Poll

Poets jij je tong?

ja altijd, dat hoort bij tandenpoetsen
3 (13.6%)
ja, soms
3 (13.6%)
nee, waarom?
10 (45.5%)
nee, gatver daar ga ik van kotsen
3 (13.6%)
nog nooit van gehoord
3 (13.6%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Tong poetsen  (gelezen 9169 keer)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Tong poetsen
« Gepost op: 8-08-2004, 15:51:31 »
Nah, ben erg benieuwd mensen!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Lindĺ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: Tong poetsen
« Reactie #1 Gepost op: 8-08-2004, 15:56:58 »
Maar waarom je t wil wten is me een raadsel?
Ik weet iig een categorie voor de volgende forum awards

user die de meest bizarre topics bedenkt
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #2 Gepost op: 8-08-2004, 16:06:00 »
bizar?

hmmm

*gaat er een nachtje over slapen
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #3 Gepost op: 8-08-2004, 17:19:55 »
wie heeft er ' nee waarom geantwoord?
post het ook ff hier dan weet ik tegen wie ik het heb  ;D
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #4 Gepost op: 8-08-2004, 18:22:37 »
Ja, wie is die viespeuk die nee geantwoord heeft?
 :o :o ::ohno::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #5 Gepost op: 8-08-2004, 20:12:12 »
3x 'nee waarom ?'  ::oink::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #6 Gepost op: 8-08-2004, 20:22:53 »
Op de vraag 'waarom?' kan ik wel antwoord geven alvast.

Het tandenpoetsen word gedaan als mondreiniging met als gevolg dat het gebit en het tandvlees schoon gehouden worden. Men zegt ook altijd een fris adem ermee te creeren. Helaas is dit niet helemaal waar. Men kan zeker de adem verfrissen door de tanden en kiezen te poetsen maar de echte luchten en bacterien blijven achter op de tong.
Poets maar eens de tong en bekijk deze eens zorgvuldig na een paar drankjes en wat voedsel genuttigd te hebben. U zult allen zien dat de tong wit of gelig is uitgeslagen.
Tanden poetsen heerlijk fris maar het genot is groter met een gepoetste tong.

Mocht u dit thuis gaan proberen dan adviseer ik u allen met klem er rekening mee te houden dat het moet wennen en je er voorzichtig mee moet zijn. Een langwerpig voorwerp, zoals een tandenborstel, is niet het meest gewenste object, aldus de tong. Dus bouw het langzaam op en begin rustig met de voorkant van uw tong.
veel succes ermee en ervaar het genot, voor u en uw omgeving!

Mijn prinsje is chriz!!

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #7 Gepost op: 8-08-2004, 22:59:36 »
 :-\\  ik mis de keuzemogelijkheid:

- nee, dat doet m'n partner voor me

maar voor het overige... welcome back, dorine !  ::bravo::

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #8 Gepost op: 9-08-2004, 03:32:08 »
5x 'nee waarom'

 ::ohno::

waar moet het heen met NL?
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #9 Gepost op: 9-08-2004, 03:47:24 »
Om het visuel te maken voor de mensen die zich afvragen hoe het in z'n werk gaat kijk dan even hier
Mijn prinsje is chriz!!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #10 Gepost op: 9-08-2004, 03:51:44 »
Ik ga het straks proberen en dan zal ik later nog vertellen over mn tongpoetservaringen!  :)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #11 Gepost op: 9-08-2004, 03:52:55 »
Ik ga het straks proberen en dan zal ik later nog vertellen over mn tongpoetservaringen!  :)

ja! gooi het in de groep!  ::ok:: :D
Mijn prinsje is chriz!!

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #12 Gepost op: 9-08-2004, 12:43:56 »
Ik zal toegeven het was best een aangename en frisse ervaring, vanochtend ook weer.
Maar ik vroeg me nog af;

-hoe poets jij je tong? Met je tong er helemaal uit en dus uitgerekt zodat je beter je tong schoon kan krijgen, maar mét wat meer een kliederboel (of moet ik nog oefenen) of binnenin je mond, waar je ook wel kan poetsen maar als je te diep met je tandenborstel gaat je gaat kokhalzen en waarbij je volgens mij niet heel goed schoon kan maken...

-is er ook wel onderzoek gedaan naar de (eventueel schadelijke) gevolgen van tongpoetsen?
Ik bedoel, ik las dat jij wel eens zo'n karakterloze zoete-rommel-drankje-en-nog-duur-ook een breezer dronk dus vandaar...  :-\\

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #13 Gepost op: 9-08-2004, 13:46:58 »
Ik zal toegeven het was best een aangename en frisse ervaring, vanochtend ook weer.
::ok:: ::ok:: ::bravo:: ::bravo::
Maar ik vroeg me nog af;
Aha, vragen! Heel goed bertha, met vragen stellen ter verduidelijking komje er wel!!
-hoe poets jij je tong? Met je tong er helemaal uit en dus uitgerekt zodat je beter je tong schoon kan krijgen, maar mét wat meer een kliederboel (of moet ik nog oefenen) of binnenin je mond, waar je ook wel kan poetsen maar als je te diep met je tandenborstel gaat je gaat kokhalzen en waarbij je volgens mij niet heel goed schoon kan maken...
Ik poets mijn uiteraard met met mijn tong naar buiten boven de wasbak of onder de douchen. Het poetsenvan de tong is inderdaad niet mogelijk met den mond gesloten. Zoals je zelf al benoemd, het heeft braakneigingen tot gevolg.
-is er ook wel onderzoek gedaan naar de (eventueel schadelijke) gevolgen van tongpoetsen?
Het poetsen van de tong is alleen maar ten goede van de hygiene van de mnond en de firsheid van de adem, het is zeer zeker niet schadelijk.
Ik bedoel, ik las dat jij wel eens zo'n karakterloze zoete-rommel-drankje-en-nog-duur-ook een breezer dronk dus vandaar...  :-\\
Ja..? Ik begrijp de link even niet tussen mijn breezer en het poetsen van den tong. Wat je ook eet of drnkt, als je je tong poetst verwijder je alle restanten van etenswaren.

Hoop dat het antwoord duidelijk genoeg is, en als dat niet zo is, voel je absoluut niet bezwaard en stel gewoon je vragen!


Mijn prinsje is chriz!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Tong poetsen
« Reactie #14 Gepost op: 9-08-2004, 23:54:31 »
Ik heb nee daar ga ik van kotsen gekozen omdat ik daar echt van moet kokhalzen. Ik poets wel het puntje zeg maar ;D
Maar je hebt toch ook tongschrapers?
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Tong poetsen
« Reactie #15 Gepost op: 10-08-2004, 00:00:17 »
Ik heb nee daar ga ik van kotsen gekozen omdat ik daar echt van moet kokhalzen. Ik poets wel het puntje zeg maar ;D
Maar je hebt toch ook tongschrapers?

Ja, yak daar ga je helemaal van kokhalzen (ik tenminste) Ik heb nu van dat mondwater en dat reinigt je hele mond inc. tong.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #16 Gepost op: 10-08-2004, 00:51:36 »
Ik poets mijn uiteraard met met mijn tong naar buiten boven de wasbak of onder de douchen.

Ben je niet bang dat iemand als je zo met je tong naar buiten je tong poetst mss op een onbewaakt moment een foto neemt ervan en je je voor de rest van je leven chateert?

Citaat
Ja..? Ik begrijp de link even niet tussen mijn breezer en het poetsen van den tong. Wat je ook eet of drnkt, als je je tong poetst verwijder je alle restanten van etenswaren.

Tja, ik bedoel een wc is om schoon te maken, maar een tong is om mee te proeven! Dus mss gaat je smaakvermogen er wel aan als je tongpoetst ofzo...  :-\\

Ik heb nee daar ga ik van kotsen gekozen omdat ik daar echt van moet kokhalzen.
Ja, yak daar ga je helemaal van kokhalzen

Maar steken jullie de tong dan wel geheel naar buiten? Dan is het echt goed te doen hoor!  ::ok::

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #17 Gepost op: 10-08-2004, 12:53:01 »


Ben je niet bang dat iemand als je zo met je tong naar buiten je tong poetst mss op een onbewaakt moment een foto neemt ervan en je je voor de rest van je leven chateert?


Nee hoor, helemaal niet!


Tja, ik bedoel een wc is om schoon te maken, maar een tong is om mee te proeven! Dus mss gaat je smaakvermogen er wel aan als je tongpoetst ofzo...  :-\\

Nee hoor het kan echt geen enkel kwaad voor de papillen!
Gewoon Lekker poetsen!!
Mijn prinsje is chriz!!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tong poetsen
« Reactie #18 Gepost op: 11-08-2004, 11:18:08 »
wist al een aantal jaren dat het goed is om je tong te poetsen, maar elke dag???

laatst zei mijn tandarts dat het ook kan helpen als je die gore stank van knoflook kwijt wil, omdat het niet alleen je maag uitgeurt, maar ook je tong die lucht blijft afgeven yak  :-X
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tong poetsen
« Reactie #19 Gepost op: 11-08-2004, 19:44:08 »
Nee hoor het kan echt geen enkel kwaad voor de papillen!
Gewoon Lekker poetsen!!

Voor je papillen kan het inderdaad geen kwaad maar neem wel een zachte tandenborstel.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”