Auteur Topic: Het Onbekende Vlaanderen  (gelezen 43 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het Onbekende Vlaanderen
« Gepost op: 10-02-2024, 23:21:53 »
Sinds donderdag staat de Vlaamse versie op Streamz (streamingdienst) én het komt nog op VTM.
Ik zag al de eerste twee afleveringen én
Mijn eerste bevindingen zonder te spoilen:

De opening is zoals bij de Nederlandse versies dat de kandidaten de vraag krijgen of ze in het onbekende willen stappen, en dan een uur voorbereiding krijgen. Hier geloof ik écht niet in. Je ziet iemand die zelfstandig kapster is, die kan niet zomaar haar kapsalon een paar weken dicht doen zonder dit voor te bereiden. Ook een leraar kan niet zomaar plots weg, net zoals de mensen met kinderen enzo. Dit hoeft voor mij niet.

Het land is Bulgarije en het leuke is dat het helemaal geen kopie is.  Ze beginnen met 9 kandidaten en zo leek het voor mij (iemand die de Nederlandse versie zag) dat er ook een team bekend zou zijn. Echter is dit niet zo, maar met een leuke doch harde twist wordt de tweede groep voorgesteld. Ze zijn ook open hoe de groepen verdeeld zijn, nl. op basis van wat de kandidaten in de laatste preselectie kozen. (wat voor mij extra pijnlijk is, nu weet ik dat ik de laatste preselectie gehaald heb én heel dicht bij deelname was).

Maar een groot (positief) verschil is dat het hier geen tocht is, wat de Nederlandse versie wat saai maakte. Hier spelen de teams opdrachten tegen elkaar en kunnen kiezen voor het bekende (dan krijgen ze gewoon de opdracht te horen) of het onbekende. In de eerste aflevering moesten ze sleutels zoeken aan de hand van foto's van Sofia waarna ze naar een eindlocatie moesten om deze te gebruiken. (bekende). Als je voor onbekend koos, kreeg je alle sleutels én eindlocatie cadeau en mocht je per 2 taxi's gebruiken om ernaar toe te gaan. Klein detail: de taxichauffeur reageert enkel in het Bulgaars (wat de kandidaten niet wisten, maar moesten uitvinden door hint in de taxis).

Verder zijn de eliminaties hetzelfde: bekend door stemmen of onbekend. Hier zijn de onbekende eliminaties harder. In aflevering 1 was het hetzelfde spel als in Nederland, enkel ging het hier om een metrokaart die de verliezer direct mocht gebruiken om naar de luchthaven te gaan.

Als ze dit aanhouden, en ze gebruiken nog meer wat je in de preselectie moest kiezen, kan dit echt nog wel leuk worden. Ik vind het nu al sterker dan de Nederlandse versie, en ik hoop dat jullie het concept van ons overnemen (want ook al komt het idee uit Nederland, die tocht was echt wel saai).

Leuke toevoeging: de presentator is vaak te zien bij de kandidaten, zo geeft hij zijn uitleg als de kandidaten in de achtergrond passeren of net voorbij kwamen. Dit geeft mij toch al een andere indruk dan een presentator die nooit te zien was bij de kandidaten.
klaar voor de strijd

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2024, 22:07:00 »
Sinds donderdag staat de Vlaamse versie op Streamz (streamingdienst) én het komt nog op VTM.
Ik zag al de eerste twee afleveringen én
Mijn eerste bevindingen zonder te spoilen:

De opening is zoals bij de Nederlandse versies dat de kandidaten de vraag krijgen of ze in het onbekende willen stappen, en dan een uur voorbereiding krijgen. Hier geloof ik écht niet in. Je ziet iemand die zelfstandig kapster is, die kan niet zomaar haar kapsalon een paar weken dicht doen zonder dit voor te bereiden. Ook een leraar kan niet zomaar plots weg, net zoals de mensen met kinderen enzo. Dit hoeft voor mij niet.

Het land is Bulgarije en het leuke is dat het helemaal geen kopie is.  Ze beginnen met 9 kandidaten en zo leek het voor mij (iemand die de Nederlandse versie zag) dat er ook een team bekend zou zijn. Echter is dit niet zo, maar met een leuke doch harde twist wordt de tweede groep voorgesteld. Ze zijn ook open hoe de groepen verdeeld zijn, nl. op basis van wat de kandidaten in de laatste preselectie kozen. (wat voor mij extra pijnlijk is, nu weet ik dat ik de laatste preselectie gehaald heb én heel dicht bij deelname was).

Maar een groot (positief) verschil is dat het hier geen tocht is, wat de Nederlandse versie wat saai maakte. Hier spelen de teams opdrachten tegen elkaar en kunnen kiezen voor het bekende (dan krijgen ze gewoon de opdracht te horen) of het onbekende. In de eerste aflevering moesten ze sleutels zoeken aan de hand van foto's van Sofia waarna ze naar een eindlocatie moesten om deze te gebruiken. (bekende). Als je voor onbekend koos, kreeg je alle sleutels én eindlocatie cadeau en mocht je per 2 taxi's gebruiken om ernaar toe te gaan. Klein detail: de taxichauffeur reageert enkel in het Bulgaars (wat de kandidaten niet wisten, maar moesten uitvinden door hint in de taxis).

Verder zijn de eliminaties hetzelfde: bekend door stemmen of onbekend. Hier zijn de onbekende eliminaties harder. In aflevering 1 was het hetzelfde spel als in Nederland, enkel ging het hier om een metrokaart die de verliezer direct mocht gebruiken om naar de luchthaven te gaan.

Als ze dit aanhouden, en ze gebruiken nog meer wat je in de preselectie moest kiezen, kan dit echt nog wel leuk worden. Ik vind het nu al sterker dan de Nederlandse versie, en ik hoop dat jullie het concept van ons overnemen (want ook al komt het idee uit Nederland, die tocht was echt wel saai).

Leuke toevoeging: de presentator is vaak te zien bij de kandidaten, zo geeft hij zijn uitleg als de kandidaten in de achtergrond passeren of net voorbij kwamen. Dit geeft mij toch al een andere indruk dan een presentator die nooit te zien was bij de kandidaten.

Klinkt goed! Is dit ergens (gratis) te kijken vanuit Nederland? :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2024, 07:52:00 »
Daar heb ik geen antwoord op, ik vermoed op dezelfde manier als bestemming X
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2024, 09:56:16 »
Maandag 26/02 is de eerste aflevering.

Ik heb het ondertussen gebinged op streamz, en ik blijf het echt goed en sterk vinden.
Een groot minpunt is wel het eerste deel van de finale, vind ik echt geen goede manier.
klaar voor de strijd

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2024, 10:29:21 »
Maandag 26/02 is de eerste aflevering.

Ik heb het ondertussen gebinged op streamz, en ik blijf het echt goed en sterk vinden.
Een groot minpunt is wel het eerste deel van de finale, vind ik echt geen goede manier.

Op welke zender? Ik zie het nog nergens staan.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2024, 12:58:21 »
Vtm
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2024, 00:05:53 »
Bedankt voor de aanrader Wouter, ik ben net begonnen met aflevering 1 en vind het ook al stukken beter dan de Nederlandse versie ::ok::

Ik ben wel blij dat ik de spoilers in je post niet had gelezen, dat maakte het een stuk leuker ;D
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 11:48:13 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2024, 14:15:24 »
Weet iemand of er dit jaar nog een 2e seizoen op RTL gaat komen in Nederland? Zou wel te gek zijn.
When life knocks you down, fight back!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2024, 18:58:59 »
Ik vond de nederlandse versie  erg tegenvallen ( dat is een persoonlijk iets ).

Zag de vlaamse versie op vtm en ben gaan kijken om te zien wat zij met het format ( wat ik op zich wel interessant vind) zouden doen .

Ik heb nu 4 afleveringen gezien en deze aanpak bevalt me wel.  Het is meer groep tegen groep in opdrachtjes en je ziet ook vrij van de communicatie in de groepen .

Als er in nederland een tweede seizoen komt, mogen ze voor mij meer in deze richting denken .

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2024, 19:16:14 »
Weet iemand of er dit jaar nog een 2e seizoen op RTL gaat komen in Nederland? Zou wel te gek zijn.

Volgens mij heb ik wel een promo met Renze gezien waarbij je je kon opgeven.

Edit: Link
« Laatst bewerkt op: 12-03-2024, 19:18:52 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #10 Gepost op: 18-03-2024, 21:09:30 »
Vanuit Nederland kun je de afleveringen gewoon zien via Vtmgo. Ben de eerste drie afleveringen aan het bingewatchen, echt super! Alles wat mij stoorde in de Nederlandse editie is hier opgelost. De opdrachten zijn leuker, het is gevarieerd (meer dan alleen een tocht lopen), de presentatie is prettiger en ook bekend - onbekend is onvoorspelbaarder. Echt top!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #11 Gepost op: 18-03-2024, 22:21:53 »
Aflevering 4, echt zalig. Het spel steekt goed ineen,toffe proeven, bondjes, verraad, twists. Moet er nog koffie zijn, iemand?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2024, 22:15:41 »
Aflevering 5 echt weer snoei harde eliminatie. Held willen zijn is nergens goed voor zo blijkt maar weer . Puike televisie, zeker in dit decor en met de ondersteuning van de muziek.

In deze reeks krijgen we , voor mij, te zien wat er uit dit format gehaald kan worden .

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #13 Gepost op: Gisteren om 13:12:22 »
Deze aflevering was keihard in eliminatie, vooral met afvaller 2 had ik echt te doen.

Maar door sommige o zo dom gespeeld
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 13:32:41 »
Ik heb de Vlaamse serie stiekem ook al uitgekeken:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 14:59:11 »
Deze aflevering was keihard in eliminatie, vooral met afvaller 2 had ik echt te doen.

Maar door sommige o zo dom gespeeld
Als je hiermee
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bedoelt niet mee eens, ik vind dat juist heel sterk als persoonlijkheid , voor het spel wat minder. Wat er daarna met die groepsindeling gebeurt echt bizar , ik snapte er echt helemaal niets meer van, maar dat maakte het juist mooi
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:54:36 door Tarbozan »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #16 Gepost op: Gisteren om 16:24:24 »
Als je hiermee
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bedoeld niet mee eens, ik vind dat juist heel sterk als persoonlijkheid , voor het spel wat minder.

Dat is wat ik wou zeggen, persoonlijkheid toont ze wel maar hiermee geef je de kans op het spel op. Dat vind ik dan weer niet zo slim.
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Onbekende Vlaanderen
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 16:36:30 »
Heb deze een apart topic gegeven zodat het niet door elkaar loopt ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human