Auteur Topic: Aflevering 4 - Blindelings volgen  (gelezen 4825 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 4 - Blindelings volgen
« Gepost op: 21-03-2026, 19:38:03 »
Bespreek hier aflevering 4!
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 20:33:42 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Online Brtdm

• Forum Moderator
Re: Aflevering 4 - Blindelings volgen
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2026, 21:35:03 »
Iets meer basic aflevering vandaag. Laserschieten is toch altijd net lastig in beeld te brengen en abseilen met een telefoon heb ik volgens mij vaker gezien. Ik ben in ieder geval al lang blij dat er iemand naar huis is gegaan, want aflevering 5 beginnen met 8 kandidaten zat ik niet op te wachten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2026, 21:38:20 »
Zo blij met deze aflevering weer. Laseropdrachten zijn bijna altijd leuk en de abseilopdracht was supergelaagd. Top!  Zoveel verschillende manieren om te mollen danwel persoonlijk voordeel te halen. Om te manipuleren of om omgekeerde psychologie toe te passen. Gemixt met adrenaline en hoogtevrees. En dan weer spelletjes binnenin het spel. (Mijn mol Nienke zat weer op de goede plek met de meeste controle hier, maar verdiende geen geld omdat ze de telefoon niet oppakte.. of misschien telde die ene tik met haar voet tegen de hoorn wel mee).

Ook blij met deze groep, met name met intense Matteo. Hij zet de dingen vaak op scherp. Eye of the Tiger  ::rofl::

« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2026, 21:44:54 »
Prima aflevering, wel de minste tot nu toe voor mij. Komt denk ik omdat lasergamen een beetje een moetje is, terwijl ik het als kijker niet zo interessant vind. De abseil opdracht was leuk, al ergerde ik me wel aan Daan. Als je het zo eng vindt, gun het dan een ander

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2026, 21:47:58 »
Daan zei wel dat hij verwacht had af te dalen als Tom Cruise. Soms is het enger dan je verwacht. Maar ik had van hem wel verwacht dat hij dit van zichzelf een stuk beter zou kunnen inschatten. Het zou ook heel goed kunnen dat hij als mol heel graag op deze positie wilde, maar als mens toch best wel angstig was.

Offline iMaarten

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2026, 21:53:02 »
Milan volgt blindelings de instructies van Bram bij het abseilen. Verwijzing naar de afleveringstitel?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2026, 22:04:07 »
Mwah, vond aflevering 2 toch net iets minder.

Ik vond dit persoonlijk juist een heel sterke aflevering. Oké dat Lasergamen kennen we ondertussen wel. Maar ik blijf het toch altijd wel leuk vinden hoe chaotisch en barbaars de kandidaten dan juist worden. Dit spiegelen met een tactisch steekspel op hoogte is een perfecte keuze van de makers. Ook de twist met het geld uit de pot, de andere kant op laten werken, is gewoon beter.

Persoonlijk denk ik dat de mol dit jaar best wel wat moeite heeft met efficiënt mollen. Dit komt ook mede omdat de groep echt vol de opdrachten in gaat. Als je kijkt naar het te verdienen bedrag vs. Het opgehaalde bedrag zie je dat er naar verhouding best wel wat geld is verdiend. 8050/19k+ (Geen exact bedrag te bepalen gezien er geen eindscore aan de voetbalopdracht zat.)

Niet alleen baart dit mij zorgen over de daadwerkelijke mol, dit geeft me ook een naar gevoel dat we ergens nog een leegtrek-opdracht tegemoet zien. :-X
(En dat voor een seizoen die bij mij tot nu toe echt de goede oude mol-vibes oproept.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2026, 22:12:06 »
Prima aflevering. Niet uitmuntend, niet slecht. Twee opdrachten waar het abseilen echt veel tijd kreeg om alles mee te krijgen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2026, 22:20:13 »
Prima aflevering in een meer dan degelijk seizoen so far  ::ok::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2026, 22:24:29 »
Milan volgt blindelings de instructies van Bram bij het abseilen. Verwijzing naar de afleveringstitel?

Heel goed gevonden; moet eigenlijk in het topic mbt titels en hints.
Milan stond al klein op mijn lijstje maar dit maakt hem nog verdachter!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2026, 22:45:15 »
Prima aflevering, leuke opdrachten (helaas wel twee), mooie montage. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2026, 22:55:58 »
Dit was trouwens de aflevering waarvan Creative Department in moltalk het had over een staaltje technisch spannend werk.
Ik denk de abseilopdracht, de hele situatie met de abseilers, Tanzaniaanse crew op het dak, telefoons die het allemaal goed moeten doen, op tijd verbinding krijgen… Ik zou denken dat de irisscan fake is -kandidaat kijkt, crew drukt op een knopje-…

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2026, 23:01:55 »
Weet ik niet. Ik denk dat het art-department niet heel veel te doen had met het abseilen. Dat zijn van die dingen die je uit handen geeft aan professionele abseil-organisaties. Dan telefoons ophangen en goed inseinen wanneer er gebeld moest worden.

Ik denk dan toch dat die irisscan wel degelijk echt was en meer voeten in de aarde had, dan je op het eerste oog zou denken.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2026, 23:02:00 »
Denk dat je gelijk hebt, een daadwekelijke iris-scanner is toch net iets groter in formaat, plus ik denk niet dat je zo snel de koppel tussen de camera en het slotje van het kluisje kunt maken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2026, 23:03:45 »
Ik vond het juist een leuke aflevering. De lasergame zat net weer wat anders in elkaar dan eerder, al vond ik het bedrag waarvoor werd gespeeld niet zo denderend. De abseilopdracht zat goed in elkaar, was gelaagd, leuke twist dat ze konden bellen met het thuisfront. Gewoon tof om te zien!

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2026, 10:18:25 »
Wauw, wat een geweldige aflevering! De montage zat zo onwijs goed in elkaar, vooral toen het lasergamen in beeld werd gebracht met “Eye of the tiger” muziek… Echt zo goed!
En ik heb ook zo hard zitten lachen deze aflevering! Tobias die Daan belt, wat mooi om hen samen te zien. En de emotie bij Daan, de frustratie maar Delilah “Nu even niet Delilah!” Of “Ja, ammehoela”.

Fijn ook dat de abseil opdracht wordt uitgelegd door Rick, en we dan eerst iemand z’n complete afdaling zien, zodat we weten hoe het spel exact in elkaar steekt. En vervolgens zien we 3 kandidaten (zelfs versneden in beeld) door elkaar de afdaling maken. Dat houdt de energie erin, echt heel fijn.
Ben zo blij met deze nieuwe manier van het programma maken!
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2026, 10:21:43 »
Wauw, wat een geweldige aflevering! De montage zat zo onwijs goed in elkaar, vooral toen het lasergamen in beeld werd gebracht met “Eye of the tiger” muziek… Echt zo goed!
En ik heb ook zo hard zitten lachen deze aflevering! Tobias die Daan belt, wat mooi om hen samen te zien. En de emotie bij Daan, de frustratie maar Delilah “Nu even niet Delilah!” Of “Ja, ammehoela”.

Daan: “ Delilah, je moet me er echt doorheen praten!” (terwijl hij gewoon rustig naar beneden wandelt…)
“Jij hebt waarschijnlijk voordeel als ik de telefoon niet opneem!” (voorkennis!) Waardoor Delilah zal reageren met: ‘nee, echt niet’ en het alleen maar erger maakt.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 10:23:16 door Run »

Offline Molloot22

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2026, 09:42:36 »
Volgens mij maakte Bram een enorme blunder door in de auto het laatste wachtwoord te achterhalen. Hij wist wel wat het was en omschreef het, maar wist niet dat het een distributieriem heette. In mijn ogen kan dat alleen als je dus het wachtwoord al wist, maar er niet meer op kan komen.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2026, 11:33:25 »
Volgens mij maakte Bram een enorme blunder door in de auto het laatste wachtwoord te achterhalen. Hij wist wel wat het was en omschreef het, maar wist niet dat het een distributieriem heette. In mijn ogen kan dat alleen als je dus het wachtwoord al wist, maar er niet meer op kan komen.
Misschien weet Bram dat zijn mol meer dan gemiddeld verstand van auto’s heeft en dus het woord zal weten.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2026, 12:37:27 »
Misschien weet Bram dat zijn mol meer dan gemiddeld verstand van auto’s heeft en dus het woord zal weten.

Het punt dat Molloot22 maakt is dat je niet specifiek kon weten dat het een distributieriem betrof zonder het uiteindelijke woord te weten, omdat je het gedeelte 'distributie' moest ontlenen aan de foto met de vrachtwagens in een distributiecentrum.

Echter, het waren wel allemaal woorden die gelinkt waren aan auto's en men was het erover eens dat het in ieder geval iets met 'riem' moest zijn. Het is wel mogelijk dat Bram in zijn hoofd nog even alle woorden met riem in het kader van auto's is langsgegaan en uiteindelijk op in ieder geval het juiste voorzetje kwam.

Bovendien was de uitbeelding van 'riem' eigenlijk niet juist overigens vanuit de productie: een riem in het roeien duidt erop dat het aan het vaartuig vast zit, anders noem je het een peddel.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2026, 12:54:40 door Joker »