Auteur Topic: [MO] Dagboek van de mol 2017  (gelezen 1647 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO] Dagboek van de mol 2017
« Gepost op: 5-02-2017, 22:26:20 »
Dagboek van de mol - Aflevering 1: 'Vertraging' deel 1
Toen ik mij inschreef voor dit spel, was het laatste dat ik verwachtte dat ik de mol zou worden. R is nog geen mol, hielden die drie presentatoren maar steeds vol. Tot ineens dat ene berichtje in mijn inbox verscheen. "Schrik niet, dit is belangrijk. Jij bent de mol van dit seizoen". We beginnen dit seizoen niet met 12, maar met 25 kandidaten. Ik dacht meteen: hoe ga ik ooit dit spel fatsoenlijk kunnen spelen? Gelukkig kwam al snel het bericht dat de groep tot 14 i.p.v 12 mensen zou worden beperkt. Want ja, als mol weet je natuurlijk (bijna) alles. Alle seinen staan voor mij op groen en zullen niet op rood springen ook, voor 23 anderen gelukkig wel. Slechts die ene die mij ontmaskert krijgt een groen sein en een ondertitel. Ik ben benieuwd... ik heb er zin in!

Dagboek van de mol - Aflevering 1: 'Vertraging' deel 2
Wanneer ik dit vervolg schrijf, zitten we met veertien mensen in het vliegtuig naar Dubai. Zeven mannen en zeven vrouwen, een mooie verdeling. Ik besef me dat ik één van die veertien ben. Van de eerste elf ben ik gelukkig al verlost. Die zijn ergens uitgerangeerd op een zijspoor tegenslag aan het verwerken. Na een ritje door Nederland volgt een laatste treinrit naar Schiphol. Er heerst een stilte. Zal ik die rode vrijstelling proberen te pakken, of val ik dan te veel op? Eenmaal in het vliegtuig kijk ik om me heen. Ik observeer, ik inventariseer, ik reduceer. Wat voor vlees heb ik nu werkelijk in de kuip? Al snel zal ik een van mijn medekandidaten beter leren kennen tijdens een speeddate in Dubai. Dan volgt de eerste executie. Ik ben natuurlijk allang verzekerd van een groen scherm, maar wat de kandidaten niet weten, is dat zij allemaal mee kunnen naar Taiwan. Een leuk privilege voor de mol om dit te kunnen weten, want terwijl zij straks zitten te zweten voor de eerste test en executie, zit ik allang bij de opdrachten diee we gaan spelen in aflevering 2. Ik ga het iedereen ontzettend lastig maken...
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 22:58:53 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Dagboek van de mol 2017
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2017, 23:12:14 »
Dagboek van de mol - aflevering 2: 'Taiwan'
Als mol opgaan in een groep van 14 man is leuk, maar het is nog leuker als er mensen naar huis gaan. Je wilt natuurlijk ook het spel kunnen spelen. Dat er mensen naar huis gaan is gerelateerd aan jouw rol. Dat ik in 2 afleveringen 2 duo's ben kwijtgeraakt, vind ik alleen maar prima. Ik geniet ervan de mol te zijn, maar hecht me ook aann de mensen met wie ik dit mooie spel mag spelen. Nu we eindelijk een tijdje in Taiwan rondhobbelen, heb ik het gevoel dat het spel pas echt begonnen is. Geen treinen meer, geen vliegtuigen, geen tussenstops, gewoon voet aan de grond op mijn spelveld. Ik voel me er thuis en zit vol energie om de pot en de groep langzaam maar zeker te slopen. Wie zal mijn volgende slachtoffer worden...?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Dagboek van de mol 2017
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2017, 10:17:15 »
Dagboek van de mol - aflevering 3: 'Intriges in & om het groen'
Arme Starlight, ik had echt medelijden met je toen ik zag hoe moeilijk je het had na afloop van de opdracht met de mandjes. Misschien was je er wel zo in de war van, dat je de test daarna verknald hebt? Fijn voor mij natuurlijk, want je hebt twee seizoenen geleden al eens laten zien dat je een geweldige molspeurster bent. Een pleister op de wonde is hopelijk dat je nog mee hebt mogen doen aan de theeproeverij, wat fijn is voor een theeliefhebber als jou. Ik heb natuurlijk ook niet stilgezeten deze aflevering en mezelf prima vermaakt, met als hoogtepunt, of dieptepunt toch de mandjesopdracht. Erg plezant om aan mee te werken. Die dubbele laag, één grote firma van list en bedrog en onderling wantrouwen, maar dat is Wie is de mol. En die mol? Dat ben ik!