Allereerst, gefeliciteerd Eagles!

Tsja balen, maar het is niet anders. Lang de boot afgehouden, maar na donderdag zag ik eindelijk wel zitten. En tsja toen besloot Mr Carapaz ineens twee etappes en de berg trui te winnen...

Dat heeft me nog meer genekt dan de rit van gisteren.
Als Vingegaard niet was gevallen had ik normaal gezien al eerder de eerste plek verloren. Echter stond ik na twee weken op best veel teams mét Vingegaard een heel eind voor, en had dat zeker wel volgehouden tot het eind. Ik ben het dus 100% oneens met Telminator. Als je het budget omhoog doet zitten we weer allemaal met dezelfde kopmannen. Nu had je echt iets te kiezen met Del Toro en Seixas (en achteraf gezien ook Evenepoel), val of geen val.
Dus wat kies je dan, ga je op safe - dan heb je minder keuze qua goede beschermde renners en/of helpers. Kies je een goedkopere kopman, heb je meer keuze in de andere groepen, en dan proberen zo het verschil goed te maken. En dán krijg je dus juist diversiteit en dat is toch wat we willen?
De opzet van deze poule is juist dat je misschien niet het ideale team kan samenstellen. Anders kunnen we net zo goed zonder budget spelen (en daar zijn er al zoveel poules van).
Ben wel benieuwd wat de waarders van Del Toro en Seixas volgend jaar zijn, als die veel hoger zijn, dan is 5 miljoen extra wel t overwegen waard. Maar veranderd er weinig tot niks vind ik het goed zo.
Nieky bedankt weer voor de organisatie en uiteraard ook de andere ALers die ook hebben geholpen.

Tot bij de Vuelta.