Auteur Topic: Wina en Jochem  (gelezen 14495 keer)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Wina en Jochem
« Gepost op: 6-09-2004, 19:40:40 »


Zij willen het appartement zo logisch mogelijk indelen. Ze kennen elkaar al 12 jaar en zijn ervan overtuigd dat ze deze verbouwing van 11 weken makkelijk kunnen overleven. Het inrichten moet een eitje zijn, Jochem is industrieel ontwerper en hij heeft zijn eigen bedrijf. Ook maakt hij zijn eigen meubels. Wina is ook industrieel ontwerper bij een bekende fietsenfabrikant.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wina en Jochem
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2004, 23:17:18 »
Deze twee vindt echt heel relaxed te werk gaan zo op het oog. Je kan zien dat ze goed op elkaar zijn ingesteld. Goed,....ze maken niet de mooiste dingen, maar met hun vermeende onhandigheid vind ik toch dat ze een aardig resultaat hebben neergezet. ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #2 Gepost op: 13-09-2004, 11:29:11 »
Ze hebben goede structuur en laten zich niet gekmaken door de deadlines enzo, het grote geheel is belangrijker

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wina en Jochem
« Reactie #3 Gepost op: 14-09-2004, 00:12:01 »
Wina en Jochem timmeren ::tandpastasmiley::  flink aan de weg. Ik kreeg dit persbericht op mijn werk binnen.

Persbericht, Amsterdam september  2004

TV Programma HET BLOK
 
Jochem Galama en Wina Smeenk verbouwen een appartement.


Van September t/m December is elke zondagavond op Net 5 het reality-klus programma ?Het Blok? te zien. Industrieel ontwerpers Jochem Galama en Wina Smeenk hebben in 11 weken een casco appartement omgetoverd tot een functionele en kleurrijke loft woning. Nu zijn ze op zoek naar een potentiële koper.

Wie kan het beste verbouwen? Vier stellen trekken voor 11 weken in een huis in het centrum van Amsterdam. Ze moeten allen een appartement renoveren met een klein budget en daarnaast moeten ze overdag ook gewoon werken. Elke twee weken dient er een kamer opgeleverd te worden en dit maakt het programma een race tegen de klok. Het stel met de meeste meerwaarde wint het programma. De meerwaarde wordt vastgesteld bij de uiteindelijke veiling in December.

Jochem en Wina zien het programma als een grote kluscursus. Zij hebben zichzelf enorm verbaasd over wat je kan leren en doen in zo?n korte tijd. Het maken van een ontwerp, de verbouwing zelf en vervolgens de inrichting en styling bepalen is niet niks. Maar beiden zijn erg tevreden met het resultaat van hun bovenwoning met enorm dakterras in het centrum van Amsterdam. Het verplaatsen van de woonkamer en keuken van de derde naar de vierde verdieping maakt het huis veel logischer. Nu stap je zo vanuit woonkamer of keuken het dakterras op en vanuit je slaapkamer ben je zo in de badkamer. Verder hebben ze voor een naturel basis gekozen met trendy kleuraccenten: dat maakt het huis een vrolijke en prettige plek m te wonen.

Meubel ontwerper Jochem Galama, van ontwerpbureau *******, heeft natuurlijk in de verschillende ruimtes meubels van eigen ontwerp geplaatst. Het gaat hierbij om reeds in productie zijnde modellen als ook specifiek ontworpen meubels.

Jochem en Wina hopen echt dat ze gaan winnen. Zij willen zelf graag een woon-werk pand kopen in Amsterdam en weten nu zeker dat ze ook dat pand heel kleurrijk en functioneel zullen maken. ?Het vertrouwen is er, nu het geld nog?. Geïnteresseerden voor het super loft appartement van Wina en Jochem  kunnen zich melden bij Astrid Elkerbout van makelaarskantoor Boer Hartog Hooft (020-5405530).

Dit plaatje zat erbij...
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wina en Jochem
« Reactie #4 Gepost op: 14-09-2004, 00:20:43 »
en voor de geïnteresseerden,....hier een echte jochemstoel! :) Hij ontwerpt ze ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #5 Gepost op: 14-09-2004, 12:34:10 »
Best grappige stoel eik!  ::ok::

En slim van Wina en Jochem om 't zo aan te pakken. Door dat artikel zullen best wel wat geinteresseerden 'n kijkje gaan nemen in 't appartement.  :)

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Wina en Jochem
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2004, 10:35:10 »
Hun kamer was wel mooi, alleen behangen kunnen ze niet ::) ;D
Smiling isn't a crime..

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wina en Jochem
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2004, 23:01:03 »
Ik blijf dit het meest relaxte stel vinden. Goed op elkaar ingespeeld en ze geven elkaar de ruimte! Ben benieuwd of dat zo blijft.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wina en Jochem
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2004, 23:07:24 »
Alleen leken ze eerst het wel goed te kunnen vinden met Brett en Tobias, maar nadat die de prijs voor de eerste kamer wonnen leek het wel alsof ze een beetje jalours waren ::niet-ok::

o.a. het gedeelte met compenseren...Ik denk dat Brett en Tobias dus vaak in de weekenden moeten werken, komt die Jochum aan met zijn moeder verzorgen...Dat kan je zelf plannen en werk meestal niet.. Vond ze een beetje onsportief overkomen..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #9 Gepost op: 20-09-2004, 08:26:37 »
Ze hebben goed over de indeling nagedacht, maar de afwerking niet zo erg goed aangepakt, allemaal verspilde tijd door die behangwoede enzo.
En ik vond het ook onsportief met dat compenseren, ze snappen niet goed dat ze daar zelf ook profijt van hebben.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Wina en Jochem
« Reactie #10 Gepost op: 23-09-2004, 14:53:52 »
Hun kamer was wel mooi, alleen behangen kunnen ze niet ::) ;D


::ohno:: Iedere kleuter weet toch dat je gipsplaten (= zuigende ondergrond) eerst moet voorbehandelen.....
Vind het eindresultaat ook erg rommelig. Zal mij benieuwen of dat nog wat wordt.
we're back :(

Offline kanariepietje78

  • Forumlid
  • Dying to be alive
Re: Wina en Jochem
« Reactie #11 Gepost op: 23-09-2004, 21:39:25 »
Ja, heb me rot gelachen toen ze bedachten dat het misschien slim was om ook wat behangsmeersel op de gipsplaten te smeren dat het dan beter zou plakken.

En Wyna moet iets minder lachen, haar hekserige lachje werkt een beetje op m'n zenuwen. Enne Jochem, nog een kopje thee?
"All day staring at the ceiling, making friends with shadows on my wall"

Offline Sato

  • Forumlid
Re: Wina en Jochem
« Reactie #12 Gepost op: 27-09-2004, 14:26:02 »
Ik word een beetje kriegelig van dit koppel. Ze hebben niets dat je kunt zeggen: dit of dit is vervelend aan ze, maar ze werken enorm op mijn zenuwen.

Offline liek.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #13 Gepost op: 28-09-2004, 18:22:10 »
(...)En Wyna moet iets minder lachen, haar hekserige lachje werkt een beetje op m'n zenuwen. (...)
Ik was al bang dat ik de enige was die dat eng vond :P. Verder vind ik ze wel leuk, ze zijn erg goed op elkaar ingespeeld, maar misschien daardoor.. een beetje saai.

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Wina en Jochem
« Reactie #14 Gepost op: 29-09-2004, 13:12:00 »
Ik word een beetje kriegelig van dit koppel. Ze hebben niets dat je kunt zeggen: dit of dit is vervelend aan ze, maar ze werken enorm op mijn zenuwen.

dat heb ik nou ook.  ::jaja::
we're back :(

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #15 Gepost op: 2-10-2004, 16:57:31 »
Ik krijg wat van ze, maar wat dan weet ik ook niet precies, ze zijn zo... mja, niets eigenlijk, ik weet het niet

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wina en Jochem
« Reactie #16 Gepost op: 2-10-2004, 23:16:24 »
Ik heb vandaag de herhaling gekeken...Ze hebben iets fake-achtigs...Niet irritant ofzo maar, heb zo een gevoel van hier klopt iets niet ???
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #17 Gepost op: 4-10-2004, 09:40:34 »
Jochem; boehoehoe, Theo heeft de pik op mij!
Wat een kleuter zeg! Als je niet tegen de bouwwereld en de manier van doen kunt, ga dan niet meedoen!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wina en Jochem
« Reactie #18 Gepost op: 8-10-2004, 22:21:10 »
Jochem; boehoehoe, Theo heeft de pik op mij!
Wat een kleuter zeg! Als je niet tegen de bouwwereld en de manier van doen kunt, ga dan niet meedoen!
Idd, en als Theo zegt dat hij iets niet mag ofzo zit hij helemaal te dramatiseren dat Theo helemaal tegen hem te keer is gegaan. Boehoehoe ;D
Kom op zeg, Theo heeft echt wel wat beters te doen dan Jochem te pesten ::) En van die helm heeft hij gewoon gelijk. Strax valt er iets en dan is hij gewoon verantwoordelijk.
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wina en Jochem
« Reactie #19 Gepost op: 8-10-2004, 22:38:19 »
Volgens mijn hebben ze die buizen met opzet door Wina en Jochem's dak geboord....gebeurt er daar tenminste ook nog eens wat.   ::jaja::
That's all