Auteur Topic: Hoe goed was Jeroen als mol?  (gelezen 10131 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #40 Gepost op: 1-11-2020, 18:07:37 »
1 Milouska
2 Dennis
3 Jan
4 Inge
5 Thomas
6 Merel
7 Susan
8 Patrick
9 Margriet
10 Kim
11 Jon
12 Rob
13 Klaas
14. Anne-Marie
15 Yvon
16 Kees
17. Jeroen

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #41 Gepost op: 1-11-2020, 20:00:27 »

En dat sluiten van die luiken was natuurlijk erg geregisseerd (een beetje als de 'mol luistert af in het Höfdi-huis').
Ja... jammer altijd, dat soort acties. Kan Jeroen niks aan doen natuurlijk, maar toch. Vraag me trouwens af of de receptioniste de luiken tijdens de opdracht dicht heeft gedaan of laten doen. Dat was blijkbaar niet nodig want er werden ook later geen beelden van getoond ::hypocriet::

Voor mij was Jeroen een mindere mol. In de groep vond ik m na het Sleutelbos weinig lef tonen. Daarvoor eigenlijk ook alleen bij 2.1, waar ik hem trouwens niet briljant vond mollen. Beide acties maakten hem verdacht... de eerste onnodig. Ik had het gevoel dat ie zich dan daarna extra kandidaats ging gedragen waardoor er (alweer) te veel geld in de pot kwam.

Pas op Elba nam hij weer veel risico, maar durfde daarna weer niet door te pakken toen ie alleen met Patrick was :\'(

Ik lach graag en ook daar vond ik Jeroen magertjes. Die opmerking naar Tina was wel grappig, maar voor mij een alledaagse trolactie. Leuk als extraatje, maar niet meer dan dat. Lijkt er op dat de productie af en toe te veel op de verrassing wil spelen. Dat ze dat te zwaar laten wegen bij de molkeuze.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2020, 20:12:19 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #42 Gepost op: 2-11-2020, 12:55:28 »
Het al of niet goed mollen ligt inderdaad ( al genoemd in dit topic) ook aan de opdrachten. Vaak is een subtiele actie al genoeg om een opdracht te laten mislukken. Voor de kijker misschien minder leuk maar Jeroen heeft dat wel gewoon gedaan. Subtiele acties zoals verkeerd gaan staan bij de spiegels, juiste enveloppe pakken en te laat komen bij routebeschrijving, schilderij slecht omschrijven, verkeerde namen doorgeven bij de koffertjesopdracht, geld achteroverdrukken bij sleutelbos.

Er zijn echter ook opdrachten die de kandidaten zelf verprutsen(Steenrijk)  en opdrachten die onmogelijk zijn zoals Vragenvuur, de puzzelopdracht en Gastenlijst. Jeroen heeft namen opgenoemd die niet veel meer gebruikt worden en is  met zijn  groepje  het centrum uit gelopen. Wat had een mol hier op voorhand anders kunnen doen? We gingen er op het forum al vanuit dat de mol niet het initiatief voor de valse namen zou nemen.

Opdrachten waar tegengestelde belangen zijn, waar  op meerdere posities te mollen is en waar de mol meer molopties heeft zijn leuker om te zien. Voorbeeld die ik onlangs zag: paintballen. De groep moet  1 kandidaat veilig van A naar B brengen. Er kan veel geld verdiend worden De bewuste kandidaat kan echter een vrijstelling verdienen als hij/zij alléén over de finish komt, geld is dan verloren. Deze kandidaat is door een vorige opdracht in deze positie terecht gekomen en kan dus zich als mol in deze positie gewurmd hebben. Er zijn ook spelregels, als kandidaten zich daar niet aan houden is de opdracht alsnog mislukt.  De mol kan ook hier tussen zitten.

Of bij een andere opdracht: mol saboteerde een telefoon maar de opdracht leek te slagen. De mol had toen nog een optie wat te maken had met het overtreden van spelregels waardoor de  opdracht alsnog kon mislukken.

Bij de Duitse serie van vorig jaar waren bijna alle opdrachten kopiën uit de Vlaamse mol. De mol zat echter steeds in een andere positie dan bij de Vlaamse omdat er meer molposities zijn in deze opdrachten.Bij de luikenopdracht was het al wel duidelijk dat de mol in het dorp was en op Elba konden we Nikkie en Tygo wel afstrepen als mol

Deelopdrachten  waarbij in iedere opdracht gemold kan worden zijn ook leuk. Fortuin was zo'n opdracht echter hier waren de opdrachten te gemakkelijjk.



Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #43 Gepost op: 2-11-2020, 14:47:02 »
Subtiele acties zoals verkeerd gaan staan bij de spiegels,

Ik ben het met je volledige verhaal eens, afgezien van dit punt. Tijdens het zien van de opdracht was mijn eerste gedachte: als ik kandidaat zou zijn, zou ik nu moeten doen alsof ik mijn quote niet meer weet en dan kijken wie er gaat happen en mijn spiegel kiest. Jeroen heeft hier extreem veel mazzel gehad dat Nikkie achteraf haar quote echt niet meer wist, anders zou je als mol meteen 1 kandidaat vanaf de 1e opdracht in je nek hebben hijgen. De enige goede moloptie die ik zag was zorgen dat niet alle spiegels gevonden zouden worden, maar dat is met nog 9 kandidaten natuurlijk nagenoeg onmogelijk.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #44 Gepost op: 2-11-2020, 15:37:04 »
Jeroen heeft het dit jaar veel moeilijker gehad als mol dan bij een 'normaal'  seizoen, denk ik. Niet alleen waren er minder opdrachten (minder kansen om goed te mollen), maar was er ook een fanatieke kandidatengroep: iedereen was vastbesloten om het beter te doen en had het spel al eerder gespeeld. Ik begrijp ook dat de Elba-opdracht is aangepast, wat misschien ook minder gunstig was voor de mol.

Zeker met die extra moeilijke omstandigheden vind ik dat Jeroen zijn rol goed heeft gespeeld.  ::ok:: Hij is lang onverdacht gebleven, speelde vooral het psychologische spel tactisch en had plezier. Dat vind ik tof om te zien in een mol. Hij heeft effectief geld uit de pot gehaald, ook door zijn mede-kandidaten te manipuleren.  >:D

Hier en daar is er naar mijn smaak wat teveel geld binnengekomen, met name bij de mijn-opdracht. Hier had hij heus 1 vraag fout kunnen beantwoorden ipv twee goede antwoorden (Tygo ging op dat moment toch niet afwijken van Nikkie).

En dan had je Patrick die in zijn bijzijn de geldzakjes vindt, een hoog bedrag. Maar dat wil ik de mol wel 'vergeven'. Ik denk echt dat Patrick een kandidaat is die onterecht onderschat wordt. (dat blijkt ook uit het feit dat Patrick door de makers een rol krijgt als penningmeester) Wat ik overigens wel bijzonder vind, want in het 1e seizoen van Patrick heeft hij (onbedoeld misschien  ;D ) ook de mol dwarsgezeten. Maar voor Jeroen dus wel jammer dat hij als mol hier (en ook na vragenvuur trouwens) schaakmat staat door Patrick.

Mijn lijstje ziet er zo uit:

Topmollen  ::bravo::
1. Milouska (zeer onverdacht, zeer weinig geld ingebracht, goed haar rol vastgehouden)
2. George (vooral credits om zijn gedurfde strategie)
3. Dennis
4. Jan

Prima mollen  ::ok::
5. Jeroen
6. Rob
7. Inge (zonde van die hint + dat de groep ook nogal leek te mollen dat jaar  ???)
8. Klaas (ook zonde van die hint)
9. Merel
10. Margriet (vooral omdat ze veel geld uit de pot heeft gehaald, ze was niet per se een onverdachte mol)
11. Thomas
12. Susan
13. Nico
14. Jon
15. Yvon
16. Annemarie


***

Kees, Deborah, Elise, Patrick en Kim heb ik uit mijn overzicht gehouden, omdat ik van hun seizoenen te weinig heb meegekregen.

13 t/m 16 liggen voor mij erg dicht bij elkaar. Wat ik pro-Nico vind, is dat hij een van de eerste mollen was. Ik zag bij hem leuke acties, maar ook dat hij persoonlijk moeite met die mollen-rol leek te hebben.

Wellicht verdienen Yvon en Annemarie een hogere plek. Het is niet dat ik hen slechte mollen vind (sowieso vind ik niemand een slechte mol, je moet het maar durven  ::bravo::). Het is meer dat ik bij hen de indruk kreeg dat ze sterk verdacht waren in de groep. Teveel 'in your face' ofzo. Dat vind ik als kijker minder prettig om te zien.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2020, 16:00:59 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #45 Gepost op: 3-11-2020, 10:14:26 »
Het wisselt af en toe, vooral in het midden gebied. Voor mij was Jeroen een middenmoter. Prima mol, niet zo gedurfd als zelf gesproken, nauwelijks verdacht, paar leuke acties. Nou moet ik ook zeggen dat ik weinig mollen "slecht" vind, dus mijn lijst is sowieso relatief. Bijna elke mol heeft zijn kwaliteiten en goeie streken. Milouska zal voorlopig denk ik nog wel even aan de top staan want om dat te toppen ::respect::.

Daarnaast ben ik op terugkijken Jon beter gaan waarderen door zijn leuke acties, Deborah als eerste mol, Yvon mede door de mogelijke molwissel en Margriet door haar sterke acties.

Nu net laatste seizoen 2 teruggekeken en jammer dat Nico niet echt plezier lijkt te hebben in het mollen, heel laat op gang komt en veel van zijn acties niet lukken. Elise heb ik even uit het lijstje gelaten omdat ik die niet meer zo goed voor ogen heb dus ik ga binnenkort dat seizoen eens terugkijken  ::vergroot::.

1. Milouska
2. George
3. Jan
4. Dennis
5. Kees
6. Jon
7. Thomas
8. Deborah
9. Yvon
10. Margriet
11. Susan
12. Kim
13. Merel
14. Jeroen
15. Patrick
16. Rob
17. Inge
18. Nico
19. Klaas
20. Anne-Marie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #46 Gepost op: 3-11-2020, 12:58:38 »


Nu net laatste seizoen 2 teruggekeken en jammer dat Nico niet echt plezier lijkt te hebben in het mollen, heel laat op gang komt en veel van zijn acties niet lukken.

Ja, dat dus.  ::jaja:: Het is heel lang geleden dat ik dit heb gezien, maar voor mijn gevoel leek het wel alsof hij gewoon tot mol was benoemd, zonder dat hij precies wist wat het inhield of dat hij het eigenlijk niet wilde. Of dat hij misschien toch schuldgevoel kreeg door al dat liegen en bedriegen. Kwam heel ongemakkelijk over in ieder geval.

Nu was dit nog maar seizoen 2, maar ik meen mij te herinneren dat de mol van het allereerste seizoen er wel veel meer plezier in leek te hebben.

Wat mij wel bij is gebleven in het molgedrag van Nico was die 'taptoe'-opdracht. Over duidelijk mollen gesproken.  ::rofl::

Jeroen had dan wel weer het voordeel dat je kunt kijken hoe eerdere mollen het hebben aangepakt. Al had ik het misschien sterker gevonden (dat is hier ook al eens gezegd volgens mij) als hij zijn persoonlijkheid wat meer had ingezet. In plaats van: 'een stukje Thomas, een stukje Jan, een stukje Kees...'

Van zichzelf leek Jeroen al helemaal niet in het molprofiel te passen (gezellige kandidaat, sociaal, het spel willen spelen, niet super-opvallend). En dat is natuurlijk geniaal als je tóch de mol bent.  ;D

Edit: typo
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #47 Gepost op: 3-11-2020, 13:04:22 »
Wat mij wel bij is gebleven in het molgedrag van Nico was die 'taptoe'-opdracht. Over duidelijk mollen gesproken.  ::rofl::
Geweldige opdracht ook ja ::rofl:: ::bravo:: en in Nico zijn persoonlijkheid vond ik dit wel een goeie molactie, want ik zou zo geloven dat kandidaat Nico dit ook zou kunnen gebeuren ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #48 Gepost op: 3-11-2020, 15:22:51 »
Die opdracht lag erg dicht bij hem ja.  ::rofl:: Hij zei zelf ook dat hij het ritmegevoel had van een manke kat.  ::rofl::
Dat soort opdrachten zou ik trouwens ook wel meer willen zien in toekomstige WIDM-series (als dat haalbaar is natuurlijk).
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe goed was Jeroen als mol?
« Reactie #49 Gepost op: 6-12-2020, 22:20:38 »
.

Daarnaast ben ik op terugkijken Jon beter gaan waarderen door zijn leuke acties, Deborah als eerste mol, Yvon mede door de mogelijke molwissel en Margriet door haar sterke acties.



Nu ik dit teruglees, is dat voor mij een reden om Yvon en Jon (beide onvoorbereide mollen eigenlijk, jammer dat er nooit echt uitsluitsel is over die mogelijke molwissel) wat hoger te ranken in mijn overzicht. Bij Jeroen (een voorbereide mol, maar ook een ervaren en scherpe kandidatengroep) heb ik daar wel rekening mee gehouden. Voor mij blijft Jeroen een goede, degelijke mol die lang onder de radar is gebleven. Hier en daar heeft hij misschien wel wat mol-mogelijkheden laten liggen.

Milouska blijft voor mij (toch wel redelijk eenzaam, haha) op 1 staan.  ::jaja:: Wat zij deed was geniaal, al denk ik wel dat kandidaten tegenwoordig wat beter voorbereid zijn dan in haar seizoen en wellicht minder geneigd zijn om in de ‘domme kandidaat strategie’ te trappen. Maar je weet het maar nooit natuurlijk.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)