Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage  (gelezen 4211 keer)

Offline Allalin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #40 Gepost op: 25-04-2022, 18:25:19 »
Vraag Muziek ( Emanuelle en Uma) €600

Van het overleg voorafgaand in de kooi hoor je Anke zeggen:” Dus Uma en ik doen muziek?Die van €600?”

Vraag:
Op de platenhoes van welke band prijkt dit schilderij van Andy Warhol?
A. The Rolling Stones
B. The Velvet Underground
C. Pink Floyd
D. The Killers

Je hoort Gilles als voice-over zeggen:”  zij onderweg zijn naar een opdracht die vrij ver in de plantage is, dus zij zullen zich moeten haasten.”

Sven scoort opnieuw door een banaan in het net te schieten, waardoor Emanuelle en Uma 30 seconden extra krijgen voor hun opdracht.

Uma leest de vraag voor:
Van welke band prijkt dit schilderij van Andy Warhol?
Uma zegt:” Ik ken die sowieso.”
Uma reageert met:” ja?”
Uma:” Heel bekend.”

Knip in montage

Uma:” Het is niet de Rolling Stones.”
Emanuelle:” Wat wel?”
Emanuelle:” The Killers?”
Uma:” Het is niet The Killers, sowieso niet.”
Uma:” Ik denk The Velvet Underground.”
Emanuelle:” Ja?”
Uma:” Ja.”
Emanuelle:” Niet Pink…

Knip in montage..

Emanuelle zegt:” Ja doe maar.”
Uma:” En nu vlug terug, kom.”
Emanuelle:” Ja, kom.

Uma zegt eenmaal terug( terwijl Emanuelle nog onderweg is;” Ik weet het zeker.”
En scant het juiste antwoord.
Je hoort Sven zeggen:” Goed zo.”
Tegen Emanuelle wordt nog geroepen:” Komaan, Manu, goed gelopen.”
Terwijl Emanuelle aan komt lopen.
Uma vraagt in de kooi:” Is het gelukt om het erin te doen?”
“Drie keer.” Wordt herhaalt door Uma.

Betekent dit dat er wel 3 bananen in het net geschoten zijn?

Dan wordt in de kooi de vraag gesteld door Anke:” Waren jullie meer dan 30 seconden te vroeg?”
Sven antwoord met:” Nee, ze hadden nog maar 10 seconden.”
Anke:” Dus zonder 30 seconden waren we te laat binnen geweest.”
Uma reageert daarop fel:” Putain, We hebben wel goed doorgelopen.”
Gilles zegt als voice- over:” De kandidaten beseffen dat de verste thema,s die ze tot nu toe hebben uitgesteld niet evident zullen zijn.”
Anke zegt:” Je geraakt er niet zonder een extra banaan.
Yens zegt:” Ik denk dat wij ( Sven en Yens) er al twee nodig hebben.
We moeten een pak verder.”

Uma en Emanuelle waren in principe dus te laat, en hadden geen geld opgebracht uit zichzelf.
Voor Uma al de 2e keer dat ze geen geld in de groepspot brengt!









« Laatst bewerkt op: 25-04-2022, 18:35:10 door Allalin »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #41 Gepost op: 25-04-2022, 18:38:47 »
Voor Uma al de 2e keer dat ze geen geld in de groepspot brengt!

Is dat je conclusie?  ???

Volgens mij waren die verste afstanden juist zo gemaakt dat er wel een banaan geraakt moest worden. Wie er ook had gelopen, het was niet gelukt zonder raak schot.
Voor hetzelfde geld werd er wel geraakt en om dan een goede banaan mee te nemen zou ik als mol raar vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #42 Gepost op: 25-04-2022, 21:00:02 »
Manu houdt het elastiek met 1 hand vast. Dan veert je arm dus mee als iemand het elastiek probeert te spannen. Een keer verplaatst ze haar handen omhoog. Het is niet veel maar net genoeg om niet te kunnen mikken.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #43 Gepost op: 25-04-2022, 23:14:21 »
Poe vorige aflevering twijfelde ik tussen Anke en Sven. Anke er uit en Sven kan het na deze opdracht ook bijna niet meer zijn.

De Yens tunnel daarentegen  :)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2022, 22:01:08 »
Uma verdient hier 1200/2700, 2x600 juist, 1x300 niet gescand maar fout, 1x1200 fout en buiten tijd.
Sven verdient 200/1800, 2x300 juist, 1x1200 fout en gescand = -400
Yens verdient 200/1800, 1x600 juist, 1x 1200 fout en gescand = -400

Yens zorgt er voor dat 300 fout van Uma niet wordt gescand, dat zou -100 zijn geweest.
De 2 laatste vragen waren sowieso niet haalbaar zonder extra tijd, Sven en Yens kregen de extra tijd wel, maar was fout. Ook daar kan je mollen, ik vond de Bert en Ernie vraag wel gemakkelijk, opvallend dat daar geen extra tijd werd verdiend.
Laat ons zeggen dat de mol wel wist wat te kiezen en zich niet onnodig verdacht te moeten maken met een vraag over de alom bekende sketch over een banaan en een oor.

Eerlijk gezegd vond ik Manu en Yens hier weinig rol spelen. Op zen minst wat tijd rekken was fijn geweest als mol. Uma en Sven nemen hier de beslissingen.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #45 Gepost op: 27-04-2022, 14:28:05 »
Uma heeft Bert en Ernie omgedraaid. Als ze terug komt bij de kooi zegt Uma het was dat ding van Bert er zit een banaan in je oor. Sven en Yens denken dat dat juist was geweest.
Na afloop van de opdracht vraagt Gilles ernaar. Uma zegt Burt. Gilles zegt het was Ernie. Manu kijkt aandachtig naar Uma. Uma kijkt naar Manu. Uma komt met Amai. Gilles met een verhaaltje Uma kijkt nog steeds naar Manu.
Bij het proeven van de bananen zegt Manu Ernie. Uma weer Amai en daarna ontspanning bij Uma.
Er hangt een vreemde spanning bij die twee. En Uma is meer degene die schrikt van iets.
Zou iemand dat verhaal al verteld hebben in de groep alvoor deze opdracht begonnen is? En dat Uma zich dat nu herinnert?
De reactie van Sven en Yens was ook direct een herkenning zodra Uma twee regels over De scene had verteld. En Manu reageert dan niet. Voor een Umaake keek Uma teveel naar Manu. Met Manu als mol valt Uma niet af, die heeft zojuist een uitnodiging gevonden voor de finale.
Ook bij Gilles jullie zien er teleurgesteld uit kijken Yens en Sven naar Manu. Die is de onschuld zelve. Maar ook deze twee kijken bedenkelijk nadat Gilles zegt het was Ernie.
Wat is er voorgevallen vσσr of tijdens deze opdracht?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #46 Gepost op: 27-04-2022, 14:48:22 »
Ik vond zelf:

Spinvraag: niet te doen (tenzij dit echt groot nieuws in Vlaanderen was), dus uitkomst daar is niet vreemd
Filmvraag: goed te doen, dankzij het plaatje erbij. Dus uitkomst ook niet vreemd. Fout gokken is op zich verdacht, maar dat wordt weer ongedaan gemaakt door besluiten niet te scannen, dus per saldo geen mol- of minpunten.

Reclamevraag: ietwat lastig, maar goed te doen. Dus uitkomst ook niet vreemd. Lichte mol-minpunten voor Sven.

Muziekvraag: ietwat lastig. Een beetje muziekkenner weet dit wel, maar het is zeker niet vreemd als iemand dit niet weet. Dus duidelijke mol-minpunten voor Uma dat ze dit weet en binnenbrengt.

Logica: te doen maar nog niet zo gemakkelijk. Mol minpunten voor Sven.

Wetenschapsvraag: niet te doen, omdat vrijwel iedereen denkt dat de bananen naar licht toe groeien. Dus uitkomst niet vreemd. Geen molpunten omdat ook zonder mol ik hetzelfde resultaat had verwacht.

Tv-vraag: goed te doen en vreemd dat ze dit fout hebben (al wordt het uiteindelijk niet binnengebracht). Uma geeft fout antwoord, verspreekt zich zelfs een keer als ze terug bij de groep komt. Molpunten voor Uma

Dus per saldo kom ik uit op een min voor Sven en de rest neutraal. Ik schiet dus niet heel veel op met deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2022, 14:54:51 door Leendert »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #47 Gepost op: 27-04-2022, 15:01:58 »
Muziekvraag: ietwat lastig. Een beetje muziekkenner weet dit wel, maar het is zeker niet vreemd als iemand dit niet weet. Dus duidelijke mol-minpunten voor Uma dat ze dit weet en binnenbrengt.

Voor een muziekkenner was dit zoals je zegt een makkelijke vraag. En Uma staat binnen de groep denk ik wel bekend als muziekkenner/liefhebber aangezien ze zelf ook zingt en optreedt (zag ik ergens voorbijkomen). Dan wordt het weer lastiger mollen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #48 Gepost op: 27-04-2022, 15:09:14 »
Uma heeft Bert en Ernie omgedraaid. Als ze terug komt bij de kooi zegt Uma het was dat ding van Bert er zit een banaan in je oor. Sven en Yens denken dat dat juist was geweest.
Na afloop van de opdracht vraagt Gilles ernaar. Uma zegt Burt. Gilles zegt het was Ernie. Manu kijkt aandachtig naar Uma. Uma kijkt naar Manu. Uma komt met Amai. Gilles met een verhaaltje Uma kijkt nog steeds naar Manu.
Bij het proeven van de bananen zegt Manu Ernie. Uma weer Amai en daarna ontspanning bij Uma.
Er hangt een vreemde spanning bij die twee. En Uma is meer degene die schrikt van iets.
Zou iemand dat verhaal al verteld hebben in de groep alvoor deze opdracht begonnen is? En dat Uma zich dat nu herinnert?
De reactie van Sven en Yens was ook direct een herkenning zodra Uma twee regels over De scene had verteld. En Manu reageert dan niet. Voor een Umaake keek Uma teveel naar Manu. Met Manu als mol valt Uma niet af, die heeft zojuist een uitnodiging gevonden voor de finale.
Ook bij Gilles jullie zien er teleurgesteld uit kijken Yens en Sven naar Manu. Die is de onschuld zelve. Maar ook deze twee kijken bedenkelijk nadat Gilles zegt het was Ernie.
Wat is er voorgevallen vσσr of tijdens deze opdracht?

Vond ook apart dat ze na 2 regels van Uma al zeiden 'ah ja dat is goed!' terwijl Uma nog helemaal niet verteld had wat de vraag was?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #49 Gepost op: 27-04-2022, 16:40:31 »
Zou iemand een zaadje hebben geplant, bommetje gedropt met Bert en Ernie. Twee keer Amai van Uma, en die Ernie van Manu -edit Anke - bij bananenproeven klinkt ook overdenkend. Zou typisch een Yens dingetje zijn.
« Laatst bewerkt op: 29-04-2022, 21:46:51 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #50 Gepost op: 28-04-2022, 23:07:27 »
te opvallend lijkt me. Als uma als mol is ingelicht over de antwoorden, en welke dus fout zijn, kan het best nog zijn dat ze werkelijk niet weet hoe de scene in sesamstraat in het echt ging omdat ze er nooit naar heeft gekeken, vandaar dat rare amerikaanse accent, ze weet alleen dat ze niet 'ernie' moet kiezen. Voor mij is het op die manier wel te verklaren.
En omdat ze niet weet of er een banaan in het net is gegooid kun je voor de zekerheid maar beter met een fout antwoord te veel tijd nemen en te laat terugkomen. En evt. kandidaats reageren dat je opgelucht bent dat het toch een fout antwoord was dus goed dat ze te laat zijn.



andere vraag: waarom was de foute banaan van Yens en Sven -1/3 van het bedrag? Zou betekenen dat daar maar drie antwoorden waren -> zwaartekracht, beter in de hand liggen, en naar het licht groeien zoals we hebben gezien. De rest was toch 4-keuze?
« Laatst bewerkt op: 28-04-2022, 23:13:18 door Mollem »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #51 Gepost op: 4-05-2022, 07:52:16 »



andere vraag: waarom was de foute banaan van Yens en Sven -1/3 van het bedrag? Zou betekenen dat daar maar drie antwoorden waren -> zwaartekracht, beter in de hand liggen, en naar het licht groeien zoals we hebben gezien. De rest was toch 4-keuze?

Elk fout antwoord was sowieso -1/3.
klaar voor de strijd

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 2 - bananenplantage
« Reactie #52 Gepost op: 10-05-2022, 09:23:30 »
ah dank nog even als mosterd na de maaltijd  ::tandpastasmiley::