Auteur Topic: [DG] 8. FINALE - The Vote  (gelezen 5248 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[DG] 8. FINALE - The Vote
« Gepost op: 3-04-2016, 18:06:50 »
Welkom bij The Vote!

Jullie kunnen hier flink wat rankingpunten verdienen. Hoe? Overtuig je ex-medegladiatoren én de jury, dat jij de ultieme Gladiator bent. Zij mogen namelijk allemaal 1 stem uitbrengen.

Nys-Fan en NextGP. In dit topic mogen jullie een pleidooi houden, waarom jij verdiend dit spel te winnen. Haal alles uit de kast, want voor elke stemgerechtigde die jij overtuigd, krijg je 1 rankingpunt!

Het pleidooi post je in dit topic. Vanaf het moment dat beide pleidoois er staan, mogen de stemgerechtigden via PM bij beide spelleiders.

Deadline pleidooi; woensdagavond 20.59.59 uur
Deadline stemmen; vrijdagavond 20.59.59 uur

Elke stem levert 1 rankingpunt op, dus hier zijn héél veel punten te verdienen.

Stemgerechtigden: je stemt telt alleen als je deze per PM naar én Robbieazerty én Daisy stuurt. Anders niet!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #1 Gepost op: 4-04-2016, 00:37:20 »
Leuk!

Mogen we ook een vraag stellen eventueel? Ik verwacht van niet, maar je weet maar nooit in dit spel :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #2 Gepost op: 5-04-2016, 21:02:11 »
Nee het gaat alleen om de motivatie dit keer.

Morgen gaat op dit tijdstip het topic op slot, dus als je dan je motivatie nog niet gepost hebt ... jammer maar helaas.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #3 Gepost op: 5-04-2016, 22:12:29 »

Dag allen,

In de eerste versie van mijn pleidooi (die ik heb ge-backspace-d) vertelde ik waarom ik nou zou moeten winnen, maar ik vond het allemaal maar een beetje opschepperig en arrogant. Het is natuurlijk duidelijk op wie ik hoop dat jullie gaan stemmen. Dus dan maar op een andere manier, zoals ik dat meestal doe. Mij leek het beter om een beschouwing te schrijven van mijn speltactiek en op basis daarvan kun je beslissen of het waardig genoeg is om Nys-Fan te verslaan.
  
In de eerste aflevering stonden verschillende opdrachten centraal. Voedselketen was de eerste opdracht. Daar was ik vrij snel dood door Adelaar Nys-Fan. Ondanks dat was ik, door overleg en uitwisseling van informatie, al vrij snel achter wie welke rol had, en dat bleek ook te kloppen. Voor mijn onfortuinlijke afslachting heb ik nog snel de andere bodemdieren op de hoogte gebracht – en deze hebben uiteindelijk gewonnen - dus indirect droeg ik hierbij aan winst.  Bij Armoede & Rijkdom leek het alsof ik voor democratische verdeling van het spel ging, maar meteen nadat iedereen daarmee eens was heb ik naar mijn team een pb rondgestuurd met het voorstel om de boel te doen mislukken. De eerste keer lukte dit niet (omdat een iemand van het andere team niet deed wat ie moest doen), maar de tweede keer lukte dit wel. Vervolgens heb ik met Catshee het plan bedacht om het op een gelijkspel te gooien met degene die brood hebben gewonnen, zodat 9 spelers een gigantische voorsprong zouden krijgen op de onderste 4. Uiteindelijk lukte dat. Daarnaast won ik deze aflevering ook nog de opdracht voor leukste forumnaam en plaatje.

In de tweede aflevering stond creativiteit centraal. Alweer won ik (mijn laatste, dat wel) immuniteit. Mathilda Putdeksel was ontzettend tevreden en Meneer Meyerhold vond het ook fijn dat zijn monstrans was teruggevonden. Op tactisch gebied is er vrij weinig gebeurd daar, maar de creabea in mij was dolgelukkig.

Aflevering 3 heette “samenwerking”. De doolhof-opdracht ging bij iedereen bijna perfect, waardoor er hier weinig verschil in zit in speltactiek. De geniale gladiatortjes hadden allen door wat de handigste manier was om naar het hart van het doolhof te komen. Wapen & Schild  werd gewonnen door het team waar ik in zat. Samen bedenkten we de strategie voor het verdelen van wapens en het spelen van een spel. Ook hier was ik al vrij snel dood, maar dat was eentje voor het team. Ik riep heel hard dat Nys-Fan blufte, maar dit bleek niet het geval te zijn. Maar aanval is beter dan verdediging, dus dit leek mij de beste tactiek. Altijd doen of je psychologisch overwicht hebt en het spel lijkt te beheersen, dat was mijn tactiek. Uiteindelijk wonnen we!

Aflevering 4, “Vertrouwen”. Een van de opdrachten was het spel met de Cirkels-Vierkanten-en-Driehoeken. Het leuke van deze opdracht was dat ik, ondanks dat ik #1 stond in de ranking, toch als meest betrouwbaar werd gezien. Good job, social game! Tekenend voor het spel is dat Nys-Fan hier op de 7e plek stond – weer stonden we mijlenver uit elkaar, maar in de uitslag waren we weer zo dicht bijeen. Nys-Fan was eerste, ik was tweede. De andere opdracht was Weerwolven in één Nacht. Ik had hier, als Alpha-Wolf, Nys-Fan gekozen om ook in een wolf te veranderen, maar dat was volledige willekeur. Ik dacht, dat verwachten ze nooit. Dat was ook niet. Gelukkig veroorzaakte andere chaos en bleef ik maar continu het bekend maken van mijn rol uitstellen (net als de meeste) en de Weerwolven (waaronder ik en Nys-Fan) wonnen!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2016, 22:12:40 »

Aflevering 5, “Onderhandelen.” De enveloppen-opdracht leek soepel te gaan, tot de uitslag. Lucy smeerde mij 3 negatieve ranking-punten aan. Thanks, sis - vind je het gek dat ik je later in het spel naar de Arena probeer te krijgen? Bij het Dilemma der Fiches ging het vlekkeloos. Ons team werkte goed samen, terwijl het bij het team van Nys een puinhoop leek. Wij spraken van te voren af wie van ons immuniteit zou winnen (Catshee) zodat de individuele prikkel uit het spel werd gehaald – zodat wij als team konden winnen en niemand van ons naar de Arena hoefde. Hier was het nog even spannend, omdat Swifty en ik op WouterV moesten vertrouwen – hij mocht tenslotte de tweede duellist kiezen. Hij hield zich aan zijn woord, gelukkig! Ik denk ook dat als hij dat niet deed ik hem een liefdesdrankje had gegund en hij naar het onderste deel van de ranking was gekelderd. Maar weer won mijn team, we speelden het andere team volledig weg.

Aflevering 6. Kennis is Macht. De aflevering waar ik voor het eerst niet won of in een winnend team zat. Bij de forumquiz werd ik derde, bij Weten & Wedden vierde. Zo blijkt dat ik in spellen beter strategisch kan spelen dat wanneer het aankomt op parate kennis. Nys-Fan haalde daarentegen een legendarische overwinning bij Weten & Wedden. Omdat ik beide opdrachten niet won – en Tim en Nys-Fan mij hadden uitgeloot als derde duellist - moest ik voor het eerst naar de Arena. Het werd Sushi Go en het was liefde op het eerste gezicht. In een bloedstollend spel won ik net, waarmee ik zowel Lucy als WouterV het spel uitstuurde.

Aflevering 7, de Halve Finale. Deze begon met Jeopardy, die superbrein Nys-Fan won. Ik was nergens te bekennen – ik wist simpelweg de antwoorden niet. Dat werd dus opnieuw een duel. In de Haas  & de Schildpad was het weer heel dichtbij, maar helaas voor Tim verloor hij. Een allerlaatste duel met Swifty, Love Letter, een spel waar je zelf vrij weinig invloed op hebt, won ik.

Dan ten slotte wil ik nog uitbreiden over het Liefdesdrankje. Na slechts twee aflevering kocht ik dit item, waarmee ik de ranking kon opschudden. Dit heb ik nooit ingezet, om twee redenen. De eerste reden was dat het fijn was dat er iemand heel laag in de ranking stond (dat met het drankje opgeheven zou worden). Maar de belangrijkste reden was dat ik, eerlijk gezegd, dit alles behalve een leuk item vond. Het was te machtig. In een spel, waarbij er enkel tijdelijke allianties het doel zijn, vond ik deze misplaatst. Het Liefdesdrankje moedigde sociaal-tactisch spel aan (wat in Survivor veel gespeeld wordt), maar zo wilde ik het niet spelen – ik wilde het spelen op spel-tactisch. De reden dat ik hem kocht is dat ik wilde voorkomen dat deze op mij ingezet zou worden.

En nu sta ik hier – in de finale, tegenover Nys-Fan. Altijd stonden wij lijnrecht tegenover elkaar. Jij at mij op als Adelaar. Ik bevond me op de bovenste plek van de vertrouwenslijst, jij bijna op de onderste plek. Jij viel mij gelijk aan bij een dubbel zwaard, dat mij noodlottig werd in die opdracht. Bij het Dilemma der Fiches waren wij weer in strijd. Mooi, dat wij elkaar nu hier treffen. De Strategisch en het Meesterbrein, twee compleet andere speelwijzes, maar beide brachten ons hier.

Ik vind het lastig om een pleidooi te schrijven. Het is een afweging die ieder voor zichzelf moet maken. Hierboven heb ik mijn speltactiek beschreven en ik hoop dat dit voldoende is om jullie hartjes te winnen. De keuze is, samenvattend, eigenlijk simpel: kies je voor de Strategist of voor het Meesterbrein?

Dat is aan jullie. Succes.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2016, 20:09:56 »
Beste kijkers, juryleden, organisatoren en natuurlijk ex-medegladiatoren, tot jullie spreekt Winnetou. Hieronder neem ik jullie graag mee in het relaas van mijn avontuur die ik dit fantastische forumspel De Gladiator heb mogen meemaken.

Ik sta nu in de finale lijnrecht tegenover Spartapoes. Zoals hij het zelf vernoemd: hij de strategist, ik het meesterbrein. En zo zou je onze spelstijl zeker en vast kunnen beschrijven, maar hierover later meer.

Als buitenbeentje begon ik aan dit avontuur. Als eenzame maar slimme indiaan vechtend tegen de sterke gladiatoren van het machtige Romeinse Rijk. Uiteraard symbolisch op vele vlakken. Zo stond ik hier als tamelijk onbekend forumlid tegenover allemaal veel bekendere forumleden, maar tevens tegenover medegladiatoren met vaak meer ervaring in het spelen van gezelschapspellen, een enorme dosis creativiteit, of een sterk strategisch inzicht in forumspellen. Maar één ding staat vast: Winnetou zou zich niet laten imponeren en zijn sterke punten ten volle proberen uit te spelen.

Aflevering 1 - Strategie
De eerste opdracht: De Voedselketen.
Ik kreeg als dier de sterke Adelaar toegewezen. Een dier bovenaan de voedselketen. In de eerste ronde at ik eend NextGP op. Zeer symbolisch dat we toen in de eerste opdracht van de eerste opdracht al recht tegenover elkaar stonden, en nu, 7 afleveringen, een kwartfinale en een halve finale later, elkaar opnieuw treffen in de finale. Met me extra info te beloven probeerde je me te overtuigen je niet op te eten. Helaas voor jou ben ik hier niet op ingegaan. In ronde 2 at ik kraai Jann op maar dan kwam de derde ronde. Ik zat alleen met Swifty in een territorium. Ik moest die ronde eten of ik zou verliezen, maar Swifty was volgens iedereen de giftige slang en als je die zou aanvallen zou je sterven. Ik zat als een adelaar in de val. Een laatste reddingsmiddel was Swifty toch aanvallen en hopen dat ze zou bluffen “Je moet me niet aanvallen want dan ben je zeker dood!!”. En gelukkig, Swifty bleek inderdaad te bluffen. Ik heb zelden iemand zo verontwaardigd gezien. Ik vond het toen echt jammer voor Swifty, want ze had het echt goed gespeeld, maar deze move leverde mij meteen een eerste overwinning op in het eerste spel. Fantastische start.

De tweede opdracht: Rijkdom en Armoede.
De opdracht was zeer simpel: zo veel mogelijk brood verdienen. NextGP kwam al snel met een voorspel tot complot naar mijzelf, Molbelg en WouterV waardoor wij 4 brood zouden kunnen verdienen en derest niet. De Strategist in NextGP kwam hier al naar boven. Een Strategist die op twee fronten actief was zo blijkt, want samen met Catshee smeedde hij een ander complot om enkele deelnemers, waaronder ikzelf, meteen op verre afstand in de ranking te kunnen zetten. Tactisch zeer sterk plan moet ik toegeven, want degene die daar door NextGP en Catshee op verre achterstand zijn geplaatst, hebben hier gedurende het hele spel de gevolgen van blijven dragen door op zeer verre achterstand te staan in de ranking. Gelukkig had ik dit samen met WouterV door. We smeedden samen een plan om toch nog brood te kunnen verdienen en zodoende niet op enorme achterstand gezet te worden. Dit is ons gelukt. De Strategist en het Meesterbrein, in aflevering 1 al duidelijk tegenover mekaar.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2016, 20:12:36 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2016, 20:10:50 »
Aflevering 2 - Creativiteit
Creativiteit: het thema waar ik voor vreesde, want dit is allesbehalve men sterkste onderdeel. Maar mijn grootste vrees werd een zeer mooi geschenk voor mezelf in de  mooiste opdracht van het seizoen: Pauze Entertainement.

De eerste opdracht: Pauze Entertainement.
Een volledige week moesten we kijkers en juryleden entertainen door creatief uit de hoek te komen, ieder in zijn eigen topic. Urenlang heb ik zitten wat ik zou kunnen doen, ik wist het echt niet. Tot er mij plots een oude bezigheid te binnen schoot: banners en avatars maken in Photoshop. Al vele jaren had ik dit niet meer gedaan, maar voor deze opdracht heb ik mijn Photoshop terug vanonder het slof gehaald. En man wat heb ik me hiermee geamuseerd. Het gaf me een ongelofelijke voldoening om voor jullie allemaal iets persoonlijk te kunnen teruggeven in ruil voor de fijne tijd en sfeer die jullie hier creëren op dit forum. Het kostte me telkens veel werk om voor ieder van jullie iets te maken, maar het was me telkens de inspanning meer dan waard als ik de reacties las. Vooral ook omdat ik nu nog steeds vele avatars hier op dit forum terug zie langskomen in jullie berichten! Mijn medefinalist deed deze opdracht ook fantastisch, met een detectiveverhaal: heerlijk om volgen! Achteraf natuurlijk ook weer typisch dat net onze 2 topics veruit het meeste reacties en bezichtigingen hebben.

De tweede opdracht: Bewapenen.
Ieder moest een wapen bedenken. Zelf vond ik het moeilijk om voor een indiaan iets origineels te bedenken. Ik riep dan maar Muisje in het leven, een getemde bizon die vecht tegen vijanden ter bescherming van Winnetou. Mijn uitslag was ergens in de middenmoot.


Aflevering 3 – Samenwerken
De eerste opdracht: Duodoolhof.
Ik werd gekozen door WouterV om hem als eerste uit het doolhof te gidsen. En dit lukte! We wonnen samen de opdracht door een fantastisch goede samenwerking, en vooral door 100% blind vertrouwen in mekaar. Erg leuk om samen als duo eens een opdracht te winnen. Wie van ons 2 er dan uiteindelijk op basis van de tweede opdracht de immuniteit zou krijgen maakte me eerlijk gezegd helemaal niet uit. Ik gunde het partner WouterV misschien nog meer dan dat ik het mezelf gunde.

De tweede opdracht: Wapen en Schild.
Dit was één van de weinige opdrachten waarin ik me bewust op de achtergrond heb gehouden, grotendeels omwille van tijdsgebrek. In onze groep was Catshee de veldmeester die alles coördineerde. Alles verliep gesmeerd en ikzelf schakelde NextGP uit, maar een kleine tactische fout en onoplettendheid kostte ons team de overwinning. Zonde..
« Laatst bewerkt op: 6-04-2016, 20:21:47 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #7 Gepost op: 6-04-2016, 20:12:02 »
Aflevering 4 - Vertrouwen
De eerste opdracht: Eén nacht weerwolven en waaghalzen – Dageraad.
Een fantastisch spel vol intriges, bedrog, gebluf, leugens en soms ook de waarheid. Ik was een vrijmetselaar samen met TimvDons. Wij moesten dus op een Wolf stemmen normaal gezien, maar uiteindelijk bleek dat 1 van ons 2 veranderd was in een Wolg en dus met de wolven moest meestemmen, maar we wisten niet wie van ons 2. Ik nam de gok dat NextGP of WouterV, van wij ik dacht dat ze Wolf waren, mij uitgekozen zouden hebben om ook Wolf te worden en niet Timvdons en zodoende stemde ik mee op een burger. En deze beredeneerde gok bleek de goede! Zo won ik samen met de andere wolven het spel.

De tweede opdracht: Laat niet in je kaarten kijken.
Dit spel is wellicht het moeilijkste spel van de hele reeks. Op basis van een vertrouwenslijst die iedereen moest maken werd bepaald hoeveel keer je moest liegen op vragen van anderen en hoeveel keer je de waarheid moest spreken. Ik stond kwasi helemaal onderaan de ranglijst, wat wou zeggen dat mijn medegladiatoren zeer weinig vertrouwen in mij hadden. Ik was hier helemaal niet verbaasd door, dit komt door mijn positie als tamelijk onbekend forumlid. Vele van de leden kennen mekaar in het echt, mij kent niemand hier in het echt. Deze positie op de lijst was dus te verwachten. Na uren puzzelen op basis van de antwoorden wie welke kaarten had, heb ik de opdracht ingezonden. Ik vreesde enorm om als laatste te eindigen en zo naar de arena te hoeven, maar wat bleek: ik won en had immuniteit! Totaal onverwacht!


Aflevering 5 – Onderhandelen
De eerste opdracht: Enveloppen.
Een typische Wie Is De Mol-opdracht in De gladiator. Enveloppes met inhoud uitwisselen en die uiteindelijke inhoud mag je houden. Ik ruilde met Jann en mijn prijs was dat ik een kluis van een afvaller met hierin de overgebleven muntjes mocht claimen. Zeer mooie prijs.

De tweede opdracht: Dilemma Der Fiches.
2 teams speelden tegenover mekaar. Dit is wellicht de enige opdracht waarin ik even met NextGP van rol gewisseld heb. Ik heb hier namelijk ongelofelijk strategisch gespeeld. Niet echt in mijn aard, maar zo vlak voor de kwartfinale wou ik mezelf verzekeren van een plek daarin. Het kwam er dus op aan om niet laatste te worden in je team, om zo naar de Arena te moeten. Toen ik zag dat in ronde 1 Jann al meteen wat muntjes ingezet had, heb ik strategisch beslist om vanaf dan telkens 0 fiches in te zetten om zo zeker de kwartfinale te mogen spelen. Niet echt collegiaal, maar op dat moment vond ik dat ik die beslissing echt moest nemen. Dit lukte en zo zat ik voor het eerst tijdens een forumspel in een kwartfinale.
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2016, 20:30:22 »
Aflevering 6 – De Kwartfinale
De eerste opdracht: Weten en Wedden.
Deze opdracht draaide rond kennis, goed inschatten en durven gokken om te verliezen. Echt een opdracht op mijn lijf geschreven. Er stond veel op het spel: een rechtstreekse plek in de halve finale! 20 zeer moeilijke vragen werden op ons afgevuurd en mijn tactiek was zeer eenvoudig. De vragen die ik nagenoeg zeker wist daar gokte ik telkens (kwasi) all-in op, en wanneer ik totaal geen idee had gokte ik met lage inzet op een antwoord met een hoge uitbetaling of met een antwoord met meeste kans om te winnen. Wanneer bijvoorbeeld de gegeven antwoorden op een vraag 1,2,3,4,8,9,10 waren, dan ging ik inzetten op 4 (want dan win je chips als het antwoord 4,5,6 of 7 is), terwijl je bij de anderen enkel wint als je exact het goede antwoord hebt aangeduid. Gelukkig wist ik enkele antwoorden zeker, zoals het jaar van de eerste telefoonboek (want dit is vlak na de uitvinding van de telefoon uiteraard), het percentage mannelijke slachtoffers die door bliksem getroffen word of de afstand tot de zon. Dit hielp enorm, want hierdoor won ik de opdracht na een enorm spannend duel met Lucy en was ik de eerste halve finalist! “Het Meesterbrein”, zoals NextGP me omgedoopt heeft, was hier een enorme handige troef!
De tweede opdracht: Forumquiz.
Deze opdracht vond ik erg lastig. Ik had hier een nadeeltje omdat ik niemand hier echt/in het echt ken, en dus ook totaal geen idee heb van muzieksmaak en dergelijke. De uitslag was dan ook navenant. Gelukkig maakte deze opdracht voor mij niet meer uit.

Aflevering 7 – De Halve Finale
De eerste opdracht: Jeopardy.
Wat een fantastische opdracht. Echt iets voor “Het meesterbrein”. Ik ben iemand die vaak aan quizzen meedoet, en dan geven ze nu een quiz als opdracht met als beloning voor de winnaar een rechtstreekse finaleplek! Dit moest en zou ik winnen, de ambitie was enorm. Die verwachtingen zakten wel een beetje toen ik de categorieen zag. Muziek en Schaken, allesbehalve mijn sterke punten van me. Gelukkig waren er nog de categorieen Amerikaanse Presidenten en Films, waar ik wel iets van weet. Maar vooral de categorie vlaggen was een geschenk uit de hemel. Van kleins af aan ben ik enorm gefascineerd door vlaggen en topografie, dus dit was echt erg dankbaar. De tactiek was dus simpel: zo snel mogelijk zelf aan de beurt geraken om dan alle vlaggenvragen te kunnen spelen, gevolgd door de Presidenten. Dit lukte perfect, waardoor ik met de overwinning aan de haal kon en de eerste finalist werd! Ik moet ook wel mijn medekandidaten, in het bijzonder Timvdons feliciteren, want hij kent echt veel van die Amerikaanse presidenten. Doordat ik deze opdracht won moest ik dus ook niet meer meedoen met de volgende spellen, wat anderzijds ook wel jammer was aangezien het topspellen waren.
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2016, 20:45:31 »
De Finale - Waarom moeten jullie op mij stemmen?

Heel simpel antwoord: niet. Jullie moéten niet op mij stemmen, jullie mogen op mij stemmen. Ik hoop uiteraard dat jullie vinden dat ik de overwinning verdien, maar iedereen moet de keuze voor zichzelf bepalen na beide motivaties hier gelezen te hebben. We hebben het spel beiden op een totaal andere manier gespeeld met beide het zelfde resultaat: de finale gehaald. Of zoals NextGP het prachtig zegt: het is ook kiezen tussen het Meesterbrein met sterk spelinzicht en de Strategist met heerlijke creativiteit.

Zo ben ik door de kwartfinale en halve finale gevolgen door kennisopdrachten en leverde dit mij telkens een rechtstreekse plaatsing op, maar heb ik ook alle voorgaande afleveringen overleefd door een goed spelinzicht.

Ik zou tevens willen zeggen dat wie van ons 2 ook de winnaar wordt, het zal een terechte winnaar zijn. Zowel ik als Next hebben nagenoeg het hele spel helemaal bovenaan de gladiatorranking gestaan, dat zegt meer dan genoeg. Verder heeft NextGP 2x immuniteit gewonnen, ikzelf heb 3x immuniteit gewonnen. Het enige waarin NextGP en ikzelf ons in dit spel onderscheiden is dat ik geen enkele keer naar de Arena gemoeten ben om te duelleren om in het spel te mogen blijven. NextGP heeft dit 3x in de slotfase van het spel moeten doen, met succes. Beide zijn wat mij betreft even knap en ik vind dat ook dat we allebei de overwinning meer dan waard zijn. :)

De keuze ligt in jullie handen.

De laatste woorden wil ik richten aan iedereen die betrokken is geweest in dit spel: dank jullie wel om met zen allen dit spel zo mooi te maken. Bedankt!  ::bravo::

Lomperik..

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2016, 21:13:25 »
Er mag vanaf nu door de jury en ex-gladiatoren per PM gestemd worden. ::jaja::
Zoals gezegd, zowel naar mij als Robbie sturen, anders telt ie niet! En vergeet de deadline niet, ook hier geldt, te laat = te laat.

Een motivatie zou leuk zijn. :)

Dit topic gaat nu op slot.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2016, 19:39:32 »
Nu Hive en Sushi iets uitlopen hebben Robbie en ik besloten de stem deadline met 1 dag te verlengen, naar zaterdagavond 20.59.59 uur. ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2016, 20:27:24 »
En dan nu de stemmentelling! Met 10 afgevallen gladiatoren en 8 juryleden kan dit nog alle kanten op!!


De eerste stem die binnen kwam was die van Lucy:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vervolgens kwam D*N:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En toen zei de_witte:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En Juryus Caesar:

Jurylid Hulpdakdekker stemde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2016, 20:33:06 »
Voor de duidelijkheid nog eens herhalen: elke stem is dus een rankingpunt waard. NextGP is hiermee dus al
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
punten geklommen en Nys-fan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We gaan verder:
Timvdons:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En de_witte:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Swifty stemde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En wouterv deed:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


NextGP kruipt dus
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En Nys-fan weet er nog
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
omhoog te klimmen.

Zodadelijk de volgende stemmen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 8. FINALE - The Vote
« Reactie #14 Gepost op: 15-04-2016, 20:37:14 »
Vervolgens was het aan onze geliefde Juryus Caesar. Wat noch hijzelf, noch jullie wisten, was dat de stem van Juryus Caesar doorslaggevend zou zijn in geval van een gelijkspel.
Mocht de eindscore uitkomen op een gelijkspel, dan zou Juryus Caesar's stem dubbel tellen en hij dus de winnaar bepalen.

Wij hebben hem daarover niet ingelicht, noch iemand anders, opdat hij dit niet te weten zou komen en zonder enige invloed, druk of wat dan ook zijn stem kon uitbrengen.

Juryus Caesar stemde op...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)