Auteur Topic: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur  (gelezen 13758 keer)

Offline geranne

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #20 Gepost op: 3-05-2012, 09:38:37 »
Ik vind dat "wij" Nederlanders ons op zijn slechtst laten zien. Aan de ene kant het geslijm als ze een lift krijgen "Oh, thank you, thank you, your are the best" etc
en aan de andere kant dat respectloze opjagen "go, go ,go". waardoor een chauffeur zelfs een ongeluk veroorzaakte. hoop wel dat de redactie dat heeft vergoed!
Juist in dit soort landen is het ergste wat je iemand kan aandoen hem gezichtsverlies laat lijden en dus zijn ze overrompeld door het agressieve liftgedrag en durven niet gauw nee te zeggen. Peking Expres begint voor mij helaas zijn glans te verliezen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #21 Gepost op: 3-05-2012, 10:30:05 »
Nu beslist dus de redactie of een koppel doormag of niet ?

Om precies te zijn beslist de redactie dat het koppel dat het laatste die etappe binnenkomt eruit gaat of niet... ZONDER te weten om welk koppel het zal gaan. De redactie beslist dus niet op basis van welk koppel laatste of deze eruit gaat of niet. Dat zul je wel bedoelen, maar ik vond het er een beetje onduidelijk staan.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2012, 11:31:14 »
Peking Expres begint voor mij helaas zijn glans te verliezen.

Ik heb precies hetzelfde. Andere jaren keek ik erg graag naar Peking Express, maar het staat me nu zo tegen dat ik dit seizoen eigenlijk niet meer volg. En dat, terwijl ik enthousiast was over de terugkeer van het programma.

Ik vraag me af of het aan ons als kijkers ligt of dat het programma (bijvoorbeeld qua montage) echt is veranderd. Ik mis geloof ik wat positiviteit en - zoals hier eerder gezegd - wat meer een beeld van de landen waar ze doorheen trekken. Ik heb nu weleens het gevoel dat ik alleen naar hysterische mensen op een achterbank zit te kijken en kofferbakken die open en dichtgaan.
Een ding is zeker, als ze nu zelfs vaste kijkers aan het verliezen zijn, zal het programma geen nieuw seizoen meer krijgen.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2012, 11:34:11 door honeymaker »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2012, 13:40:55 »
Ik ben na de tweede aflevering gestopt met kijken, vond het het niet meer waard.Ik stoorde me aan het respectloze om een lift te krijgen en al het gejaag, daar werd ik niet blij van. Vorige series heb ik nooit gezien, dus ik kan niet vergelijken.
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #24 Gepost op: 5-05-2012, 15:19:03 »
Ik vond trouwens ook wel jammer dat ze bij het blokken niet zelf mochten kiezen wie dat zou gaan doen. Marjolein had veel beter een blok kunnen zijn en dat haar moeder dan was gaan liften.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #25 Gepost op: 5-05-2012, 20:15:30 »
Ik ben na de tweede aflevering gestopt met kijken, vond het het niet meer waard.Ik stoorde me aan het respectloze om een lift te krijgen en al het gejaag, daar werd ik niet blij van. Vorige series heb ik nooit gezien, dus ik kan niet vergelijken.
Eigenlijk zou je een een ouder seizoen moeten kijken, die van 2005, van Peking naar Bombay raad ik je aan, de deelnemers zijn veel respectvoller naar de bewoners, er zitten prachtige beelden in van de landen, ik vond het echt een prachtige serie, in tegenstelling tot die van nu.

Je kunt hem gewoon kijken via de gemist van net 5. ( http://www.net5.nl/programmas/peking-express/videos/2005/aflevering-12-de-finale/peking-express-van-peking-naar-bombay-finale )
I'm a real big goblin..

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #26 Gepost op: 5-05-2012, 22:18:59 »
Ik vind het wel jammer dat je het eerste seizoen niet meer terug kan kijken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #27 Gepost op: 16-05-2012, 02:38:27 »
wat moet annebeth blij zijn geweest dat ze Ineke had en niet Marjolein ::rofl::. Ik vind Bas en Semih gewoon vreselijk, kan ze niet anders beschrijven. Viel me mee dat Marjolein niet tot fysiek geweld over ging want ik zou daar echt niet tegen kunnen. ::ohno::. En het is zo jammer dat het iedereen tegen de zussen is :(, die zijn nu juist het leukst.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human