Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke  (gelezen 6492 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #60 Gepost op: 1-04-2021, 13:49:07 »
Is een G# niet hetzelfde als een A-mol?
Voor echte partituurnazi's niet, maar effectief op de piano wel ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #61 Gepost op: 1-04-2021, 15:04:06 »
Als die radio verbinding 1:1 zou zijn, dan zouden 4 kandidaten 3 uur lang in een zwembadje in koud water in een afgesloten vrachtwagen hebben gezeten. Zuurstofgebrek en blaasontsteking liggen op de loer.
Daarom het vermoeden van een interpretatie van de verkeerde toon naar een gecomprimeerd tijdsbestek in de vrachtwagen.
Die liedjes waren maar 5 minuten max per stuk, 4 stuks, dus binnen 20-30 minuten is dat klaar. Compressie van 3 uur naar 20 minuten is een factor 9. 5 minuten vrachtwagen is dan 45 minuten piano. Als je in 45 minuten 45 keer op de verkeerd toets drukt, dan worden dat 5 remacties. Je kan niet 45 keer remmen in 5 minuten.
Mee eens. Bedenk ook dat de vrachtwagen niet twee keer snel na elkaar op de rem zal drukken want hij moet eerst weer snelheid maken. Dus als een pianist kort na elkaar 2 valse noten speelt, zal dit toch uit elkaar getrokken moeten worden voor de vrachtwagen. Daar zal dus een vertaalslag tussen zitten.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #62 Gepost op: 1-04-2021, 20:37:08 »
Voor echte partituurnazi's niet, maar effectief op de piano wel ;)

  ::tandpastasmiley::

nou, dan zet ik mijn galjoenen op Annelot
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #63 Gepost op: 3-04-2021, 01:16:01 »
het oefenen duurde een paar uur.
het karaoke duurde 4 liedjes lang. Pakweg een eg .
Hebben ze dan het begin van het oefenen gebruikt of het eind of het midden?
Is het het begin dan is de kans op foute noten groter lijkt mij en is het logisch dat Sven de meeste stops had.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #64 Gepost op: 4-04-2021, 17:29:10 »
Geen gemakkelijke opdracht in elk geval wat het pianoconcert betreft. Ik speel zelf piano, en heb dit stuk dan ook al gespeeld. Voor iemand zonder ervaring, en ook niet in noten en fa-sleutel is dit absoluut niet te onderschatten. Philip had het makkelijkste deel, en met de tip van Katrien op focus te leggen op de toetsen is het hem ook gelukt erin te slagen.

Wat mij opviel is dat Kevin een vrij moeilijke passage kreeg, iets wat Annelotte met haar ervaring eigenlijk had moeten spelen. En dan geeft ze nog foute aanwijzingen. Heeft er iemand een idee hoe goed haar pianoskills zijn? Want bij mij kan het er niet in dat een pianist die dit kan spelen en helpen aanleren zo’n grote fout maakt in het lezen van de fa-sleutel van Kevins deel.
Dat is een soort automatisme, plus je hoort ook dat er iets niet klopt. Dikke molpunten voor haar.

Maar dat is wat ikzelf ervan vind. Katrien hier onmols, heeft goed geholpen en speelde terecht de moeilijkste passage van dit werk.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2021, 17:37:50 »
...
Wat mij opviel is dat Kevin een vrij moeilijke passage kreeg,
...

Bij opnieuw kijken zag ik ook dat Kevin zei dat hij iets moeilijkers kreeg dan de rest bij de verdeling van de stukken. Wie en hoe hebben daar besloten hoe die verdeling ging? Of heb ik iets gemist, ik heb niks daarvan in beeld gezien. De mol wil natuurlijk niet in de spotlight zelf zijn muziekstuk verknallen, maar een moeilijk stuk dirigeren naar de onervaren Kevin.

Als de mol dus aanwezig was bij het oefenen (dat hoeft niet natuurlijk) dan kunnen alleen Katrien, Annnelotte of Philip dat stuk aan Kevin gegeven hebben. Maar gezien de leidende rol van Katrien en Annelotte bij het oefenen denk ik eerder aan hen dan aan Philip.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #66 Gepost op: 22-04-2021, 12:35:27 »
In deze opdracht hoor je eigenlijk maar heel weinig van het zingen van Lennart. Wat we wel horen, klinkt (met alle respect, ik zou het er met dit lied niet beter vanaf brengen) afgrijselijk. ;D Ik ben geen karaoke beoordelaar, maar dit is niet beter dan Sven. die de nul haalde. Toch haalt Lennart 346 euro binnen. Het zou wel eens kunnen dat Lennarts betere gedeeltes niet de uitzending hebben gehaald.
EDIT: later in de auto zingt Lennart nog een liedje, en dat klinkt al een stuk beter. Zodat je je gaat afvragen of hij misschien met opzet zo vals zong tijdens de opdracht. Ik vind het iets weg hebben van een verdachte montage.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2021, 12:55:29 door Molest »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2021, 13:02:03 »
Volgens mij kent Lennart z'n karaokenummer niet en moet hij de melodie dus wat aftasten, vandaar dat Sven bij het begin meezingt.

Wat mij hier opvalt, is dat Sven bij Lennarts nummer wel in de maat kan zingen terwijl hij bij z'n eigen nummer seconden achterloopt op de muziek. Dat is ook de reden voor de € 0, de helft van de tijd wanneer Sven aan het zingen moet zijn, hoort de machine helemaal niets.

Weer over-the-top spelbederf van Sven dus.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2021, 13:11:29 »
Bij opnieuw kijken zag ik ook dat Kevin zei dat hij iets moeilijkers kreeg dan de rest bij de verdeling van de stukken. Wie en hoe hebben daar besloten hoe die verdeling ging? Of heb ik iets gemist, ik heb niks daarvan in beeld gezien. De mol wil natuurlijk niet in de spotlight zelf zijn muziekstuk verknallen, maar een moeilijk stuk dirigeren naar de onervaren Kevin.

Als de mol dus aanwezig was bij het oefenen (dat hoeft niet natuurlijk) dan kunnen alleen Katrien, Annnelotte of Philip dat stuk aan Kevin gegeven hebben. Maar gezien de leidende rol van Katrien en Annelotte bij het oefenen denk ik eerder aan hen dan aan Philip.

Kevin zei in feite alleen maar dat hij een moeilijker stuk kreeg dan 1 persoon die al wat piano speelde. Katriens stuk is vrij duidelijk het moeilijkste (minst repetitieve), en Philip speelt geen piano. Ergo, Kevin heeft het over Annelotte.

Maar ik denk dat hij zich hierin vergist. Hij leert aanvankelijk het stuk met Falko erbij en die gaat een beginneling echt geen moeilijker stuk geven. Misschien kreeg Kevin die verkeerde indruk doordat Annelotte zijn stukje zogezegd fout las, maar dat lijkt me sabotage van haar. Waarbij ze betrapt werd door Katrien, die hen komt corrigeren en heel bedenkelijk kijkt als ze achteraf ziet hoe goed Annelotte speelt.

Als Annelotte echt een "betrouwbaar imago" geniet, dan is dat omdat Katrien die informatie voor zich heeft gehouden.


Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2021, 13:13:11 »
Weer over-the-top spelbederf van Sven dus.

Misschien kan Sven wel prima zingen maar vindt ie dat niet stoer om te doen.

Of het is uitstekend molwerk, dat kan ook.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Pianoconcert en Carpool Karaoke
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2021, 15:13:42 »
Volgens mij kent Lennart z'n karaokenummer niet en moet hij de melodie dus wat aftasten, vandaar dat Sven bij het begin meezingt.

Wat mij hier opvalt, is dat Sven bij Lennarts nummer wel in de maat kan zingen terwijl hij bij z'n eigen nummer seconden achterloopt op de muziek. Dat is ook de reden voor de € 0, de helft van de tijd wanneer Sven aan het zingen moet zijn, hoort de machine helemaal niets.

Weer over-the-top spelbederf van Sven dus.

Ik kan wel in de maat zingen, maar totaal geen toon zingen, dus ik was ook met 0 euro beland. Of ik het nummer nu kende of niet en hoe hard ik men best ook zou hebben gedaan.