Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 419315 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1360 Gepost op: 14-08-2023, 18:21:51 »
Mijn eigen risico is 385 euro. Het gaat erom dat ik enige transparantie wel op prijs stel.

Voor eerdere, niet mis te verstane behandelingen en controles (hart, longen) is voor zover ik kon achterhalen geen DBC opgestart. Dan zou ik over 2021 dus nog een rekening kunnen verwachten, lijkt me.

En juist dát verontrust me, over 2021 is dat ook niet volledig opgebruikt. Over 2020 wel, want toen kwam er een ziekenhuis-opname bij kijken. In 2022 was er ambulancevervoer, en dat is compleet vergoed, omdat ik door medicatie al boven die 385 heen kwam.

Ik vind het dus heel vreemd dat het ene probleem wél, en het andere níet via die DBC verrekend wordt. Wat is het wezenlijke verschil tussen een keel-aandoening en een hart- of longaandoening, bedoel ik.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1361 Gepost op: 14-08-2023, 22:54:53 »
Even nagezocht, en met name COPD, bepaalde hartaandoeningen en diabetes vallen blijkbaar niet onder het eigen risico (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/eigen-risico-zorgverzekering). Het kan dus zijn dat je long- en hartcontroles niet onder het eigen risico vielen, en je er daarom nooit een rekening voor hebt gezien. Maar voor zover ik na kan gaan worden alle ziekenhuisbehandelingen al vanaf 2005 ingediend als DBC, en is dat dus niet iets nieuws. En wat wel en niet van je eigen risico afgaat word je denk ik gewoon geacht zelf te weten of op te zoeken, dus daar word je niet per se over ingelicht. Neemt natuurlijk niet weg dat het een nare verrassing kan zijn, zeker als het in één keer een groot bedrag is.

Dat verdoemde eigen risico is oorspronkelijk ingevoerd omdat teveel mensen met een migratie-achtergrond misbruik maakten van de zorg door op de polis van een premie betalend familielid zorg te vragen.
Dat klinkt toch vooral als een racistisch VVD-smoesje om minder geld in de zorg te hoeven steken :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1362 Gepost op: 14-08-2023, 23:54:33 »
@Starlight.

Jij doet je nickname weer eens eer aan, door een licht in de duisternis (in het doolhof van wel of niet vergoed worden....) te scheppen. Ik heb jarenlang geen beroep hoeven te doen op dit deel van de gezondheidszorg. Wel af en toe een pilletje geslikt (van het kaliber paracetamol, ibuprofen....), maar dat zijn de kosten niet.

Rest de vraag: waarom het 1 wél, en het andere niet? Wie daar een duidelijk antwoord op heeft, mag het zeggen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1363 Gepost op: 7-09-2023, 10:00:17 »
Iemand hier dezelfde liefde voor Nokia.

Ik wil een nieuwe, maar zie even niet welke beste is.
Heb nu de 8.1

Wat belangrijk voor me is:
Accuduur, opslagruimte en snelheid, aangezien ik eigenlijk alles via telefoon doe.
Die zit zowat vergroeit aan mijn hand  ::rofl::
Scherm mag op zich redelijk groot zijn. Is die van mijn 8.1 ook.

Kwaliteit qua camera boeit me dan niet veel.

Had al wel wat types gevonden, maar die lopen qua batterij en opslag niet echt uit elkaar.

Dus iemand tips??

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1364 Gepost op: 16-12-2023, 11:31:17 »
Heeft iemand tips voor oordopjes bij een concert?

Ik ga komende donderdag naar een concert, en tot op heden heb ik eigenlijk nooit oordoppen gedragen bij concerten (en ook achteraf nooit last gehad). Maar voor mijn werk is mijn gehoor essentieel dus ik wil voor de zekerheid toch even oordoppen in.
Alleen zitten ze bij mij nooit lekker, van die in-ear oordopjes voor muziek zitten ook niet goed bij mij. Dus ik weet niet zo goed welke handig zijn :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1365 Gepost op: 16-12-2023, 11:40:01 »
Het ligt eraan of je ze vaker denkt nodig te hebben, maar bij Bol. (zoals het tegenwoordig heet), hebben ze een verpakking van 40 stuks (of 40 paar, weet ik even niet). Het merk is 3M.

Die verpakking kost wel 17 euro,  dus eventueel kun je die delen met iemand die ze om dezelfde reden nodig heeft. Dan is de financiële pijn ook minder groot

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1366 Gepost op: 16-12-2023, 12:09:49 »
Heeft iemand tips voor oordopjes bij een concert?

Ik ga komende donderdag naar een concert, en tot op heden heb ik eigenlijk nooit oordoppen gedragen bij concerten (en ook achteraf nooit last gehad). Maar voor mijn werk is mijn gehoor essentieel dus ik wil voor de zekerheid toch even oordoppen in.
Alleen zitten ze bij mij nooit lekker, van die in-ear oordopjes voor muziek zitten ook niet goed bij mij. Dus ik weet niet zo goed welke handig zijn :)

Ik gebruik deze doppen bij het vioolspelen. (Alleen in m'n linkeroor.)

https://www.gamma.nl/assortiment/suki-oordoppen-30-db-1-paar/p/B113468

Heb ze ook in het rood gekocht in een andere bouwmarkt. Ander merk. Het ziet er niet uit, maar als dure deejay-doppen niet lekker zitten (bij mij ook niet) is dit misschien iets dat helpt. Bij mij bevallen ze prima : )

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1367 Gepost op: 16-12-2023, 12:46:35 »
Mijn aandacht werd getrokken door de toevoeging "vaak samen gekocht".


Onder meer een beitel.....

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1368 Gepost op: 16-12-2023, 23:51:50 »
Ik heb zelf jaren geleden Pluggerz gekocht en die zijn altijd prima bevallen! Ik hou verder ook niet van in-ear oordopjes, maar deze zijn van zacht materiaal (ik denk silicoon) en zitten prima. Ze zijn ook speciaal gemaakt voor concerten, dus je hoort de muziek nog wel goed :) (in ieder geval bij de variant die ik had gekocht)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1369 Gepost op: 17-12-2023, 11:23:06 »
Dank voor de tips allemaal  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1370 Gepost op: 20-12-2023, 15:59:36 »
Heb je er iets aan gehad? Morgen is dat concert pas, toch?

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1371 Gepost op: 20-12-2023, 16:57:09 »
Dank voor de tips allemaal  ::bravo::

Ik heb zelf oordopjes aan laten meten bij Beter Horen die vind ik altijd erg fijn, zijn ook van Pluggerz. Ze gaan gemiddeld 5 jaar mee omdat je oren blijven groeien en daardoor op een gegeven moment niet meer passen. Vind aangemeten oordoppen veel fijner zitten dan universele, die gaan altijd pijn doen aan mijn gehoorgangen.

Ik draag al jaren oordoppen als ik naar een concert ga. De laatste keer dat ik ben geweest deed ik mijn oordoppen 5 minuten nadat het voorprogramma was begonnen in omdat ik kort het glas van mijn zus moest vasthouden dus geen handen vrij had. Sinds dat concert het ik een suis in mijn oor die tot nu toe niet meer weg gegaan is. Zo zie je maar hoe snel gehoorschade kan ontstaan.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1372 Gepost op: 22-12-2023, 09:13:43 »
Heb je er iets aan gehad? Morgen is dat concert pas, toch?

Ik heb de oordoppen van Pluggerz gekocht, met een muziekfilter. Dat leek me de beste optie aangezien ik ze alleen af en toe bij concerten zal gebruiken. Beviel prima!  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1373 Gepost op: 22-12-2023, 13:42:02 »
Had ik wellicht ook bij het fenomenale concert van Karsu kunnen gebruiken.

Maar ik heb er verder geen last van gehad. Dit keer hadden ze de installatie op een andere manier opgesteld, waardoor het geluid al min of meer gefilterd bij de bezoekers kwam.

Offline Zinna

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1374 Gepost op: 23-12-2023, 23:15:13 »
Hallo, ik ben sinds kort zelfstandige in hoofdberoep. Maar ik zou toch het liefst een centje willen bijverdienen, op welke manier kan dit legaal ? Heeft hier nog iemand ervaring mee ?
En alvast een fijne kerst voor iedereen :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1375 Gepost op: 25-12-2023, 04:24:00 »
Kan iemand in Jip en Janneke uitleg geven over een Hotspot maken op mobiel om wifi in huis te hebben???

En welke abbonement daarbij het beste is?? Iets met stabiel netwerk en genoeg gb vanwege alles dan via hotspot niet gaan..

Dus vaste internetverbinding weg.