Auteur Topic: Cystine Carreon  (gelezen 8206 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Cystine Carreon
« Gepost op: 3-11-2011, 16:11:44 »



Cystine Carreon werd geboren in 1973 op de Filipijnen als jongste van drie zussen. In 1976 kwam ze, op 4-jarige leeftijd naar Nederland. Ze studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, met als hoofdvak viool. Ze koos voor werk in de showbizz, maar speelt ook wel op freelance basis als violiste.
In 1996 speelde Cystine als Gigi in de musical Miss Saigon. Als Mika Larue was ze in 1999 te zien in Fame – de musical. Ook was ze in datzelfde jaar als Polly te zien in de tv-serie Blauw blauw. Daarna, in 2001, scoorde ze een rol in Goede Tijden, Slechte Tijden als Nanda Verhoeven In datzelfde jaar was ze dat jaar ook in de theaters te zien als Diana Morales in de musical A Chorus Line.

In 2002 vertolkte ze de rol van Dorothy in de musical Rocky Over The Rainbow en nog datzelfde jaar was ze ook in de dubbelrol van Samantha/Lola Lamar te zien in Copacabana – de musical. Maar, misschien is Cystine inmiddels nog het meest bekendst van haar rol in de razend populaire tv-serie Gooische vrouwen waarin ze de rol vertolkte van de duivelse Tippi Wan. Ook speelde ze de rol van Rizzo in Grease – de musical. Voor die rol ontving ze de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Vrouwelijke Bijrol in een Grote Musical.

Naast musicals speelt Cystine ook toneel en had ze een rolletje in de film Dennis P. Op tv was ze al eerder te zien in het vierde seizoen van 71° Noord (2009). Sinds 2005 maakt ze met vier andere zangeressen deel uit van de a capella formatie Damuz.
Cystine heeft één dochter en is ambassadrice van de stichting Save the Children.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Cystine Carreon
« Reactie #1 Gepost op: 3-11-2011, 18:25:20 »
Ik vond het een geweldig mens in 71 graden noord. Leuk dat ze meedoet :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Cystine Carreon
« Reactie #2 Gepost op: 3-11-2011, 18:28:28 »
Ik vond het een geweldig mens in 71 graden noord. Leuk dat ze meedoet :)
zelfde hier ::jaja::.
Ik hoop dat ze wint ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Cystine Carreon
« Reactie #3 Gepost op: 4-11-2011, 17:50:51 »
Inderdaad een interessante kandidate, al betwijfel ik of ze het heel ver gaat schoppen... (zeg maar een ingeving)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cystine Carreon
« Reactie #4 Gepost op: 4-11-2011, 23:21:16 »
Ook al een hele leuke kandidaat. Ik vind de kandidaten dit seizoen denk ik leuker dan die van vorig seizoen.  ::ok::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Cystine Carreon
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2011, 12:17:10 »
'De koers kwijt' - that about sums it up I think.  ::rofl::
Mja lastig waarschijnlijk zonder gps ervaring maar ja - wel behoorlijk wat vertraging en als je de verantwoording ervoor neemt moet je ook wel weten dat het je duur kan komen te staan als je het gewoon niet weet?
Wat ik niet helemaal begreep was dat ze zei dat men het nu eenmaal gelegeerd had- maar niemand wist er iets van in deze club kennelijk.. Zelfs als dat zo is wil je toch dat misschien meerdere mensen hun input geven want wellicht hebben die een beter idee dan jij??   ??? (Chaos is nooit goed maar een eenling die verkeerde bewegwijzering geeft waarnaar blindweg/domweg geluisterd wordt zonder kritische kanttening- voor zover het in beeld werd gebracht althans (wat team alpha uiteindelijk ook genekt heeft) evenmin  ::) )

Verder ook geen echte indruk van tot dusverre eerlijk gezegd?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 25-11-2011, 12:21:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Cystine Carreon
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2011, 09:43:05 »
Ik ben het met je eens supernova. Als het toch fout gaat dan geef je dat ding toch uit handen ? Ook al heb je dat van te voren aangegeven. Nu kreeg je een beetje het beste stuurlui staan aan wal principe (Robin) die achteraf wel heel veel commentaar hebben.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Cystine Carreon
« Reactie #7 Gepost op: 1-12-2011, 22:56:15 »
Jammer, jammer, jammer. Vond Cystine een erg leuke kandidate..  ::ohno:: Je hebt het prima gedaan Cystine!  ::ok::

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Cystine Carreon
« Reactie #8 Gepost op: 1-12-2011, 22:57:01 »
inderdaad erg jammer, daar gaat een leuke kandidaat en mijn nummer 2 in de pool :(

::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cystine Carreon
« Reactie #9 Gepost op: 1-12-2011, 23:02:53 »
Met de uitleg van de proef was het duidelijk dat Cystine zou afvallen, want in de leader zitten Winston en Robin samen op ezeltjes en die hebben geen kaarsen vast...
Tell me what your telescope says

Offline clld

  • Forumlid
Re: Cystine Carreon
« Reactie #10 Gepost op: 1-12-2011, 23:42:11 »
Met de uitleg van de proef was het duidelijk dat Cystine zou afvallen, want in de leader zitten Winston en Robin samen op ezeltjes en die hebben geen kaarsen vast...
Ik ben oprecht blij dat ik die scene even was vergeten. Ik baal wel erg van hoe spoilerig alle trailers/foto's/whatever zijn die de EO ons al te makkelijk doet toekomen. Ik heb niet eens moeite gedaan om alle previews enzo uit te pluizen, en toch wist ik van te voren gemakkelijk al wat de teams waren, wie er zou winnen, etc. Jammer, want de spanning is toch een groot deel van de kracht van dit soort programma's, lijkt me?

OT: Gave kandidate, maar opnieuw m'n "relatief minst favoriete" die er uit gaat. Kende haar eerst niet zo goed, maar ben wel met haar mee gaan leven.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cystine Carreon
« Reactie #11 Gepost op: 2-12-2011, 20:45:31 »
Jammer. Ze was een van mijn favorieten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Cystine Carreon
« Reactie #12 Gepost op: 5-12-2011, 14:39:12 »
Jammer en totaal onverwacht... Ze was een sterke kandidaat.
Ich bin ein Bärliner!