Poll

Wie is de Mol?

Bram
67 (31.3%)
Daan
136 (63.6%)
Quinty
11 (5.1%)

Totaal aantal stemmen: 214

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 80363 keer)

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 9-03-2026, 17:15:37 »
Ik denk ook Daan.
Heel misschien Matteo.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 9-03-2026, 21:01:03 »
1 Daan

Lang niets..

2 Delilah (al hoop ik het niet)

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 9-03-2026, 22:34:35 »
Ik zit al helemaal in een tunnelvisie. Matteo is de mol! ::vergroot::

Offline juul4

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
« Reactie #103 Gepost op: 9-03-2026, 22:56:30 »
Hier vooralsnog Delilah of Matteo!

Vooralsnog puur op gevoel :-)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #104 Gepost op: 10-03-2026, 09:20:24 »
Eigenlijk de enige reden om niet op Daan te stemmen is dat het té opvallend is. Maar ik heb voorlopig ook geen alternatief, dus toch maar Daan dan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Freak123

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
« Reactie #105 Gepost op: 10-03-2026, 19:36:04 »
Ik blijf toch nog even bij Nienke, maar verre van overtuigd. Ik heb haar nog op niets onmols kunnen betrappen, maar ze komt wel erg naturel over. En als ik het doordenk, heeft ze logischerwijs geld opgebracht de eerste opdracht? (Want Nasrdin was mingeld en Daan ongeldig.)
Nasrdin pakt van de voorste bank, en dat is ook wat geraldine benoemt tegen hem in beeld. Dus met andere woorden, Nasrdin denkt dat ie de foute heeft maar heeft perongeluk de goeie. Dan kan ie als mol alsnog buiten beeld 2 enveloppen omwisslen maar dan zou hij niet zeggen dat ie iets willekeurigs heeft gepakt want dat vestigt onnodig de aandacht op hem. Met andere woorden is het mingeld waarschijnlijk door iemand anders gepakt. En als je even de laatste video van Siem kijkt op youtube dan heeft hij gereduceerd van wie dat waarschijnlijk komt. Ik zet mijn punten in iedergeval op diegene  ;)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #106 Gepost op: 11-03-2026, 18:03:32 »
Nienke

Met Daan als backup optie (maar meer waarschijnlijk een mollende kandidaat)

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #107 Gepost op: 11-03-2026, 21:01:57 »
Delilah of Daan. Of één van de anderen…  ::rofl:: voor nu op Delilah gestemd.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Ben niet zo onschuldig als ik eruit zie”.
« Reactie #108 Gepost op: 13-03-2026, 22:38:34 »
Ik weet nog niet wie de mol is…. ::)
Nienke, Matteo of Bram denk ik.

Milan, Nasrdin, Delilah en Eveline
vallen voor mij af.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #109 Gepost op: 13-03-2026, 23:00:46 »
Eigenlijk de enige reden om niet op Daan te stemmen is dat het té opvallend is. Maar ik heb voorlopig ook geen alternatief, dus toch maar Daan dan.
Dat is nog het grootste probleem: een alternatief is er niet en een sturing door de regie zou wel heel rigoureus uitgevoerd zijn. Een paar rafelige randjes kon ik vinden, maar er is gewoon geen alternatief op dit moment. Zou deze groep vooral braaaf zijn ipv fanatiek?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 13-03-2026, 23:32:26 »
Ja, ik heb weleens de neiging om een zijtunnel in te duiken. Of dat nou wel of niet klopt.  ::rofl::
Maar de Daan-tunnel is (zelfs voor mij, haha) nu het meest logisch. De enige verklaring - als Daan het niet is - is dat hij echt onhandig is. En dat al zijn vreemde acties in beeld komen.

Ik durf Matteo nog steeds niet af te strepen. Hij zou zomaar kunnen 'oppoppen' in de komende aflevering. Ik blijf hem in de gaten houden.

Van de vrouwen vind ik Nienke het meest verdacht, al had ik haar eigenlijk afgestreept na aflevering 1.

Het zal uiteindelijk tussen Daan en Matteo gaan, denk ik.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 14-03-2026, 08:31:24 »
Ik ga nu voor Daan. Ik heb de scene met de olifant nog eens teruggekeken en gelet op Daan. Hij is degene die het braaf noemt om hem niet te openen. En hij steekt zijn hand niet op bij de stemming over ‘dichthouden’.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 14-03-2026, 10:43:26 »
Ik raak langzamerhand meer overtuigd van Nienke, ook omdat ze de enige is die zowel het mingeld en de ongeldige envelop verantwoordelijk kan zijn bij de jeeps. Als ze het niet is, dan is het vreemd dat ze in de jeep van Nasrdin is gaan zitten (mogelijk per ongeluk / onhandig? Ik geloof er niks van dat ze daar Nasrdin aan het “controleren” is).

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #113 Gepost op: 14-03-2026, 14:13:50 »
Nienke zou het echt extreem goed acteren, zo goed dat ze Jan als mol kan evenaren wat mij betreft. Ik durf niet in zo'n wensmol te geloven.
De enige verklaring - als Daan het niet is - is dat hij echt onhandig is.
Nee er is een voor de hand liggende andere verklaring. Tina Nijkamp zei het al. WIDM gaat 'ten onder' aan mollende kandidaten. Ze mollen expres, de pot dondert hen niet, het gaat om schermtijd. Dus zoveel mogelijk afleveringen overleven. Als men dus op jou stemt, no matter what, is dat goed. Je zou dus eigenlijk dan het soort molacties moeten zien zoals hij aan Bram voorstelt. Hele duidelijke, die ter plekke verzonnen moeten worden. Maar ik zie in zijn acties ook wel vaak zaken die voorbereid lijken te zijn. Zoals hij inderdaad de leiding neemt bij de olifant.... zet dat eens af tegen de verbijsterde Geraldine bijv...... daar zag je al aan af dat zij kandidaat was. Delilah doet in feite ook niks daar, wacht alleen af..... neigt zelfs naar 2000 euro in de pot.... je hoort het haar zeggen helemaal op het einde van de onderhandelingen als er nog niet gestemd is. Nee dan is Daan wel echt een goed voorbereide mol hier.
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 14-03-2026, 15:31:08 »
Nienke zou het echt extreem goed acteren, zo goed dat ze Jan als mol kan evenaren wat mij betreft. Ik durf niet in zo'n wensmol te geloven.

Maar dat is maar net afhankelijk van hoeveel je als kijker op haar focust. Kan natuurlijk de bekende moltunnel zijn, maar als Nienke-verdenker vind ik haar juist behoorlijk opvallend zijn en helemaal niet zo goed acteren als Jan. Zoveel besmuikte grijnsjes bijvoorbeeld. Dat Daan eruit springt met al zijn mollerige acties, zou normaliter juist een reden zijn hier om van hem af te stappen als mol. Maar met de nieuwe regie van WIDM is alles nu mogelijk (ook een vol in het oog springende mol vanaf de 1e aflevering; ook een 3e mol als man op rij).
Maar ik zet m'n geld in op Nienke

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 14-03-2026, 15:40:13 »
We hebben nog maar twee afleveringen gehad, dus het is nog vroeg in het spel. Het verbaast me wel hoe eensgezind we al zijn in de verdenkingen. De top 3 hier is ook mijn top 3 en ik ben er al redelijk van overtuigd dat de mol tussen die 3 staat (en ik heb het gevoel dat ik de 3-4 onderaan echt kan strepen).
Vooralsnog ik weeg het bewijs anders en zet ik Nienke voor nu bovenaan. Is het dit seizoen misschien makkelijker dan normaal?

Oh, en we hebben ooit eens vier keer een vrouwelijke mol op rij gehad, dus aan de man/vrouw volgorde zou ik niet te veel vasthouden.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 14-03-2026, 15:46:19 »
Daan heeft de meeste molse acties tot nu toe, zeker. Nog maar 2 afleveringen achter de rug nu, dus inderdaad kijken hoe zich dat ontwikkelt. Maar een volledig eensgezind forum is wat saai. Blij dus dat Nienke nog goed te verdedigen valt als mol   :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 14-03-2026, 16:17:10 »

Nee er is een voor de hand liggende andere verklaring. Tina Nijkamp zei het al. WIDM gaat 'ten onder' aan mollende kandidaten. Ze mollen expres, de pot dondert hen niet, het gaat om schermtijd.

Bij aflevering 1 heb ik Nienke afgestreept omdat ik vermoed dat de mol zichzelf niet buitenspel gaat zetten. Door bij de paal te willen staan (en daardoor niet mee kunnen beslissen over de olifant), doe je dat wel in mijn ogen.
We zijn inderdaad nog maar bij aflevering 3, dus wie weet moet ik hierop terugkomen.  ;D Voor nu vind ik Nienke dan toch te onwaarschijnlijk.
Overigens wel heel verfrissend dat de groep bij die olifant voor het geld is gegaan. Eens dat je hierdoor best wel wat kandidaten kunt afstrepen. Dus helaas loont het dan als kandidaat niet echt om voor het geld te gaan, denk ik. Op zich vind ik het dit jaar wel een fanatieke groep verder, dus een mooie uitdaging voor de mol.

En in het gesprek tussen Daan/Bram zag ik een Jan/Olcay moment. Ik ben redelijk overtuigd van Daan, maar het blijft dan erg bijzonder dat hij dan al na afl.1 bij dit forum flink in het vizier is. En dat zorgt voor twijfels bij mij. Vaak blijft de mol toch wat meer verborgen in de montage.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 14-03-2026, 16:18:16 »
Daan komt in de biechten vaak als kandidaat over, hij heeft het vaak over de fouten van anderen en zegt wat hij goed doet. Ook is hij opmerkelijk kalm zoals in de opdracht met de jeeps en lijkt het erop dat hij zoveel mogelijk te vriend wil houden. Dat past perfect in het profiel van de mol.
Matteo is meer iemand die in-your-face molt zoals met de olifant en met de sleutels van de jeeps. Zou ook nog als mol kunnen. Nienke lijkt mij te zenuwachtig om als mol te fungeren en zij wilde bij een paaltje wat de mol niet zal willen.
In 2024 zaten de meesten hier ook al snel op Anna waardoor ik in eerste instantie twijfelde. Meestal heeft men het hier goed.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2026, 16:25:38 door Luc »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 14-03-2026, 16:32:31 »
In 2024 zaten de meesten hier ook al snel op Anna waardoor ik in eerste instantie twijfelde. Meestal heeft men het hier goed.

Soms heeft men het hier al snel goed. Maar we hebben ook wat seizoenen gehad de laatste tien jaar waar het forum het in meerderheid pas laat doorhad wie de mol was. Zelfs recent nog, dit was de verdenkingsstand tegen het einde van de jubileumserie (en Loes was de hoofdverdachte hier van begin tot eind):

Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:
« Laatst bewerkt op: 14-03-2026, 16:37:28 door Nat007 »