Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 4399 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Aflevering 7
« Gepost op: 5-10-2009, 16:16:48 »
Er is weer een hele hoop gebeurt in de Spaanse Droom maar, deze week worden er weer twee stellen in de gevarenzone geplaatst worden het weer Luc & Esther die ermee weg komen of worden ze nu wel in de gevarenzone gezet voor Marco & Susanne deze week geen stress over de eliminatie en het consejo wil graag input hebben. De stellen moeten een aantal positieve en negatieve punten over de anderen inleveren en dit zet de boel flink op scherp. Daarnaast komt de lokale televisiezender langs voor een reportage en vooral Luc en Esther willen hierin schitteren, maar of dat lukt… Alsof dat nog niet genoeg is, is het weer feest in Arcos en wordt hiervoor de hulp van de Nederlanders ingeroepen, Blijf kijken naar de Spaanse droom want Woensdagavond is het Net5 Avond. ::bravo:: ::zwaai::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Aflevering 7
« Reactie #1 Gepost op: 6-10-2009, 19:48:37 »
Ik heb even gegoogled op de B&B's in Arcos en ik kwam er 2 tegen. Maar ik kan bij geen van beiden ontdekken dat er één van deze stellen op zit. Al lijkt eentje er wel een beetje op, qua beelden op tv. Opnames zijn toch al lang voorbij? :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #2 Gepost op: 6-10-2009, 23:27:07 »
ja maar zullen wel niets mogen publiceren nog ;)

ik moet morgen de uitzending missen. Weet iemand of 's avonds de aflevering al online staat ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7
« Reactie #3 Gepost op: 6-10-2009, 23:40:40 »
Ik heb even gegoogled op de B&B's in Arcos en ik kwam er 2 tegen. Maar ik kan bij geen van beiden ontdekken dat er één van deze stellen op zit. Al lijkt eentje er wel een beetje op, qua beelden op tv. Opnames zijn toch al lang voorbij? :)

STEL: Uko en Lieve hebben gewonnen, dan is dit al lang een kinderdagverblijf geworden :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #4 Gepost op: 7-10-2009, 07:31:39 »

ik moet morgen de uitzending missen. Weet iemand of 's avonds de aflevering al online staat ?

Op de site van De spaanse droom kan je inderdaad de uitzending gemist kijken maar, of die dezelfde avond nog online staat durf ik niet met zekerheid te zeggen misschien, als je geluk hebt. :D ;D

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2009, 20:33:08 »
we zijn weer begonnen met bikkelen  ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2009, 21:05:08 »
Marco was niet eerlijk vond ik een beetje jammer. ::jaja::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 7
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2009, 21:16:08 »
Was het niet handiger geweest om allemaal te zwijger over wie wat gezegd heeft?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2009, 21:18:09 »
Was het niet handiger geweest om allemaal te zwijger over wie wat gezegd heeft?


Je kan het beste altijd eerlijk zijn dat lijkt mij wel handiger zo kan je elkaar recht in de ogen kijken en weet je wat je aan elkaar hebt en het is duidelijk dat Marco & Susanne onder vuur liggen, vind alleen Uko & Lieve een beetje in het midden, Wouter & Dorris vinden Marco & Susanne vanaf het begin al niet aardig en er is een hevige strijd tussen bepaalde koppels. ::jaja::

Offline Sash

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2009, 22:37:35 »
Ik ga voor Luc en Esther, ze zijn eerlijk, oprecht met een flinke dosis humor. What you see is what you get. Dat kan niet van elk stel gezegd worden ::ohno::. Oké, qua bouwwerkzaamheden laten ze het wellicht wat afweten, maar het gaat niet alleen om de bouw. Ook het dorp en zijn bewoners leren kennen is van essentieel belang. Het is dus moeilijk een goede weg te vinden tussen sociaal contact met de bewoners en de bouwwerkzaamheden.

Niet onbelangrijk vind ik ook de ervaring die ze inbrengen. Het is uiteindelijk toch de bedoeling dat het B&B goed gaat lopen en dat gaat niet zonder ervaring, maar ook niet zonder de contacten met de bewoners. Ben van mening dat Luc en Esther een goede gastheer/vrouw zullen zijn!

Ronduit onbeschoft vond ik de opmerking dat ze 'geen toegevoegde waarde' zouden hebben. Zoiets zeg je niet. Had ook anders geformuleerd kunnen worden, als het al waar is.

Dapper vond ik dat ze de confrontatie met die opmerking aangingen. De reactie van Marco vond ik beneden alle peil en ongefundeerd. En Susanne liet hem in z'n eentje worstelen met de confrontatie, nogal laf. Als je het lef hebt om zo'n opmerking te maken, zal je ook goede argumenten aan moeten voeren.

Luc en Esther: boa sorte (op z'n Portugees)!


Saskia
« Laatst bewerkt op: 7-10-2009, 22:40:49 door Sash »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2009, 22:41:11 »
Welkom op het Forum Sash, ::zwaai:: ::zwaai:: en leuk dat je mening gegeven hebt kan me er wel deels in vinden ja, what you see is what you get dat klopt ze zijn zeker echt en niet fake ze spelen het spelletje slimmer dan de andere. :)

Offline Sash

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2009, 22:53:01 »
Hoi Nicky en dank je wel voor je welkom. Ik was helemaal niet van plan om naar de Spaanse Droom te gaan kijken. Had vorig jaar de Italiaanse Droom al gevolg en vond het wel best. Tot dat ik 2 weken geleden zat te zappen en Luc en Esther in beeld zag komen.

Ik ken ze allebei persoonlijk en het is gewoon een ontzettend leuk stel. Niet alleen hebben ze enorme dosis humor, maar ook een serieuze kant. Ik gun het ze gewoon heel erg om te winnen. Soms zijn ze wel lekker eigenwijs en dwars, maar dat heeft ook wel weer z'n charme.

Groets,
Saskia

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2009, 22:55:16 »
Hey Saskia wat leuk zeg, dat je ze persoonlijk kent, ja ze lijken me ook erg aardig en tof hoor, vond het wel raar van Marco dat hij het niet gelijk toe gaf en het is logisch dat ze vroegen wie het had gezegd dat is ook waar je recht op hebt toch als ze zoiets over je zeggen is niet leuk, ze komen soms erg onzeker over maar, ze proberen wel van alles en dat waardeer ik wel, ze hebben sowieso het consejo achter zich want die zijn erg gesteld op ze dus dat is een dikke pluspunt. ::jaja:: ::ok::

Offline Sash

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #13 Gepost op: 7-10-2009, 23:06:24 »
Hey Nicky! En ik was al helemaal niet van plan om lid te worden van dit forum en mijn mening te geven ::tandpastasmiley::.

Ik hou niet zo van mensen met een verborgen agenda en heb de indruk dat Marco en Susanne die wel hebben. Ze zijn bij mij door het ijs gezakt na de confrontatie met de not-done opmerking over Luc en Esther.

Dat Spaans van Luc en Esther is nog wel wat steenkolen Spaans, maar dat werken ze wel bij. Als je daar eenmaal zit, gaat het vanzelf. Ik weet uit ervaring dat je met een grap en een lach een heel eind komt, ook al spreek je de taal (nog) niet vloeiend. De moeite die je doet wordt al gewaardeerd.

Grappig vond ik dat ze het zelf een dramatisch optreden vonden, terwijl de mensen in het dorp zelf er totaal anders tegenaan keken. Ze begrepen in ieder geval dat het niet makkelijk is om 'effe snel' een andere taal te leren. Hun vergelijking dat zij Nederlands zouden moeten leren duidde op veel begrip.

Vond het sneu voor Lieve dat zo heftig reageerde op de nominatie. Kan me voorstellen dat ze er effe helemaal doorheen zat én haar kinderen miste.

Groets,
Saskia

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 7
« Reactie #14 Gepost op: 7-10-2009, 23:11:19 »
Luc & Esther gaan de spaanse taal vast wel onder de knie krijgen bij de eén gaat het wat lastiger dan als bij de ander, ik ben trouwens ook spaans aan het leren, het uitspreken is moeilijk dus kan me voorstellen, denk altijd maar als je iets echt graag wil lukt alles, en met een lach en of een traan en met handen en voeten werk kom je ook een heel eind, heb zelf ook spaanse kennissen dusja en die waren toen ook een dagje hier maar, je voelt elkaar echt aan, vond Marco & Susanne ook tegen vallen deze Aflevering spijtig en Lieve ja kan me voorstellen dat ze erdoorheen zat, Susanne had wel meer voor haar man mogen opkomen Lieve doet dat weer wel. ::ok:: Sash blijven posten he lijkt me erg gezellig als je hier blijft.

Groetjes, Nicky. ps : Doe Esther & Luc de groeten wie weet komen ze ook nog hier kijken, Megan vind Esther & Luc ook leuk. ;) ::joehoe::

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 7
« Reactie #15 Gepost op: 8-10-2009, 09:10:04 »
Ronduit onbeschoft vond ik de opmerking dat ze 'geen toegevoegde waarde' zouden hebben. Zoiets zeg je niet. Had ook anders geformuleerd kunnen worden, als het al waar is.

Ik had zo de indruk dat alle stellen de inzet van Esther & Luc benedenmaats vinden. Jammer, dat niet iedereen eerlijk de minpunten op het papier heeft gezet.

Zelf zie ik véél terug van de kritiek die Luc en Esther kregen. Hun spaans is echt belabberd. Ze spreken nog steeds geen vloeiende spaanse zinnen. Ten opzicht van de andere stellen dus geen toegevoegde waarde.
Hoewel Luc GEEN verantwoording meer heeft voor het huishouden, gaat hij nog steeds boodschappen doen. Voolgens de slager heeft hij véél tijd besteed aan het winkelen, terwijl hij toch dringender nodig is in de vebouwing. Dus geen toegevoegde waarde.
Zoals Marco aangaf, dat hij Esther steeds aan het werk moet houden zie je teruin de serie. Elke keer weer aangeven wat er van haar wordt verwacht. Geen eigen initiatief. Dus geen toegevoegde waarde.

Als je dan op dit punt de minpunten van een stel op papier moet zetten, dan schrijf je toch op "geen aanvullende waarde".
Als ze straks gastheer en -vrouw moeten spelen, dan kunnen ze wellicht aanvullend zijn op de groep. Hoewel ik verwacht dat dan ook weer de taal een barrierre zal zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 7
« Reactie #16 Gepost op: 8-10-2009, 18:06:42 »
* lukie4 kijkt even uitzending gemist ::cheerleader::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Sash

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #17 Gepost op: 8-10-2009, 20:49:04 »
Je hebt gelijk: Luc heeft geen verantwoording meer voor het huishouden, maar ik heb niemand (óók Susanne niet, mede verantwoordelijk voor 'geen toegevoegde waarde' én volgens mij Hoofd Huishouding)horen klagen over het feit dat ze de boodschappen doen dan wel eten koken!

Het lijkt mij geweldig als je na een dag hard bikkelen, je geen zorgen meer hoeft te maken over de boodschappen, het eten. Gewoon aanschuiven.
Dusse Susanne: hoezo geen toegevoegde waarde? Luc neemt haar een stuk werk uit handen.

Hun Spaans is inderdaad niet echt geweldig (ietwat understatement), maar niet iedereen is gezegend met een talenknobbel zoals Lieve. Zij spreekt écht al geweldig Spaans. M'n complimenten.

Iedereen heeft zo zijn eigen kwaliteiten en niet iedereen is in alles even goed. Oké, ik ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik Luc & Esther ken. Maar wat ik ook probeer is een algemeen beeld te vormen over wat voor kwaliteiten een gastheer/gastvrouw zouden moeten hebben om succesvol een B&B te runnen. En dan gaat mijn voorkeur echt uit naar Luc en Esther.

Vind echter wel wat ze iets meer zouden mogen klussen en wellicht kunnen ze onderling Spaans praten i.p.v. Nederlands ::tandpastasmiley:: Weet uit ervaring dat het een prima manier is om de taal te leren, naast het in contact treden met de bewoners.

Groetsels,
Sash