 á 3 keer per week bijna alleen nog maar hoorcollege, haha.







Klinkt leuk, maar idd wel zwaar..

Mijn rooster is ook angstaanjagend vol. Veel practica en hoorcolleges. (Volgens mij heb ik evenveel practica als ik in de rest van 'm'n studie eb gehad bij elkaar haha)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Schooltopic
« Reactie #803 Gepost op: 15-08-2011, 11:38:20 »
Mmm, natuur&bosbeheer, zelf ook nog ooit over nagedacht :) Wageningen dan zeker dus? ;-)
Ben zelf na een jaar wageningen naar utrecht gevlucht :P Dat dorpse is niks voor mij.
nee Wageningen zit de universiteit van de opleiding, in Velp zit het Hbo.
Heb je wel al een beroep/soort baan op het oog?
niet specifiek al een baan, maar wel richtingen. Ik moet gewoon het eerste jaar wat ik nou echt de leukste richting vind en dan kan ik misschien kijken naar beroepen :P.
d*n wordt gewoon net als ik een toyboy
als bijbaantje hea ;D
Verdient dat nog een beetje?
tonnen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #804 Gepost op: 16-08-2011, 17:44:18 »
Argghhhhhhh.... Kom net voor het eerst in 3 weken weer op m'n kamer in Ede, ligt daar een brief van de uni. Ik denk 'jippie, m'n collegekaart'.. is het een brief van Studiepunt Biologie dat ik een negatief bindend studieadvies heb omdat ik maar 3 eerstejaarsvakken zou hebben gehaald... =_=' Wat dus nergens op slaat: ik heb mijn eerste jaar in Wageningen gedaan, wilde vervolgens overstappen naar Utrecht, heb met iemand van datzelfde studiepunt afspraken gemaakt, en ik zou dan nog 3 van de eerstejaarsvakken van Utrecht doen om daar ook aan de eisen voor het eerste jaar te voldoen. De rest van het jaar zo uik opvullen met tweedejaarsvakken. Nou prima, die drie eerstejaarsvakken gehaald, alle andere vakken van het tweede jaar ook gewoon gehaald. En door stomme communicatie denken ze nu dat ik ALLEEN die drie eerstejaarsvakken heb gedaan, terwijl in mijn dossieroverzicht duidelijk staat dat ik voor de rest vrijstellingen heb. Arghhhhh.... gedoe allemaal.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Schooltopic
« Reactie #805 Gepost op: 16-08-2011, 18:10:08 »
wat een gedoe allemaal  :-\\.
Maar je weet zelf wel hoe het zit ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #806 Gepost op: 16-08-2011, 19:30:09 »
Argghhhhhhh.... Kom net voor het eerst in 3 weken weer op m'n kamer in Ede, ligt daar een brief van de uni. Ik denk 'jippie, m'n collegekaart'.. is het een brief van Studiepunt Biologie dat ik een negatief bindend studieadvies heb omdat ik maar 3 eerstejaarsvakken zou hebben gehaald... =_=' Wat dus nergens op slaat: ik heb mijn eerste jaar in Wageningen gedaan, wilde vervolgens overstappen naar Utrecht, heb met iemand van datzelfde studiepunt afspraken gemaakt, en ik zou dan nog 3 van de eerstejaarsvakken van Utrecht doen om daar ook aan de eisen voor het eerste jaar te voldoen. De rest van het jaar zo uik opvullen met tweedejaarsvakken. Nou prima, die drie eerstejaarsvakken gehaald, alle andere vakken van het tweede jaar ook gewoon gehaald. En door stomme communicatie denken ze nu dat ik ALLEEN die drie eerstejaarsvakken heb gedaan, terwijl in mijn dossieroverzicht duidelijk staat dat ik voor de rest vrijstellingen heb. Arghhhhh.... gedoe allemaal.

Aaah klote zeg! Communicatie blijft moeilijk voor sommige mensen :S Hopen dat het allemaal op tijd wordt opgelost!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #807 Gepost op: 16-08-2011, 21:08:54 »
Hoop het ook, heb een lange en beetje geïrriteerde mail gestuurd, en morgen ga ik ook gewoon even bellen. Zo stom. Uit hoeveel mensen zou het studiepunt bestaan, willen ze zo'n stomme communicatiefout maken?? De brief is ondertekend door de secretaris, en de afspraken heb ik gemaakt met de studieadviseur.. naja, raar gedoe. In Osiris staan duidelijk al m'n cijfers + vrijstellingen. Heb ook een kopie van mn dossier bij de mail gedaan. Hopelijk vinden ze LEZEN niet al te moeilijk, maar je weet het maar nooit :P
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #808 Gepost op: 16-08-2011, 21:21:15 »
Hoop het ook, heb een lange en beetje geïrriteerde mail gestuurd, en morgen ga ik ook gewoon even bellen. Zo stom. Uit hoeveel mensen zou het studiepunt bestaan, willen ze zo'n stomme communicatiefout maken?? De brief is ondertekend door de secretaris, en de afspraken heb ik gemaakt met de studieadviseur.. naja, raar gedoe. In Osiris staan duidelijk al m'n cijfers + vrijstellingen. Heb ook een kopie van mn dossier bij de mail gedaan. Hopelijk vinden ze LEZEN niet al te moeilijk, maar je weet het maar nooit :P

Idd..., Als je morgen belt en je dossier van osiris mailt zal het wel goed komen.. Je hebt namelijk al je vakken gewoon gevolgd/vrijstelling gekregen..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #809 Gepost op: 16-08-2011, 21:27:46 »
balen Mascha!!!

de communicatie is tegenwoordig waardeloos in bijna elke instelling
dus ook in universiteiten

je zou toch denken dat dat wel goed in elkaar zou moeten zitten
niet dus!!! :(
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #810 Gepost op: 16-08-2011, 21:34:11 »
Nope, valt me ook erg tegen van ze. Komt allemaal heus wel goed, en hopelijk krijg ik ook wel excuses voor het gedoe, maar wil wel gauw een keer mn collegekaart enzo hebben. Gelukkig ben ik nog niet afgesloten van osiris en mn studentmail enzo.. :P
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #811 Gepost op: 16-08-2011, 21:47:08 »
Nope, valt me ook erg tegen van ze. Komt allemaal heus wel goed, en hopelijk krijg ik ook wel excuses voor het gedoe, maar wil wel gauw een keer mn collegekaart enzo hebben. Gelukkig ben ik nog niet afgesloten van osiris en mn studentmail enzo.. :P
het zal idd wel goedkomen, maar dit geeft zoveel stress en verpest gewoon je vakantie, toch?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #812 Gepost op: 16-08-2011, 21:57:31 »
Nope, valt me ook erg tegen van ze. Komt allemaal heus wel goed, en hopelijk krijg ik ook wel excuses voor het gedoe, maar wil wel gauw een keer mn collegekaart enzo hebben. Gelukkig ben ik nog niet afgesloten van osiris en mn studentmail enzo.. :P

Ohja, gelukkig niet... Dat zou een stuk vervelender zijn geweest... Ik vertrouw erop dat t helemaal goed komt!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #813 Gepost op: 16-08-2011, 22:02:21 »
Verdient dat nog een beetje?
als toyboy hoef je geen geld te verdienen
spullen die je wilt worden gewoon voor je gekocht ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #814 Gepost op: 16-08-2011, 23:50:09 »
het zal idd wel goedkomen, maar dit geeft zoveel stress en verpest gewoon je vakantie, toch?

Ach, er zijn nog vervelendere dingen gebeurd deze vakantie, dus dit kan er nog wel bij.. (oma overleden :( , vervelend gedoe met een of ander stom makelaarsbedrijf.. dan valt dit nog wel mee)

Maargoed, morgen maar ff bellen.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schooltopic
« Reactie #815 Gepost op: 16-08-2011, 23:54:22 »
Ach, er zijn nog vervelendere dingen gebeurd deze vakantie, dus dit kan er nog wel bij.. (oma overleden :( , .
sterkte ::hug::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #816 Gepost op: 17-08-2011, 12:56:10 »
Dankje :)

Nou, net ook even m'n studiepunt gebeld. Zou allemaal geregeld worden, met de melding "wij weten natuurlijk ook niet welke afspraken jij met de studieadviseur hebt gemaakt". Wordt dat niet ergens vastgelegd ofzo? Overlegd de studieadviseur niet even met de andere medewerkers van het studiepunt?? Naja, dus ze kennen inderdaad 'communicatie' niet, dat is wel duidelijk.
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Schooltopic
« Reactie #817 Gepost op: 31-08-2011, 14:56:48 »
Pfff.. lekker zeg, nog geen klassenindeling bekend, nog niet bekend of ik een bepaalde minor mag volgen, weet nog niet wannneer ik les heb(Want weet niet in welke groep ik zit voor bepaalde vakken)Hopelijk weet ik morgen meer, en zo niet dan wordt dat weer als een gek rondmailen :P

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #818 Gepost op: 5-09-2011, 20:58:41 »
Gaat lekker op m'n eerste collegedag van het jaar... :P

Gisteren laat ik mn tas (met portemonnee) in de trein liggen.. na een hoop gedoe, een stel aardige conducteurs, flink ergeren aan de NS service (geen enkel telefoonnummer te bereiken op zondagavond... =_=) en een gratis treinritje Ede-Wageningen - Nijmegen had ik drie uur later mn tas weer terug :P Kon dus in elk geval naar de uni vanochtend XD

Kwam ik weer thuis, wil ik mn spullen voor college vandaag vast inpakken, kan ik m'n boek nergens vinden. Een week geleden had ik 'm nog in m'n handen, maar hij was foetsie. Kamer 10x over hoop gehaald, ouders gebeld, niks. Vandaag dus helaas niet bij me kunnen hebben, best irritant. Vanmiddag nog maar eens gezocht, ook in de papiercontainer gekeken... en daar lag 'ie... XD Whoeps......

Nou, vanochtend trein ook nog vertraging, veeeeel te druk bij de bussen.. maar was nog op tijd gelukkig ;) 

If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schooltopic
« Reactie #819 Gepost op: 5-09-2011, 21:27:44 »
Gaat lekker op m'n eerste collegedag van het jaar... :P

Gisteren laat ik mn tas (met portemonnee) in de trein liggen.. na een hoop gedoe, een stel aardige conducteurs, flink ergeren aan de NS service (geen enkel telefoonnummer te bereiken op zondagavond... =_=) en een gratis treinritje Ede-Wageningen - Nijmegen had ik drie uur later mn tas weer terug :P Kon dus in elk geval naar de uni vanochtend XD

Kwam ik weer thuis, wil ik mn spullen voor college vandaag vast inpakken, kan ik m'n boek nergens vinden. Een week geleden had ik 'm nog in m'n handen, maar hij was foetsie. Kamer 10x over hoop gehaald, ouders gebeld, niks. Vandaag dus helaas niet bij me kunnen hebben, best irritant. Vanmiddag nog maar eens gezocht, ook in de papiercontainer gekeken... en daar lag 'ie... XD Whoeps......

Nou, vanochtend trein ook nog vertraging, veeeeel te druk bij de bussen.. maar was nog op tijd gelukkig ;) 



XD zoiets kan ook alleen maar jou overkomen hea...

Was idd echt te druk op de uithof... K heb 1 uur en 15 minuten in de rij moeten staan voor m'n boeken :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!