Auteur Topic: [Pool] Tour de France 2026  (gelezen 3854 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Pool] Tour de France 2026
« Reactie #160 Gepost op: 26-07-2026, 21:20:00 »
Wat een prachtig podium. Gefeliciteerd Eagles, zo'n achterstand ingelopen in een paar dagen tijd ::bravo::
Daisy gefeliciteerd met je tweede plek, al leek het zo lang alsof je dit gewoon zou winnen.
Telminator toch weer derde, chapeau.

Ik ben best tevreden met mijn eindstand, na bijna 2 weken bij de onderste vijf of zo te hebben gestaan.
Note to self voor volgend jaar: de focus op bolletjes en wit icm klassement is best ok, misschien toch geen (dure) sprinter meer mee. Philipsen heeft goed gescoord hoor, maar Ayuso toch beduidend meer.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #161 Gepost op: 26-07-2026, 21:30:42 »
De pool was weer eens spannender dan de Tour zelf...

Gefeliciteerd, Eagles! Inderdaad alle truiwinnaars in je ploeg en daarmee verdiend gewonnen.

Daisy ook gefeliciteerd! Op slechts 3 puntjes tweede geworden, dan zat je er wel heel dichtbij.

Telminator, gefeliciteerd met je zoveelste podiumplek na weer een forse inhaalrace.

Zelf ben ik net van het podium gevallen helaas, door het uitvallen van Lipowitz.

Bedankt wederom voor de organisatie, Nieky!!! Geniet nog van je vakantie.

En beter te vroeg dan te laat: hopelijk kun je ons bij de Vuelta weer eens een ruimer budget geven om mee te werken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline VK

• Forumlid
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #162 Gepost op: 26-07-2026, 21:47:28 »
Thanks Nieky en gefeliciteerd Eagles, Daisy en Terminator. Deze tourpoule was een lijdensweg voor mij, van de Tour zelf heb ik genoten :-)

De winnende tactiek was blijkbaar extreem bezuinigen op helpers. Ik dacht dat ik het had vergooid door Vingegaard en Pogi mee te nemen. Maar dat was (nog) niet funest blijkbaar
« Laatst bewerkt op: 26-07-2026, 21:50:17 door VK »
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.

Offline Eagles

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 26-07-2026, 21:52:44 »
Pfff al een week lang elke avond aan het kijken of de stand er al is en een soort van kansberekening doen of ik nog kans maakte om in eerste instantie in top 3 te komen en later zelfs naar de absolute top door te stomen.

Gisteren ook nog gekeken naar hoe de stand voor Daisy en mij was gelopen vanaf het begin en Daisy stond gewoon vanaf etappe 5 aan kop (ik lang in de top 5). Hoe zuur kan het verlies zijn. Sorry voor fotofinish! Ik had je liever eerder verslagen, maar Philipsen presteerde tot de slotweek ondermaats. Mijn complimenten voor je prestatie!

WOW wow wow wat geweldig dat ik eindelijk eens een ronde win!!! Ik vond de statistieken van Nieky schokkend dat ik in de tour nog geen etappe had gewonnen en verder ook veels te weinig etappes win. Laat staan een ronde, tot nu toe dan ;)! Dank voor de inspiratie om weer terug naar de basis te gaan.

Dank aan Telminator, KD. en Knevelgraus voor alle kennis en input die jullie mij hebben meegegeven jaren geleden en ook nog voor de start van deze tour met de opmerking dat waarschijnlijk de verstandigste keuze was om voor je top 6 te gaan; wat ook al mijn idee was. Want vaak verloor ik het bij de gok voor de 1e week, de ultieme helper of iets in die trant en nja de top 6 voor deze tour was eigenlijk best overzichtelijk (top 2 klassement, top 2 groen en top 2 bollen, waar uiteindelijk veel nog aan veranderde met wegvallen Vingegaard en toch andere focus van Martinez -> had echter voor hem qua budget echter ook geen alternatief); NB: Ik vond gok voor Ayuso en Lipowitz net te groot met de sterkste 5 bij de kopmannen en bovendien mede-kopmannen in hun team..

Dank aan Nieky voor de jarenlange organisatie en de medehosts voor het helpen voortzetten.

Ik was even bang dat de dag zonder punten na directe opgave van Vingegaard, de slechte start van Philipsen of het wegwisselen van Molenaar mij de das om had gedaan, maar gelukkig viel op de slotdag net genoeg samen!

Gefeliciteerd aan alle top 10'ers en bij deze het bewijs: de aanhouder kan winnen!!
« Laatst bewerkt op: 26-07-2026, 22:09:58 door Eagles »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #164 Gepost op: 27-07-2026, 11:24:22 »
Jeetje wat een slot  ::bravo:: Gefeliciteerd Eagles! En Daisy  ::hug:: ::hug::  P4 vind ik helemaal prima (al had ik liever Telminator-tourvreter niet boven me gehad  >:D want de WK pool ook al 4e). Al snel was het duidelijk dat ik niet meer zou kunnen winnen door mijn keuzes. Overall gezien best goede keuzes gemaakt en dat neem ik mee naar de Vuelta!
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #165 Gepost op: 27-07-2026, 11:36:40 »
Gefeliciteerd Eagles! En rest van het podium...

Helaas een paar verkeerde wissels doorgevoerd vlak voor de Tour. Waarom wissel ik nou Max Kanter op het laatste moment om voor Arvid de Kleijn?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #166 Gepost op: 27-07-2026, 16:00:49 »
Gefeliciteerd met de winst Eagles  ::bravo::
En ook gefeliciteerd Daisy. Net niet helaas, ondanks meerdere gewaagde keuzes.

Ben trots dat ik toch weer het podium gehaald heb met deze ploeg. Geprobeerd zoveel mogelijk posities leuk op te vullen en een sterk groot collectief te vormen ondanks her krappe budget. Helaas was het (zoals vooraf al gevreesd) net niet genoeg om de Tour-toppers te kunnen compenseren, ondanks hoge posities in alle eindklassementem van veel van die renners. De laatste dagen waren echt boven verwachting waardoor er nog wel een geweldige eindsprint in zat. En hoewel ik Mathieu niet in mijn ploeg had was dat toch wel de meest fantastische afsluiter van de Tour die er kon zijn. De kers die de taart bijna deed vergeten!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #167 Gepost op: 27-07-2026, 18:14:25 »
Allereerst, gefeliciteerd Eagles!  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Tsja balen, maar het is niet anders. Lang de boot afgehouden, maar na donderdag zag ik eindelijk wel zitten. En tsja toen besloot Mr Carapaz ineens twee etappes en de berg trui te winnen... :-\\ Dat heeft me nog meer genekt dan de rit van gisteren.

Als Vingegaard niet was gevallen had ik normaal gezien al eerder de eerste plek verloren. Echter stond ik na twee weken op best veel teams mét Vingegaard een heel eind voor, en had dat zeker wel volgehouden tot het eind. Ik ben het dus 100% oneens met Telminator. Als je het budget omhoog doet zitten we weer allemaal met dezelfde kopmannen. Nu had je echt iets te kiezen met Del Toro en Seixas (en achteraf gezien ook Evenepoel), val of geen val.

Dus wat kies je dan, ga je op safe - dan heb je minder keuze qua goede beschermde renners en/of helpers. Kies je een goedkopere kopman, heb je meer keuze in de andere groepen, en dan proberen zo het verschil goed te maken. En dán krijg je dus juist diversiteit en dat is toch wat we willen?

De opzet van deze poule is juist dat je misschien niet het ideale team kan samenstellen. Anders kunnen we net zo goed zonder budget spelen (en daar zijn er al zoveel poules van).

Ben wel benieuwd wat de waarders van Del Toro en Seixas volgend jaar zijn, als die veel hoger zijn, dan is 5 miljoen extra wel t overwegen waard. Maar veranderd er weinig tot niks vind ik het goed zo.

Nieky bedankt weer voor de organisatie en uiteraard ook de andere ALers die ook hebben geholpen.  ::bravo::

Tot bij de Vuelta. ::zwaai::

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #168 Gepost op: 27-07-2026, 20:55:09 »
Kan me voorstellen dat Seixas volgend jaar zeker 5m duurder is. Wat een debuut bij grote ronde heeft hij gereden, en dat op deze leeftijd, zonder super sterk team, en volgens mij geen enkele dag echt zwakte laten zien? Pfoe, wat een potentie.  :o

Moet ook zeggen dat Evenepoel opmerkelijk sterk was. Natuurlijk verre van het niveau van Pogi, maar dat was niemand.
En ik denk dat hij niet de 2e plek van Vingi had overgenomen, aangezien al diens goede etappes nog moesten komen toen hij uitviel
Maar wel duidelijk best of the rest, en ook niet een van z'n gebruikelijke instortingen gehad. Wat dat betreft denk ik z'n sterkste resultaat in een grote ronde tot nu toe (hoogste resultaat natuurlijk de Vuelta, maar dat was geen vergelijking met deze tour).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #169 Gepost op: 27-07-2026, 21:44:28 »
Een bijzonder spannende sprint in Parijs (Mathieu ::bravo::) en hier in de pool ook  ::bravo::

Gefeliciteerd Eagles  ::bravo:: ::bravo::

De goede keuzes gemaakt qua kopmannen en beschermde renners, en zelfs met maar 15 punten bij de helpers: heel bijzonder.

Daisy en Telminator, jullie ook proficiat.  ::bravo::

Iedereen van de organisatie veel dank!
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #170 Gepost op: 27-07-2026, 23:20:12 »
Uiteraard ook nog dank voor de organisatie  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Slecht dat ik dat niet in de vorige post heb benoemd  ::schaam::
Zonder jullie hebben we deze mooie pool helemaal niet

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #171 Gepost op: 28-07-2026, 07:59:36 »
Gefeliciteerd aan iedereen in de top 3 ::bravo::

Ik hoop in de Vuelta weer beter te scoren. Dank weer aan Nieky en MV voor het (mede)hosten!
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!