Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow  (gelezen 5976 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2019, 22:39:30 »
Vreemd inderdaad dat zowel Bas als Axel er hier moeite voor doen om in de stad te komen. Varkentjes wassen had je toch meer invloed op het te verdienen geld. Elisabet hier wat dat betreft verdachter (want die kwam daar niet onderuit).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #41 Gepost op: 2-05-2019, 21:08:59 »
Ik heb ergens gelezen dat Bas het leuk vindt conflicten te zoeken
Ik kan het niet meer terugvinden

Hier https://www.vier.be/video/de-mol/exclusief-de-selectiegesprekken-van-de-kandidaten
Op 1:30 Elephant in the room.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #42 Gepost op: 2-05-2019, 23:17:09 »
Ja precies. Dat. Mooie uitdrukking. Een olifant in de kamer
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #43 Gepost op: 3-05-2019, 17:52:22 »
Bas werd terecht pissig, want Elisabet heeft heel lang niks gedaan, behalve luisteren en geen ideeën i brengen.. Bas vindt het dan interessant om zo iemand te confronteren, zoals bij Ingrid en de konijnen.
Bij de mode opdracht kon je in in ieder geval mollen door de vakjury een slecht ontwerp voor te schotelen. Dan speel je zo 2000 euro weg. Helaas deed Bas erg zijn best. Elisabet deed niet veel...

Nou... Elisabet was al begonnen met schetsen maken, en klaarblijkelijk al ver met ideeën over 'gaas' en een 'twirl' in het thema klimaatverandering, zij snapte dat er weinig tijd was, die Bas vooral opvulde met gewouwel over fruit uitpersen en in ontwerp drukken... Nogal behoorlijk irritant zweverig en nergens toe leidend, terwijl Elisabet overkomt als iemand die snel to the point kan komen en wil concretiseren -dus dat klikte niet! Bas trok plaatsvervangend bloed onder mijn plaatsvervangende nagels met zijn zweverige (sorry: nichterige) ideeën... Ik denk echt dat het resultaat - door de vakjury juist wel beloond vanwege originaliteit - vooral het werk is geweest van Elisabet.

De assisterende Viernamese studenten werden veel sneller ingeschakeld dan de bedoeling was volgens mij, om de vrede te bewaren, en de boel in gang te zetten ::rofl::

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #44 Gepost op: 3-05-2019, 17:55:42 »
Eens. Wat Bas deed heet ruzie ZOEKEN
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #45 Gepost op: 3-05-2019, 18:31:55 »
Eens. Wat Bas deed heet ruzie ZOEKEN
Hij opperde tig (vaak onnozele) ideeën en dan spelen dat je boos bent omdat de ander er genoeg van heeft.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 18:37:53 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #46 Gepost op: 3-05-2019, 21:36:34 »
De mol weet dat en een vakjury en twee varkenswassers deze opdracht gaan beoordelen.
De kandidaat weet dat er een goede collectie gemaakt moet worden. Creatief en draagbaar.

Wat voor de mol in ieder geval niet moet gebeuren is dat een ontwerp én heel goed is én herkend wordt door J+A als zijnde van B+E. Dat levert twee keer geld op.

Een kandidaat zal verbaasd zijn door de aanwezigheid van J+A.
Maar zie weinig verschil tussen de reactie van B en E.

De ideeën zijn meer van Elisabet en Bas heeft de uitvoering keigoed gedaan. Elisabet heeft gewerkt aan de meer herkenbare dingen zoals roze en strikken. En het net voor protectie tegen muggen op de hoed kwam van Bas wat ook door Joeri herkend werd.

Situatie dat het ontwerp lijkt op dat van de studenten en slechter gemaakt is. Zoals die afbeelding op de muur. Zal ongeveer 0 opleveren. Herkend door A+J als slecht en afgekeurd door de vakjury. Beter gemaakt is onwaarschijnlijk.

Uit de woorden van Axel begrijp ik dat het thema ook heel belangrijk was. Hij benadrukt het plastic-thema. Verbaasd me een beetje dat hij hier zo op ingaat.

Elisabet wilde gewoon aan de gang gaan,  maar Bas wilde het ontwerp helder hebben.
De ideeën van Elisabet waren lastig, want geen duikbril en de studenten protesteerden tegen de paraplu ( hebben we nooit gedaan net zoals bij Bas zijn verven met bessen). Maar Bas houdt vast aan het thema en Elisabet gaat te gemakkelijk mee met het onvermogen van de studenten. Zij laat het thema dan maar vallen. Maar zij had wel de goede ideeën.

Als ik hier een mol moet aanwijzen dan is dat hier Axel. Die loopt hier de boel te verdraaien. Gaat mee met Joeri's keuze voor de eerste en draait het dan om naar de tweede. En dat heeft hij al vaker zo gedaan.

Bas was wel vervelend, maar dat maakt hem nog geen mol.

Als Elisabet verdenker moet ik hier mijn verlies nemen.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 21:45:28 door foxhunter »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #47 Gepost op: 4-05-2019, 10:06:51 »
Ik vind het overigens een erg grappige gedachte dat de crew hier vooraf dus 15 biggetjes heeft beklad en vervolgens heeft besmeurd met modder.

Leuk klusje voor de stagiaire ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #48 Gepost op: 4-05-2019, 11:03:36 »
Zelfs dan zou het nog een droomstage zijn! ;D

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #49 Gepost op: 4-05-2019, 14:08:20 »
Ja ik wou net zeggen, ik heb mindere dingen gedaan als stagiair hoor ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Varkens wassen / modeshow
« Reactie #50 Gepost op: 4-05-2019, 19:13:02 »
Zelfs dan zou het nog een droomstage zijn! ;D

Dat zinnetje was meer als contrast bedoeld richting bijv. een Gilles die de varkentjes zelf nog even schildert en besmeurt ::rofl::

Geef mij 3 weken water, brood en onderdak en ik ben 24/7 voor ze beschikbaar in 2020 ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.