Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 5464 keer)

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #320 Gepost op: 26-03-2020, 23:34:10 »
Twee dagen terug hoorde je dat in het UMC Groningen (anders dan elders in NL) medewerkers wťl op Covid-19 worden getest en dat daar 50 mensen positief bleken. Ten eerste: hoor ik daar verder in de media niet veel over en ten tweede vind ik het nogal verontrustend. Helemaal als daar nog het bericht bijkomt dat ItaliŽ al 39 artsen (waaronder ook huisartsen) zijn overleden.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #321 Gepost op: 27-03-2020, 07:56:52 »
Hetzelfde is al gebeurd in de Verenigde Staten waar rijke mensen zijn gevlucht naar hun vakantiehuizen in landelijke gebieden, waardoor er nu ook veel meer besmettingen in die landelijke gebieden zijn. Die egoÔsten moeten gewoon blijven waar ze wonen en het virus niet nog verder verspreiden!
Ook de beruchte spring-breakers (is dat een woord?) hebben helaas voor verspreiding gezorgd. Deze jongeren die in de spring break steevast naar het strand gaan (meestal volgend mij Florida) om de beest uit te hangen, zijn gewoon gegaan. Ik had laatst ook enkele interviews met deze jongeren gezien, en daar schrok je toch wel van. Zonder uitzondering gingen zij ervan uit dat zij het wel niet zouden krijgen en dus ook verspreiden. (natuurlijk lieten ze alleen degenen zien die zo dachten) Helaas stond er van de week in de krant dat er nu meerdere van die jongeren diep door het stof moeten gaan aangezien ze nu helaas besmet zijn geraakt daar in Florida... Zij hadden ook gewoon op hun campus moeten blijven of (indien die gesloten waren) desnoods bij hun ouders...
Ich bin ein Bšrliner!

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #322 Gepost op: 27-03-2020, 16:52:18 »
Ook de beruchte spring-breakers (is dat een woord?) hebben helaas voor verspreiding gezorgd. Deze jongeren die in de spring break steevast naar het strand gaan (meestal volgend mij Florida) om de beest uit te hangen, zijn gewoon gegaan. Ik had laatst ook enkele interviews met deze jongeren gezien, en daar schrok je toch wel van. Zonder uitzondering gingen zij ervan uit dat zij het wel niet zouden krijgen en dus ook verspreiden. (natuurlijk lieten ze alleen degenen zien die zo dachten) Helaas stond er van de week in de krant dat er nu meerdere van die jongeren diep door het stof moeten gaan aangezien ze nu helaas besmet zijn geraakt daar in Florida... Zij hadden ook gewoon op hun campus moeten blijven of (indien die gesloten waren) desnoods bij hun ouders...
De stommiteit en het egoÔsme is echt ongelofelijk. In BelgiŽ liggen jongeren op de intensive care die naar coronafeestjes zijn geweest. Dat je jong en gezond bent, betekent niet dat je niet heel ziek kunt worden of dood kunt gaan aan dit virus. En zelfs als je niet heel ziek wordt, zouden ze aan hun medemens moeten denken die een groter risico loopt om te overlijden.
De hoeveelheid mensen die anderen opzettelijk in het gezicht hoesten of spugen en roepen dat ze corona hebben is ook dramatisch. 8 weken gevangenisstraf is wat mij betreft nog mild.

https://www.cnbc.com/2020/03/18/coronavirus-lives-for-hours-in-air-particles-and-days-on-surfaces-new-us-study-shows.html

Het virus kan nog 3 uur in de lucht blijven hangen. Dat verklaart ook waarom er nog steeds zoveel mensen ziek worden in ItaliŽ ondanks de hele strenge maatregelen. Als je minstens 1,5 meter afstand houdt van iemand die besmet blijkt te zijn, maar even later op dezelfde plek komt te staan als waar die besmette persoon stond, zou je dus waarschijnlijk op die manier besmet kunnen raken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: Gisteren om 16:54:16 »
4 van de Waddeneilanden zijn de enige gemeenten in Nederland die nog geen besmetting hebben gemeld.

Kaart met het aantal besmettingen en doden wereldwijd: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/verspreiding

Het aantal besmettingen per gemeente in Nederland: https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/cfc2084c995c40e7ae72254029bf6251

Offline mrchipie

• Forumlid
  • Die jongen met de vele bijnamen
« Reactie #324 Gepost op: Gisteren om 19:15:31 »
mn nicht heeft er gewoon schijt aan, ze gaat elke keer weg en vandaag ging ze gewoon met haar kinderen naar een andere familie met mensen en kinderen...

hoor net ook dat er nog steeds corona feestjes zijn.
echt mensen waar zit jullie verstand! >:(

heb door corona ook halve smetvrees gekregen merk ik haha ::rofl::
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:18:41 door mrchipie »

Offline de_witte

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: Gisteren om 19:23:29 »
bij mij in de straat waren ze vandaag bingo aan het spelen.

Een buurman had een geluidinstallatie met microfoon en daarnaast een bingomolen en mensen speelden vanuit hun eigen tuin mee. ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

• Aanspreekpunt De Mol
  • Actief Lid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #326 Gepost op: Gisteren om 19:38:08 »
mn nicht heeft er gewoon schijt aan, ze gaat elke keer weg en vandaag ging ze gewoon met haar kinderen naar een andere familie met mensen en kinderen...

Mensen zijn verschrikkelijk >:( ::ohno::

Een buurman had een geluidinstallatie met microfoon en daarnaast een bingomolen en mensen speelden vanuit hun eigen tuin mee. ::hypocriet::

Mensen zijn fantastisch ;D ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiŽren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #327 Gepost op: Gisteren om 19:41:15 »
Die coronafeestjes en soortgelijken zijn inderdaad verschrikkelijk. Wees blij dat je hier in Nederland nog een luchtje mag scheppen, en bij redelijk wat winkels nog een boodschap mag doen. Maak daar dan geen misbruik van... Voor je het weet heb jij, of een winkel een boete, en die zijn niet mis. En voor je het weet zit heel Nederland op slot. Enkel door een kleine groep die zich helemaal niet aan de toch oh zo simpele regels wil houden.
Ich bin ein Bšrliner!

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #328 Gepost op: Gisteren om 19:42:42 »
Die coronafeestjes en soortgelijken zijn inderdaad verschrikkelijk. Wees blij dat je hier in Nederland nog een luchtje mag scheppen, en bij redelijk wat winkels nog een boodschap mag doen. Maak daar dan geen misbruik van... Voor je het weet heb jij, of een winkel een boete, en die zijn niet mis. En voor je het weet zit heel Nederland op slot. Enkel door een kleine groep die zich helemaal niet aan de toch oh zo simpele regels wil houden.

Of you know, voor je het weet zijn er mensen dood doordat je per se naar een feestje wilt.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: Gisteren om 19:46:33 »

Haha geweldig! ::bravo::
Keep calm and eat chocolate

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: Gisteren om 20:09:22 »

Politie bellen als je weet waar ze zitten. Sommige mensen leren het alleen als ze een hoge boete krijgen.

De vergelijkingen met de gewone griep blijven ook maar komen. Mensen luisteren echt niet. Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat dit virus veel dodelijker is en veel meer mensen ernstig ziek maakt? Ic's over de hele wereld raken vol.
Mensen denken: meer dan 95% van de mensen overleeft het, dus het is niet ernstig. Bij ebola overlijdt aan bepaalde varianten 90% van de mensen. Het probleem is niet de hoeveelheid mensen die overlijdt aan covid-19! Het probleem is de grote hoeveelheid mensen die aan de beademing moet liggen om het te kķnnen overleven. Dat dringt bij veel mensen nog steeds niet door. Je kunt net zo goed tegen een muur praten.

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: Gisteren om 21:10:28 »
Ik postte het onderstaande gisteren in het "wat is jouw nieuws van de dag"-topic. Maar inmiddels hoort het (helaas) hier ook thuis:

Mijn nieuws van de dag is de cruise van mijn buurman die in een nachtmerrie is veranderd. Hij was n.l. ter gelegenheid van zijn 70e verjaardag samen met zijn broer (70+ en hartpatient) begin deze maand met een cruiseschip vanuit Buenos Aires op 31-daagse cruisereis naar Vancouver vertrokken. Nu verkeerde iedereen aan boord (hadden we al vernomen) vanwege de coronacrisis al in onzekerheid over hoe de reis verder zou gaan, toen het bericht kwam dat er influenzagevallen aan boord waren. Een ander schip met Covid-19 testskits aan boord zou het schip via een rendezvous vandaag in Panama voorzien van deze kits.

Al met al toestanden genoeg zou je zeggen. Vanmorgen berichtte mijn buurman via whatsapp dat zijn broer in zijn slaap aan boord is overleden aan een ernstige vorm van influenza die hem in combinatie met een zwak hart fataal is geworden. :\'(

Mijn buurman is zelf niet ziek gelukkig, maar krijgt nu 10 dagen anti-influenzapillen. Hij hoopt (en wij hier thuis natuurlijk ook) dat hij nu zo snel mogelijk naar huis kan komen.

Inmiddels is duidelijk dat er twee Covid-19 positieven zijn aan boord en dat er nog 3 mensen aan boord waren overleden.

Zie NU.nl : https://www.nu.nl/coronavirus/6040869/coronavirus-op-cruiseschip-zaandam-vier-passagiers-overleden.html

In de TV-journaals heb ik hier merkwaardig genoeg nog niets over gezien, terwijl een aantal weken terug een cruiseschip in Japan met corona aan boord dus wťl het nieuws haalde.

Offline Brtdm

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: Gisteren om 23:40:23 »
Ik merk wel dat ik totaal geen idee meer heb welke dag het is. Werkdag/Weekend, alles is hetzelfde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

• Actief Lid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #333 Gepost op: Gisteren om 23:46:46 »
Ik werk niet op vrijdag dus ik denk de hele tijd dat het zaterdag is als het vrijdag is, vooral omdat de kids in de buurt gewoon overdag in hun tuinen spelen en mijn broertje thuis is en mn moeder blijkbaar ook vaak vrij is op vrijdag ;D Dus nu is het zaterdagavond en ben ik blij verrast dat er nog een dag weekend is en ik kan uitslapen. ::hypocriet::

ó

Wat naar nieuws MoleBuster! Nogmaals veel sterkte ::hug::

En mensen die zich nog steeds niet aan de regels houden inderdaad blegh :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: Vandaag om 00:31:49 »
Bedankt Lucy.  ::bravo::

En dan heb ik nog een vraag:

Heeft iemand van jullie in een tv-journaal (NOS, RTL) iets gezien over cruiseschip Zaandam (met mijn buurman dus aan boord: zie boven) dat nu op toestemming ligt te wachten om door het Panamakanaal te mogen varen? Er zijn toch 20 Nederlanders aan boord en twee bevestigde Covid-19 gevallen. Wel een nieuwsitem waard dacht ik zo.

???

Offline Lucy

• Actief Lid
  • Life is like theatre <3
« Reactie #335 Gepost op: Vandaag om 00:55:43 »
Het stond wel in de liveblog van NOS
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan... en terug!