Auteur Topic: Aflevering 7 - Elk paar ogen telt  (gelezen 6186 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 7 - Elk paar ogen telt
« Gepost op: 11-04-2026, 20:02:46 »
Bespreek hier aflevering 7  :)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 20:32:29 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Re: Aflevering 7 - Elk paar ogen telt
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2026, 21:35:49 »
Ik vind het wel echt een beetje de Daan en Bram show worden. De edit is niet echt bezig om iedereen te vertegenwoordigen, maar lijkt alleen bezig om een grappige show neer te zetten. Dat vind ik jammer, de andere kandidaten sneeuwen echt onder en je kunt vanaf het begin af aan beredeneren dat Bram en Daan ver komen.

Online Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2026, 21:40:46 »
Heel leuke afleveringen.
2 goede opdrachten en een.meet the mole.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2026, 21:44:11 »
t is een goede bliksemafleider vor de mol denk ik…. Alles in dat duo-spel probeert Bram als verdacht neer te zetten lijkt het.
Mooi dat Freddy Mercury aan bod kwam.
Flauw dat er zo streng werd gejureerd bij de zanzibar en foto-opdracht kansloos. Oog in oog staan met de mol op het strand ook (‘hoe hoog vloog het vliegtuig” ‘hoeveel kilo bonen was er gemorst” -puur gokken) HEt stond een beetje in het teken van geen geld meer in de pot. Qua opdrachten hoog kermisgehalte qua sfeer en beelden prima aflevering.

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2026, 21:45:42 »
Ik had eigenlijk verwacht dat Matteo eruit zou vliegen. Hij was zo vaak aanwezig in de biecht.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2026, 22:11:50 »
Ik vond het echt een ouderwetse widm aflevering. Niet slecht, maar ik ben meer fan van de vernieuwende weg die je eerder dit seizoen meer zag.

Nog steeds prachtig in beeld gebracht en een leuke kandidatengroep, met een totaal andere dynamiek dan andere jaren. Ook leuk dat er een opdracht toegespitst was op Freddie Mercury.

Maar de uitvoering van de opdrachten vond ik deze aflevering gewoon niet helemaal uit de verf komen.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2026, 22:44:19 »
“Elk paar ogen telt” voet heel erg als een hint/tool om dichterbij te komen… * broed *
Laten we jabberen joekelen.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #7 Gepost op: 12-04-2026, 00:56:28 »
En dan gaat de kandidaat er uit die door (bijna) niemand verdacht wordt.

Ik vond de opdrachten ook niet echt uit de verf komen. Hoewel de Zanzibar leuk bedacht was, en de foto opdracht ook. In theorie dan, want in de praktijk viel het tegen.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2026, 01:00:12 »
In theorie prima opdrachten, helaas in de praktijk weer erg schoolreisje-achtig allemaal.

Het seizoen begon erg goed, jammer dat de laatste drie afleveringen erg matig waren.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 09:08:29 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2026, 08:47:53 »
Ik had eigenlijk verwacht dat Matteo eruit zou vliegen. Hij was zo vaak aanwezig in de biecht.
Waarschijnlijk om wat tegenwicht te bieden aan twee andere dominante mannen. Ik merkte dat ik de hele aflevering op puntje van mijn stoel heb gezeten, dit keer niet in slaap gevallen, dus prima aflevering. Alleen de opdracht over Queen leek wat lang te duren met veel herhalende zetten.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 08:49:50 door Run »

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2026, 10:17:48 »
Ik vind het wel echt een beetje de Daan en Bram show worden. De edit is niet echt bezig om iedereen te vertegenwoordigen, maar lijkt alleen bezig om een grappige show neer te zetten. Dat vind ik jammer, de andere kandidaten sneeuwen echt onder en je kunt vanaf het begin af aan beredeneren dat Bram en Daan ver komen.

Sat ze beiden ver zouden komen weet je van te voren niet. Ook Geraldibe had ik verwacht als iemand die ver zou komen.
Wel zijn er veek een tweetjes tussen Daan en Bram. Je denjt bijna dat 1 de mol is en de andere us uutgekozen om als een sooet hulpmol mee te doen.
De geproduceerde hint met mokboekhes wijst naar Daan. Als Daan niet de mol zou zijn, hoe wist de regie dan vooraf dat Daan zo ver zou komen? Stel dat Daan er na afl 1 zou uutliggen, dan zoy die hint met molbiekjes (DB) hele.aal nergens op slaan. Dus og hij is de mol, of het is doorgestoken kaart.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2026, 11:00:09 »
Als Daan niet de mol zou zijn, hoe wist de regie dan vooraf dat Daan zo ver zou komen?

Ik stel me zo voor dat zowel Daan als Bram iets in hun voorgesprekken gezegd hebben als “als je mij meeneemt wordt mijn tactiek om me zo verdacht mogelijk te maken door te klieren en stieren”. Dat zou ook verklaren hoe het komt dat ze elkaar al zo snel in de serie gevonden hebben. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat dat de spelers zijn die ver kunnen komen omdat ze andere spelers naar huis spelen omdat iemand die teveel de test op zo’n kandidaat invult al snel meer fouten maakt (als diegene niet de Mol is). De programmamakers zouden dit ook kunnen bedenken. Eveline zei tegen Nienke in aflevering 1 Bram ingevuld te hebben als Mol. Het zou alsnog kunnen dat 1 van de 2 de Mol is, maar dan vind ik de “zo verdacht mogelijk maken” tactiek eigenlijk jammer.  Maar het is niet uit te sluiten. Voor de molboekjes theorie zie ik op dit moment nog een alternatief (zie topic verborgen aanwijzingen en afleveringstitels).

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2026, 11:06:49 »

Sat ze beiden ver zouden komen weet je van te voren niet. Ook Geraldibe had ik verwacht als iemand die ver zou komen.
Wel zijn er veek een tweetjes tussen Daan en Bram. Je denjt bijna dat 1 de mol is en de andere us uutgekozen om als een sooet hulpmol mee te doen.
De geproduceerde hint met mokboekhes wijst naar Daan. Als Daan niet de mol zou zijn, hoe wist de regie dan vooraf dat Daan zo ver zou komen? Stel dat Daan er na afl 1 zou uutliggen, dan zoy die hint met molbiekjes (DB) hele.aal nergens op slaan. Dus og hij is de mol, of het is doorgestoken kaart.

Als de productie aan tafelschikking doet bij de eliminatie, en ze dus controle hebben op de posities van kandidaten, kunnen ze met de molboekjes ook gewoon een dwaalspoor opzetten. De laatste jaren blinkt widm meer uit in dwaalsporen dan in geven van hints, de ubernietnatepluizen anwijzingen achteraf daargelaten.
Deze molboejes-positie-hint is toch ook na de laatste aflevering ontkracht? Het feit dat het in Moltalk breed werd uitgemeten doet mij nog meer vermoeden dat dit een dwaalspoor is.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2026, 11:13:35 »
Mijn WIDM-schema is weer bijgewerkt: https://scratch.mit.edu/projects/1274726546/

Online Marimol

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2026, 11:23:19 »
Deze molboejes-positie-hint is toch ook na de laatste aflevering ontkracht? Het feit dat het in Moltalk breed werd uitgemeten doet mij nog meer vermoeden dat dit een dwaalspoor is.

De molboekjeshint in combinatie met de morsecode is ontkracht.

Er is echter nog een andere hint die ook naar Daan wijst. De verandering van de plek van het molboekje (links/rechts) correspondeert met de verplaatsing van Daan op de groepsfoto's. En die klopt volgens mij nog steeds. Tegelijkertijd is dit wel heel simpel. Daan schuift op de groepsfoto 1 plaats naar links of rechts en Rik kan bij de eliminatie de plek van het molboekje aanwijzen. Het kan evengoed een dwaalspoor zijn.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 11:27:46 door Marimol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2026, 12:22:53 »
En dan gaat de kandidaat er uit die door (bijna) niemand verdacht wordt.
Ja, ik had hier een dubbel gevoel over. Ene kant, goed dat ze eruit is, ze heeft er lang genoeg ingezeten voor een tweede kans vind ik. Maar ik had op dit moment heel graag een verdachte uit het spel willen hebben of die redelijk verdacht wordt. Om weer iemand af te strepen.

Verder leuke aflevering, leuke opdrachten :) Wel jammer, dat bij de eerste opdracht het geld verdienen was of niks bij de vier die op de grond bleven.

Wat ik nu wel steeds meer denk is dat bij de duo Bram en Daan, de nep mol van dit seizoen zit, maar ook de echte mol zit. Dus dit wordt beide in de finale.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 12:37:43 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Online Mvnl

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2026, 18:02:42 »
“Elk paar ogen telt” voet heel erg als een hint/tool om dichterbij te komen… * broed *

Die zou wel eens kunnen wijzen op dat t oog in oog met mol staan niet t 1e moment is maar t andere moment

Offline kdvu

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2026, 19:57:42 »

Ja dat gevoel heb ik ook. Waarom ook specifiek 'elk paar ogen' en is de titel niet gewoon 'elk oog telt' of 'alle ogen tellen'?
Iets met koppeltjes deze week? Zijn er dezelfde tweetallen bij zowel freddie als bij het bij elkaar in de ogen kijken? Nieuwe kamerindeling, dus nieuwe paren? Ik broed met je mee...

Offline OmaTasja

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2026, 22:47:12 »
Misschien niet alleen de ogen van degene die erbij komt staan maar ook de ogen van degene die net de vragen beantwoord heeft?

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2026, 10:15:32 »

Ik denk dat ze heel erg de bromance tussen Bram en Daan willen laten zien én benadrukken omdat één van de twee de Mol is. Dan kan je altijd zeggen van: Neeee! Ik had gewoon een bondje met de Mol... Dat is goede TV.