Auteur Topic: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'  (gelezen 4028 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Gepost op: 2-05-2020, 21:48:05 »

Locatie: Munnar, Kerala
5000 euro



Beste finalisten, de laatste opdracht van dit seizoen, opdracht nummer 30. We gaan hier voor de hoofdprijs, 5.000 euro! We gaan kijken hoe goed jullie je afgevallen mede-kandidaten kennen. Jullie krijgen hier tweemaal een opgave over de afgevallen kandidaten. De persoon die deze het beste kan invullen wint deze opdracht.

Want ja we spelen hier voor een winnaar! Degene die wint, krijgt 5.000 euro in zijn persoonlijke pot. Het komt dus alleen in de pot als je ook daadwerkelijk wint. Daarnaast, als de mol deze opdracht wint, dan gaat er 5.000 euro uit de pot! So bring your A game! ::vergroot::

Part 1: Select a selection

We gaan terug naar waar het begon, de selectie. Iedereen heeft geprobeerd mij te overtuigen waarom ze zouden moeten meedoen met dit spel. Hieronder zien jullie 9 quotes van de afvallers. Deze komen uit hun motivaties. Jullie opdracht is om in te schatten van wie welke quote was. Stuur de quotes naar mij op in de volgorde dat de kandidaten zijn afgevallen!

Quote 1
Ik moet meedoen omdat ik een sterk aanwezige persoonlijkheid ben en toch echt eindelijk eens een keer een mol moet ontmaskeren

Quote 2
Ik ben iemand die, als niemand anders het doet, de leiding pakt, maar wel op een manier waardoor ik kan worden verdacht door anderen.

Quote 3
Ik zal mensen mogelijk ook wat gaan uitdagen/provoceren, maar probeer dat altijd op een luchtige manier te doen. Het is leuk om op een niet-agressieve manier reacties uit te lokken en dat geeft ook kleur aan een spel.

Quote 4
Ik breng de entertainment in de groep en zorg voor een bindende groepsdynamiek.

Quote 5
Ik kan een liedje zingen of een powerpoint presentatie, maar laat dat duidelijk genoeg gezien waarom ik mee moet doen? In mijn optiek niet. Of komt het omdat ik niet zo creatief ben.

Quote 6
Om die objecten te bemachtigen ga ik over lijken en dan gooi ik wel eender wie onder de bus of smijt ik het geld wel weg opdat ik toch maar in het spel zou kunnen blijven.

Quote 7
Als je me zou willen vergelijken met een deelnemer van het huidige seizoen kom je denk ik uit bij Nathan Rutjes.

Quote 8
Ik ben ik! Ik ben mezelf, en probeer dat ook zoveel mogelijk te blijven. En dat kan perfect in een online spel als Wie is de Mol?! Een spel heeft niet alleen haantjes en kippetjes nodig, toch?

Quote 9
Ook valse hintjes wil ik in manier van spelen achterlaten, zodat men denkt dat ik de mol ben. Kijk maar naar de eerste letters van deze motivatie


Deadline: Dinsdag 13:00
« Laatst bewerkt op: 5-05-2020, 13:02:52 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #1 Gepost op: 5-05-2020, 13:07:54 »
Part 2: Secret confessional

Dit deel werkt hetzelfde alleen hebben we deze keer quotes genomen uit biechten. Wanneer de kandidaat geen biechten heeft hebben we een ander privébericht genomen. Stuur deze weer naar mij op in volgorde van afvallen.

Quote 1
Ik ga in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten en ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum.

Quote 2
Ach een beetje stuntelig gedrag kan geen kwaad, is vaak ook wel grappig

Quote 3
Ik vind het nu al een leuke, maar ook vreselijk actieve, irritante groep kandidaten, maar ik ben toch ook blij dat we lekker actief bezig zijn

Quote 4
Stiekem wil ik ook niet dat hij me uitlacht als hij wél de mol is en ik niét op hem heb gezeten.

Quote 5
Voordat ik begon met dit spel had ik eigenlijk verwacht de mol te worden, maar D*N had uiteindelijk toch besloten om iemand anders te kiezen.

Quote 6
Ik heb me voorgenomen me zo in het spel te manoeuvreren dat steeds als ik goeds d e, ik ook weer een foutje maak.

Quote 7
Misschien kunnen we op de terugweg uit India eventjes een tussenlanding in Wenen maken!

Quote 8
Wanneer gaan de spelfanaten eens tot de conclusie komen dat zit soort vragen niet werken

Quote 9
ik gil alles bij elkaar

Deadline: Donderdag 20:00
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #2 Gepost op: 7-05-2020, 18:57:37 »
Sudden Death

We hebben een gelijke stand. Dus we gaan naar een sudden death ronde. Hierin geef ik 1 quote en wil ik weten van wie die is (stuur via pm). Wanneer je eerder raad van wie de quote is dan win je deze opdracht. Raden jullie weer tegelijk dan komt de volgende quote, net zolang tot er een winnaar is.

De Sudden Death gaat tussen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
&
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 1
"Het is niet gemakkelijk. Ik heb soms goede ideeën en dan wil ik ze plaatsen en dan bedenk ik me opeens, want ik mag niet te onverdacht zijn. Ik moet een verdachte van vele kandidaten zijn."

Graag zo snel mogelijk antwoorden ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2020, 20:49:33 »
Maar toen hij het meest nodig was.....verdween hij ;D. Chardo ::megafoon::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2020, 20:55:51 »
Jahaaa

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #5 Gepost op: 7-05-2020, 21:07:09 »
Haha mijn gok is dus sowieso al fout  ;D

Go for it Chardo!  ::ok::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2020, 21:07:53 »
Ik waarschijnlijk hetzelfde gegokt  ::schaam::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2020, 21:10:57 »

Voordat we kijken naar het beslissende duel gaan we kijken van wie alle quotes waren!

Quote 1
Ik moet meedoen omdat ik een sterk aanwezige persoonlijkheid ben en toch echt eindelijk eens een keer een mol moet ontmaskeren
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 2
Ik ben iemand die, als niemand anders het doet, de leiding pakt, maar wel op een manier waardoor ik kan worden verdacht door anderen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 3
Ik zal mensen mogelijk ook wat gaan uitdagen/provoceren, maar probeer dat altijd op een luchtige manier te doen. Het is leuk om op een niet-agressieve manier reacties uit te lokken en dat geeft ook kleur aan een spel.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 4
Ik breng de entertainment in de groep en zorg voor een bindende groepsdynamiek.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 5
Ik kan een liedje zingen of een powerpoint presentatie, maar laat dat duidelijk genoeg gezien waarom ik mee moet doen? In mijn optiek niet. Of komt het omdat ik niet zo creatief ben.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 6
Om die objecten te bemachtigen ga ik over lijken en dan gooi ik wel eender wie onder de bus of smijt ik het geld wel weg opdat ik toch maar in het spel zou kunnen blijven.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 7
Als je me zou willen vergelijken met een deelnemer van het huidige seizoen kom je denk ik uit bij Nathan Rutjes.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 8
Ik ben ik! Ik ben mezelf, en probeer dat ook zoveel mogelijk te blijven. En dat kan perfect in een online spel als Wie is de Mol?! Een spel heeft niet alleen haantjes en kippetjes nodig, toch?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 9
Ook valse hintjes wil ik in manier van spelen achterlaten, zodat men denkt dat ik de mol ben. Kijk maar naar de eerste letters van deze motivatie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Na deze eerste ronde was de stand
Chardo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robbieazerty:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robindtc:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Op naar de biechten!

Quote 1
Ik ga in het begin eerst observeren en af en toe ‘kwaad’ zijn op beslissingen van andere kandidaten en ook goed gebruik maken van mijn ‘onbekendheid’ op het forum.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 2
Ach een beetje stuntelig gedrag kan geen kwaad, is vaak ook wel grappig
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 3
Ik vind het nu al een leuke, maar ook vreselijk actieve, irritante groep kandidaten, maar ik ben toch ook blij dat we lekker actief bezig zijn
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 4
Stiekem wil ik ook niet dat hij me uitlacht als hij wél de mol is en ik niét op hem heb gezeten.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 5
Voordat ik begon met dit spel had ik eigenlijk verwacht de mol te worden, maar D*N had uiteindelijk toch besloten om iemand anders te kiezen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 6
Ik heb me voorgenomen me zo in het spel te manoeuvreren dat steeds als ik goeds d e, ik ook weer een foutje maak.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 7
Misschien kunnen we op de terugweg uit India eventjes een tussenlanding in Wenen maken!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 8
Wanneer gaan de spelfanaten eens tot de conclusie komen dat zit soort vragen niet werken
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Quote 9
ik gil alles bij elkaar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De stand was toen
Chardo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robbieazerty:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robindtc:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

We gingen dus naar de sudden death, één van de heren was juist en de andere niet dus we hebben een winnaar......

Quote 1
"Het is niet gemakkelijk. Ik heb soms goede ideeën en dan wil ik ze plaatsen en dan bedenk ik me opeens, want ik mag niet te onverdacht zijn. Ik moet een verdachte van vele kandidaten zijn."
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Chardo zei:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Robbieazerty zei:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als de winnaar van deze opdracht het spel wint, dan komt er 5.000 euro bij in de pot waardoor jullie potentieel nog over het mooie bedrag van 30.000 heen gaan! ::bravo::


Nu is het tijd voor de allerlaatste test met vervolgens de ontknoping! Veel succes! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #8 Gepost op: 7-05-2020, 21:18:38 »
Ommagod! Good game Chardo, we zijn aan elkaar gewaagd.  :o

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #9 Gepost op: 7-05-2020, 21:23:43 »
Gefeliciteerd Robbert.  ::joehoe::

Ik moet echt zeggen dat ik met een opgetrokken wenkbrauw sta te kijken naar het gebrek aan zelfkennis van sommige kandidaten.  ???

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #10 Gepost op: 7-05-2020, 21:27:54 »
Ja #metoo
Ik dacht dat we gelijkspel hadden omdat we beiden alles juist hadden.  ::rofl::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #11 Gepost op: 7-05-2020, 21:36:44 »
Dan ben ik nu best wel benieuwd wat jullie twee dachten dat de indeling was.

(Nog even roddelen over de afvallers, zolang ze hier niet mogen posten.)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2020, 00:38:12 »
Nou fijn besproken.  ::joehoe::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2020, 07:38:20 »
Haha I'll show you mine if you show me yours :)

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2020, 07:53:03 »
Toch twee meer goed dan verwacht  ::bravo::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 10 - Opdracht 2 'Afvallersquiz'
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2020, 14:20:30 »