Auteur Topic: Sportquiz  (gelezen 1968377 keer)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Sportquiz
« Reactie #9780 Gepost op: 26-10-2020, 20:25:12 »
15 weet ik denk ik!

Polen
Servië
Brazilie
China (?)
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9781 Gepost op: 26-10-2020, 20:31:39 »
Ah shit, je bent me net voor ViWiRu! Ik zat de 6u af te wachten voordat ik em mocht beantwoorden  ::joehoe::


(China ging op de OS na 3 nederlagen als 4e in de poule nipt door, wist vervolgens thuisland Brazilië (nr. 1 andere poule) te verslaan en in de halve finale was Zhu Ting niet te stoppen, waardoor China naar de finale ging en NL voor het brons moest - en verloor  ::ohno:: )
Talk less, smile more

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #9782 Gepost op: 26-10-2020, 20:42:31 »
10. Ik dacht Utrecht
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9783 Gepost op: 26-10-2020, 21:21:59 »
2) regerend kampioen bij de dames is al (3 seizoenen op rij?) Sliedrecht Sport! Met oud-international Carlijn Ghijsen-Jans als bekendste naam
Talk less, smile more

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sportquiz
« Reactie #9784 Gepost op: 26-10-2020, 22:21:34 »
Goed opgelost ::bravo::

Daarmee verdient MV toch wel een pluspuntje!
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9785 Gepost op: 26-10-2020, 22:33:59 »
4 is Polen

Een land dol op volleybal weet ik uit ervaring  ::jaja::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #9786 Gepost op: 26-10-2020, 22:37:53 »
7. Om de 10 punten?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9787 Gepost op: 26-10-2020, 22:46:30 »
Daarmee verdient MV toch wel een pluspuntje!
Vooruit dan maar  ::ok::


Nr 7 is... om de 7 punten! (En een technische time-out na 21). In het geval van een derde set, is het om de 5 punten  ::jaja:: 
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #9788 Gepost op: 27-10-2020, 00:17:36 »
15 weet ik denk ik!

Polen
Servië
Brazilie
China (?)
Dat is helemaal juist in één keer. Twee punten voor jou  ::bravo::

10. Ik dacht Utrecht
Helaas dat is niet juist

2) regerend kampioen bij de dames is al (3 seizoenen op rij?) Sliedrecht Sport! Met oud-international Carlijn Ghijsen-Jans als bekendste naam
Helemaal correct  ::ok::

Daarmee verdient MV toch wel een pluspuntje!
Eens, sta ik in ieder geval niet meer in de min ;D

4 is Polen

Een land dol op volleybal weet ik uit ervaring  ::jaja::
Klopt ook  ::ok::

7. Om de 10 punten?
Helaas

Vooruit dan maar  ::ok::


Nr 7 is... om de 7 punten! (En een technische time-out na 21). In het geval van een derde set, is het om de 5 punten  ::jaja:: 
Daarom was het oprecht ook vraag 7 ;D Heerlijk ook al die extra info, maar kan er geen bonuspuntjes voor geven :(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #9789 Gepost op: 27-10-2020, 00:25:50 »
Resterende vragen en Susdussenstand

Susdus - 5 punten
Daisy - 2 punten
MoleBuster - 2 punten 
ViWiRu - 2 punten
De Witte - 1 punt
MV - staat gelukkig weer op ::art::

1. Welke club is de regerend landskampioen volleybal in de Eredivisie mannen? Let op: het gaat om de kampioen van 2018-2019, omdat er in 2019-2020 vanwege Corona geen kampioen was.

6. Welke volleybalterm wordt hier omschreven: de bal is na een eigen aanval weliswaar uit, maar als laatste nog aangeraakt door een van de tegenstanders.

10. Het WK beachvolleybal vond in 2015 in Nederland. Er werd gespeeld in Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en…? (wat was de 4e speelstad)?

12. Een moeilijke: hoe heette deze mascotte van het WK beachvolleybal 2015 in Nederland?


13. Hoeveel time-outs mag ieder team per set aanvragen tijdens een volleybalwedstrijd?

16. Bonusvraag
Welke forummer zoek ik?
- Was hier jaren geleden al actief, maar raakte haar inlog kwijt en heeft nu een nieuw account aangemaakt
- Vrouw
- Houdt van citroenthee
- Kijkt Wie is de mol
- Speelt zelf volleybal
- Gaat deze vraag waarschijnlijk winnen?


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #9790 Gepost op: 27-10-2020, 00:38:42 »
6. Touché
Wit is ook een kleur!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #9791 Gepost op: 27-10-2020, 00:45:51 »
Het antwoord op vraag 10 staat bij mijn woonplaats ::tandpastasmiley::. Ik weet er nog wel eentje.
10. Apeldoorn.
Så hva gjør vi nå?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9792 Gepost op: 27-10-2020, 00:49:57 »
Dan laat ik vraag 13 nog even open voor anderen, en kies ik antwoord 12: de enige echte Spike! Ook te bewonderen tijdens het EK Beach 2018 in diverse NLse steden  ;D 


(@MV: deze funfacts krijgen jullie er gewoon gratis bij, bonuspunten of niet. Veelste leuk om te delen!)
Talk less, smile more

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #9793 Gepost op: 27-10-2020, 00:53:25 »
13. per set niet zo heel veel. 2 misschien?
Wit is ook een kleur!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sportquiz
« Reactie #9794 Gepost op: 27-10-2020, 00:54:45 »
1 is als het goed is Orion Doetinchem. Ik dacht dat een oud-klasgenoot hier speelde.
Så hva gjør vi nå?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9795 Gepost op: 27-10-2020, 01:02:16 »
Oh goeie Ricardo! Ik zat zelf automatisch aan Abiant Lycurgus te denken, maar bedenk me nu dat ze toen een keer een belangrijke wedstrijd verrassend verloren in een vijfsetter. Weet alleen niet zo snel of dat voor de beker/supercup was, of inderdaad de play-off voor kampioensschap (en welk jaartal ik nu in mijn hoofd heb)  ::vergroot::
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sportquiz
« Reactie #9796 Gepost op: 27-10-2020, 01:32:10 »
6. Touché
Dat is juist  ::ok::

Het antwoord op vraag 10 staat bij mijn woonplaats ::tandpastasmiley::. Ik weet er nog wel eentje.
10. Apeldoorn.
En Apeldoorn is juist  ::bravo::

Dan laat ik vraag 13 nog even open voor anderen, en kies ik antwoord 12: de enige echte Spike! Ook te bewonderen tijdens het EK Beach 2018 in diverse NLse steden  ;D 


(@MV: deze funfacts krijgen jullie er gewoon gratis bij, bonuspunten of niet. Veelste leuk om te delen!)
Spike klopt ook  ::bravo:: en de funfacts worden gewaardeerd ;D

1 is als het goed is Orion Doetinchem. Ik dacht dat een oud-klasgenoot hier speelde.
Orion is inderdaad juist  ::bravo::

13. per set niet zo heel veel. 2 misschien?
Ook die vraag is juist beantwoord

Houden we alleen de bonusvraag over. wie zou dat nou zijn...  ::) ik denk dat diegene zelf een nieuwe vraag mag bedenken :P

Susdussenstand / eindstand (zonder bonusvraag)
Susdus - 6 punten
De Witte - 3 punten
Ricardo - 2 punten
Daisy - 2 punten
MoleBuster - 2 punten
ViWiRu - 2 punten
MV - staat gelukkig weer op ::art::


« Laatst bewerkt op: 27-10-2020, 01:36:57 door MollenvangR-Art »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9797 Gepost op: 27-10-2020, 01:36:35 »
Bedankt dat je mij met deze speciale volleybal-vraag mijn eerste 'overwinning' hebt gegund! Ik ga vanavond mooi dromen over een leuke uitgebreide vraag, en dan kom ik morgen later vandaag bij jullie terug  ;D
Talk less, smile more

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Sportquiz
« Reactie #9798 Gepost op: 27-10-2020, 10:35:52 »
16. Ehmm, even diep nadenken........... Sus dus?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sportquiz
« Reactie #9799 Gepost op: 27-10-2020, 11:53:24 »
Bouwend op de quote “there is no such thing as too much tape” zei een wijs vrouw ooit: “I did not choose the tape life; the tape life chose me”. De nieuwe categorie is dan ook… blessures! Hieronder een lijst met omschrijvingen van topsporters, wie zoeken we?


1. Kwam in 2010 in het ziekenhuis terecht door een een hersenvliesontsteking (maar werd 2 jaar later “gewoon” Olympisch Kampioen) Ranomi Kromowidjojo

2. Zag begin dit seizoen zijn terugkeer in de Eredivisie tegenvallen door (uiteraard) een blessure Arjen Robben. Geraden door De_witte

3. Deze volleybal(l/st)ter liep in 2018 een knieblessure op en was uiteindelijk maandenlang uit de roulatie Robin de Kruijf

4. Net voor de OS kwam deze sporter ten val, waarna hij door dezelfde arts als ondergetekende een spalk kreeg aangemeten. Wat een kunstenaars daar in Arnhem, want ondanks de gebroken pols werd een zilveren medaille gewonnen! Tom Dumoulin, geraden door MoleBuster

5. Deze sporter is actief in Denemarken en is door een gescheurde kruisband nog minimaal 3 maanden uit de roulatie Estevana Polman, geraden door Tarbozan

6. In juli van dit jaar brak deze motorcoureur zijn bovenarm tijdens een race. Zijn herstel duurt echter langer dan gepland, want bij het openen van een raam forceerde hij de plaat die in zijn arm was gezet Marc Márquez, geraden door Daisy

7. Deze motorcrosser is een van Neerlands beste, maar door een langslepende voetblessure raakte begin dit seizoen bijna verlamd bij een crash. Jeffrey Herlings

8. Kon zijn titel op The Open Championship niet verdedigen in 2015, omdat hij een pees in zijn enkel scheurde tijdens voetbal met vrienden Rory McIlroy

9. Raakte na 16 seconden al geblesseerd aan zijn schedel, en speelt sindsdien met een mooie helm Petr Cech

10. Deze honkballer was actief in de MLB van 1987 tot 2007, en wist op 35-jarige leeftijd een spier in zijn rug te verrekken door te niezen (2pt)

Funfacts bonusronde:
B1) Hoe noemen we de gekleurde tape die (top)sporters vaak gebruiken? En wat is het verschil met ‘ouderwetse’ witte tape? Kinesiotape + beweging vs stabiliteit
B2) Welke sport veroorzaakt de meeste blessures? (m’n bron heeft het specifiek over jongeren) Basketbal


Helaas heb ik niet zo'n groot geheugen van oude sportmomenten als sommigen hier, dus het is voor de afwisseling een makkelijkere vraag geworden. Heel veel succes!  ::bravo:: 



Tussenstand:
3 pts: MoleBuster, Tarbozan

2 pts: de_witte, Daisy
1 pt: ViWiRu
« Laatst bewerkt op: 27-10-2020, 17:59:56 door Susdus »
Talk less, smile more