Auteur Topic: Hoe heet jouw band en album?  (gelezen 17343 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #120 Gepost op: 13-05-2014, 12:47:00 »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #121 Gepost op: 13-05-2014, 13:15:48 »
Dit wordt een grote hit, ik voel het.  ;D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #122 Gepost op: 13-05-2014, 17:12:49 »
De band List of Thermodynamic Properties was nogal verbaasd dat mensen nooit eens vroegen waar hun bandnaam vandaan kwam. Dit waren ze zat omdat er juist zo'n interessant verhaal aan vast zat. Op hun nieuwe album "Not Asking the Questions" zingen zij er op de gelijknamige single dan ook over dat mensen nooit de juiste vragen stellen. Ook hebben ze een liedje gewijd aan de oorsprong van hun bandnaam: de namen die ze hun band eerder wilden geven waren bijvoorbeeld Altitude, Density en Internal Pressure, en ze kwamen er maar niet uit. Toen ze google eens raadpleegden of er eigenlijk al bands waren met die naam, vonden ze op wikipedia een lijst met thermodynamische eigenschappen waar al deze woorden in stonden. Toen hebben ze zichzelf maar List of Thermodynamic Properties genoemd.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #123 Gepost op: 15-07-2014, 23:40:29 »
er was gisteravond op radio 1  (ergens tussen 01.00 en 02.00 uur een heel item over dit topic)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #124 Gepost op: 16-07-2014, 00:23:55 »
er was gisteravond op radio 1  (ergens tussen 01.00 en 02.00 uur een heel item over dit topic)

Leuk! Ik heb het teruggeluisterd.
Zo grappig dat die producer dus eerst het album met bandnaam en titel had. Hij kreeg daar zoveel reacties op dat er daarna met muzikanten die zich aanmeldden een plaat gemaakt is. Hij heeft er zelfs een edison mee gewonnen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #125 Gepost op: 16-07-2014, 09:59:15 »
Dit wordt een grote hit, ik voel het.  ;D
Geldt ook voor die van mij :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #126 Gepost op: 17-07-2014, 11:19:50 »
Het celibataire Poolse kloostervrouwenkoor Łupki, Warmian-Masurian Voivodeship staat bekend om hun a capella instrumentale versies van bekende popnummers. Hun populariteit was niet echt heel groot, nu hopen ze succes te maken met hun eigen eerste album. Mij lijkt het beter om een naam te kiezen die wel uit te spreken is. In 'denied even to prayer' zingen zo liedjes over dingen, alleen in het Pools, dus weet niet waar het overgaat. De foto op de cover is even onbegrijpelijk als de koornaam onuitspreekbaar is, maar 'ijs op strand' staat waarschijnlijk voor de tegenstelling koud/warm, dus voor de relatie tussen Lupkiwarmianmasurianvoivodeship en Polen zelf.


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #127 Gepost op: 30-07-2014, 18:44:35 »
De nieuwste plaat van de Zweedse band Ulf Eklund!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #128 Gepost op: 3-08-2014, 00:07:20 »
Phylloporia maakt muziek om bij weg te dromen. Vroege releases konden rekenen op de goedkeuring van onder andere Ólafur Arnalds en Midlake. Met debuutalbum Turned Into Momentum worden alle beloften ingelost. Zwevend in de ruimte tussen Ludovico Einaudi en Daughter werd de niche gevonden die de band haar bestaansrecht verschaft. Sluit je ogen en geef je over aan de wonderschone wereld die Phylloporia heet.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #129 Gepost op: 3-08-2014, 09:08:26 »
Oooohhh nice ::ok:: ::bravo::


En met Midlake zowaar een artiest die ik niet ken [en een veelbelovende, afgaande op de andere drie namen :) ]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #130 Gepost op: 3-08-2014, 09:26:48 »
Merci. :)

Midlake is de vreemde eend in de bijt :P. Meer in het verlengde van Daughter en nog wat verder richting de rock (The Courage of Others is mijn favoriete herfstalbum, maar op The Trials of Van Occupanther staan de grootste hits).
If I was a haircut would you wear a hat?

anoniem 24971

  • Gast
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #131 Gepost op: 3-08-2014, 15:52:20 »
Oeh, dit vond ik altijd zo tof om te doen. Heb er wel een stuk of 20 gemaakt een paar jaar geleden. Jammer genoeg zijn ze nu allemaal weg  ::rofl:: In ieder geval weer iets te doen deze vakantie.
Mijn eerste: Local Routing Number met Blindless of Strangers.


Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #132 Gepost op: 9-08-2014, 18:09:24 »
Meh. Kleuren net niet helemaal raak.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #133 Gepost op: 10-08-2014, 12:23:33 »
Meeliftend op het succes van Baywatch en A-ha maakt Matrix [TV Series] uplifting kitschglampop, waarbij het gebruik van een trekharmonica niet wordt geschuwd. Acht van de twaalf nummers (met titels als Love Is All Around, She's My Baby en I Love Her Very Very Very Much) zijn amper van elkaar te onderscheiden, de overige vier de moeite van het onthouden niet waard. Enigszins vals maar vol overgave zingt zanger David Finn over liefde, liefde en liefde, maar ook over hoe mooi de liefde wel niet is.

Vanwege tegenvallende verkoop nu drie voor de prijs van één.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #134 Gepost op: 10-08-2014, 12:58:11 »
Wow, aparte foto. Of heb je er zelf een negatief van gemaakt :P

3 voor de prijs van 1 -> 2 voor niets -> 1 en geld toe graag ::hypocriet:: ::zwaai::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #135 Gepost op: 10-08-2014, 13:33:21 »
Paar filtertjes overheen gegooid. Geprobeerd zo lelijk mogelijk te maken. :P

Had gisteren een beetje te veel tijd over. ::hypocriet::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #136 Gepost op: 27-08-2015, 22:57:27 »


Donkere en kille klanken klinken door uw kamer wanneer u het nieuwe album van de jongerenband Roaring Meg Hydro Scheme afspeelt. Hung Out To Dry een klaagzang over de moderne maatschappij, waarin te veel zelfstandigheid van jongvolwassenen wordt verwacht. Leadzangeres Roaring Meg (rechts op de foto) krijst met alle hartstocht die zij in haar heeft al dat dwarszit uit haar Nieuw-Zeelandse keeltje. Hoogtepunt is het nummer Oedipus waarin een blokfluit het geluid van een trompet overstemt om vervolgens een duet aan te gaan met de tuba.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #137 Gepost op: 31-01-2016, 22:56:17 »
De Franse alternatieve rockband Boucles de l' Aulne heeft op hun nieuwe album In Hand With Beauty hun kenmerkende strakke gitaarlijnen gecombineerd met folk-achtige deuntjes geïnspireerd door de schoonheid van de natuur. Om dit te symboliseren staat er strakke architectuur op hun albumcover, maar ook een krullerig, handgeschreven lettertype dat laat zien dat er niets mis is met het natuurlijke van een akoestische gitaar. Ondanks dat de fans waarschijnlijk wat teleurgesteld zijn door de verandering in hun sound, staat dit album als een huis - nou ja, als moderne architectuur.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2022, 12:00:40 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #138 Gepost op: 23-06-2022, 10:41:42 »
Het was lang geleden. Maar de links werken ook niet allemaal meer, dus hier nieuwe:
1. http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Random
Zo kom je bij Wikipedia op een random artikel. Dat is de naam van je band.

2. http://www.quotationspage.com/random.php
Kijk op deze random quotes pagina naar de onderste quote en neem er de laatste 4 woorden van. Dat is de titel van jouw album.

3. http://www.flickr.com/explore/interesting/7days/
Bij deze foto's op Flickr van de laatste 7 dagen, neem je de derde foto, welke dat dan ook mag zijn. Dit is de cover van jouw album.

4. Photoshop het samen in een album hoes. Of gebruik dit gratis programma: https://pixlr.com/editor/

Ik stel u voor aan mijn nieuwe groepsnaam Arcadia Olenska-Petryshyn met ons nieuwste album These things for sure!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe heet jouw band en album?
« Reactie #139 Gepost op: 23-06-2022, 12:01:35 »
Ik had al die albumhoezen nog op mijn laptop staan, dus ik heb de laatste die ik via Tinypic had geüpload in plaats daarvan maar even op het forum geüpload zodat iedereen hem weer kan bewonderen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"