Met een bijzondere ploegentijdrit langs de Sagrada Familia start volgende week zaterdag het mooiste wielerevenement van het jaar alweer! Vrijwel elke topper is aanwezig (behalve Wout :\'( ) en spektakel is dus gegarandeerd.
Extra leuk dus om je ploeg ook dit jaar weer samen te stellen. Dat kan via onderstaande link!
https://www.realitynet.org/Tour2026Graag even aandacht voor onderstaande zaken (Let vooral even op de Ploegentijdrit)
- Het budget voor dit jaar is 235 miljoen! En je ploeg aanpassen kan tot 4 juli tot 17:00 uur.
- Met als uitgangspunt gebalanceerde teams te krijgen liggen de waardes van de helpers (net als vorig jaar) weer wat dichterbij elkaar. Elk miljoentje wat je bij de toppers weet te besparen kan een leukere helper in je team opleveren.
- Ik heb bewust de verschillen tussen de beschermers qua budget ietsjes groter gemaakt. Het is daardoor (denk ik) budgettechnisch niet mogelijk om alle dure beschermers te kiezen, maar ik hoop dat het daardoor ook spannender wordt omdat er een keuze gemaakt moet worden tussen de nét wat goedkopere beschermers.
- Deze keer geen sprinters tussen de kopmannen. Iets wat ik altijd wél probeer te doen, maar met deze start en veel concurrentie was ik uiteindelijk bang dat (top)sprinters dan niet gekozen gaan worden. Terwijl daar juist ook leuke dilemma's liggen. Dus ik heb ze voor deze keer beschermd gemaakt. Dat maakt denk ik ook dat het budget krapper aanvoelt, omdat je ze nou eenmaal niet allemaal kan kiezen.
- Ik verwacht nog wel een aantal 1 miljoen renners die toegevoegd gaan worden aan de lijst, voor als mensen budgetpaniek krijgen. De teams van Caja Rural, TotalEnergies, Picnic, Lotte, Pinarello etc. zijn nog verre van volledig. Om een budget van 235 het best werkend te krijgen reken ik wel op deze 1 miljoen renners, dus komt vast goed

.
-
PLOEGENTIJDRIT: Dit jaar een ploegentijdrit als start volgens het nieuwe format. In de pool houden we qua rituitslag de puntentelling aan voor de ploegentijdrit. Dat wil zeggen, punten voor de gehele ploeg als één renner van de ploeg de rit wint. Als bv. Pogacar dus de snelste tijd rijdt in rit 1 dan krijgt heel UAE punten volgens de ploegentijdrit puntentelling die in de spelregels staat. Voor het algemeen klassement houden we uiteraard het klassement van de Tour aan, omdat de tijden individueel worden opgenomen.
Het was met het opzetten een flinke puzzel, maar hopelijk werkt het goed zo. Misschien is het frustrerend dat je niet alle toppers kan kiezen, maar ik hoop dat het zo werkt.