Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2346865 keer)

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #140 Gepost op: 22-11-2003, 16:17:04 »
weet je wat ik onzettend irritant vind  ???

als ik boodschappen sta in te pakken die langs de scan zijn gegaan bij willekeurig welke supermarkt dan ook en dan wil ik pinnen en dan staat de meneer of mevrouw die na me komt al breeduit voor het pin apparaat  >:(

waar is de privacy  ???

ik weet dat ik dan moet zeggen: gaat U soms pinnen voor me, maar dat durf ik dan weer niet altijd  :-[  :-\
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #141 Gepost op: 22-11-2003, 16:48:27 »
Irritant: bazen die hun personeel niet vertrouwen, terwijl hun personeel al 11 jaar zeer loyaal tegenover diezelfde bazen staat. Werknemers verantwoordelijk houden voor fouten, waarbij aangetoond kan worden dat de fout niet bij die werknemer ligt. IEMAND moet toch de schuld krijgen? Lekker gemakkelijk.....

Offline sjulie

  • Forumlid
Re: Irritant
« Reactie #142 Gepost op: 22-11-2003, 19:43:35 »
irritant....als de laarzen,die je moet ;) hebben,er niet meer in jouw maat zijn...grrrr

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #143 Gepost op: 26-11-2003, 16:00:23 »
op een volle parkeerplaats zien dat mensen dubbel geparkeerd staan en dus twee parkeerplekken in beslag nemen  >:(  >:(

en daardoor een heel eind verderop moeten parkeren  ::niet-ok::

Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #144 Gepost op: 26-11-2003, 16:18:19 »
Zeer irritant: als je je werk doet, en keurig reclamefolders in een brievenbus deponeert, en de bewoner komt je scheldend achterna, met de mededeling dat hij geen reclamefolders wil. Terwijl er nergens een nee-ja sticker te bekennen is, en er in de afgelopen tien jaar nooit een op die brievenbus heeft gezeten.

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #145 Gepost op: 26-11-2003, 16:20:11 »
en dan lekker met je tas om je heen slaan  ;D ... doen ze het nooit weer  8)
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #146 Gepost op: 26-11-2003, 16:26:56 »
Soms heb ik die neiging wel, ik geef je ook volledig gelijk, maar dan houd ik me toch in. Want ik houd liever mijn baan. Sommige bewoners kunnen je echter wel zeer goed het bloed onder je nagels vandaan halen.

Nog een ander voorbeeldje dan: meneer, deze brief is verkeerd geadresseerd. NEE, NEE en nog eens NEE, een brief, die is bezorgd op het adres dat op de envelop staat, IS niet verkeerd geadresseerd. Als ik die brief NIET bezorg, omdat er een andere naam op de deur staat dan op de envelop, DAN maak ik een fout, en dan mogen ze me erop aanspreken. Maar NIET als ik correct mijn werk doe.

Mijn eigen bazen begrijpen dat echt niet, terwijl de afdeling toch al 32 jaar bestaat.

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #147 Gepost op: 26-11-2003, 16:30:39 »


Mijn eigen bazen begrijpen dat echt niet, terwijl de afdeling toch al 32 jaar bestaat.

ontslaan... die bazen  ;) ... of heropvoeden  :D
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Irritant
« Reactie #148 Gepost op: 26-11-2003, 20:20:41 »
Irritant: bazen die hun personeel niet vertrouwen, terwijl hun personeel al 11 jaar zeer loyaal tegenover diezelfde bazen staat. Werknemers verantwoordelijk houden voor fouten, waarbij aangetoond kan worden dat de fout niet bij die werknemer ligt. IEMAND moet toch de schuld krijgen? Lekker gemakkelijk.....
Wat pas irritant is aan bazen... zo'n baas die jou totaal niet mag (en jij hem ook niet..) terwijl hij toch heel wat te zeggen heeft en drm.. hoe kinderachtig, jou een andere leuke functie in het bedrijf niet gunt omdat hij het liever aan een volgzamer 'vriendje' geeft.. (allemaal vriendjes politiek daar.. >:( ) [[zeg ik als 13-jarige.. :P ]]
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #149 Gepost op: 26-11-2003, 20:31:13 »
waar werk jij amiesh?... das kinderarbeid  :P  :-*
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Irritant
« Reactie #150 Gepost op: 26-11-2003, 20:41:42 »
Ik niet.. mijn papa werkt.. :P
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #151 Gepost op: 26-11-2003, 20:47:07 »
Volgens mij ken jij een van mijn bazen persoonlijk ;D ;D ;D

Nee, dat kan natuurlijk niet, maar je geeft het wel treffend weer. Het maakt niet uit of jij "pas" 13 jaar bent, je weet het goed te omschrijven. Het is idd zo, dat bepaalde dingen, als het een collega van mij zou overkomen, dat daar lacherig overheen wordt gestapt, maar omdat het in mijn wijk gebeurt, moet ik me daarvoor verantwoorden.

Dat heet meten met twee maten, en ik trek me er dan ook zeer weinig van aan, als er weer eens zoiets raars gebeurt, waar ik in feite niets aan kan doen. Maar dat heb ik in de loop der jaren wel moeten leren om te doen. Net zoals op het forum, doe ik op mijn afdeling ook mijn mond open, en het lijkt wel, dat men het als baas niet goed kan hebben, dat iemand die "slechts" postbode is, een goed gefundeerde mening kan hebben.

Die man heeft het zelfs eens gepresteerd mij op het matje te roepen, terwijl er iets was gebeurd in de wijk die ik toen had, maar wel op een moment dat ik vakantie had, en niet eens in de buurt was geweest. Ik heb het over juni 1997.

Er was ergens een toegangspoort vernield in de binnenstad van Maastricht, en die bewuste baas ging eens kijken wie daar de vaste bezorger was. Dat was ik dus, maar ik zat op dat moment in Heerenveen.

Toch kreeg ik de schuld, omdat ik het voorval niet zou hebben gemeld, en dat nam men mij kwalijk. Nou vráág ik je: hoe kan ik iets melden als ik het niet schuld ben, hoe kan ik iets melden als ik 300 kilometer verderop zat op het moment van die vernieling?

De vereniging van eigenaren van dat complex heeft me later excuses aangeboden, en me zelfs kadobonnen gegeven als compensatie voor de valse beschuldiging. Nou, daar was ik diep van onder de indruk, maar die bewuste baas moet het zaakje nog steeds recht zetten.

Sinds die tijd was het regelmatig prijs, met allerlei vergezochte incidenten, waarbij ik steeds kon laten zien dat die met mij persoonlijk niets te maken hadden. Een collega van mij was dat ook opgevallen, en die verzon eens een incident, waarbij hij verwachtte daarvoor een reprimande te krijgen. Maar de bewuste baas moest er alleen hartelijk om lachen: ACH, we maken allemaal fouten, daar zijn we mensen voor. En dat laatste schoot mijn collega in het verkeerde keelgat.

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #152 Gepost op: 26-11-2003, 20:56:51 »
weet je wat mijn oom altijd zei  ???

als je helemaal niets kunt kan je altijd nog bij de post gaan werken  ;) en dat slaat dus helemaal op jouw bazen denk ik  :D  ::vergroot::

niet op jou hoor   :-*
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #153 Gepost op: 26-11-2003, 21:25:31 »
Jij mag namens mij die baas met mijn posttas een mep verkopen. Maar pas op: je mag geen kleine mensen slaan, want wat hij teveel heeft aan verkeerde beoordelingen, heeft hij tekort aan lichaamslengte.

Had ik dit verhaal maar verzonnen, dan kon ik erom lachen, maar het heeft mij destijds eens een andere baan gekost. Ja, ik weet het: wat houdt me tegen om iets anders te zoeken? Ik zit in een situatie waarbij dat niet zo gemakkelijk gaat, anders zou ik het best overwegen.
« Laatst bewerkt op: 27-11-2003, 21:08:38 door bodejosm43 »

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #154 Gepost op: 3-12-2003, 13:29:50 »
Ik had weer eens zo'n ochtend  >:( alles zat tegen. Eerst te laat opgestaan, da's mijn eigen schuld okee, maar mijn bed was lekker warm  ;) . Toen alles supersnel gedaan: baby voeden en aankleden, zelf douchen en aankleden, glaasje jus naar binnen gegoten, alle spullen bij elkaar gegraaid. En toen begon het: de irritatieS.

1. ik moest mijn ruiten krabben  >:(
2. op een weg waar je 80 mag heb ik 3 keer moeten inhalen omdat iemand 60 of nog minder reed  >:(  >:(
3. vlak voor het kinderdagverblijf werd een boom omgezaagd  ??? , kon daar dus niet parkeren... moest een eind verderop  ::niet-ok::
4. baby afgeleverd en op weg naar mijn werk... alle, echt alle stoplichten op rood  ::niet-ok::  ::niet-ok::
5. aangehouden door de politie bij een controle op auto papieren... en dat in de spits  ???  :'(  ::niet-ok::

kan het erger  ???  ???  :'(  :'(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #155 Gepost op: 3-12-2003, 14:38:49 »
Wat heel irritant is: verplicht meekijken op een breedbeeld-tv naar een beeld dat voor de verhouding 4:3 is bedoeld, maar dan uitgerekt op breedbeeld kijken.
Dan krijg je allemaal uitgerekte hoofden ed en het is gewoon absurd om daar naar te kijken terwijl je dat ook gewoon in normale proporties kunt kijken.

Wat nog veel erger is is dat er blijbaar erg veel mensen zijn die het volkomen normaal vinden om naar uitgerekte beelden te kijken. En dan hebben we het over gewone volwassen en gezonde mensen!
Waar gaat het heen met deze maatschappij...  ::niet-ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #156 Gepost op: 3-12-2003, 14:47:55 »

5. aangehouden door de politie bij een controle op auto papieren... en dat in de spits  ???  :'(  ::niet-ok::

kan het erger  ???  ???  :'(  :'(

Ja, het kan erger: als blijkt dat je papieren niet in orde blijken te zijn, en je daar een boete voor krijgt, precies voor het bedrag dat je (mocht je sinterklaas vieren) in gedachten had om voor je familie kadootjes te kopen.

Iets soortgelijks gebeurde dus een gehaaste moeder vanmorgen, hier vlakbij voor de aldi: snel even boodschappen gedaan, auto geparkeerd bij een blauwe trottoir-band, ZONDER parkeerschijf in te stellen. Jawel: 42 euro boete!

Zegt ze verbouwereerd: dat is nagenoeg het bedrag dat ik net uitgaf bij de ALDI , omdat ik de Super veel te duur vind. Omdat er in het systeem stond dat ze zich wel vaker niets aantrok van parkeer-verboden, was de agent nu onverbiddellijk, en handhaafde de boete.

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #157 Gepost op: 3-12-2003, 14:53:25 »
Iets soortgelijks gebeurde dus een gehaaste moeder vanmorgen, hier vlakbij voor de aldi: snel even boodschappen gedaan, auto geparkeerd bij een blauwe trottoir-band, ZONDER parkeerschijf in te stellen. Jawel: 42 euro boete!

Zegt ze verbouwereerd: dat is nagenoeg het bedrag dat ik net uitgaf bij de ALDI , omdat ik de Super veel te duur vind. Omdat er in het systeem stond dat ze zich wel vaker niets aantrok van parkeer-verboden, was de agent nu onverbiddellijk, en handhaafde de boete.

En jij stond daar met je neus bovenop  ???  :-\  :P
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #158 Gepost op: 3-12-2003, 14:59:19 »
Dat kan ik inderdaad. De Aldi ligt op steenworp afstand bij mij vandaan, en ik heb mijn woonwijk ook als bezorgwijk.

Ik was nieuwsgierig geworden naar de volks-oploop naar aanleiding van die digicam-aanbieding en de aanbieding  van die kleurentelevisie, en zag rond een uur of half tien idd de gekste taferelen. Kennelijk was de politie gealarmeerd om de boel in goede banen te leiden (dat gebeurde ook bij een soortgelijke aanbieding in mei van dit jaar). En omdat het toch redelijk rustig verliep, rustiger dan een half jaar terug in ieder geval, gingen ze maar bonnen schrijven.




Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Irritant
« Reactie #159 Gepost op: 3-12-2003, 15:56:46 »
Mijn moeder had ook ooit es zoiets. Ze ging ergens naartoe en voor de eerste keer in haar leven had ze geen parkeerkaartje gehaald, gewoon omdat het al laat was en donker en ze was even vergeten dat het koopavond was. Boete van 42 euri...


Maar dan nu hoe we het hebben opgelosd:

Laat mijn zus nou net de dag vantevoren zijn aangenomen bij parkeerbeheer. Zij vertelt het tegen haar baas en hij vertelt haar dat hij dat wel even ongedaan maakt...  :o :o :o
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...