Auteur Topic: De IJzersterkste  (gelezen 3808 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
De IJzersterkste
« Gepost op: 30-11-2019, 21:28:46 »
Leuk programma om naar te kijken ::ok::

Een beetje leedvermaak om klunzig vallende mensen ::rofl:: (ook al kan ik zelf ook niet schaatsen ::schaam::) Maar ook verbazing om hoe goed sommige deelnemers zijn :o
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De IJzersterkste
« Reactie #1 Gepost op: 30-11-2019, 21:38:25 »
Ik kon het niet laten om te kijken. Ik moest meteen denken aan de legendarische Antonio Gomez Fernandez uit Spanje, die in de jaren 70 erin slaagde om de 500 meter in iets meer dan 50 seconden te rijden, en voor zover ik weet: twee keer te worden gedubbeld op de 1500 meter.

In 1 rit.....

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De IJzersterkste
« Reactie #2 Gepost op: 30-11-2019, 23:38:24 »
Ik vond het wel een aardig programma, maar nog niet echt spannend (door het grote niveauverschil tussen de deelnemers en de wat slome montage). Het blijft bij de meesten toch wat gestuntel op het ijs. Ik heb overigens wel bewondering voor de deelnemers. Ga er maar aanstaan om als onervaren schaatser meteen 1500m te moeten schaatsen en daarna ook nog eens een individuele wedstrijd. Vooral met Fidan had ik echt medelijden, meer dan dubbel zolang doen over je afstand dan je tegenstanders.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De IJzersterkste
« Reactie #3 Gepost op: 1-12-2019, 21:01:25 »
Ik vond het kansloos
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De IJzersterkste
« Reactie #4 Gepost op: 7-12-2019, 20:59:08 »
Vind het oprecht een leuk programma, maar ik heb zelf ook vaak op schaatsen gestaan dus daarom vind ik het ook veel leuker.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De IJzersterkste
« Reactie #5 Gepost op: 12-12-2019, 22:58:30 »
Ik vond de tweede aflevering al een heel stuk beter te pruimen dan de eerste. Wat alleen jammer is dat de winnaar eigenlijk bij voorbaat al vaststaat door het grote verschil in vaardigheid. Enzo en Kim kunnen beiden heel goed schaatsen, dat gaat de rest niet inhalen. Ook Welmoed, Mark en Ortal komen een eind en dan ben je er wel.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De IJzersterkste
« Reactie #6 Gepost op: 14-12-2019, 23:33:08 »
Ik vond de tweede aflevering al een heel stuk beter te pruimen dan de eerste. Wat alleen jammer is dat de winnaar eigenlijk bij voorbaat al vaststaat door het grote verschil in vaardigheid. Enzo en Kim kunnen beiden heel goed schaatsen, dat gaat de rest niet inhalen. Ook Welmoed, Mark en Ortal komen een eind en dan ben je er wel.
Ik denk dat Renze ook heel ver gaat komen. Van wie er nog inzetten is waarschijnlijk Nynke het zwakst van de vrouwen, en Jan bij de mannen.