Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen  (gelezen 16046 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2019, 18:50:00 »
Vergeet niet dat alles en iedereen bijbedoelingen heeft in dit spelletje. Merel is een slimme meid en zal er alles aan doen medekandidaten uit te schakelen. Dat kan alleen als je ze test, als je de kans daartoe krijgt.
Ik weet echt niet of ze hier aan het testen was of alleen maar ongelukkig.
Aflevering 10 zal opheldering geven!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #81 Gepost op: 11-01-2019, 23:45:41 »
Merel had gewoon een idee wat in uitvoering toch niet zo slim was als ze dacht. Meer moet je hier niet achter zoeken denk ik.

Zo denk ik ook  ::jaja::

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #82 Gepost op: 12-01-2019, 01:15:39 »
Wat we niet moeten vergeten is dat de kandidaten pas na de opdracht wisten dat ze de keuze hadden tussen vrijstellingen en 2500 Euro. Kandidaten die dus bewust zitten te mollen zijn deze keer niet de mol. Het was namelijk in het voordeel van de mol om kisten op de brug te krijgen. Dan zou immers de keuze om voor geld te kiezen minder aantrekkelijk worden. Een kandidaat die bewust zit te mollen die heeft klaarblijkelijk als enige motivatie om verdacht te worden. Het mooie van deze opdracht was dat de kandidaten en de mol het zelfde belang hadden. Daar kwamen de kandidaten echter pas achteraf achter. De mol wist dat al. Als Merel of Evi dus bewust hebben zitten mollen dan laten ze hiermee alleen maar zien dat ze kandidaat zijn en niet de mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #83 Gepost op: 12-01-2019, 01:18:59 »
Wat we niet moeten vergeten is dat de kandidaten pas na de opdracht wisten dat ze de keuze hadden tussen vrijstellingen en 2500 Euro. Kandidaten die dus bewust zitten te mollen zijn deze keer niet de mol. Het was namelijk in het voordeel van de mol om kisten op de brug te krijgen. Dan zou immers de keuze om voor geld te kiezen minder aantrekkelijk worden. Een kandidaat die bewust zit te mollen die heeft klaarblijkelijk als enige motivatie om verdacht te worden. Het mooie van deze opdracht was dat de kandidaten en de mol het zelfde belang hadden. Daar kwamen de kandidaten echter pas achteraf achter. De mol wist dat al. Als Merel of Evi dus bewust hebben zitten mollen dan laten ze hiermee alleen maar zien dat ze kandidaat zijn en niet de mol.
Scherp opgemerkt, maar dat ben je ook aan je naam verplicht. Dat komt ook goed uit want bij de test en executie kon je ook al heel goed zien dat Evi en Merel de Mol niet kunnen zijn. Die stierven bijna van de spanning.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2019, 01:22:22 door MartinJ »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #84 Gepost op: 12-01-2019, 09:58:00 »
Geheel mee eens met Razor Blade en Belgian Mol.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2019, 13:57:14 »
De mol heeft dus ook niet de de meeste kisten omhoog gehaald, want RP en Jamie zijn eruit en die haalden 4 en 3 kisten naar boven  ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2019, 14:00:37 »
De mol heeft dus ook niet de de meeste kisten omhoog gehaald, want RP en Jamie zijn eruit en die haalden 4 en 3 kisten naar boven  ::jaja::

Sarah is de enige overgebleven kandidate die aan hun kant stond. Zij kan sturend zijn geweest bij welke kisten omhoog werden getrokken. De mol hoeft niet per se zelf de meeste kisten omhoog getrokken te hebben.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #87 Gepost op: 17-02-2019, 14:01:09 »
De mol heeft dus ook niet de de meeste kisten omhoog gehaald, want RP en Jamie zijn eruit en die haalden 4 en 3 kisten naar boven  ::jaja::

Klopt, was een extra argument voor mij om Rick Paul te verdenken. Nu vind ik dat Sarah hier het meest mols is geweest van de overgebleven kandidaten. 2 kisten naar boven halen en alle 2 een vrijstelling.

Sarah: 2 op 2
Merel: 1 op 2
Niels en Sinan: 0 op 2

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Over bruggen
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2019, 10:51:02 »
Wellicht vergezocht, maar als ik organisatie was, had ik in 9 kisten een vrijstelling van de kandidaten gedaan, en in alle 6 andere die van de mol, zodat die altijd een vrijstelling heeft (vooral als die ook in lichte kisten zitten). De kisten worden immers toch niet in het bijzijn van de deelnemers geopend, en geeft wellicht een leuke discussie binnen de groep...

Vanaf aflevering 1 zat ik dus nog maar met een paar verdachten, waarvan er steeds minder overbleven....  ::rofl::