Auteur Topic: [MO18] Aflevering 0 opdracht 0.1 [Rotterdam, Hotel New York] 'Ranking the mole'  (gelezen 37618 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik kan me inderdaad ook goed voorstellen dat er een hint in de biografieën of openingstekst zit. Maar wat. Ik heb nog geen idee.

Brtdm heeft nog wel over WIDM gedroomd. Nee maar serieus, er zijn best wel wat zinnen die op veel mensen kunnen slaan (respectvol, 100% inzetten) maar ik vind deze misschien toch wel veelzeggend "Ik breng graag emoties over door het schrijven van dingen". Maar wie ik er dan aan moet koppelen, geen idee.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Hints in onze biografieën? Nah. Ik denk dat er wel hints zitten in de teksten van MV inderdaad. Ik vond die tijden in de countdowns al zo random, daar zal wel iets mee zijn.

Board doorzoeken vind ik tijdverspilling, maar als jullie dat willen moeten jullie dat vooral doen  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
02:04:40
01:22:07
00:54:28
00:13:15
00:00:00

Even onder elkaar. 6 en 9 komen er niet in voor (10 ook niet exact). Had het overtuigender gevonden als dat maar 1 getal was geweest. Misschien iets met alfabet of optellen.

Als we de boards dan niet gaan doen kunnen we ons misschien op de hints focussen en dat opdelen? Paar mensen denken na over de countdowns, paar over de teksten van MV en evt. nog iets anders?

Ik wil wel even naar de countdowns kijken en dan ook nog wat posts bekijken in de boards.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Misschien ligt dit wel heeeeeeeel erg voor de hand; Kandidaat X (Romeins getal 10) is optie 10: Amethyst?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Maar het is best lastig om op de seconde nauwkeurig te posten. (als je kijkt naar de tijd waarop mollenvanger de post heeft gemaakt komt het aantal minuten en seconde overheen met de tijd tot 14:00). Maar kan me wel voorstellen dat het bijvoorbeeld iets met de zoveelste letter ofzo zou zijn. En dan in een post die daarna gemaakt is (of nog ge-edit is). Anders heeft mollenvanger het zichzelf wel heel moeilijk gemaakt.

Ik ben al wat aan het denken maar kan er nog niet veel soeps van maken.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Misschien ligt dit wel heeeeeeeel erg voor de hand; Kandidaat X (Romeins getal 10) is optie 10: Amethyst?
Omg als dit het is ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zou leuk zijn als dat het is BigBoots, maar denk het niet  ::rofl::

We hebben nog 2 dagen dus we kunnen vast wel iets ontdekken..
Frankje Lapi

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Nee dat denk ik ook niet. Maar ik trek het toch na.

Verder kom ik nog een verdwaalde hoofdletter'F' tegen in de biografie van kandidaat A
Ik vind Filosofie echt een geweldig schoolvakverwijzing naar FS?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 16:09:32 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Convans

  • Forumlid
Zelf al vindt iemand iets waarvan hij denkt: dit is best een goede optie om persoon X te vinden. Dan nog vind ik het eigenlijk gewoon gokken. Dacht dat ik wat meer kandidaten kon afstrepen  :-\\

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Nee we moeten sowieso geen antwoord geven tenzij we echt iets hebben waardoor we het zeker weten. Maar juist daarom denk ik ook dat zoiets te vinden moet zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mee eens. Ik heb ook het idee dat we veel te moeilijk denken. Dat is vaak zo met van die dingen. Het blijkt stiekem heel simpel te zijn.


We staan in Rotterdam, in de Haven. "Hotel New York". HNY. Het plaatje is ook van de Holland Amerika lijn (HAL) en er staat ook HR in de titel van het plaatje. Op het plaatje zien we ook "VHF 20".

Wat we hier mee kunnen, geen idee  ::rofl::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Veel H's maar denk niet dat dat iets is waar we wat mee kunnen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Overigens ben ik die droom van Brtdm nu aan het lezen waar ik eerder naar gelinkt heb  ::oink::
Daarin bleek "Pedro" ineens in de eerste aflevering bekend gemaakt te worden als deelnemer.

(Dit was overigens nog voor de inschrijving van mol online open was.)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kandidaten,
Jullie hebben besloten om voor 1250 euro verder te spelen. Één van deze 10 mensen is persoon X
Nummer één SpacyColors?
De naam is ook wat dromerig
« Laatst bewerkt op: 2-04-2018, 17:52:06 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Nvy

  • Forumlid
Goed bezig allemaal  ::ok::

Mij vielen ook de posts van Brtdm op in het off-topic topic in WIDM. Niet alleen de post over de droom, maar ook de 'klaagzang' waarin Brtdm de term Kandidaat X gebruikt.

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Net terug thuis. Jeetje, wat is dit ingewikkeld. Hints in de bios, ik geloof er niet in. Soms moet je gewoon simpel denken.
 Ik heb sowieso geen benul van wie al die mensen zijn, dus doen jullie maar, het zal goed eindigen.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
- Ik breng graag emoties over door het schrijven van dingen
Ik heb vaker ingestorte tunnels gehad, maar dit... Ik vraag me af of ik deze shock ooit nog te boven kom. Het is alsof de grond onder mijn voeten vandaan is getrokken, en ik nu maar zien hoe ik me verder voortbeweeg, zonder iets dat ik altijd als vanzelfsprekend heb beschouwd.

Ik ben écht... ik geloof het nog steeds niet. Hoe kan iemand mij nou ooit nog serieus nemen? Hoe kan ik mezelf nog serieus nemen?

Is er een noodlijn, slachtofferhulp? Loopt er hier een dokter rond die mij kan helpen? Een psychiater, wellicht? :\'(

Simone, Simone, Simone... hoe heb je dit toch gedaan? Waarom ben ik er zo hard ingetuind? Zó hard? Hoe heb ik zó blind kunnen zijn? Vragen... vragen... elke zekerheid die ik had is voor mij nu in een raadsel veranderd.

Echt... wie de mol ook is... ik zie het wel, ik heb geen ruimte meer in mijn hoofd om er nog over na te denken. Ik ben verslagen. Ik kan alleen nog maar afwachten, maar wie van jullie het ook is; Jan, Olcay of Ruben... bravo. Bravo met de hoofdletter B.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Mij vielen ook de posts van Brtdm op in het off-topic topic in WIDM. Niet alleen de post over de droom, maar ook de 'klaagzang' waarin Brtdm de term Kandidaat X gebruikt.
Bedoel je deze? Opvallend is het wel, maar dit was ook van ver voor de inschrijving en start van de mol online. Dus lijkt mij sterk als daar een hint in zit..

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Filosofie -> FS vind ik niet overtuigend genoeg denk ik.

X = 10 is simpel genoeg, vind ik nog een optie maar eng om dat als enige aanwijzing te hebben. Ik zal nog wat verder zoeken naar Amethyst.

Brdtm is een heel apart verhaal. Dan zou hij dus al voor de opening van de inschrijving hierover ingelicht zijn. Zou kunnen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de spelleiders dat dit jaar weer zouden doen. Maar wel opvallende posts inderdaad. Ga ik ook nog wat meer naar kijken.

SpacyColours is iig dramaqueen genoeg om mee te doen ::rofl:: Op zich leuk gevonden, is een optie maar ook weer eng om daar vol voor te gaan gebaseerd daarop. Ik zal over haar ook nog wat meer opzoeken.

Ik vind geen van de bevindingen tot nu toe overtuigend genoeg om er 1250 euro voor te riskeren maar ik denk dat als we op deze manier door blijven zoeken we het wel kunnen vinden ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Citaat
Is er een noodlijn, slachtofferhulp? Loopt er hier een dokter rond die mij kan helpen? Een psychiater, wellicht?  :\'(

Hierom hoop ik gewoon dat het SpacyColours is.  ::rofl:: ::bravo::
Frankje Lapi