Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal  (gelezen 46184 keer)

Offline Daisy

• Winnaar WIDM-pool junior 2014
  • Global Moderator
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0: het verhaal
« Reactie #260 Gepost op: 19-07-2019, 20:59:48 »
Niet veel later klinkt er een enorme schreeuw door de hal van het ziekenhuis. Robbieazerty en Swifty snellen erop af. Ze horen Nederlands. Swifty: "Moni? Wat doe jij hier?" Moni wijst al snikkend naar een bed met een laken erover heen. Moni: "Ik .... ik weet 't niet meer." Moni stort in, Swifty kan haar net opvangen. Robbieazerty leest vluchtig het patiëntenbordje dat bij het bed hangt. Er staat op ... MaikeMeisje.

Kilometers verderop, in een ander ziekenhuis, worden ook nog slachtoffers binnengebracht. D*N zwerft door de hal met een bandage om zijn hoofd. Hij heeft een lichte hersenschudding en wat schaafwonden, maar voor de rest valt de fysieke schade mee. Dat kan niet gezegd worden bij Hadewychisdemol. Hij ligt in coma. D*N gaat aan zijn bedrand zitten: "Eerst een auto-ongeval - nu dit. Asjeblieft. Geef niet op. Ik kan niet zonder je. Ik ... " Dan komt de dokter de kamer binnen gelopen. De dokter kijkt sip: D*N: "Zeg me dat het niet zo is." De dokter: "Een DNA match heeft uitgewezen dat een dodelijk slachtoffer wat bij ons is binnengebracht, familie is van uw vriend." D*N: "Oh nee MollenvangR-Art." D*N moet mee om een identificatie te doen. D*N herkent MollenvangR-Art direct en barst in snikken uit.

"Dit is de voicemail van Mollenmania. Spreek een bericht in na de piep." Duncton: "Mollenmania, ik ben het. Waar ben je? Bel me alsjeblieft terug." Duncton hangt op. Het is al het 20e bericht dat hij heeft ingesproken. Hij strompelt door de besneeuwde straten van Berlijn. Hij gaat op een bankje zitten. Hij zit onder de schrammen en bulten. Hij doet zijn jas uit en kijkt eens onder zijn trui. Hij heeft een flinke wond op zijn buik. Maar naar het ziekenhuis gaan is geen optie. Hij zag een hoop bekende gezichten bij het feest van Molière en Miek1999. Hij heeft geen zin die eventueel tegen te komen in het ziekenhuis. Hij verbijt voorlopig maar de pijn, staat op en loopt verder.

Robbieazerty en Swifty zijn even in de kantine van het ziekenhuis gaan zitten. Robbieazerty: "Ik moet weer terug naar Nederland. Ik heb daar een moordzaak op te lossen. Maar ik stuur versterking vanuit Europol. Aan Loezel hebben we nu niet veel, zou jij ons tijdelijk willen helpen? Ik denk dat de Nederlandse politie ook wel geïnteresseerd is in een oplossing van deze gecompliceerde zaak. Een samenwerkingsverband moet ons uiteindelijk wel verder helpen." Swifty: "Zeker. Ik zie de hulp wel langs komen." Robbieazerty geeft de gegevens door en samen met Swifty loopt hij kantine uit. Wachtend op de lift wijst Swifty naar het bordje 'mortuarium'. Swifty: "Ik heb vernomen dat hier nog een slachtoffer ligt, een man, die zo erg verbrand is, dat ze nog niet hebben kunnen achterhalen wie het is." Robbieazerty: "Ik hoop snel voor de familie van het slachtoffer dat ze daar achter kunnen komen." Robbieazerty verlaat het ziekenhuis. Swifty haalt iets uit haar broekzak. De beruchte tekening. Moet ze dat delen met Europol? Of kan ze er zelf iets mee? Een samenwerking met Europol ... misschien dé kans om haar carrière een nieuwe impuls te geven.

Offline Daisy

• Global Moderator
« Reactie #261 Gepost op: 19-07-2019, 21:02:28 »
Terwijl Robbieazerty in een taxi richting de luchthaven stapt, loopt Kaaasje over straat. Haar plan om Molière om te leggen is mislukt. "Hoe is het mogelijk, een bom, precies op dat moment.", denkt ze. "Maar ja, Molière had meer vijanden, dus kans groot dat iemand anders het ook op hem voorzien had. Maar ja, de vraag is, heeft Molière de aanslag overleefd? Kaaasje heeft geen idee. Ze loopt haar appartementje in Berlijn binnen. Tijd om haar plannen te overdenken.

De avond valt. Terwijl er op Berlijn Tegel nog een vliegtuig landt met versterking van Europol, brandt er in een verlaten huisje nog licht. Miek1999: "Molière?" Molière wordt wakker. "Pfff .. .waar ben ik." Miek1999: "Oh eindelijk. We zijn op een veilige plek." Molière: "Wat is er gebeurd?" Miek1999: "Er is een bom ontploft op het feest. Maar we zijn veilig." Molière wil opstaan, maar alles tolt nog: "Mmm ... ik herinner me nog wel wat. Lukie4 ... die bedreigde me en ..." Miek1999: "Daar hoef je je geen zorgen meer om te maken. Ik wist je op tijd weg te trekken mee naar buiten. Ik weet niet wat er met Lukie4 gebeurd is, maar wij stonden buiten toen de boel de lucht in ging." Molière: "Slachtoffers?" Miek1999: "Vijf volgens het lokale nieuws. Waarvan er één nog niet geïdentificeerd is." Dan gaat de telefoon van Miek1999." Molière: "Die ringtone ken ik niet." Miek1999: "Ik heb een nieuwe gekocht toen jij buiten westen wat. Ik moet even opnemen. Hallo? "

Wordt vervolgd ...

En dat is de eerste aflevering. We nemen helaas afscheid van 4 personages: KD., Gupp, MollenvangR-Art en MaikeMeisje. Maar wie is het 5e slachtoffer van de bomaanslag? Wie was het doelwit? En wie heeft de bom geplaatst? Wie heeft Robbieazerty opgetrommeld voor hulp? Kan Molcrazy Molino aan het praten krijgen? En wat gaat Swifty met de tekening van Gupp doen? Tevens nemen we een kijkje in het verleden. Waarom is Molière boos op Heinz?

Maar de vraag van vandaag is ... van wie krijgt Miek1999 een telefoontje?

A Een nieuw personage
B Een bekend personage in Berlijn, waarvan we weten dat hij/zij nog leeft
C Een bekend personage in Berlijn, waarvan we het lot nog niet weten na de bomaanslag
D Een bekend personage dat zich op dit moment in Nederland bevindt

Zin om meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!

Offline Daisy

• Global Moderator
« Reactie #262 Gepost op: Gisteren om 22:18:25 »
AFLEVERING 2

Miek1999: "Hallo ... hallo?" Jann: "Ben jij dat Miek1999? Is het veilig om te praten?" Miek1999: "Ja ik ben even naar buiten gelopen. Molière ligt op de bank, die is flink door elkaar geschud." Jann: "Dat is goed om te horen. Ben jij ok?" Miek1999: "Ja ik ben ok. Gelukkig. Je had die bom wel even wat minder scherp mogen afstellen." Jann: "Hoezo, we hebben het toch berekend, de afstand tot de uitgang, je had tijd genoeg." Miek1999: "Maar we kwamen wat onverwacht bezoek tegen ... Lukie4." Jann: "Pfff...." Miek1999: "Wat?" Jann: "Ik stond op de uitkijk en zag nog een oude bekende het pand verlaten. Kaaasje." Miek1999: "We gaan het nog lastig krijgen. Ow, volgens mij hoor ik Molière weer, ik moet ophangen, we spreken elkaar snel." En Miek1999 hangt op.

Dag 3: 28 december 2017
Mitchkox kijkt vanuit zijn hotelkamer in Berlijn naar buiten. Het sneeuwt weer. Tijd dus om de lakschoenen om te wisselen voor een paar sneeuwschoenen. Hij kan immers niet op zijn eerste buitenlandse klus voor Europol vast komen te zitten in de sneeuw. Mitchkox telefoon trilt. Een app-je van Swifty. Ze komt vanmiddag om 14.00 uur langs. Ze heeft via de politie in Berlijn camera beelden weten te bemachtigen van de dag van de ontploffing. 'Da's mooi', denkt Mitchkox. Hopelijk kunnen ze de dader op beeld betrappen, en nog wat bekende gezichten spotten. Maar eerst tijd voor een ontbijtje buiten de deur.

FrankLapidus hangt op de bank bij B&W. FrankLapidus: "Heb jij nog meer spelletjes op de playstation?" B&W: "Nee, dit is alles wat we hebben. Maar mijn vader heeft beloofd dat hij als ie terug is uit het buitenland, dat we wat nieuwe spelletjes gaan kopen." De voordeurbel gaat. B&W doet open. MoleBuster: "Goedemorgen. Ik ben op zoek naar Dhr. FrankLapidus, die schijnt hier te wonen?" B&W: "Frank, bezoek!" FrankLapidus loopt naar de voordeur. MoleBuster: "Mijn naam is MoleBuster, nationale recherche. Ik wil met u praten. Is er een volwassene die bij het gesprek aanwezig kan zijn? " B&W: "Mijn ouders zijn in het buitenland voor werk." FrankLapidus: "Wat is er aan de hand?" MoleBuster: "Dat kan ik nu niet zeggen. Er moet een volwassen persoon bij aanwezig zijn. FrankLapidus: "Dan bellen we Silvermaiden en Bodejos." Het duo wordt gebeld en beiden hebben tijd om langs te komen. B&W: "Ze zijn hier over een uur. Wilt u terwijl u wacht soms koffie?" MoleBuster: "Klinkt goed."

TimvDons mag van de gevangenis directeur op ziekenbezoek bij Nieky. Nieky: "Oh morfine is toch echt een uitvinding." TimvDons: "Ik heb een plan." Nieky: "Hoe bedoel je plan? Ik lig hier best." TimvDons: "Ik heb een idee hoe we kunnen ontsnappen." Nieky: "Wat? Praat eens wat zachter. Hoezo ontsnappen? Er is uit deze gevangenis nog nooit iemand ontsnapt. Wij kwamen in de buurt om mijn moeder uit te breken, maar zonder hulp van buitenaf is het niet te doen. Hoe wil je hulp regelen?" TimvDons: "Via Molino." Nieky: "Molino? Da's de celgenoot van Molcrazy. Als we bij iemand uit de buurt moeten blijven..." TimvDons: "Ik weet dat Molino flink wat connecties heeft. Onze tunnel ligt er zover ik weet nog steeds. Misschien kunnen die connecties de tunnel verder uitgraven. Hij zou hier precies onder de ziekenboeg moeten uitkomen. We hebben alleen nog een handig iemand nodig die ons helpt een gat te graven vanuit hier de tunnel in." Nieky: "Mmmm .... het is nog niet eens zo'n slecht idee. Je zou Tristan kunnen benaderen, hij was hiervoor auto monteur. Die is vast handig." TimvDons: "Ik heb het idee dat hij uit de problemen wil blijven en zijn tijd uitzitten." Nieky: "Molino is te onbetrouwbaar om alleen op te bouwen. Molcrazy vertrouw ik sowieso voor geen cent, en voor de rest kennen we niemand. Dus tenzij jij een beter idee hebt..." TimvDons: "Ik zal er over nadenken." TimvDons verlaat de ziekenboeg.

Offline Daisy

• Global Moderator
« Reactie #263 Gepost op: Gisteren om 22:20:51 »
Moni arriveert op het vliegveld van Berlijn. Ze wil zo snel mogelijk naar huis. Het lichaam van haar zus wordt later ingevlogen, maar ze wil naar haar kinderen. Terwijl ze onderweg is naar haar gate, gaat haar mobieltje af. Moni: "Hallo?" ....

Ongeveer 5 jaar geleden ....
Heinz zit in de trein naar Nederland. Hij weet nog niet wat hij gaat doen, maar hij moet iig weg van Molière. Hij moet het geld zien terug te krijgen. Zijn telefoon gaat. Heinz: "Hallo?" Mollenmania: "Heinz! Eindelijk. Waar ben je toch de laatste tijd?" Heinz: "Ja, druk, druk, in het buitenland. Maar goed nieuws, ik ben nu onderweg naar Groningen. Mollenmania: "O top. Laat even weten wanneer je er bent, dan kunnen we bijpraten." Heinz: "Hoe is het met de_witte? Mollenmania: "Zoals altijd. Hij denkt dat ie alles onder controle heeft. Hij moest eens weten." Heinz: "Nou ik spreek je snel, tot later!"

Even later wordt er op het vliegveld van Berlijn omgeroepen: "Mevr. Moni, zo spoedig mogelijk aan boord bij gate A6!" Maar Moni komt niet opdagen, en het vliegtuig vertrekt zonder Moni naar Nederland.

D*N zit nog steeds bij het bed van Hadewychisdemol. Hij hoort alleen de piepjes van de beademingsmachine. Het lichaam van Hadewychisdemol heeft het zwaar te voorduren. Hij heeft een houten balk op zijn hoofd gehad en zijn longen zijn zwaar verbrand. D*N: "Maar je mag niet opgeven. Niet voor mij, en niet voor MollenvangR-Art." D*N besluit een broodje te gaan halen in de cafetaria en het daarna buiten te gaan opeten in de sneeuw. D*N gaat op een bankje zitten. De zeer frisse lucht doet hem goed. "Frisse lucht helpt goed tegen hoofdpijn." D*N: "Dat klo ... , " Maar D*N kan zijn zin niet afmaken, wat een onbekend persoon doet een doek met chloroform om zijn mond. D*N raakt buiten westen.

Wordt vervolgd ...

Schokkende ontwikkellingen in de forumsoap, en dat al in aflevering 2! Wie is Jann en waar kent hij Miek1999 van? Waarom wilden zij een bom laten afgaan? Wat zullen Mitchkox en Swifty op de beelden aantreffen? Wat wil MoleBuster aan FrankLapidus vertellen? Zetten TimvDons en Nieky hun tunnelplan 2.0 door en zo ja, met of zonder hulp? Waar hebben Heinz en Mollenmania het over? En wie kreeg Moni aan de lijn en waarom heeft ze haar vlucht gemist?

Maar de vraag van vandaag is ... wie de onbekende persoon?

A Miek1999
B Duncton
C Moni, in opdracht van de persoon die ze aan de telefoon had
D Één van de vermiste personen in Berlijn.

Zin om meebeslissen hoe het verhaal verder gaat? Dit is het laatste seizoen, dus grijp je kans en laat in dit topic je stem achter!