Auteur Topic: Dreamschool  (gelezen 3740 keer)

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Dreamschool
« Gepost op: 4-04-2020, 14:16:44 »
ik blijf dit programma ook super vinden. aangezien ik half in het zelfde schuitje zit als hun heb ik me toch niet opgegeven.

ik vind wel zo zeg maar en met sommige mensen heb je een vriendschappelijke klik en met sommige niet betekent niet gelijk dat ze elkaar haten ofzo.

die les van die fotograaf echt die man alle liefde naar hem hoor ::love::

voor de rest doen ze het goed hoor (jade was een apart geval)
chipsverslaafde <3

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Dreamschool
« Reactie #1 Gepost op: 8-04-2020, 14:34:58 »
Wat mij betreft is Dream School een van de mooiste programma's van de publieke omroep. Natuurlijk zit ik vaak genoeg met gekrulde tenen te kijken naar hoe het er aan toe gaat tussen de leerlingen, maar het sterke aan dit programma is dat het blootlegt hoe bepaald opstandig gedrag bij jongeren ontstaat. Ze hebben stuk voor stuk een hoop bagage uit het verleden.

En die lessen... Stuk voor stuk inspirerend! Met de rechtszaak van afgelopen dinsdag tot nu toe als absolute hoogtepunt van dit seizoen. Mooi om te zien dat ook mensen die moeite hebben met het fenomeen 'rechtszaak' (door eigen verleden) zich hier ook inzette en er echt voor gingen!

Verder lijkt het me niet heel erg nodig om op iedereen afzonderlijk in te gaan. Enige wat ik over de groep wil zeggen is dat ik bij sommigen niet het idee heb dat ze tot de 'probleemgevallen' behoren als ik ze zo zie in het programma. Sympathiek, leergierig, vrolijk... Maar we krijgen natuurlijk lang niet alles mee!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dreamschool
« Reactie #2 Gepost op: 22-04-2020, 23:06:50 »
Ik begin mij weer steeds meer te ergeren aan de instelling van een aantal leerlingen. Het wordt echt een keer tijd dat ze leerlingen wegsturen. Ik bedoel Emma zegt gewoon letterlijk dat Lucia kan proberen wat ze wil, maar ze zal haar nooit vertrouwen. Wat kom je doen dan? Wist je niet dat Lucia je zou gaan begeleiden gedurende het proces? Ze haalt ook het slechtste naar boven bij de andere leerlingen, dus een bijdrage leveren aan het proces van anderen is er ook zeker niet bij.
🜃