Nienke zou het echt extreem goed acteren, zo goed dat ze Jan als mol kan evenaren wat mij betreft. Ik durf niet in zo'n wensmol te geloven.
Nee er is een voor de hand liggende andere verklaring. Tina Nijkamp zei het al. WIDM gaat 'ten onder' aan mollende kandidaten. Ze mollen expres, de pot dondert hen niet, het gaat om schermtijd.
Bij aflevering 1 heb ik Nienke afgestreept omdat ik vermoed dat de mol zichzelf niet buitenspel gaat zetten. Door bij de paal te willen staan (en daardoor niet mee kunnen beslissen over de olifant), doe je dat wel in mijn ogen.
We zijn inderdaad nog maar bij aflevering 3, dus wie weet moet ik hierop terugkomen.

Voor nu vind ik Nienke dan toch te onwaarschijnlijk.
Overigens wel heel verfrissend dat de groep bij die olifant voor het geld is gegaan. Eens dat je hierdoor best wel wat kandidaten kunt afstrepen. Dus helaas loont het dan als kandidaat niet echt om voor het geld te gaan, denk ik. Op zich vind ik het dit jaar wel een fanatieke groep verder, dus een mooie uitdaging voor de mol.
En in het gesprek tussen Daan/Bram zag ik een Jan/Olcay moment. Ik ben redelijk overtuigd van Daan, maar het blijft dan erg bijzonder dat hij dan al na afl.1 bij dit forum flink in het vizier is. En dat zorgt voor twijfels bij mij. Vaak blijft de mol toch wat meer verborgen in de montage.