Auteur Topic: Manuela Kemp  (gelezen 5108 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Manuela Kemp
« Gepost op: 18-10-2011, 22:43:21 »



Manuela begon haar carričre als zangeres. Ze werkte samen met Nancy Boyd en later zong ze in de in de meidengroep The Revellettes. In 1990 maakte ze de overstap naar televisie toen Joop van den Ende haar vroeg voor de presentatie van het onderdeel de Nationale Postcode Loterij in het quizprogramma De 64.000 gulden vraag met Jos Brink.

Daarna was ze onder andere te zien in Eigen Huis & Tuin, Wie-O-Wie, Twee Vrouwen op Stap in…, Maan bij Nacht, het Swingpaleis en De vrienden van Amstel LIVE, waar ze ook zelf in zong. Ook presenteerde ze voor de KRO : Markant Nederland. In 2000 kwam haar eigen cd Slapeloze nachten met 13 Nederlandstalige liedjes uit en in 2004 deed zij mee aan het Nationale Songfestival met het liedje In het licht van jouw ogen.

Omstreeks april 2006 werkte ze als freelance televisiepresentator, maar er waren geen concrete plannen om een bepaald televisieprogramma te gaan presenteren en ze trad in die tijd vooral op met haar bands. Met een daarvan, Girls Wanna Have Fun, sloot ze half april 2006 een theatertour af die twee maanden had geduurd en trad ze ook in later jaren nog op. In 2007 trad zij regelmatig op in Nederland in een evenement dat “de undercoversessies van Prof. Nomad” heet. Daarbij gaf ze verschillende tribute-optredens van Kate Bush, Herman Brood en de Rolling Stones. Tijdens het Oerol festival is zij elk jaar te zien met haar band Cheddarheadz.

Vanaf december 2007 presenteerde Kemp iedere werkdag een radioprogramma op Arrow Classic Rock. Daarnaast trad zij op met de coverband de Chicklets, bestaande uit Manuëla, Mieke Stemerdink (De Gigantjes), Lies Schilp en Inge Bonthond alias The Bombitas (Herman Brood & His Wild Romance, Gruppo Sportivo) en de in Californië geboren Janice Williams (Girls Wanna Have Fun).
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Manuela Kemp
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2011, 23:02:08 »
Dat noemen we dus een kort bezoekje.
Weer als eerste de oudste eruit.
Jammer voor haar ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Manuela Kemp
« Reactie #2 Gepost op: 10-11-2011, 23:14:38 »
We hadden zelfs kunnen weten dat ze als eerste afviel

http://www.eo.nl/blogs/pelgrimscode2011/2011/11/07/aflevering-2-17-november-2011/

na wat speurwerk blijkt dat hier bij de uitleg van afl 2 bij de foto's die toen zijn gemaakt gewoon een groepsfoto stond van 9 mensen, zónder Manuela :P

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Manuela Kemp
« Reactie #3 Gepost op: 10-11-2011, 23:18:41 »
We hadden zelfs kunnen weten dat ze als eerste afviel

http://www.eo.nl/blogs/pelgrimscode2011/2011/11/07/aflevering-2-17-november-2011/

na wat speurwerk blijkt dat hier bij de uitleg van afl 2 bij de foto's die toen zijn gemaakt gewoon een groepsfoto stond van 9 mensen, zónder Manuela :P

Ik ben blij dat ik dat niet van te voren heb geweten, vind het een stuk leuker kijken zo.  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Manuela Kemp
« Reactie #4 Gepost op: 10-11-2011, 23:23:30 »
Ik ben blij dat ik dat niet van te voren heb geweten, vind het een stuk leuker kijken zo.  ::jaja::
Klopt, ik kwam het tegen vlak voor de uitzending begon toen ik me een beetje in het spel wilde inlezen(route etc) maar dat was niet zo'n handige foto van de sitebeheerders :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Manuela Kemp
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2011, 23:27:15 »
mocht je meer tegen komen dan weet je het spoiler topic te vinden neem ik aan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Manuela Kemp
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2011, 23:30:19 »
mocht je meer tegen komen dan weet je het spoiler topic te vinden neem ik aan ;)
klopt, vandaar dat ik het ook pas achteraf heb gepost (om het plezier niet te verpesten) :)
En de andere fotos van afl 2 zeggen mij net zo veel als de beelden van 'volgende week' (helemaal niks dus :P) dus dacht ik dat dit voor 1x wel hier kon omdat het niet echt meer een spoiler is/was :P