Auteur Topic: Aflevering 2 - Door het Oog van de Naald  (gelezen 9085 keer)

Offline PieterBasje

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Aflevering 2 - Door het Oog van de Naald
« Gepost op: 7-03-2026, 20:25:17 »
Bespreek hier Aflevering 2!  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 20:32:43 door PieterBasje »
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Flos

• Forumlid
Re: Aflevering 2 - Door het Oog van de Naald
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2026, 21:34:14 »
Ik ben heel benieuwd wat jullie allemaal vonden, ik vond deze aflevering zelf een beetje tegenvallen. Het voelde een beetje als een 'filler-episode', met een eerste opdracht die leek op die van vorige week en een tweede opdracht die ook weinig vernieuwend voelde.
(en het hielp niet dat een naar mijn mening niet-zo-boeiende kandidaat terug mocht komen terwijl er een hele leuke vertrok, maar dat probeer ik er los van te zien)

Offline Marcoach

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2026, 21:41:24 »
Bijzonder T shirt had Matteo aan met MOL op z'n rug
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2026, 21:42:39 »
Wat een heerlijke chaos weer. De chaos en emoties van de kandidaten zijn daarbovenop ook uitstekend chaotisch in beeld gebracht. Ik vond het ook niet leuk dat Eveline terug mocht en Geraldine nu rood kreeg. Wat is het hele niet de mol en gast in moltalk nog waard? En de uitkomst van de mollicitatie, is dat ook niet meer te vertrouwen? Eveline en Geraldine kunnen de mol nu toch niet meer zijn. Geraldine ook molboekje inleveren, betekent kans op terugkeer? worden drukke eliminatierondes dan.
De mol kroop twee keer door het oog van de naald omdat de ‘M’ bijna twee keer werd gedraaid. Dan zou er die ronde iets van de mol op de markt zichtbaar zijn geweest?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 23:40:34 door Mollem »

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2026, 21:45:53 »
De mol kroop twee keer door het oog van de naald omdat de ‘M’ bijna twee keer werd gedraaid. Dan zou er die ronde iets van de mol op de markt zichtbaar zijn geweest?

Goede vraag! Ik hoop zoiets. Het zou ook (wat flauwer) de locatie van een joker geweest kunnen zijn.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2026, 21:47:13 »
Ik vond zelf de eerste opdracht een typische chaotische opdracht omdat iedereen met alles bezig is.
Wat me wel opviel wat de opmerking van Rik. 'Mol, je kan bij deze opdracht in het vizier lopen. Dus pas op met je mol acite' Vooral dat tweede deel impliceert voor mij dat er zowiezo gemold is.

De tweede opdracht is een soort wat mijn favoriet is. Omdat er meerdere oplossingen zijn. Sommige opdrachten kan je met een verkeerde inzet meteen laten mislukken omdat alles op een specifieke manier moet. Maar bij deze kan je als mol weinig doen behalve tijd rekken en bepaalde overduidelijke dingen negeren. Je weet niet wat waar is.
Soms vraag ik me wel eens af of het mol team voordat zo'n opdracht begint kijkt of het haalbaar is. En dan moet ik even denken aan de categorie speelgoed hier. Ik neem aan dat zo'n team een uur ofzo van tevoren over die markt gaat om te kijken of dat uberhaupt wel te vinden is. Toch?

Vraag me wel af of er iets met die molboekjes is.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2026, 21:50:06 »
Fletse aflevering, mee eens, viel een beetje tegen. Beide opdrachten waren vast hartstikke leuk om te doen voor de kandidaten, maar boden weinig echte psychologische spanning voor de kijker thuis. Meh.

Ook geen fan van het terughalen van Eveline. Waarom? Ze komt terug met een bak aan voordeel een het heeft de pot nauwelijks iets gekost. Moltalk pal ervoor zo ongeveer had Eveline nog uitgenodigd als 1e afvaller. Beetje poppenkast dus.

Online Molekule

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2026, 21:51:27 »
Ik vond er eerlijk gezegd niks aan deze aflevering.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2026, 21:51:51 »
Dat ín het vizier vond ik ook vreemd. Zou de mol uit het spel gegaan zijn en toen in een Jeep zijn gekropen? Of ging het om Evelien, die alles kon zien?
Weer iets met ogen/kijken, net zoals het oog onder de M. Het kan haast niet anders dan dat de oog-hint tegen gaat vallen, zo dik als het er bovenop ligt  ::rofl:: Net als het nummer 26

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2026, 21:53:33 »
Leuke aflevering weer ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2026, 21:54:58 »
Ik vond het een hele sterke aflevering ::bravo:: twee hele gave opdrachten waar je op veel manieren kon mollen.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2026, 22:00:20 »
Ik vond het een zeer leuke aflevering, alleen jammer dat mijn favoriet eruit ligt.
De kandidaten vind ik super leuk en dat helpt ook. Ik vond het gewoon 2 sterke opdrachten waar veel uit te halen viel. Volgende week ziet er ook wer intens uit.

Offline Richie

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2026, 22:00:28 »
Top aflevering! Beetje te veel chaotisch, kan wel leuk zijn maar het kon een beetje minder. Leuk dat Eveline terug is! Ik vond haar een top kandidaat, maar ik snap dat mensen het niet leuk vinden.

Met 10 aflevering en 10 kandidaten moet er wel een aflevering zijn waar niemand eruit gaat of iemand die terugkomt, zelf heb ik toch een voorkeur dat iemand terugkomt inplaats van dat het spel stopt in het midden (maar het allerliefste heb ik gewoon geen executie aflevering 1)

De tweede opdracht heeft echt een leuk laagje, als mol kan je natuurlijk slechte items nemen, maar je kan ook vraagtekens zetten bij wat andere kandidaten brengen.
Gerechtigheid voor de gouden vrijstelling!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2026, 22:13:36 »
Ik snap de mindere recensies voor deze aflevering ook niet zo. Vond het ook een leuke aflevering met 2 degelijke opdrachten. Elk met een kleine extra laag. En zag ik nou in de vooruitblik een invloed op elkaar opdracht bij het voetballen?  ::bravo::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2026, 22:17:15 »
Ik zag in deze aflevering de tijd iig één keer stoppen op (of lopen tijdens?) X:26. Kijken of daar nog iets uit te halen valt. Ik zoek me suf naar details mbt “oog (in oog)”…? En hoe dit mss te combineren valt.
Leuke aflevering, sowieso!
Laten we jabberen joekelen.

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2026, 22:22:06 »
Super leuke chaotische aflevering. De kandidaten die het zich zelf zo moeilijk mogelijk maken.  ::rofl::
De opdrachten krijgen volop de tijd, en geeft ook veel uitzoekwerk voor de molloten
Jammer van Geraldine, maar gelukkig heeft ze nog een mol souveniertje

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2026, 22:29:43 »
Grappig ik vind dit juist een heerlijke aflevering en veel leuker dan vorige week. Ook weer zo lekker filmisch in beeld gebracht.

Ondanks dat het maar 2 opdrachten waren, voelde het door de insteek van deze opdrachten toch als een complete aflevering.

De eerste opdracht had visueel wat overlap met die van vorige week, dus idealiter had je die niet zo achter elkaar gehad, maar zo storend vind ik dat niet, omdat het een heerlijke opdracht was om naar te kijken.

Ondanks dat de kandidaten Eveline zonder twijfel terughaalden, voel ik vooral heel veel fanatisme en liefde voor het spel binnen de groep.

Door de chaos denk ik dat ik qua molspeuren weinig uit de aflevering ga kunnen halen, maar ik denk dat de mol hier wel degelijk goed aan de slag geweest is.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2026, 22:31:03 »
Dit shot zit ingemonteerd in de aflevering, aan het begin als we eveline net hebben zien afvallen.
Moet er nog meer oog zijn

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2026, 23:14:16 »
Ondanks dat de kandidaten Eveline zonder twijfel terughaalden, voel ik vooral heel veel fanatisme en liefde voor het spel binnen de groep.
Hoe zo zonder twijfel. Ik kan me herinneren dat een kandidaat wel vaker niet is teruggehaald. Zowel in de Nederlandse als Vlaamse variant. Correct me if I'm wrong maar ik meen mij te herinneren dat Ron Boszhard in het seizoen van Jan Versteegh in de eerste aflevering heel veel kans had om een rood scherm te krijgen en dit ook kreeg en hierna ook terug zou mogen komen maar dat dit niet is gebeurd.
Ik snap niet waarom je als groep een kandidaat terug zou laten komen als dit niet een heel groot voordeel op zou leveren. Het nadeel is namelijk dat er dan geen aflevering meer komt waarbij er niemand naar huis hoeft. Bovendien heeft de kandidaat die een rood scherm had een voordeel omdat hij een stuk of wat kandidaten kan schrappen omdat hij hierop heeft ingezet. Tenminste als hij bewust op een aantal kandidaten gespreid heeft en dit zich allemaal nog goed kan herinneren. Eveline zei bij Moltalk dat ze niet goed meer wist op wie ze allemaal de vragen heeft ingevuld maar dat kan ze ook zeggen om haar voordeel te relativeren.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 23:21:53 door MartinJ »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2026, 23:28:17 »
Als mol kan het wenselijk zijn om een kandidaat terug in het spel te halen, omdat je dan meer stoorzenders hebt.
Verder is het natuurlijk ook nog een sociaal iets en dus voorbijgaand aan spelinzicht. Je mist iemand in je groep en je ziet die persoon en krijgt de kans om die terug te halen.

Speltechnisvh is het als kandidaat niet handig vanwege het voordeel aan kennis dat de afvaller heeft, maar sociaal is het wel