Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 435973 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1660 Gepost op: 7-06-2020, 02:53:17 »
Als ik hoor black lives matter, komt er meteen bij me op en joden, Sikhs , lgbtq, latino’s etc, doen die levens er niet toe.

Dus wat ik er mee wil zeggen is dat ik het niet zo goed snap waarom je juist de aandacht een kleur mee wilt geven. Het gaat om discriminatie en belachelijk politiegeweld. ( en in die betekenis heb ik daar voor ook vandaag gedemonstreerd).

Als dit geweld tegen een mexicaan of canadees was gepleegd had ik vandaag ook op mijn kruisje op de schouwburgring gestaan.

Dus ik noem Met het aandacht vragen voor meerdere kleuren de zwarten niet zielig en ik Ben niet blind voor hun problematiek. Maar het is een problematiek van meerdere groeperingen.

Dus ik zal het geen alm noemen maar vindt de naam blm ook niet passen  ::bravo::
Tuurlijk is alm wel een tegenbeweging , die aandacht wil voor alle groeperingen. En zitten er binnen de alm mensen die geen f—k geven om zwarten , en zitten er bij de blm mensen dje echt geen f—k geven om Andere kleuren dan zwart.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1661 Gepost op: 7-06-2020, 02:53:50 »
Sorry, maar ik word hier heel naar van en vind dit niet oké. Ga je me nu ergens van beschuldigen?  ???

We discussiëren hier over de opvatting van ALM. Dat wil nog niet zeggen dat ik Black Lives minderwaardiger vind.


Ik beschuldig je toch helemaal nergens van? Als we het dan toch hebben over veel erbij interpreteren ??? Ik zeg nergens dat je black lives minderwaardig vind, dat maak jij ervan.

Ik zeg alleen dat jij je hier aangevallen voelt en dat dit ook het gevoel is wat je geeft aan BLM activisten door ALM te gebruiken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1662 Gepost op: 7-06-2020, 02:57:16 »
Als ik hoor black lives matter, komt er meteen bij me op en joden, Sikhs , lgbtq, latino’s etc, doen die levens er niet toe.
En dat is dus precies het probleem! Die doen er ook toe, maar daar gaat het nu even niet om. Deze beweging gaat om het systematische racisme tegen zwarten. Waarom vind je het dan zo belangrijk om meteen de aandacht te verschuiven naar dat anderen ook gediscrimineerd worden?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1663 Gepost op: 7-06-2020, 03:01:54 »
Jawel ALM is wel een tegenbeweging. In Leeuwarden is een BLM protest en er is een tegendemonstratie aangekondigd onder de naam ALM 🤷‍♀️

Die gaat niet door.

https://www.ad.nl/friesland/tegendemonstratie-black-lives-matter-in-leeuwarden-afgelast~a3fb3fa2/?referrer=https://www.google.com/

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1664 Gepost op: 7-06-2020, 03:05:02 »
Ik beschuldig je toch helemaal nergens van? Als we het dan toch hebben over veel erbij interpreteren ??? Ik zeg nergens dat je black lives minderwaardig vind, dat maak jij ervan.

Ik zeg alleen dat jij je hier aangevallen voelt en dat dit ook het gevoel is wat je geeft aan BLM activisten door ALM te gebruiken.

Ik gebruik het niet, maar ik discussieer erover. Dat vind ik niet hetzelfde.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1665 Gepost op: 7-06-2020, 03:11:10 »
Omdat andere levens ook  gediscrimineerd worden.
En dat deze beweging over systematische racisme tegen zwarten gaat?  H,m luister masr eens goed naar de bewoordingen van enkele van de front vrouwen van deze beweging. Het gaat ze om alle levens.

Dat ze het brandende huis nu leggen bij de zwarte bevolking valt te begrijpen en Krijgt ook zeker terecht nu de aandacht.

Jij hebt het over het verschuiven  van aandacht , Ik vind het eerder verdelen van aandacht. Het is niet of of , het zou en en moeten zijn.

Vandaag In de meeting was er een vrouw en dje had het over de gemaakt beelden en hoe schokkend die waren , waarop een Meisje aan gaf dat ze het schokkend vond dat dje mensen beelden maakten en niet probeerden te Helpen.

Ik wist eveb niet goed hoe daarmee om te gaan.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1666 Gepost op: 7-06-2020, 03:15:33 »
Ja, het gaat iedereen hier om alle levens. Maar nu dus even specifiek om black lives, en dan helpt het niet om steeds "all lives matter" te blijven zeggen.

Maargoed, dan zeggen jullie het toch lekker wel. Prima. Maar dan ook niet zeuren als mensen denken dat jullie anti-BLM zijn ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1667 Gepost op: 7-06-2020, 03:28:42 »
Dit klinkt voor mij zo Krom als een breinaald. En ik weet dat je het al 190 keer hebt gezegd, maar als iemand zegt Ik vind elk bier lekker, dan geeft hij daarmee toch niet aan dat hij ipa vies vindt.

Of ik Ben voor elke vorm van transport, Ben ik dan ineens tegen de bakfiets..


Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1668 Gepost op: 7-06-2020, 09:43:51 »
Ik heb de afgelopen dagen heel veel hierover gelezen en ik heb veel geleerd.

Ik ben politiek rechts georiënteerd, en ik vertrok op ongeveer hetzelfde standpunt als Tarbozan en Moni: alle levens doen er toe.

Maar de afgelopen dagen ben ik daarin gedraaid. Het is nu belangrijk om Black Lives Matter te gebruiken. ALM is de tegenleus die heel bewust door extreem rechtse groeperingen wordt gebruikt. Ik wil daar absoluut niet mee geconfronteerd worden.

En daarbij is het schokkend hoe gekleurde mensen consequent ervaren dat ze er minder toe doen.  Met name in de VS, maar ook hier, in Europa, in Nederland.

Om de cijfers van de VS er even bij te halen: https://www.nu.nl/weekend/6056099/bewijs-dat-zwarte-amerikanen-ongelijk-behandeld-worden-is-overweldigend.html
Zwarte Amerikanen worden landelijk bijna twee keer zo vaak aangehouden voor controles in het verkeer als hun witte landgenoten, terwijl die laatste groep vaker op de weg te vinden is, concludeerden verschillende studies. Bij zo'n controle worden zwarte mensen twee tot vijf keer vaker onderwerp van fouilleren en doorzoeking van hun voertuig dan witte mensen, ondanks het feit dat die vaker verboden goederen bij zich hebben.
[...]
Een zwarte Amerikaan heeft zeven keer meer kans om onterecht veroordeeld te worden voor moord, aldus een onderzoek uit 2017 naar 1.900 zaken waarin een veroordeling later werd teruggedraaid. Voor drugsmisdrijven is dat twaalf keer en voor aanranding of verkrachting 3,5 keer.
[...]
Een uitgebreide statistische analyse van dodelijke schietincidenten waarbij politie betrokken was uit 2015 concludeerde dat een ongewapende zwarte Amerikaan 3,49 keer meer kans heeft om te worden neergeschoten door de politie dan een ongewapende witte Amerikaan.
[...]
In Los Angeles kwamen in twee jaar tijd, van 2012 tot 214, 1.350 klachten binnen over etnische profilering. Geen van die klagers werd in het gelijk gesteld. Witte burgers die klaagden over politiegeweld in North Charleston (in South Carolina) tussen 2006 en 2016 werden zeven keer vaker in het gelijk gesteld dan zwarte burgers.


Als zwarte Amerikaan moet je je autopapieren niet in je dashboardkastje bewaren. De kans dat je wordt aangehouden bij een verkeerscontrole is dus bijna 2x zo groot. En als je dan voorover buigt naar je dashboardkastje om je papieren te pakken is de kans groot dat ze denken dat je een wapen pakt...
Er zijn veel meer van dit soort voorbeelden aan te halen waaruit blijkt dat een zwarte Amerikaan er minder toe doet dan een witte Amerikaan. Zeker in de ogen van de politie. Natuurlijk doen alle levens er toe, maar het is nu belangrijker om op te komen voor die levens die er in de praktijk op dit moment, blijkt uit alle cijfers, minder toe doen dan andere levens.

Oh en over etnisch profileren en waarom dat zichzelf bevestigt heeft Ionica Smeets een hele goeie column geschreven: https://www.ionica.nl/510-staandehoudingen-en-de-zelfversterkende-feedback-loop/
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1669 Gepost op: 7-06-2020, 09:57:42 »
::bravo::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1670 Gepost op: 7-06-2020, 11:12:27 »
Dat is inderdaad precies het punt, Swifty ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1671 Gepost op: 7-06-2020, 11:17:47 »
Ik heb de afgelopen dagen heel veel hierover gelezen en ik heb veel geleerd.

Ik ben politiek rechts georiënteerd, en ik vertrok op ongeveer hetzelfde standpunt als Tarbozan en Moni: alle levens doen er toe.

Maar de afgelopen dagen ben ik daarin gedraaid. Het is nu belangrijk om Black Lives Matter te gebruiken. ALM is de tegenleus die heel bewust door extreem rechtse groeperingen wordt gebruikt. Ik wil daar absoluut niet mee geconfronteerd worden.

Dat ALM bewust als tegenleus wordt gebruikt door extreemrechts vind ik net zo verwerpelijk als jij. En dat het nodig is om BLM te steunen, ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is iedereen het daar mee eens.

Ik wil alleen opkomen voor de mensen die hier hebben aangegeven dat ze met 'All Lives Matter' alleen maar goede bedoelingen hebben (of hadden). Dat wil niet zeggen dat je door erover te lezen en horen niet van inzicht kunt veranderen en nadenkt over dat ALM zeggen, juist kwetsend is.

In Amerika hebben bekende Amerikanen (zoals Jennifer Lopez) in het verleden ook getweet met All Lives Matter. Daarna weer hun tweet verwijderd, omdat ze er waarschijnlijk op gewezen zijn welke negatieve lading dat heeft. Maar eigenlijk bedoelde ze het juist als een positief statement.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1672 Gepost op: 7-06-2020, 11:27:38 »
Moni, het probleem is dat je wel die goeie bedoelingen kunt hebben met ALM, maar dat je met die goeie bedoelingen dus wel ingedeeld wordt bij extreemrechts. Juist om die reden ben ik mezelf gaan inlezen, en ik zie nu in waarom het zo kwetsend is.
Het is jammer dat verkeerde partijen met het statement zijn gaan lopen, maar dat is wel een feit.
Keep calm and eat chocolates!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1673 Gepost op: 7-06-2020, 11:30:35 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1674 Gepost op: 7-06-2020, 11:34:40 »
Dat ALM bewust als tegenleus wordt gebruikt door extreemrechts vind ik net zo verwerpelijk als jij. En dat het nodig is om BLM te steunen, ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is iedereen het daar mee eens.

Ik wil alleen opkomen voor de mensen die hier hebben aangegeven dat ze met 'All Lives Matter' alleen maar goede bedoelingen hebben (of hadden). Dat wil niet zeggen dat je door erover te lezen en horen niet van inzicht kunt veranderen en nadenkt over dat ALM zeggen, juist kwetsend is.

In Amerika hebben bekende Amerikanen (zoals Jennifer Lopez) in het verleden ook getweet met All Lives Matter. Daarna weer hun tweet verwijderd, omdat ze er waarschijnlijk op gewezen zijn welke negatieve lading dat heeft. Maar eigenlijk bedoelde ze het juist als een positief statement.

En niemand zegt hier dat de mensen die in eerste instantie ALM roepen dat ze racist zijn of worden daar op aangevallen. Want inderdaad, het kan zo zijn dat je er goede bedoelingen mee hebt. Maar zoals bijv. Hans zei:
Ik ben ALM nog niet tegengekomen als tegenreactie op BLM. In die context is het wel triest ja :(

En als je in gesprek gaat met persoon X over het gebruik van ALM en persoon X blijft vervolgens ALM gebruiken, pas dan mag je dat naïef vinden.
Vind ik. ;D

Wat jij nu doet, is het blijven verdedigen van mensen die de context is uitgelegd en die dan nog steeds ALM gaan roepen. En dat vind ik wel verwerpelijk ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1675 Gepost op: 7-06-2020, 11:35:21 »
Goed, hier is afgelopen nacht een hoop gepost - waarbij deels in cirkels en via herhalingen.

Hierbij heb ik de indruk dat er weinig is gede-escaleerd. Oftewel: dat er best gedeelde opvattingen zijn tussen de deelnemers van beide kanten van het gesprek, maar dat dit onvoldoende is bevestigd. Terwijl dat ontvlammingen, maar vooral ook een hoop posts & tijd had kunnen schelen.

Dus ik doe een poging, en ik ben van beide kanten in het gesprek benieuwd of ze zich in onderstaande punten kunnen vinden:

1. Alle levens zijn belangrijk.
2. BLM richt zich echter vooral op de problemen die zwarte mensen hebben.
3. Andere groepen hebben eveneens problemen. Het is prima als die via andere initiatieven onder het voetlicht worden gebracht, maar BLM wil specifiek de aandacht richten op de problemen waar zwarte mensen mee te maken krijgen.
4. ALM wordt door een aanzienlijk deel van de gebruikers (ongeacht of dat 10% of 90% van de gebruikers is: een aanzienlijk deel) gebruikt om deze focus op de problemen van zwarte mensen te verleggen.
5. Doordat ALM wordt gebruikt zoals beschreven in punt-4, wordt ALM overwegend NIET opgevat met de betekenis van punt-1, maar als het wegwuiven van de problemen waarvoor de zwarte gemeenschap aandacht vraagt.
6. Als je wilt uiten dat alle levens van belang zijn (punt-1), dekt de term ALM dus niet goed de lading (punt-5). Daarom moet de term ALM niet worden gebruikt wanneer punt-1 wordt bedoeld.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1676 Gepost op: 7-06-2020, 11:48:23 »
Sorry voor het aanzwengelen van deze discussie die tot in de late uurtjes is gevoerd. Ik hoop dat jullie even goed een gezellige zaterdagavond hebben gehad. ::hypocriet::

Ik heb een aantal steekhoudende argumenten gelezen waardoor ik beter begrijp dat ALM weerstand oproept bij mensen die BLM prevaleren. Ik geloof echter niet dat het scanderen van BLM uiteindelijk leidt tot hetgeen wat men ermee hoopt te bereiken, en dan vul ik het zelf maar even in: geen (systematische) racisme meer.

Ik heb namelijk het gevoel dat BLM het racisme juist in de hand werkt. BLM is blijkbaar provocerend voor sommigen. Anders zou er geen tegengeluid zoals ALM zijn ontstaan. Zolang we (en dat lees ik dus hier in de discussie veel terug) blijven benadrukken dat zwarten nu even meer recht hebben op een LM dan anderen, houden we het probleem in stand. We plaatsen elkaar continu in hokjes. En daar geloof ik dus niet in. We zouden allemaal ‘kleurenblind‘ moeten worden. Dat is iets wat we zouden moeten (willen) nastreven. Hoe we dat kunnen bereiken? Geen idee.
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1677 Gepost op: 7-06-2020, 11:55:30 »
Ik wil alleen opkomen voor de mensen die hier hebben aangegeven dat ze met 'All Lives Matter' alleen maar goede bedoelingen hebben (of hadden). Dat wil niet zeggen dat je door erover te lezen en horen niet van inzicht kunt veranderen en nadenkt over dat ALM zeggen, juist kwetsend is.
Maar er is toch ook niemand hier die die mensen een racist hebben genoemd of twijfelden aan de goede bedoelingen? Het hele doel was juist om uit te leggen waarom je dat als persoon met goede bedoelingen dus niet moet zeggen, zoals Swifty ook zegt. Als je het daar verder mee eens bent, snap ik niet goed tegen welk punt je nou in probeerde te gaan.

En ja, ik kan me in al die punten vinden HDD. Ik had het idee dat het strandde bij punt 6: dat mensen vonden dat zij ALM wel konden gebruiken omdat zij het wel goed bedoelden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1678 Gepost op: 7-06-2020, 12:06:35 »
Zolang we (en dat lees ik dus hier in de discussie veel terug) blijven benadrukken dat zwarten nu even meer recht hebben op een LM dan anderen, houden we het probleem in stand.

Dit lijkt me de crux, inzoverre dat ik juist de indruk heb dat dit niet wordt gesteld.
Zoals ik het begrijp, richt het zich juist om het onder het voetlicht brengen van problemen bij zwarte mensen - niet dat hun levens ineens meer waard zouden zijn.

Mocht mijn beeld wat dat betreft kloppen (maar dan kijk ik naar anderen), dan vermoed ik dat je punt vervalt. Zou je daar iets over kunnen schrijven, Fabiann? :) Als BLM gaat over de problemen van zwarte mensen (die groter & frequenter kunnen zijn dan van andere groepen) - wat zijn daarvan de implicaties op de rest van je post? Staat die, ondanks de andere insteek, of niet meer? Weet niet wat het antwoord is overigens, ben gewoon benieuwd :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1679 Gepost op: 7-06-2020, 12:09:09 »
Sorry voor het aanzwengelen van deze discussie die tot in de late uurtjes is gevoerd. Ik hoop dat jullie even goed een gezellige zaterdagavond hebben gehad. ::hypocriet::

Ik heb een aantal steekhoudende argumenten gelezen waardoor ik beter begrijp dat ALM weerstand oproept bij mensen die BLM prevaleren. Ik geloof echter niet dat het scanderen van BLM uiteindelijk leidt tot hetgeen wat men ermee hoopt te bereiken, en dan vul ik het zelf maar even in: geen (systematische) racisme meer.

Ik heb namelijk het gevoel dat BLM het racisme juist in de hand werkt. BLM is blijkbaar provocerend voor sommigen. Anders zou er geen tegengeluid zoals ALM zijn ontstaan. Zolang we (en dat lees ik dus hier in de discussie veel terug) blijven benadrukken dat zwarten nu even meer recht hebben op een LM dan anderen, houden we het probleem in stand. We plaatsen elkaar continu in hokjes. En daar geloof ik dus niet in. We zouden allemaal ‘kleurenblind‘ moeten worden. Dat is iets wat we zouden moeten (willen) nastreven. Hoe we dat kunnen bereiken? Geen idee.

Oh nee, ben net wel blij met nog een persoon in de discussie hoor ::ok::
Oke hier kan ik veel dingen over zeggen. Even proberen of me dat ook lukt na zo'n korte nacht ::rofl:: Ik nummer het even voor het gemak.

Ten eerste; racisme tegen witte mensen bestaat niet. Om racisme te kunnen hebben moet een ras onderdrukt worden door het andere ras. Witte mensen worden niet onderdrukt.
Ten tweede; dat iets een tegengeluid krijgt omdat het provocerend zou zijn voor sommigen zegt natuurlijk helemaal niks. Letterlijk alles heeft een tegen beweging. Er zijn mensen die actief tegen homo's zijn, maakt homo zijn nog niet provocerend omdat ze bestaan. Er zijn mensen die actief voor slavernij zijn, dat maakt anti-slavernij zijn nog niet provocerend. Net als dat het niet provocerend is dat zwarte mensen zeggen 'onze levens doen er toe'. En als je dat wel als provocerend ervaart dan is dat dus net het probleem.
Ten derde; niemand zegt dat zwarte mensen meer recht hebben op een 'lives matter'. Alleen dat zij nu massaal vermoord worden door de kleur van hun huid en dat we daar iets tegen moeten doen.
Ten vierde; ik (en vele POC met mij) vinden niet dat je kleurenblind zou moeten zijn. Ofja, wel dat je iedereen hetzelfde moet behandelen natuurlijk en dat iedereen hetzelfde waard is. Maar zwarte mensen zijn nou eenmaal anders dan witte mensen. Ze hebben een andere geschiedenis, in de VS vaak een andere cultuur, en ze worden momenteel anders behandeld hoe naar dat ook is. Dus als je nu zegt dat we 'geen kleur moeten zien' dan ontken je daarmee een beetje hun beleving. En ik weet dat dat niet je bedoeling is. In een ideale wereld zouden we inderdaad geen onderscheid moeten maken tussen huidskleuren. Maar helaas gebeurt dat wel dus is het ook goed om dat te blijven erkennen voor nu.


edit; misschien is het met nederlandse termen duidelijker? BLM is dan letterlijk 'zwarte levens doen er toe' oftewel 'wij worden massaal vermoord, onze levens doen er toe'. Dan snap ik echt oprecht niet hoe je dan kunt reageren met 'alle levens doen er toe'.
« Laatst bewerkt op: 7-06-2020, 12:15:14 door AaPje16 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!