Auteur Topic: Dossier 4  (gelezen 5857 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Dossier 4
« Gepost op: 16-11-2003, 11:10:23 »
Dossier 4 is aangekomen. Met daarin het volgende:

Frank Dekens is terug uit Cannes, en verklaart in het bijzijn van zijn advocaat dat hij het lijk van Sascha inderdaad heeft ontdekt - terwijl hij onderweg was naar het vliegveld - en dat hij "in shock was" toen hij 112 belde.

Willemijn erkent in haar verhoor onmiddellijk op de fatale avond bij Sascha te zijn geweest - maar ontkent haar vermoord te hebben. Ze waren volgens haar goede vrienden! Intussen overlegt Max een foto van hem en Chantal in cafe De Jaren, en ontkracht daarmee het alibi van Chantal.

Engel levert de ongemonteerde opnames van de (door Sascha geregisseerde) eerste week van The Devil in, en kondigt hierbij aan dat Rolf Kroeske als nieuwe regisseur is ingehuurd. (Kroeske verklaart geen respect voor Sascha te hebben, maar overlegt een waterdicht alibi.) Het bestuderen van de tapes levert andermaal bewijs dat The Devil een volledig voorgekookt programma is.

Uit backgroundchecks van Engel en Dekens blijkt bovendien dat beide een strafblad hebben - Engel wegens mishandeling, Dekens voor een reeks lichte vergrijpen.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Dossier 4
« Reactie #1 Gepost op: 16-11-2003, 12:04:05 »
Nu zien we dus dat Koen eigenlijk die opdracht wel heeft gehaald en dat alles doorgestoken kaart is. Ik kom nu weer terug op mijn uitleg van de gele briefjes in de montagekamer.

-Leroy was eerste afvaller
-Koen tweede
-enz enz

Koen is hier waarschijnlijk achter gekomen en probeerde ze echt aan het lachen te maken. Toen Sasha merkte dat de opdracht de verkeerde kant op ging, onderbrak ze hem en werkte daarmee het publiek op de zenuwen waardoor het boe-geroep begon. Veel gemonteerd dus

Ik denk dat we Willemijn kunnen uitsluiten van de Moord.

1. Ze zou de winnaar worden van TDMMDI
2. Ze gaf een speeltje(andere kant kan dit ook betekenen dat ze wilde laten merken dat zij het NIET was)

Andere Kant:

1.Zij was waarschijnlijk de laatste wie haar in leven heeft gezien.
2.Er is ruzie ontstaan

Ik weet nog niet wat te denken. Ik blijf bij Max

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 4
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2003, 13:18:14 »
ik kan dossier 4 pas vanaf morgen bekijken...  :(

Offline n@ncy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dossier 4
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2003, 13:25:07 »
Dingen die opvallen:
- Frank Dekens: in 1995: Klacht wegens mishandeling. Ingediend door een medewerkster van 'The Soft Club Exclusive'. Twee dagen later is de klacht ingetrokken.
Hij zal haar waarschijnlijk omgekocht hebben...
- Tv ventures zit op het randje van faillissement
- Rolf die zegt dat Frank het nogal moeilijk had de laatste tijd. Hij was ooit een gouden team met Frank en gaat Frank weer terugbrengen als presentator.
- Alibi van Rolf lijkt er te zijn, echter om 23.00u waren zij volgens het Callsheet klaar met draaien. Sascha is tussen 23.12 en 23.46u vermoord...

Verder valt me niet zo heel veel op eerlijk gezegd

ik kan dossier 4 pas vanaf morgen bekijken...  :(
Hoezo??
je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Dossier 4
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2003, 13:39:47 »
Hoezo??

ik heb thuis geen Internet Explorer, alleen Opera. en dat werkt op die site niet..
heb geprobeerd IE te downloaden en te installeren, maar dat wil niet écht lukken..

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Dossier 4
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2003, 19:09:06 »
Ik denk dat als Willemijn Sas heeft vermoord, ze niet had gezegd dat ze elkaar ontmoet hebben...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Dossier 4
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2003, 20:09:29 »
Interessant dossier !
Het lijkt me heel duidelijk dat Willemijn niet van haar eerste leugentje gestorven is.
Ze weet bvb heel zeker dat ze op het ogenblik van de moord in Paradiso zat, want ze was dronken.
Tja...
En hoe weet ze welk het tijdstip van de moord is ?
Er wordt immers enkel gezegd dat de moord tussen 23 en 01 u gebeurd is.

We kunnen nu wel aannemen dat Willemijn inderdaad ( zoals ik al dacht  8) ) voor de deur stond toen ze om 21.47 belde met Sasha.
Sasha laat haar binnen om 21.49 en om 22.22 verlaat Willemijn de Studio Wenkenbach terug.
Maar het onderwerp van het gesprek tussen Willemijn en Sasha zal ongetwijfeld niet geweest zijn wat Willemijn beweert.
Blijft de vraag wie om 23.12 het alarm uitzet...
Verder bevestigt Willemijn inderdaad haar aanwezigheid bij Frank Dekens thuis en wel om er een cokefeestje te bouwen. Maar niet met de afloop die Dekens er van verwachtte...

Daarenboven komt er een onfrisse financiële en juridische kant aan het moordverhaal en nog maar eens de bevestiging dat Koen geflikt werd ten voordele van Willemijn en Chantal.
En ook de vraag van de vlucht van Dekens blijft : Waar is hij geweest en hoe is hij daar geraakt ? Dekens beweert dat hij langsging om zijn zonnebril op te halen.In de studio...Bedoelde hij daarmee Studio Wenkenbach of echt de opnamestudio in het gebouw ?
Als dat laatste zo is,liegt hij, want het alarm van de studio is nooit afgezet...
En een zonnebril op 7 november? In Cannes is het misschien wel beter weer,maar dan nog. En als het een belangrijk attribuut is zoals hij beweert,waarom zien we hem dan nooit met zijn bril op ?
Ook Monique Verlaan komt wederom in beeld. Zij begint meer en meer een hoofdverdachte te worden in mijn versie van het verhaal.
We horen ongetwijfeld nog van haar.
Verder krijgen we ook een nieuwe figuur in beeld: Rolf Kroeske,regisseur,opvolger van Sasha én oude vriend van Frank Dekens.
Is hij misschien de tweede man op de tape van de 112-alarmcentrale ?
Vragen, vragen...
Nu nog de antwoorden...
En niets lijkt wat het is...

Offline feeks

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Re: Dossier 4
« Reactie #7 Gepost op: 20-11-2003, 13:01:12 »
Dossier 4 is aangekomen. Met daarin het volgende:

 Intussen overlegt Max een foto van hem en Chantal in cafe De Jaren, en ontkracht daarmee het alibi van Chantal.


De foto is van de avond voor de moord en heeft dus niks te maken met een alibi van wie dan ook, tevens lijkt Max ernaar te vissen of de politie al meer weet over zijn alibi van de moordavond?
je kunt beter spijt hebben van de dingen die je doet, als van de dingen die je laat.