Auteur Topic: [Tour de France ] De etappe van de dag  (gelezen 16969 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #120 Gepost op: 16-07-2012, 12:12:37 »
Rolland  ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
Wat een ongelóóóóóófelijk onzin, om die Rolland te bashen.

Als Rolland lek had gereden, hadden ze ook niet op hem gewacht.

Dus hou op met dat politiek-correct-napraten-van-Mart-Smeets. Prima actie van Rolland, jammer dat hij terug werd gepakt. Was voor hem de mogelijkheid om extra seconden te pakken.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #121 Gepost op: 16-07-2012, 12:39:00 »
Als Rolland lek had gereden, hadden ze ook niet op hem gewacht.

Ach, als als als.

As is verbrande turf - zoals mijn opa vroeger al pleegde te grappen.
Wat me destijds als klein dekkertje jaren kostte voordat ik snapte dat hij het had over 'als' dat hier en daar als 'as' wordt uitgesproken.
Waar de grap vervolgens niet beter op werd, want ik sprak de l wel netjes uit in woorden als als.
Daarentegen hebben mannen boven de 40, en sommigen onder de 40, het voorrecht (nee, de plicht!) om slechte woordgrappen te maken.
Dus ik heb 'as is verbrande turf' ter herinnering als uitspraak geadopteerd.

Zodoende. Een kleine gedachte.


Ohja, wielrennen dus. Fietsen.
Helaas geen passende uitspraken bij - hoewel het vermoedelijk zou worden verwoord als: "Ja, maar daar moet je mee oppassen."
Genieten kan later; eerst voorzichtig doen en hard werken..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #122 Gepost op: 16-07-2012, 12:53:48 »
volgens mij hebben we een jokkend fransmannetje te pakken.
Hij ontsnapt namelijk 2x. De eerste keer weet hij inderdaad van niets.
De tweede keer weet hij het zeker wel.

De Fransman zegt dat hij er niet van op de hoogte was dat Evans lek had gereden. ''Ik wist niet wat er was gebeurd, want mijn oortje werkte niet'', liet Rolland weten.

De nummer negen van het algemeen klassement zag toen het peloton stil viel zijn kans schoon om tijdwinst te boeken.

Achter hem hadden op de top van de Mur de Péguère echter tal van renners een lekke band opgelopen omdat een onverlaat spijkers op de weg had gestrooid.

Juist daarom wekte de aanval van Rolland de woede van het peloton, dat op initiatief van geletruidrager Bradley Wiggins temporiseerde.

''Ik viel aan om plaatsen te stijgen in het klassement. Ik had de hele beklimming in de top vijf gereden en wist niet wat er achter me gebeurde. Ik vroeg de ploeg via mijn oortje om uitleg, maar er kwam geen reactie. Ik had meer dan een minuut voorsprong dus trok ik door'', verklaarde Rolland, die vorige week de etappe naar La Toussuire won.

''Na de afdaling had ik tegenwind en pakte het peloton, met op kop Lotto en Liquigas, me terug. Pas toen Frank Schleck me om uitleg vroeg, begreep ik wat er gebeurd was."

"Ik ken de wetten in het peloton en als iemand zou aanvallen om te profiteren van een lekke band, zou ik de eerste zijn om te reageren. Als ik alles had geweten, dan had ik niet aangevallen. Wie me kent, weet dat. De verwijten die ik nu te horen krijg, doen pijn."

Zijn ploeg Europcar bevestigt de woorden van Rolland. "Zijn oortje werkte niet goed omdat hij te ver zat'', zegt sportief directeur Dominique Arnould. ''Ik probeerde hem van de situatie op de hoogte te brengen, maar hij antwoordde niet."

"Er is geen reden om er ruzie over te maken. Pierre ging van bij het begin van de afdaling in de aanval. Hij had dus onmogelijk kunnen weten dat Evans in de problemen zat."


@hAgAr niet alleen Mart zei het ook José de Cauwer en Karl van Nieuwkerke, Ducrot, Boogerd en die schaatsverslaggever. Dus om Tourminator nu te vergelijken met politiek correct #deMart gaat niet op.  Kort samengevat wat Rolland deed hoort niet.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2012, 12:55:26 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #123 Gepost op: 16-07-2012, 23:12:12 »
En 2 jaar geleden op weg naar Spa dan ? Toen scheen er olie op de weg te liggen en waren we allemaal verbaasd dat Cancellara de race stillegde..

You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #124 Gepost op: 16-07-2012, 23:13:56 »
Nee we waren verbaasd dat iedereen luisterde en rabo niet lekker ging aanvallen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #125 Gepost op: 20-07-2012, 18:51:51 »
Cavendish, wat een held! ::bravo::

Wie laat z'n hond nou weer los op 't parcours. ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #126 Gepost op: 22-07-2012, 17:29:15 »
Cavendish doet het gewoon weer!  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Tour de France ] De etappe van de dag
« Reactie #127 Gepost op: 22-07-2012, 19:08:41 »
Cavendish, wat een held! ::bravo::

Hopelijk kan ie volgende week zaterdag ook winnen. Als Wiggins de vorm uit de Tour meeneemt, heeft iig een meesterknecht in huis.