Auteur Topic: Bar "De Molshoop"  (gelezen 2075076 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26540 Gepost op: 30-07-2018, 21:51:19 »
Die was toch bovenop de Popocatepetl aan de oude goden geofferd?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26541 Gepost op: 1-08-2018, 15:11:18 »
Gefeliciteerd met je verjaardag Silvermaiden  ::bravo:: ::jarig::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26542 Gepost op: 1-08-2018, 18:21:45 »
 ::jarig:: Silvermaiden!  ::zon:: ::cheerleader::
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26543 Gepost op: 1-08-2018, 19:44:14 »
Zilveren jongedame: van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26544 Gepost op: 3-08-2018, 13:22:11 »
Dank je  :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26545 Gepost op: 4-08-2018, 19:46:32 »
Nog gefeliciteerd! :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26546 Gepost op: 7-08-2018, 21:21:58 »
Joeri, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.


Het zal toch niet gebeuren dat je hier op RN niet met je verjaardag gefeliciteerd wordt?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26547 Gepost op: 12-08-2018, 18:40:04 »
Allemaal nog gefeliciteerd en gisteren was trialk jarig  ::bravo::  ::confettie:: ::dans:: ::jarig:: ::regenboog:: 8)

En in de vernieuwde onwennende (smilyloos) nog mijn dank en de vergeten mensen ook gefeliciteerd . Wat ben ik hier weinig.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26548 Gepost op: 21-08-2018, 10:21:35 »
Gefeliciteerd Ycaris! ::bravo:: ::feest::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26549 Gepost op: 22-08-2018, 20:01:03 »
Soms heb je iets in je hoofd, je wilt het op het forum voorleggen, maar je weet niet welk topic daar geschikt voor is. Als er al een topic voor is dan. Dus wat doe je als je een gek idee wilt voorleggen, dan ga je naar de kroeg. Dus hier ben ik, in de enige echte molbar. Een keertje een ander onderwerp dan de felicitatiedienst.

Enfin, ik dacht aan het volgende. Wat zouden jullie vinden om ergens in Nederland op 1 april een grap uit te halen? Hoe groter de groep, hoe beter het werkt.
Bedoeling is dat we met elkaar een leuke (winkel)stad afspreken. We zullen opereren in kleine groepjes van 2 a 4 personen... zeg maar het gemiddelde winkelend publiek en we kennen elkaar zogenaamd niet.
Ons doelwit zijn de schoenwinkels. We kiezen stuk of 5 winkels uit en die zal bezoek krijgen van elk groepje. En wat zoeken we? Geurveters. Geen vreters dus maar van die dingen om je schoenen mee vast te maken. Althans, dat maak je de verkoper wijs. Veters met een lekker luchtje, zoals aardbeien, mint, etc. En je vertelt hem dat je het gisteravond nog op tv zag tijdens de reclame op RTL 4 ofzo.
Áls de gekozen winkels daadwerkelijk bezoek krijgen van alle subgroepjes, (ik hoop op minimaal 10, 20 is beter), dan zal de winkelier wel achter zijn oren gaan krabben. Hey, bestaat dit echt? De volgende dag zullen de importeurs/fabrikanten van deze winkels waarschijnlijk gebeld worden voor informatie.

 ;D

En met een beetje geluk denkt één van de fabrikanten dat dit een nieuwe gat in de markt is en kunnen we het een jaar later inderdaad gaan kopen. Het zal tijd worden, want de dropveters die ik nu gebruik breken heel snel of smelten weg tijdens de regen.

Oftewel, wat denken jullie van zo'n soort grap?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26550 Gepost op: 22-08-2018, 20:05:50 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik moest stiekem lachen ;D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26551 Gepost op: 22-08-2018, 20:50:06 »
Ik ben er wel voor in, het lijkt een beetje op een flashmob.


Flashmobs zijn de laatste jaren dun gezaaid, of ze zijn heel erg geregisseerd. Ik zeg geen nee tegen dit idee, maar het moet goed voorbereid worden.

Op welke dag valt 1 april komend jaar? Hopelijk in het weekend, dan kan ik meedoen.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26552 Gepost op: 22-08-2018, 23:34:07 »
1 april valt op een maandag
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26553 Gepost op: 24-08-2018, 00:38:23 »
Het idee van een flashmob is toch juist dat het geregisseerd is? ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26554 Gepost op: 26-08-2018, 11:14:57 »
Soms heb je iets in je hoofd, je wilt het op het forum voorleggen, maar je weet niet welk topic daar geschikt voor is. Als er al een topic voor is dan. Dus wat doe je als je een gek idee wilt voorleggen, dan ga je naar de kroeg. Dus hier ben ik, in de enige echte molbar. Een keertje een ander onderwerp dan de felicitatiedienst.

Enfin, ik dacht aan het volgende. Wat zouden jullie vinden om ergens in Nederland op 1 april een grap uit te halen? Hoe groter de groep, hoe beter het werkt.
Bedoeling is dat we met elkaar een leuke (winkel)stad afspreken. We zullen opereren in kleine groepjes van 2 a 4 personen... zeg maar het gemiddelde winkelend publiek en we kennen elkaar zogenaamd niet.
Ons doelwit zijn de schoenwinkels. We kiezen stuk of 5 winkels uit en die zal bezoek krijgen van elk groepje. En wat zoeken we? Geurveters. Geen vreters dus maar van die dingen om je schoenen mee vast te maken. Althans, dat maak je de verkoper wijs. Veters met een lekker luchtje, zoals aardbeien, mint, etc. En je vertelt hem dat je het gisteravond nog op tv zag tijdens de reclame op RTL 4 ofzo.
Áls de gekozen winkels daadwerkelijk bezoek krijgen van alle subgroepjes, (ik hoop op minimaal 10, 20 is beter), dan zal de winkelier wel achter zijn oren gaan krabben. Hey, bestaat dit echt? De volgende dag zullen de importeurs/fabrikanten van deze winkels waarschijnlijk gebeld worden voor informatie.

 ;D

En met een beetje geluk denkt één van de fabrikanten dat dit een nieuwe gat in de markt is en kunnen we het een jaar later inderdaad gaan kopen. Het zal tijd worden, want de dropveters die ik nu gebruik breken heel snel of smelten weg tijdens de regen.

Oftewel, wat denken jullie van zo'n soort grap?

 ::rofl::  Niuno.  Maar denk je niet dat ze snel even googelen? Ik heb al eens aan een flashmob meegedaan en de 1 aprilgrap hier met het verwisselen van forumnamen vond ik een hele goeie ::jaja:: dat ga je niet zo maar overtreffen  ;)
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26555 Gepost op: 26-08-2018, 21:21:54 »
Het idee van een flashmob is toch juist dat het geregisseerd is? ???
ehhhhhh ja. Alleen heb je regisseren en regisseren.


De oudste flashmobs waren echter korter en veel eenvoudiger van opzet. 1 of hooguit 2 gelijktijdige handelingen nadat iemand een seintje geeft, en dat was het. Een voorbeeld daarvan was een groep van enkele tientallen onopvallende mensen die na een seintje een rode paraplu opstaken, een halve minuut zo bleven staan, en daarna hun weg vervolgden.

De huidige flashmobs zitten wel wat ingewikkelder in elkaar. En ze vragen dan ook een hele goede regisseur.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26556 Gepost op: 26-08-2018, 22:00:38 »
Er is ook een verschil tussen een spontane flashmob en een aangekondigde flashmob. Ik heb het idee dat de laatste jaren de flashmobs vaker van te voren worden aangekondigd.

Qua geurveters, dit is gewoon een simpel basisideetje. Er kan nog veel aan gesleuteld worden, of misschien weet er iemand een betere grap?
Iets wat veel simpeler is en ik ooit ergens in de vorige eeuw een keer in het klein heb gedaan in Parijs was wandelen in subgroepjes, de zelfde richting op. Wij waren met twee groepjes, twee personen liepen voorop, de andere twee iets van 25 meter achter ons. De voorsten kozen een willekeurig tegenligger als 'slachtoffer'. Het enige wat we deden was naar zijn schoenen wijzen en een beetje naar elkaar gniffelen. Sommigen gingen meteen naar hun schoenen kijken, anderen liepen onverschillig door. Maar toen ze 25 meter verderop het tweede groepje tegenkwamen, zij zagen wie wij als slachtoffer gekozen  hebben, en toen ook zij begonnen te wijzen naar de schoenen etc.... begonnen ook de onverschilligen naar hun schoenen te kijken wat er aan de hand is.
Heel simpel.

Maar kortom, het lijkt me gewoon leuk om een keer zoiets geks te doen met elkaar. En het hoeft niet per se op 1 april te zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26557 Gepost op: 2-09-2018, 21:46:38 »
Pjotr, gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26558 Gepost op: 17-09-2018, 13:45:17 »
Vriendlief, aka Vliegerke is vandaag jarig.

Gefeliciteerd, en drink er maar een stevige Belgische pint op. Of twee, of drie, of vier.

Niet meer dan vier, want de leeftijd gaat ook een woordje meespreken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar "De Molshoop"
« Reactie #26559 Gepost op: 24-09-2018, 10:04:22 »
Gefelicteerd Tristan  ::bravo::  ::feest::