Auteur Topic: Biechten  (gelezen 13015 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #20 Gepost op: 25-11-2015, 23:33:58 »
Uitslagen Aflevering 7

Team                       Reis     Opdr  Reis Opdr Reis  Speed Straf  Totaal
Rainbow Warriors   994            7   134   44   789           0      1968
Golden Balls           1619            9   138   150   1308   25   90   3339
Tjotrtrotters           1495   113   78   79   1062   0      2827
Amai Miljaarde    1618           203   138   82   1147           0      3188


Tim verbaast zich over de Rainbows:
Hoi Biechtstoel ::zwaai::

Weer een ronde voorbij, en weer 2de geëindigd. Voor etappes als deze is dat niet zo erg. Zolang je maar niet laatste wordt. Al krijg ik wel een Joop Zoetemelk, of was het toch Jan Jansen, gevoel. Steeds tweede worden, en steeds achter D*N & HIDM.

Daarover gesproken, ik sta toch elke aflevering weer met verbazing te kijken hoe die 2 steeds zo snel kunnen gaan. Deze etappe waren ze ruim 10 uur sneller dan mijzelf en Pjotr, 10 UUR ::oink:: Wij zullen best tijd verloren hebben met de spelletjes, maar niet meer dan 10 uur lijkt mij. Je zou bijna zeggen dat D*N & HIDM gebruikt maken van een raket, of een privéjet. Als zou ik dat laatste persoonlijk een beetje flauw vinden. Maar ja, als ze er gebruik van maken, wil ik dat ook. Of maken ze gebruik van de een supersonisch vliegtuig zoals de Concorde. Ik weet het niet meer. En korter route dan ons kan ook best. Maar 10 uur ::oink:: Dat lijkt mij best knap. Ik wacht met spanning op het moment dat de routes bekend gemaakt gaan worden.

En we gaan weer een aflevering in met 4 groepen. Robbie & Hillo, of eigenlijk Hillo deze twee etappes mogen van geluk spreken dat ze eerst een non-elimination leg hadden, en ook nog eens de Safe hadden. En nu is Robbie weer terug en zal het weer een klus worden om voor hun te blijven. Want Robbie reist zo vaak, dat hij vast wel een aantal goede vluchten kent. Gelukkig hebben ze de Speedbump.

Op naar de volgende etappe zou ik zeggen

 ::zwaai::

En nog een creatieve opdracht
Team 1 - Golden Balls
Team 2  - Rainbow Warriors
Team 3 - Amai Miljaarde
Team 4 - Tjotrtrotters

Hello ladies,

Mijn punten hier.

Team 1: 20 min. Het is origineel en ik zou hem best weleens willen proberen  ;)
Team 2: 30 min. Hawaii doet het altijd wel goed bij mij. De uitvoering vind ik leuk en smakelijk eruitzien  :).
Team 3: 30 min. Hij klinkt lekker en gewoon goed uitgedacht. Inclusief de bijgerechten.
Team 4. 50 min. Het voorgerecht en hoofdgerecht lijken mij niet erg smakelijk waardoor ik het dessert nooit zal redden helaas.


 ::zwaai::

Team 1:
Leuke presentatie, uitgelegd wat er zo origineel aan is. Ik krijg direct trek. Kort en krachtig, mooi.

Score: 15 minuten

Team 2:

Het begint al fout. Roze letters op een paarse achtergrond? Hoofdpijn, auw. Dan heb ik dus geen zin meer om alles te lezen. Met zoveel ingrediënten is het niet direct een aansprekende burger. Op het oog véél te ingewikkeld. Ook al zal ie best wel lekker zijn. Er is wel moeite ingestoken zo lijkt 't, dus dat is wel een pluspunt.

Score: 60 minuten

Team 3:
Heel mooi gemaakt, maar is het een originele burger? Daar twijfel ik aan. Ik mis iets vernieuwend. Maar het is wel leuk gemaakt. Meer heb ik er niet over te melden.

Score: 40 minuten

Team 4:
Ik lees dat het snel is gemaakt en zo ziet het er ook uit. Ik denk dat je na de hamburger soep al vol zit. Hoofdgerecht is niet heel spannend. Toetje is dan wel weer leuk bedacht. Maar het is veel te veel.

Score: 75 minuten

::zwaai::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #21 Gepost op: 25-11-2015, 23:35:06 »
Goedenmiddag dames,

Ik heb het juryrapportje ook weer ingevuld. Vooraf de korte samenvatting die voor jullie het meest relevant is - daarna het meer gedetailleerde werk ;)

Team 1: 38 minuten
Team 2: 61 minuten
Team 3: 54 minuten
Team 4: 58 minuten

--

Ik heb ditmaal quasi-gestructureerd punten gegeven:
- Opdrachtinhoudelijk: is de burger nieuw (10p)
- Opdrachtinhoudelijk: zijn er bijgerechten (10p)
- Creativiteit recept (20p)
- Creativiteit presentatiemethode (20p)
- Uitvoering (40p)
Waarbij totaal dus 100punten te verzamelen zijn, wat eenvoudig is om te rekenen naar minutenaantal via "110 - BehaaldePunten".



Team 1:
Nieuwigheid burger: 10/10
Bijgerechten: 0/10
Creativiteit burger: 18/20
Creativiteit methode: 10/20
Uitvoering: 34/40
Totaal 72/100 -> 38 minuten

Opmerkingen: Zonde, geen bijgerechten. Vast gemaakt met photoshop (of vergelijkbaar), wat niet heel veel creativiteitspunten scoort. Daarentegen príma uitvoering qua layout, vormen, kleurgebruik en themathiek.
Alhoewel de burger zeer creatief is, geen perfecte 20/20 score doordat het appelonderdeel misschien wat te overdadig is.. Daarmee overeenkomstig (en dit gaat gevorderd fijnmazig zeuren zijn) heb ik twijfels bij het recept. De burger wordt heel zoet, vol en zwaar van smaak. Ik verwacht dat frisse tonen essentieel zijn om toe te voegen. Verwacht tevens dat het gevriesdroogde appelpulver niet gaat werken - denk dat het smelt tijdens het bakproces (misschien zelfs al tijdens het kneden), zodat de textuur van je hamburger naar de vaantjes gaat. Maar dat alles leverde nauwelijks strafpunten op hoor, wees niet bevreesd ;)

Team 2:
Nieuwigheid burger: 5/10
Bijgerechten: 8/10
Creativiteit burger: 8/20
Creativiteit methode: 20/20
Uitvoering: 20/40
Totaal 61/100 -> 49 minuten

Ah, bijgerechtjes gemaakt - dat levert punten op. Burger ziet er niet echt vernieuwend uit - maar de ingrediënten zijn overwegend logisch, dus het zal vast werken.
Volledige punten voor creativiteit van de presentatiemethode. Recept zelf gemaakt, allerlei fotootjes, dat zie ik graag! Helaas voor de uitvoering zelf, oogt het geheel wat rommelig. Het eindresultaat is eveneens niet enorm.. fleurig, maar dat heb je wel vaker met zelfgemaakte producten.
Toch, ook zonder photoshopskills en awesome kookskills toont dit aan dat door de manier van presentatie een goed resultaat te halen is ::ok::

Team 3:
Nieuwigheid burger: 2/10
Bijgerechten: 10/10
Creativiteit burger: 4/20
Creativiteit methode: 13/20
Uitvoering: 25/40
Totaal 54/100 -> 56 minuten

Die burger.. ziet er heel standaard uit. Zou eigenlijk zeggen een fastfoodtraditie, in tegenstelling tot een nieuwe burger. Eveneens geheel gemaakt op de computer zo te zien, maar met menu-layout en bijgerechtjes heeft het enkele aardige accenten.
Er zitten daarentegen nog enkele foutjes in de uitvoering, bv de plaatsing van uitroeptekens bij de burger-ingrediënten. Hmm, wat doet die quote-slogan daar? Is wat uit de lucht gegrepen. Om ook hier nog wat op het menu specifieker in te miepen, ik denk dat de groentemix niet werkt. Sowieso niet bij een hamburger, maar de combinatie zelf ook niet. En daar dan witte wijn bij? Oooookay..

Team 4:
Nieuwigheid burger: 10/10
Bijgerechten: 10/10
Creativiteit burger: 20/20
Creativiteit methode: 6/20
Uitvoering: 12/40
Totaal 58/100 -> 52 minuten

Dit krijgt alle menu-creativiteitspunten. En verder niet heel veel :-X
Het is vernieuwend, ik durf te zeggen dat dergelijke gerechten nog niet vaak eerder zijn geprobeerd, en evenzo een.. intrigerend voor- en nagerecht.
Daarentegen is de manier van presentatie een zwakker punt. Daarnaast meetellend in uitvoering.. denk ik dat de hamburger op geen niveau werkt. Heb tevens enige voorbehoudingen bij het nagerecht, voornamelijk door de toevoeging van de slagroom. Ten slotte, het voorgerecht, hamburgersoep. Ik ga hier iets heel geks zeggen. Ik zou niet uitsluiten dat het in een vorm zou kunnen.. Niet in deze vorm, maar als algeheel concept wel. Misschien.
Ohja, er zitten ook nog vrij veel spelfouten in, neem een zin als "Spagettie, oma aan te geven dat ik erg van Italiaans hou" :-\\ Dus vanwege een serie aan puntjes laten jullie het helaas geheel bij de uitvoering liggen.
Maar conceptueel.. Het is overwegend gestoord, maar  ::ok:: voor het nemen van risico's.

Team 1 : Fantastische poster, daar krijg ik meteen honger van. 25 minuten
Team 2 : Zelf koken is natuurlijk awesome, 10 minuten
Team 3 : Ziet er professioneel uit, zoals een echte kaart. 30 minuten
Team 4 : Ik zou het mijn hond nog niet voeren, ziet eruit als chemische troep en een beetje knip en plak werk. 80 minuten ( voor de moeite )

 ::zwaai::


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #22 Gepost op: 25-11-2015, 23:35:12 »
Hallo

Hier de seconden van Stormpie..

Team 1: ik vind de creatie van team 1 helemaal top! Simpel, heel origineel en mooi uitgevoerd. Het had iets uitgebreider gemogen, maar toch krijgt team 1 van mij slechts 10 seconden.

Team 2: ik vind de creatie van team 2 origineel. Toch oogt het geheel wat rommelig. Zij krijgen van mij 50 seconde

Team 3: ik vind de creatie van team 3 fraai uitgevoerd. Strak, helder en de burger lijkt me bijzonder lekker. Team 3 krijgt van mij 20 seconden.

Team 4: ik vind de creatie van team 4, naast mager in de uitvoering ook bijzonder mager in originaliteit. Rekeninghoudend met het Paint verhaal, kom ik toch tot 70 seconden.



En ook Molbelg begint met biechten :D
Oei ik ben al die tijd vergeten biechten  ::schaam::

Ik kan jullie alvast de winnaar zeggen : hidm en d*n.
Ze zijn gewoon 15 uur !!!!! sneller dan de rest. Ik snap zelfs niet hoe dat dat mogelijk is :o . Ik vermoed dat ze een of ander trukje hebben om zo snel te reizen maar ik zo echt niet weten wat :o

Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik denk dat we deze ronde niet gaan afvallen. Wouter heeft de tweede opdracht geknalt en ik denk dat mijn burger zeker ook niet slecht was.

Ons doel is nu die finale halen en daar alles op alles zetten om toch nog the Rainbow warriors te verslaan.

Groetjes
molbelg van amai miljaarde
 ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #23 Gepost op: 25-11-2015, 23:37:34 »
Uitslagen Aflevering 8

Team                    Reis Opdr Reis Opdr Uturn Reis    Totaal
Rainbow Warriors   186   211   7   5   0   18      427
Golden Balls           212   108   23   11   0   20      374
Amai Miljaarde   402   174   40   8   0   23      647
Tjotrtrotters           386   333   29   9   59   22      838

En dan is het afgelopen voor de Tjotrtrotters:
Hoi Biechtstoel,

Over en uit is het. Pjotr's en mijn reis rond de wereld is helaas voorbij. In het begin zag ik het nog niet aankomen, maar toen we de U-Turn kregen van onze goede vrienden D*N & HIDM, ging ik toch een klein beetje vrezen. En dus terecht.

Ach ja, ik heb genoten van het spel, en ik zou zeker een volgende keer weer meedoen als het kan.

Nogmaals bedankt voor het organiseren. En Hup Robbie en Hillo ::bravo::

Groetjes ::zwaai::

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #24 Gepost op: 25-11-2015, 23:42:39 »
Uitslagen Aflevering 9

Team                       Reis     Opdr  Reis  Opdr Reis     Totaal
Rainbow Warriors     165   125   82   2   15      389
Golden Balls             591   109   49   2   21      772
Amai Miljaarde     614   114   141   7   21      897


Robbie begint ook eindelijk te biechten......
Aangezien de finale nu niet door gaat en ik wel tijd had voorzien, kan ik net zo goed de tijd eens gebruiken om EINDELIJK eens te biechten  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Geen idee of jullie het nog in de juiste volgorde willen posten of gewoon alles op het eind zetten, maar ik zal per aflevering doen:

Aflevering 1
Alles verliep gewoon netjes, foto'tje maken en naar Dubai racen, relaxed. En toen kwam het! We moesten de Burj Khalifa beklimmen! Wat een binnenkomer van een opdracht zeg! Gelukkig had iedereen aanvankelijk fout begrepen dat enkel degene die telkens de eerste trede moest doen, een team's poging kon verknoeien. Zo zijn we al een eindje omhoog kunnen klimmen. We probeerden het op een akkoordje te gooien met De Benjamins, want zij lagen net ietsje voor ons. Starlight was erg alert en onze pogingen mislukten vaak. Heel af en toe merkte je dat ze blijkbaar even weg was. Of elders aan het kijken. Hillo en ik hadden al 5 pagina's in de browser open staan met daarin elke trede al ingevuld. Vervolgens hielden we elkaar via whatsapp up to date als we gepost hadden, zodat de andere meteen ook kon posten. We zouden gewoon een random letter typen en versturen. Blijkt dat als je gewoon in het wilde weg in het midden op je smartphone-toetsenbordje een letter aanramt, het altijd de g is.
Het allereerste whatsapp gesprek tussen hillo en mij bestond dus voornamelijk uit volgende diepzinnige passages:
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: YES!

Dat was als het ons gelukt was weer een verdieping hoger te lopen. Het kon ook oz verlopen:
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: YES!
robbie: oh nee, we werden na onze 2e post al geblokkeerd :(


Heel soms merkten we het sneller op. En wonder boven wonder was het blokkeren van de andere team niet eens het ergste. Nee, dat was de 7-seconden regel van het forum.
robbie: g
hillo: g
robbie: g
hillo: g
robbie: g
robbie: oh nee, wacht!
hillo: g
robbie: 7 seconden regel :(
hillo: g
robbie: neehee het klopt niet meer
hillo: g

Het lukte ons niet om iets met de Benjamins overeen te komen, maar tijdens het versturen van pm's, konden we tussendoor toch een paar verdiepingen op lopen en haalden we hen in.
Maar dan kwamen de Pjotrtrotters weer online en was het weer vechten tegen de bierkaai. Dan maar naar Pjotr en Tim gepm'd om samen te werken. We zouden één voor één omhoog gaan want Starlight leek weer even weg te zijn.
Ze gingen akkoord en wij regelden dat wij als eerste mochten. Zo gezegd, zo gedaan, we waren weer een etage hoger en Tjotrtrotters konden. MAar helaas, Starlight was terug, haha. Dus enkel wij hadden baat bij het net gesloten dealtje.

En zo bleef dat maar door gaan. Hillo en ik w ùisten dat we het nu mesten doen. Eigenlijk hadden we beiden al een uur te bed willen liggen omdat we er vroeg uit moesten de volgende dag. Maar we wisten dat Geer en Goor (sorry jongens, toen heten jullie nog zo), de hele nacht zouden doorwerken, dus als wij wilden winnen MOESTEN we wel. Met De Benjamins waren we overeengekomen om gewoon te kijken wie van ons het het langst zou volhouden. Degene die zou winnen, zou de prijs krijgen en zou het andere duo in volgende opdrachten verder helpen.

En na een lange strijd van meer dan 3 uur, kwamen wij als eerste aan! Wat een opluchting was dat zeg! Met kloppend hart en lijf vol adrenaline, ging ik slapen.


Oh D*N kan weer online, ik stuur dit alvast op, heb ik toch al iets gebiecht.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #25 Gepost op: 25-11-2015, 23:42:45 »

Aflevering 2
Na aflevering 1 was ik ONTZETTEND euforisch over deze amazing samenwerking met hillo. We zijn beide even gedreven en fanatiek. Anders hadden we het Burj Khalifa beklimmen al lang opegegeven, maar nee, we bleven op en we bleven posten en proberen. Zalig!
Hillo deed de Bejeweled roadblock. Ik heb er zelfs niks van meegekregen!
Daarna de Detour in Eton Language Institue. Ik hou van talen, dus dacht dat het een fluitje van een cent ging zijn. Maar nee, ik zocht het allemaal vééél te ver. We moesten het aantal talen tellen op de pagina van Eton Language Institute. Op de pagina stond een knop van klik hier om alle talen te zien, dus uiteraard klikte ik daar op. Maar dat moest dus niet, het was gewoon letterlijk de talen die je gewon zag, zonder verder te klikken. Ik was er van overtuigd dat ik het aantal talen juist had, dus toen ik hoorde dat het fout was, moest het mijns inziens wel "the number of characters in Dubai" zijn. We dachten de taal die ze in Dubai spreken. MAar ja, Dubai is geen taal en er stond number of characters in Dubai. Dus ik zoeken en ik vond een film die Dubai heette. Daar alle personages van geteld en dat weer doorgestuurd, echt, de gekste dingen kwam ik mee. Tot we uiteindelijk besloten om dan toch gewoon de 10 of 11, hoeveel waren het er ook weer, talen op de site zelf te gebruiken en de karakters van de taal die ze in Dubai spreken. En toen hadden wet het eindelijk juist. Wat een gesukkel!
En toen vielen ook nog eens de Benjamins af, waar we bovenop de Burj Khalifa een verbond mee hadden gesloten...
Nouja, we hadden ook nog een verbonderig iets met de Tjotrtrotters. Hoewel het nog niet echt gelukt is om samen te werken. Voor detours enzo kon je wel helpen als je samen online bent en aan dezelfde opdracht bezig, maar hillo en ik kunnen zelf amper tijd vinden om tegelijk online te zijn, laat staan dat we met 4 tegelijk online kunnen zijn.





OH MY GOLD we hebben net gewonnen!!!!!!!!!!!!!! Hillo en ik zitten beiden op de app te gillen hoe excited we hierover zijn!!  :o ;D :D ::regenboog:: ::trots:: ::feest:: ::hyper:: ::boogie::

Ohja en toen hadden ze toch niet gewonnen :(
I"M SO SORRY maar deze keer was de chaos de schuld van het forum  :-[ ::)

En Jesper had nog biechten, die mag die zelf plaatsen want ik heb ze niet ;)

Feel free to post!  ::zwaai::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Biechten
« Reactie #26 Gepost op: 25-11-2015, 23:51:11 »
 ::rofl:: Tim die mijn naam niet meer weet. ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Biechten
« Reactie #27 Gepost op: 26-11-2015, 09:07:24 »
::sorry::

Edit: Ik blij een beetje in de zeurmodus ::sorry::

Komen de reizen/vluchten ook nog online te staan?
« Laatst bewerkt op: 26-11-2015, 19:05:18 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Biechten
« Reactie #28 Gepost op: 3-12-2015, 14:25:00 »
Die ga ik niet allemaal terugzoeken sorry
Mogen jullie zelf posten als je wil
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!