Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91313 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #100 Gepost op: 25-03-2020, 16:27:41 »

Zeer leuke vragen Jacco's, dat wordt zeker geapprecieerd! En wat een fantastisch intermezzo van onze enige echte MC the Mega Mole! Ik ben volledig aan het shaken, dansen en swingen!

Ik had inderdaad een molboekje. Nouja, geen fysiek boekje maar een excel-bestand waar ik alles keurig bijhield. Een molboekje in 2020 is echt iets voor digibeten, terwijl ik een digitale wizard ben en zoveel mogelijk op die manier alles probeer bij te houden. Ik vind dat persoonlijk wat overzichtelijker en gemakkelijker, maar ik snap dat de deelnemers van de derde leeftijd hier minder goed mee om kunnen gaan. Het is dus logisch dat zij een echt molboekje hebben, maar ikzelf heb het niet gehad.

Als ik de tijd kon terugspoelen, dan had ik mezelf wellicht verdachter proberen te maken. Ik heb dit eigenlijk op geen enkel moment actief geprobeerd, maar misschien was dat toch slim geweest. Ook had ik misschien wat socialer kunnen zijn naar kandidaten die ik niet goed kende. Ik kreeg van aardig wat mensen de vraag of ze mijn lijstje konden krijgen in ruil voor hun lijstje, maar ik hield de boot steeds een beetje af. Ik denk een auto-mechanisme ter bescherming van mijn persoonlijke integriteit. Als er geen bondje in zat, dan deed ik zeker extra moeilijk. Uiteindelijk heeft dat weinig uitgemaakt.

Uiteraard had ik de test wellicht anders aangepakt dan dat ik nu had gedaan. Ik mag daar niet te veel over zeggen, want voor Widmonline begon moesten we van D*N een contract ondertekenen ter zwijgplicht tot het spel klaar is. Als we dat contract vroegtijdig zouden verbreken, dan zou onze ergste nachtmerrie uitkomen. In mijn geval bijvoorbeeld zou ik in een kleine gevangeniskooi gestopt worden samen met Stine Jensen die heel de tijd naar me staart en constant "ik ga de waarheid liegen" zit te herhalen. Op de achtergrond wordt dan 24/7 muziek van Lana del Rey door de stereo gepompt en op de muren worden alle taalfouten van Sanmol en D*N die ze hebben gemaakt tijdens dit spel geprojecteerd. Pure horror!
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #101 Gepost op: 25-03-2020, 16:34:31 »
Sexy ::love::

Je hebt zelf ook wel eens WidM online georganiseerd. Is er veel verschil of juist veel overeenkomsten met jouw versie en deze van D*N?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #102 Gepost op: 25-03-2020, 17:04:09 »
Je hebt zelf ook wel eens WidM online georganiseerd. Is er veel verschil of juist veel overeenkomsten met jouw versie en deze van D*N?
Ja, klopt, tweemaal zelfs! Eén keer in 2012 en een keer in 2017. Ik krijg nog steeds kippenveld wanneer ik die introducties opnieuw bekijk. Die muziek, die kandidaten, die spanning en sensatie. Het begint plots weer te kriebelen om het hele spel te organiseren, eigenlijk! Er deden tijdens de editie van 2017 zelfs drie kandidaten mee die lid zijn van dit forum! Twee daarvan doen mee aan deze editie van Widmonline én zitten nog steeds in het spel. Ik ben dol op de omkadering en het uitwerken van opdrachten. Het forum waar ik dit op organiseerde was vrij knus, dus er was geen grote kijkers-PM of een hele MolTalk, het waren eigenlijk de tien kandidaten en ik.

Als organisator was ik vergelijkbaar met Gilles van De Mol. Ik stond wel boven de kandidaten, maar ik was eigenlijk best zacht en gemoedelijk. Ik wou bereikbaar zijn voor hen mochten ze met iets zitten. Ik had een hele goede vibe met de mol toen en ik vond dat die persoon het echt fantastisch heeft gedaan, uiteindelijk zaten maar 2 mensen (de finalisten) vol op de Mol en ik vond dat een puike prestatie. Ik vond het altijd belangrijk dat elke opdracht ook écht opdrachten waren en in het topic gespeeld moesten worden. Dat maakt het voor iedereen leuk om na te lezen. Elke aflevering waren er twee opdrachten, maar deze werden niet synchroon met elkaar gespeeld. Gewoon op volgorde, want dat vond ik al ingewikkeld en stressy genoeg. Eigenlijk was het een hele fijne groep knusse mensen die aan mijn editie meededen, en daar ben ik hen nog altijd dankbaar voor. Het grootste verschil is denk ik dat in mijn edities wel best veel jokers en vrijstellingen aanwezig waren. Ik vind dat dat de groep zo scherp stelt en echt de competitiviteit in het spel brengt. Maar het idee van D*N om ervoor te zorgen dat de persoon die het meeste inbrengt er eentje krijgt werkt ook uitstekend. Ik vrees alleen dat dat tenietgedaan wordt als de groep kleiner wordt en het aantal verdachten slinkt.


PS: Chardo verloor bovenstaande editie bye
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #103 Gepost op: 25-03-2020, 17:33:54 »
Leuke leader! ::bravo:: Nieuw-Zeeland? :P

Als organisator was ik vergelijkbaar met Gilles van De Mol. Ik stond wel boven de kandidaten, maar ik was eigenlijk best zacht en gemoedelijk. Ik wou bereikbaar zijn voor hen mochten ze met iets zitten.
Toch fijn om te merken dat je ook een zachte kant hebt! :)

Eigenlijk was het een hele fijne groep knusse mensen die aan mijn editie meededen, en daar ben ik hen nog altijd dankbaar voor.
Wat vond je van de samenstelling van kandidaten van deze editie? Je liet al een beetje doorschemeren dat sommigen wat meer toevoeging zouden mogen hebben. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2020, 23:47:52 »
Leuke leader! ::bravo:: Nieuw-Zeeland? :P
Toch fijn om te merken dat je ook een zachte kant hebt! :)
Wat vond je van de samenstelling van kandidaten van deze editie? Je liet al een beetje doorschemeren dat sommigen wat meer toevoeging zouden mogen hebben. ;)
Nou dankjewel! Het was inderdaad een zeer mooie reis naar Nieuw-Zeeland en later naar Zuid-Afrika. Ik ben eigenlijk enorm zacht, lief en empathisch hoor, maar je moet eerst die bitchy opmerkingen een beetje gewend worden en dan zal je het zien!

Ik had er volgens mij problemen mee dat ik aanvankelijk niemand kende en zelf totaal nieuw was in de groep. Het is dan altijd een beetje aanvoelen en het feit dat ik niet goed wist wat ik kon verwachten zal daar een grote rol in hebben gespeeld. Als je me hebt zien spelen in de vorige Weerwolven van Wakkerdam, dan zal je gemerkt hebben dat ik wel wat dingen post, maar dat daar weinig inhoud in zit. Dat doe ik voornamelijk om alles en iedereen een beetje aan te voelen. Pas daarna ga ik serieuzer posten en ook echt inhoudelijke dingen gaan posten, wat ik ook gedaan heb. Als ik de mensen al wat beter ken, dan kan ik die fase meteen overslaan en weet ik waar ik me aan kan verwachten.

Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik een hekel heb aan inactieve mensen. Ik vind dat niet keurig naar de organisatie toe, omdat die veel werk in een dergelijk spel stopt en de inactiviteit van iemand maakt het spel allesbehalve leuker. Het is natuurlijk hoe je het bekijkt, want wat voor jou inactief is zal voor mij niet inactief zijn of vice versa. Daarmee wil ik niet zeggen dat iemand elke vijf minuten moet posten, zeker niet. Maar af en toe wat gesprekjes voor of achter de schermen kan nooit kwaad. Het mag geen saaie boel worden, en daar vreesde ik eerlijk wel een beetje voor met de kandidaten. Achteraf bekeken valt het allemaal best mee.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #105 Gepost op: 28-03-2020, 16:19:37 »
Heel erg bedankt voor jullie komst, Brent en Focus! ::bravo::



Door naar onze volgende gasten!

Als eerste, hij was de verliezend finalist van WidM 2017. Dit jaar verkocht hij klokken op de markt in India. Welkom, WouterV!. ::bravo::

En er ging wederom een schok door de zaal. Dááááár gaaaaat ze. Een favoriete kandidaat van velen (en één van mijn hoofdverdachten :() moest het spel verlaten. Nou ja, dan doen ze het maar zonder vrouw. Hier is Lucy! ::hug::

Lucy, kwam het rode scherm als een verrassing?

En Wouter, wat vind je van het seizoen tot nu toe?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #106 Gepost op: 28-03-2020, 16:31:18 »
Ik had het rode scherm zeker niet verwacht nee, ik was ervan overtuigd dat er in ieder geval mensen minder goed zaten dan ik! Maar ik zei in mijn inschrijving al dat ik niet goed ben in dit spel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #107 Gepost op: 28-03-2020, 16:47:28 »
Heel erg bedankt voor jullie komst, Brent en Focus! ::bravo::



En Wouter, wat vind je van het seizoen tot nu toe?

Ik moet zeggen: het is een heftig seizoen. De groep bestaat uit veel kleurrijke persoonlijkheden die echt het spel levendig houden, waardoor het zeer tof is om steeds bij te lezen.

De opdrachten zijn stuk voor stuk geweldig (chapeau Dennis)

Kortom, het is gewoon zeer goed
klaar voor de strijd

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #108 Gepost op: 30-03-2020, 08:25:53 »
Ik had het rode scherm zeker niet verwacht nee, ik was ervan overtuigd dat er in ieder geval mensen minder goed zaten dan ik! Maar ik zei in mijn inschrijving al dat ik niet goed ben in dit spel ;D

Je zegt zelf niet goed te zijn in dit spel, vind je dan dat je toch ver bent geraakt of zat er meer potentie in, volgens jou?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #109 Gepost op: 30-03-2020, 09:28:36 »
Nou ja om dit nou ver te noemen ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #110 Gepost op: 30-03-2020, 23:50:54 »
Nou ja om dit nou ver te noemen ;D
Maar waar ligt het dan precies aan, waarom ben je er volgens jezelf zo slecht in? ::hypocriet:: ;)

@WouterV: Wat is je favoriete opdracht tot nu toe? :D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #111 Gepost op: 31-03-2020, 00:14:15 »
Ik ben een fan van escaperooms, dus dat is sowieso een favoriet van mij.

Daarnaast vind ik de slangenmand ook wel leuk, zeker met de beloningentwist
klaar voor de strijd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #112 Gepost op: 31-03-2020, 08:54:34 »
Ik ben gewoon slecht in de Mol vinden, ik kies altijd de verkeerde haha
Vorige keer was ik bijvoorbeeld overtuigd dat Wouter hier de Mol was!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #113 Gepost op: 31-03-2020, 08:56:15 »
Ik ben gewoon slecht in de Mol vinden, ik kies altijd de verkeerde haha
Vorige keer was ik bijvoorbeeld overtuigd dat Wouter hier de Mol was!

 ::hypocriet::

klaar voor de strijd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #114 Gepost op: 31-03-2020, 22:04:27 »
En wouter, heb jij dan op jouw beurt Lucy verdacht dit seizoen? :P

En Lucy, heb je je zelf geprobeerd verdacht te maken?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #115 Gepost op: 31-03-2020, 22:05:00 »
Moet je dat echt nog vragen? ::nieuwsgierig::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #116 Gepost op: 31-03-2020, 22:24:49 »
En wouter, heb jij dan op jouw beurt Lucy verdacht dit seizoen? :P


Geen moment, Lucy was hetzelfde als ze was in ons seizoen: zeer fanatiek, alleen maar voor het geld gaan en de mol het moeilijk maken.
klaar voor de strijd

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #117 Gepost op: 31-03-2020, 23:53:15 »
Haha, bij mij was je juist verdacht vanwege dat fanatieke gedrag. ::tandpastasmiley::

Wat vond je van de kandidatengroep, Lucy?

En wouterv, als je dit seizoen vergelijkt met het seizoen waarin jij meedeed, zijn er dan veel dingen anders?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #118 Gepost op: 1-04-2020, 00:01:17 »
Maar Spacy ik heb ruim 2500 euro verdiend ::rofl::

Ik vind het grootste deel van de groep superleuk! Het is een leuke cast en we hadden (en ze hebben) een hele fijne en leuke dynamiek. Ik mis mijn bondgenootje(s) nu al ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #119 Gepost op: 1-04-2020, 00:08:00 »

En wouterv, als je dit seizoen vergelijkt met het seizoen waarin jij meedeed, zijn er dan veel dingen anders?

Deze groep is heel heftig. In het seizoen waar ik de finale haalde, waren er ook soms spanningen zeker als er voordelen betrokken waren maar deze gingen snel over. Soms heb ik de indruk dat die spanningen langer blijven hangen.

Daarnaast zat ik rond deze tijd al even all-in op de mol, terwijl ik nu nog echt geen idee heb.(maar hier doe ik verder geen uitspraak meer over)

Maar de opdrachten zijn van een even hoog niveau, de presentatie is zeker even goed en de kandidatengroep is naast heftig zeker even leuk :)
klaar voor de strijd