Auteur Topic: Fantasy Tennis Tour 2019  (gelezen 55700 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #480 Gepost op: 29-12-2019, 19:04:50 »
Topic met de regels voor het spel (voor zo ver die wijzigen) zal ik ergens tussen nu en volgende zondag online zetten, maar denk wel allemaal alvast een beetje na over een team. Ik ga uit van de ranking zoals deze was op 2 december 2019 (omdat er toen geen verschuivingen waren)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #481 Gepost op: 29-12-2019, 19:27:06 »
Ik wil trouwens wat ideeën opgooien voor veranderingen (en ik zal echt niet alles erin meenemen). Hoe kijken jullie aan tegen deze opties:
 
1. Bonuspunten verdienen door een voorspelling
Heel simpel: ik leg een aantal keer dit seizoen de vraag neer wie wint... en dat kan zijn AU, RG, WIM, UO, De olympische spelen, Davis Cup, Fed Cup. Met de juiste voorspelling verdien je dan 50 bonuspunten.

2. Gokken voor bonuspunten (variant op 1)
Heel simpel: ik leg een aantal keer dit seizoen de vraag neer wie wint... en dat kan zijn AU, RG, WIM, UO, De olympische spelen, Davis Cup, Fed Cup. Met je voorspelling zet je tussen de XX en YY  punten in. Heb je het goed? Dan win je die punten als extraatje. Is het fout? Dan gaat dat van je totaal af.

3. 12 spelers in de groep 61-100
2 extra spelers voor de groep waar we eigenlijk vaak het minste over weten, maar die vaak ook wel pareltjes bevatten die ineens in de top 50 of beter nog terecht komen (neem een Tsitsipas). Lijkt mij leuk als je daar nog 2 extra opties in hebt om punten te scoren/je daarin te verdiepen en net dat ene pareltje eruit te vissen.

4. Drie spelers in de 100+ categorie
Er was een jaar dat in deze categorie de keuze verre van gevarieerd was en als ik naar de 100+ voor dit kijk, is dat nu ook mogelijk het geval met 2 namen die eruit steken. Om de creativiteit te stimuleren, speel ik met het idee om  een extra speler ook in deze categorie toe te voegen. Of zelfs een opdeling 3 spelers 100+, waarvan minimaal 1 van boven de 200 moet komen.

5. Interessante challenger toernooien ook mee laten tellen
Er zijn als ik me niet vergis wat grotere Challengers waar vaak ook spelers van ons spel aan meedoen. Misschien leuk om die ook mee te nemen?

6. Vrouwelijke speler aan het team toevoegen
Bij wijze van test mag elk team 1 vrouw toevoegen aan het team die alleen punten kan verdienen op de grand slams en de spelen volgens dezelfde puntentelling van de heren. (deze speelster mag alleen niet afkomstig zijn uit de top 20, maar bijv middencategorie 21 - 40 of zo).

7. ATP puntentelling aanhouden
Idee van Molebuster om in plaats van de huidige puntentelling van de FTT, de puntentelling van de ATP over te nemen. Dus de punten die spelers in het echt verdienen (stel Nadal verdient met winst 1070 punten, dat ja die dan ook krijgt als je Nadal in je team hebt).

8. Wisselpunten kosten je echt punten
De kosten voor de wissels blijven hetzelfde, maar ze gaan van je puntentotaal af. Durf je wat in te leveren om later wat te oogsten?

Let op: dit zijn alleen maar ideeën, betekent niet dat ik ze daadwerkelijk doorvoer :P Laat vooral weten wat jullie leuk lijkt of niet :) Ik gooi het balletje op, serveren jullie het maar af (tot zo ver deze slechte tennis pun).
« Laatst bewerkt op: 29-12-2019, 20:05:30 door MollenvangR-Art »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #482 Gepost op: 29-12-2019, 21:52:46 »
Bonuspunten vind ik stom, de rest maakt mij niet zoveel uit ;D. 1 vrouwelijke speler klinkt wel leuk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #483 Gepost op: 29-12-2019, 22:39:08 »
En ik ga het waarschijnlijk niet alleen doen. Moet nog even op een pm van een mogelijke co-host reageren/afspraken maken  ::ok:: ook omwille van de tijd, maar ook omdat ik niet de sterkste ben met cijfertjes, punten excel etc.

En dan verklap ik hierbij dat ik de co-host ben.  :)

Anders dan beginnen we toch vanaf de Australian open pas, als het anders te krap wordt  ;)

Ik bedacht dit gisteren ook. :D

Het is gewoon te kort dag om alles op poten te zetten voor 1 januari. De Australian Open beginnen op 20 januari en hebben we dus mooi tijd om nog meer deelnemers te strikken en over een aantal spelconcepten na te denken.  ::vergroot::

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #484 Gepost op: 29-12-2019, 22:50:07 »
Leuk Molebuster ::bravo::


MV was like:

MOLEBUSTER! ;D


Could.not.resist. ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #485 Gepost op: 29-12-2019, 22:55:26 »
 ::rofl:: ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #486 Gepost op: 30-12-2019, 00:05:36 »
 ::rofl:: ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #487 Gepost op: 30-12-2019, 09:50:13 »
Idee van een vrouwelijke speelster erbij vind ik leuk!
Verder zou ik niet al teveel veranderen.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #488 Gepost op: 30-12-2019, 10:32:02 »
 ::ok::

Qua animo, als ik zie wie er nu toegezegd hebben, dan hebben we:

1. Nieky
2. LDH
3. MoleBuster (doet zelf ook mee natuurlijk)
4. D*N
5. Bubbles (daar heb ik het persoonlijk aan gevraagd)
6. Ikzelf natuurlijk doe ook mee

Mensen van wie ik het niet weet, maar van ik misschien nog wel een team verwacht:
7. Fabiann
8. HDD
9. Daisy
10. Loezel
11. MitchKox (toch ook een sportliefhebber)
12. Schulz (mag ook niet ontbreken toch)
13. Swifty (jij sloeg een jaartje over zei je vorig jaar, dus je hebt geen keuze nu :P)
14. B&W (jij bent het vorig jaar net voor de deadline vergeten, dus grijp je kans  ::ok:: ::ok::)
15. G-Root (voor de statistieken)

Wie mis ik nog? Kan een leuk jaar worden zo maar aan 10 moeten we zeker kunnen komen

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #489 Gepost op: 30-12-2019, 11:03:28 »
De vrouwelijke speler is een leuk idee (misschien zelfs eentje uit elke categorie, en een paar toernooien meer, zoals OS)
Daarnaast vind ik de challengers een leuk idee. Zo krijgen met name de spelers uit de lagere categorieën meer kans om puntjes te verdienen.
Voorspellen van winnaars is een idee al zou ik niet punten in laten zetten, maar echt een bonus van een x-aantal punten. Misschien zou je trouwens dan niet de winnaars van de enkelspelen moeten doen (daar kan je met je eigen spelers immers al punten voor scoren) maar van de dubbelspelen! Zo krijgen die ook de aandacht die ze verdienen!

Meer spelers bij de heren zou ik niet doen. Zo is de kans op (meer) dezelfde spelers nog groter. Nu moet je echt goed nadenken welke spelers je uit die groepen gaat kiezen. ATP-punten zou ik zeker niet gaan doen. Zo worden de grand slam-toernooien nog veel meer doorslaggevend dan ze nu al zijn. De wisselpunten afhalen van de score is an sich een idee, al weet ik niet of het gaat werken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #490 Gepost op: 30-12-2019, 20:48:18 »
Ik was eigenlijk van plan te skippen (dat random is 1x leuk, maar je wordt er gewoon laatste mee). Maar als er anders te weinig deelnemers zijn, wil best nog wel een keer een lijst maken, maar dan moet ik er buiten de lijst maken niet veel voor hoeven doen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #491 Gepost op: 30-12-2019, 20:52:02 »
Ik was eigenlijk van plan te skippen (dat random is 1x leuk, maar je wordt er gewoon laatste mee). Maar als er anders te weinig deelnemers zijn, wil best nog wel een keer een lijst maken, maar dan moet ik er buiten de lijst maken niet veel voor hoeven doen.
Nee ik wil eigenlijk geen tussentijdse momenten met inzetten of spelers doorgeven hebben, behalve de wissels en verdubbelaars (maar die zijn niet verplicht). Dus dat blijft hetzelfde. Enige dat erbij komt is dat je 1 -3 vrouwelijke spelers moet opgeven bij je selectie, en 1 extra speler in de 100+ categorie (maar daar ben ik nog even over aan het overleggen met MB). Voor de rest houden we alles hetzelfde. Dus als je mee wilt doen, ben je zeker welkom  ::bravo:: ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #492 Gepost op: 30-12-2019, 20:53:48 »
Ok da's prima, dan doe ik wel mee, laat dan wel even weten wanneer de regels vaststaan (met hoeveel spelers uit welke groep), dan ga ik hier even tijd voor inplannen.  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #493 Gepost op: 30-12-2019, 20:56:57 »
Ok da's prima, dan doe ik wel mee, laat dan wel even weten wanneer de regels vaststaan (met hoeveel spelers uit welke groep), dan ga ik hier even tijd voor inplannen.  ::jaja::
::ok:: deze week wil ik het topic online hebben. En desnoods stuur ik je even een berichtje als dat gebeurd is :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #494 Gepost op: 30-12-2019, 21:05:48 »
::ok:: deze week wil ik het topic online hebben. En desnoods stuur ik je even een berichtje als dat gebeurd is :)

Is goed ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #495 Gepost op: 30-12-2019, 21:36:47 »
Ik wilde serieus deze vraag net hier in dit topic droppen   :o of dat oké is :) Want dat is wel mijn idee inderdaad. Verder heb ik nog wat losse nieuwe spelideeën om de spanning wat te verhogen ook als je wat lager staat, maar de basis blijft hetzelfde.


Dat maakt de kans dat ik een team kan samenstellen heel wat groter :D Ik ga me weer eens in tennis verdiepen.



Schulz, gefeliciteerd! ::bravo::

En wat een spanning voor de tweede plek! :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #496 Gepost op: 31-12-2019, 13:18:47 »
::ok::

Qua animo, als ik zie wie er nu toegezegd hebben, dan hebben we:

1. Nieky
2. LDH
3. MoleBuster (doet zelf ook mee natuurlijk)
4. D*N
5. Bubbles (daar heb ik het persoonlijk aan gevraagd)
6. Ikzelf natuurlijk doe ook mee

Mensen van wie ik het niet weet, maar van ik misschien nog wel een team verwacht:
7. Fabiann
8. HDD
9. Daisy
10. Loezel
11. MitchKox (toch ook een sportliefhebber)
12. Schulz (mag ook niet ontbreken toch)
13. Swifty (jij sloeg een jaartje over zei je vorig jaar, dus je hebt geen keuze nu :P)
14. B&W (jij bent het vorig jaar net voor de deadline vergeten, dus grijp je kans  ::ok:: ::ok::)
15. G-Root (voor de statistieken)

Wie mis ik nog? Kan een leuk jaar worden zo maar aan 10 moeten we zeker kunnen komen
Volgens mij mis je nog iemand. Ik zeg verder niet wie  ::hypocriet::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #497 Gepost op: 31-12-2019, 13:31:39 »
Volgens mij mis je nog iemand. Ik zeg verder niet wie  ::hypocriet::
::rofl:: ik wilde even kijken of je wel op zou letten  ::ok:: :P

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #498 Gepost op: 31-12-2019, 14:46:28 »
Ik doe zeker mee, kom deze week met een team  ::zwaai::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fantasy Tennis Tour 2019
« Reactie #499 Gepost op: 10-01-2020, 11:09:13 »
Bijgekomen van mijn overwinningsfeestje, kom ik er eindelijk aan toe om (way overdue) Molière bedanken voor de organisatie.  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

En ook Bobby Riggs nog bedankt voor mijn teamnaam



en verder: doet allen weer mee in 2020!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”