Auteur Topic: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic  (gelezen 5950 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Gepost op: 15-01-2005, 21:12:43 »
Ik begin:

De Mol is...de Baron.

Theorie:
Het begon allemaal in Lisse, op het Landgoed Keukenhof en wat vinden we op de website van hen:

Citaat
In 1837 vestigt zijn dochter Cecile, gehuwd met Carel Anna Adriaan baron van Pallandt, zich op de Keukenhof


 ::vergroot::  ::vergroot::   ::vergroot::  ::vergroot::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2005, 21:23:50 »
Wat is dat voor afscheiding hier... ;D

Ok ik doe ff mee voor de gezelligheid.

Ik heb echt een theorie die staat als een huis. ::jaja::

De mol is... een bekende nederlander. ::jaja::

Theorie: Er doen 10 bekende nederlanders mee met de mol dit jaar. Eén van hen is de mol. Dus de mol is een bekende nederlander. ::vergroot::

Zo heb ik er ook 1 voor de winaar en de verliezer. Willen jullie die ook horen? ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2005, 23:07:46 »
Chriz, 't wordt druk hier, misschien moet je entree heffen :P

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2005, 11:38:34 »
Stiekum hebben ze dit allemaal al gelezen hoor en gaan er nu echt theorieën aan verbinden. Ik ben echt goed  ::trots:: :

Ja, dat Lisse, daar zat ik me ook al over te verbazen. Op de officiele WIDM site wordt er een heel verhaal gehouden over de stichter van de Keukenhof, ene Adriaen Block, die rijk is geworden als commandeur van de VOC. Oost-Indie ligt natuurlijk in de buurt van Australie, en hoorde ook al een gerucht dat de groep naar Bali zou gaan.

Klopt idd ze gaan naar Bali ::jaja::

Ja ik zat in dezelfde richting te denken want ik verbaasde me ook al over dat verhaal op de .nl site.

Misschien moeten we toch wat verder gaan spitten naar hints in die richting ;)



Maar denk eerder dat we verder moeten zoeken naar verbanden idd met keukenhof, mogelijk VOC gezien wat er idd op de officiële site gemeld staat ::jaja::


 


Ik heb ff gezocht naar de link met de keukenhof en ik kwam uit op het volgende:

Midden in de Napoleontische tijd (1809) werd het landgoed Keukenhof eigendom van de schatrijke patriciër mr. Johan van Steengracht van Oostcapelle , ambachtsheer van Oosterland, Sint Jansland en Oosterstein, een kunstzinnig man met een fraaie kinstverzameling. Van 1816 tot 1841 was hij directeur van het Koninklijk Kabinet van Schilderijen te Den Haag, het zogenaamde Mauritshuis. Na deze aankoop heeft deze eigenaar het landgoed meerdere malen uitgebreid. Na zijn overlijden werd zijn dochter jonkvrouw Cecilia Marie, gehuwd met Anne Adriaan baron van Pallandt, eigenaresse van het landgoed. Het echtpaar wilde huis en tuin verfraaien en in 1857 nodigden zij de toenmalige beroemde tuinarchitecten J.D. en L.F. Zocher uit om een ontwerp te maken. De vijvers zouden diep en breed uitgegraven worden tot dicht in de omgevinf van het huis Keukenhof. het huidige kasteeltje.

Het kasteel is dus eigendom geweest van ene mevrouw Marie. Weer een link naar die Huybregts. Het wordt nu wel erg opvallend. Ik hoop niet dat ie de mol is anders was het dit jaar te makkelijk. Ik heb m'n hoop gevestigd op Roeland. Hup Mol!

Citaat

Die geschiedenis van de Keukenhof wordt inderdaad wel heel nadrukkelijk genoemd. Dat moet haast wel een hint zijn. Adriaen Block is vooral bekend vanwege de kaart die hij heeft gemaakt van een stuk van Amerika. Misschien dat daar iets leuks op te vinden is. Over kaarten gesproken: het viel me op dat Yvon Jaspers werd geinterviewd terwijl ze een landkaart voor zich had liggen. Ik kon niet zien waarvan (maar ik meen zowaar een lichte overeenkomst te zien met die kaart van Adriaen Block.). Heeft iemand anders een idee welke kaart het is?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2005, 18:05:15 »
De mol is Sander want anders had ik wel een andere verdachte gekozen 8)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het 'verzin-ook-een-kul-theorie-topic
« Reactie #5 Gepost op: 24-02-2005, 21:15:30 »
Iemand nog een goede theorie, die mij kan helpen?