Auteur Topic: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien  (gelezen 15779 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2019, 20:31:19 »
Nu nog iets duidelijker in beeld naar wie Rick kijkt, dankzij de nieuwe beelden op Instagram.
Op Instragram zien we Rick in beeld als hij 'de mol' zegt. Dit was niet zichtbaar in aflevering 8.
Alleen door de beelden van afl. 8 en die van instagram te combineren wordt dit duidelijk in beeld gebracht.
Ik blijf erbij dat dit toch een hint kan zijn naar de mol, winaar en verliezer! Of dat ook echt zo is zien we wel na de laatste aflevering  ::tandpastasmiley::





Waarom moeilijk doen met leaderhints als het ook makkelijk kan?

Aan het eind van aflevering 8 komen de finalisten bij elkaar en staan voor Rick.
Rick zegt: “Hier staan jullie voor mij. De winnaar, de verliezend finalist en de mol” en kijkt daarbij een voor een de kandidaten aan.
Ik denk dat Rick de winnaar aankijkt wanneer hij ‘de winnaar’ zegt, de verliezer aankijkt wanneer hij ‘verliezend finalist’ zegt. En de mol aankijkt wanneer hij ‘de mol’ zegt.

Rick draait zijn hoofd naar links tussen ‘de winnaar’  en ‘de verliezend finalist’ en dat zou betekenen dat op de foto, de winnaar RECHTS van de verliezend finalist moet staan.

Er wordt niet in beeld gebracht naar wie Rick kijkt als hij ‘de mol’ zegt.
En juist daarom vind ik deze montage verdacht en denk ik hier op een goed spoor te zitten   ::jaja::

Wanneer Rick ‘de mol’ zegt, dan kijkt Merel meteen daarna Niels aan. En waarom zou ze dat doen? Omdat Rick op dat moment Niels aankijkt!

En als Niels de mol is en deze theorie klopt, dan is Merel de winnaar en Sarah de verliezend finalist.
( want de winnaar moet dan rechts van de verliezer staan op de foto, zie uitleg hierboven )

De uitslag is dan:
NIELS is de mol
MEREL is de winnaar
SARAH is de verliezend finalist


Terugkijken: Laatste 10 seconden van aflevering 8!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2019, 10:41:07 »
Niels "strooit zand" middels een kopje thee voor Sinan.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #62 Gepost op: 1-03-2019, 13:51:43 »
Hoe zien jullie de vragen van Niels aan de andere kandidaten: ben jij de mol?
Hierin zal dit wellicht vanuit zijn eigen tunnel zien. Het gekke is, is dat ik al weken in de Merel tunnel vertoef, maar de reacties naar Niels hier echt raar vindt. Alsof ze hem verdenken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Meer L

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2019, 13:59:24 »
Niels is nog niet helemaal zeker wie de mol is en proeft de reacties. Sinan kan daar zo te zien niet mee omgaan, het siert hem, Merel geeft wel iets van informatie weg en geeft hem wat ruimte en Sarah is heel duidelijk bij mij krijg jij geen informatie. Wie van die (inmiddels) twee denk je gaat Niels betoveren?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 14:04:38 door foxhunter »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2019, 15:15:43 »
Hoe zien jullie de vragen van Niels aan de andere kandidaten: ben jij de mol?
Hierin zal dit wellicht vanuit zijn eigen tunnel zien. Het gekke is, is dat ik al weken in de Merel tunnel vertoef, maar de reacties naar Niels hier echt raar vindt. Alsof ze hem verdenken. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Ik zie het zo: Niels is nog niet zeker van zijn mol dus besluit hij het iedereen te vragen.
Sinan geeft een diplomatiek antwoord, hij zegt noch het een noch het ander te zijn en ontkent ook niets.
Bij Merel heb ik het gevoel dat ze zich wat ongemakkelijk voelt bij de vraag. Ze beantwoordt hem ook niet rechtstreeks. Ze zegt: volgens mij zijn er twee mollen. Ze kijkt twee keer in het gesprek de andere kant op (mag hij haar gezicht niet zien?) Ze zegt: ik vind dat je het goed speelt. Hiermee verlegt ze de aandacht van haar naar Niels. Ze doet amicaal haar arm om zijn schouder (wil ze de indruk wekken ontspannen te zijn?) en laat de aandacht bij hem door nogmaals te zeggen dat hij een goede kandidaat is. Mijn indruk is dat ze als mol het een lastig gesprek vindt.
Sarah lijkt ontspannen te zijn en zegt gewoon dat ze de mol niet is. Voegt daar aan toe: "maar dat wist je toch al?" Ze maakt ontspannen armbewegingen. Ze bevestigd het nog eens door een gebaar van: meer is er niet over te zeggen (ze haalt haar schouders op) en zegt: "ja" als bevestiging van haar eerdere antwoord dat ze het niet is. En ze zet desgevraagd haar zonnebril nog af. Ze stelt hem de vraag terug, hij zegt dat hij de mol is. Ze lachen allebei omdat ze allebei weten dat dat ook niet waar is. Ze weten van elkaar waar ze staan.
Dit is wat ik eruit opmaak en een van de belangrijkste redenen om tijdens de aflevering over te stappen van Sarah (die ik maar even verdacht heb na de exit van RP) naar Merel.
Dat dan weer wel

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 23 februari: Met zand strooien
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2019, 20:11:58 »
<knip>
Sarah lijkt ontspannen te zijn en zegt gewoon dat ze de mol niet is. Voegt daar aan toe: "maar dat wist je toch al?" Ze maakt ontspannen armbewegingen. Ze bevestigd het nog eens door een gebaar van: meer is er niet over te zeggen (ze haalt haar schouders op) en zegt: "ja" als bevestiging van haar eerdere antwoord dat ze het niet is. En ze zet desgevraagd haar zonnebril nog af. Ze stelt hem de vraag terug, hij zegt dat hij de mol is. Ze lachen allebei omdat ze allebei weten dat dat ook niet waar is. Ze weten van elkaar waar ze staan.
Dit is wat ik eruit opmaak en een van de belangrijkste redenen om tijdens de aflevering over te stappen van Sarah (die ik maar even verdacht heb na de exit van RP) naar Merel.
Bij Sarah en Niels krijg ik sterk de indruk dat Sarah weet dat Niels de Mol is en Niels weet ook dat Sarah hem verdenkt. Daarom zegt Niels ook "ja" op de vraag dat hij de Mol is. Hij weet dat het geen zin heeft om het te ontkennen.
Sarah countert met: dat wist ik al. Vertel me wat nieuws. En ze zet kracht bij met: "waarom denk je dat ik hier nog zit"!
Die twee hoeven elkaar echt niets meer wijs te maken is mijn stellige overtuiging.

Overigens denk ik ook dat Merel weet dat Niels de Mol is. En dat de dames dit ook van elkaar weten. Het zal ervan afhangen wie het beste heeft opgelet, of de test het snelst maakt. Merel en Sarah hebben ook al de vragenlijst met elkaar gedeeld, zodat ze precies weten wat de antwoorden van Niels zijn.