Auteur Topic: Het LOTR-topic  (gelezen 36697 keer)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Het LOTR-topic
« Gepost op: 18-11-2002, 21:53:18 »
Het LOTR-topic, speciaal voor @miesh ;)!







« Laatst bewerkt op: 15-12-2002, 19:31:29 door Compuart »

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
LET OP: VERHUISD
« Reactie #1 Gepost op: 18-11-2002, 21:57:32 »
haha, dankje e  ;)
ik vint LOTR gewoon keitoff, en de 1e film drvan de beste die ik ooit gesien heb  :) k heb ook alle 3 de boeken geleze!  :) en doe nu op school er een project over  8)
dus wat vinden jullie drvan?  :)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #2 Gepost op: 18-11-2002, 22:34:59 »
keitof, alleen wacht ik nu al een jaar op deel 2 :-/







't werd een beetje koud buiten...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #3 Gepost op: 18-11-2002, 22:38:43 »
Ik heb pas 'n paar weken geleden de film gezien. Ik vond 'm wel erg indrukwekkend moet ik zeggen. Ik heb 'm gewoon op video gezien en op dvd moet hij nog mooier zijn heb ik gehoord, dus dan moet 't toch wel echt ongelooflijk mooi zijn. Helaas heb ik nog geen DVD-speler en zal ik 't moeten doen met de videorecorder.

Ik heb nog geen boeken gelezen en ik zal er ook zeker niet aan gaan beginnen. Ze liggen wel hier thuis, want m'n vader heeft ze al jaren. Ik denk dat ik er niet doorheen kom door die boeken en ik ben de laatste jaren zowiezo niet meer zo'n lezer (onder 't mom van 'ik heb er geen tijd voor!'  ;) )

Wat ik knap irri vond aan de film is dat ik niet weet hoe 't verder gaat. 't is geen verhaal met 'n begin en 'n einde en dat is frustrerend voor mij. Gelukkig komt binnenkort de 2de film uit en dan kan ik eindelijk zien hoe 't verder gaat. Helaas zal ik daarna weer niet weten hoe 't af gaat lopen en moet ik dan weer 'n jaar wachten.....








Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #4 Gepost op: 18-11-2002, 22:41:43 »
wanneer komt deel 2 eigenlijk uit? ik dacht met de kerst, maar weet iemand het zeker?







't werd een beetje koud buiten...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #5 Gepost op: 18-11-2002, 22:46:27 »
wanneer komt deel 2 eigenlijk uit? ik dacht met de kerst, maar weet iemand het zeker?

Dat werd vorig jaar iig gezegd en ik denk ook wel dat net voor kerst 'n goede tijd is om 'n nieuwe film in de bioscoop te laten draaien.  :)

Ik heb 't effe opgezocht op www.lordoftherings.nl en de premiere is op 18 december.







« Laatst bewerkt op: 18-11-2002, 22:46:37 door Han13 »

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
LET OP: VERHUISD
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2002, 01:18:41 »
Tssss; is er een LOTR-topic gaat het weer alleen over de film. Zonder mij aan de uitspraak te vergrijpen:"Het boek is beter" wat wel zo is trouwens ;), er is geen discussie over "Wat zou Tolkien daarmee bedoelen; of "Ik vind de vertaling van dat gedeelte niet goed."

Zucht zucht zucht... die achterbankgeneratie van tegenwoordig ook...

Maar goed; Ik vond de film wel erg indrukwekkend. Ik heb nu de DVD geleend (van dezelfde persoon als van wie ik al mijn Harry Potter boeken en DVD's leen), maar dat is er wel 1 om in de verzameling te hebben. Want ik heb het eerste deel nu uit. (van het geleende boek).

Het verhaal is wel erg slecht te volgen vind ik, maar dat kon ook niet anders anders zou de film 20 uur duren (voor 1 deel) en dat is niet commercieel natuurlijk.

Maar vooral de landschappen, huizen decors en ook de kleding en acteurs: Wauw. Zo mooi scherp al die landschappen ook(Maar ik heb dat nog steeds bijna bij elke DVD; schitternde uitvinding). Elke scene is bijna een kunstwerk.

Laat ik het erop houden dat ik de verfilming van LOTR geslaagder vind dan HP. :)

Gr. B.








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
VERPLAATST: test
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2002, 13:28:56 »
Wat ik knap irri vond aan de film is dat ik niet weet hoe 't verder gaat. 't is geen verhaal met 'n begin en 'n einde en dat is frustrerend voor mij. Gelukkig komt binnenkort de 2de film uit en dan kan ik eindelijk zien hoe 't verder gaat. Helaas zal ik daarna weer niet weten hoe 't af gaat lopen en moet ik dan weer 'n jaar wachten.....
ja dr zit echt maar 1 ding op, lezen, maarja als je dr geen tijd voor hebt.... idd 18 december komt deel 2 uit! ik heb al met mezelf afgesproken dat ik de film iig op of voor mijn verjaardag wil zien (21 dec. jarig :))
het einde is best irri als je idd niet weet hoe het afloopt, het 2e boek eindigd ook heel erg spannend, zonder einde, (logisch) maar helaas stoppen ze daar (volgens mij) niet bij de film ...  ::)

Oja over de boeken he, bertha  ;)
ik vind de boeken ook gewoon heel mooi, en landschappen zijn ook heel goed beschreven enz, alleen is het 1e deel, het begin beetje langdradig maar als je daarna eenmaal doorheen bent....  8)

en in de film, vind ik de verhaallijn wel goed te volgen, voor degene die de boeken nog nooit gelezen hebben volgens mij ook wel....







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #8 Gepost op: 19-11-2002, 15:12:30 »
ik heb de boeken niet gelezen :-[ (slecht van mij, willik altijd nog wel ns doen maar de eerste keer dat ik dr aan begonnen ben, kwam ik dr niet doorheen, en nu had ik hem wel voor Engels kunnen lezen maar dan begrijp ik dr natuurlijk helemaal geen hout van)
Zoals jullie ws weten, vond ik in juli (!) pas de moed om naar de bioscoop te gaan, kzal alleen maar nogmaals erover zeggen dat ik Legolas geweldig vond ;) en de Orcs en de Urukhai ongelofelijk eng. De Balrog daarentegen vond ik wel meevallen en ook bij dat watermonster heb ik het gedurfd mn ogen open te houden, daarbij dan wel de handen fijnknijpend van de personen naast mij... ;D

Kga denk ik niet naar deel 2 want dat schijnt nog meer gevechten te zijn. Maar ja bij deel 1 heb ik ook maandenlang gezegd dat ik er niet heen zou gaan...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #9 Gepost op: 19-11-2002, 18:30:26 »
en in de film, vind ik de verhaallijn wel goed te volgen, voor degene die de boeken nog nooit gelezen hebben volgens mij ook wel....

Voor mij was 't op zich wel goed te volgen, al was 't misschien fijn geweest als ik ook maar 'n heel klein beetje van 't verhaal afwist. Ik had geen idee waar 't over zou gaan en kreeg wel erg veel informatie in 1 keer. Zoveel karakters dat je op 'n gegeven moment echt in de war raakt en niet meer weet wie wie ook alweer was.

't was dus eigenlijk 'n stuk beter geweest als ik eerst de boeken had gelezen, maar zoals ik al zei heb ik daar geen tijd voor en eigenlijk ook geen zin in. 't klinkt misschien lui, maar ik vind niets zo erg als 'n langdradig boek te lezen. (dat heb ik op de middelbare school al genoeg moeten doen....)

Ik ben echt wel zeker van plan om naar de bioscoop te gaan in december of januari. Ik wil LOTR ook 'n keer in de bios meemaken, want dat moet toch wel iets geweldigs zijn!  :)

Ik begin er wel steeds meer van te balen dat we geen DVD-speler hebben. Blijkbaar is 'n film kijken dan nog zoveel te mooier! Helaas kan ik me hier nog totaal geen voorstelling bij maken, omdat ik nog nooit 'n film vanaf DVD bekeken heb.  :-\








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #10 Gepost op: 19-11-2002, 18:46:25 »
film op DVD = super !! wij hebben een speler en echt, de geluiden en beelden en al zijn heel scherp !!

ik wist dus niet vorig jaar toen ik in de ciné zat dat LOTR uit 3 delen bestond  >:( zat ik daar en eindigde die film opeens! ik zo verbaasd: huh? dom einde... tot ik te horen kreeg dat er nog 2 films kwamen waarop ik telkens een jaar mocht wachten...

maar echt wel de moeite waard !! ik krijg niemand mee met me naar HP maar wel naar LOTR :)








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #11 Gepost op: 19-11-2002, 19:09:03 »
ik heb wel eens een film gezien vanaf dvd maar ik heb niet echt verschil gemerkt... maar dat zal wel aan mij liggen want ik kijk nu eenmaal niet zo vaak films. Een keer heb ik een dvd gezien die heel groot op de muur geprojecteerd werd, ja, dat was natuurlijk wel groot en daarom indrukwekkender (lees: vooral enger) dan een video maar ja ik kan nog niet echt verschil opmerken met het aantal films dat ik gezien heb denk ik... En een andere keer heb ik een dvd gewoon op een tv gezien, tja die was erg leuk, en het beeld en geluid waren erg goed, maar volgens mij was dat het ook wel geweest als het een video was... Je zou eigenlijk eens dezelfde film achter elkaar als video en als dvd moeten kijken om goed te kunnen vergelijken.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
LET OP: VERHUISD
« Reactie #12 Gepost op: 22-11-2002, 16:54:20 »
DVD is echt veeel scherper/mooier! De pech is alleen dat bioscoopfilms altijd heel erg breedbeeld zijn. Daarom zie je (zelfs ook als je een breedbeeld televisie hebt) dikke zwarte balken. (Breedbeeldtelevisie vind ik trouwens 1 van de idiootste "uitvindingen" van de laatste jaren. Waarschijnlijk is dat bedacht om verkoop van tv's te stimuleren, het vervelende is dat het ook zwarte balken stimuleert. Maar dat terzijde. DVD= geweldige uitvinding.)  

Bij een film op tv knippen ze bij een bioscoopfilm meestal de zijkanten eraf zodat het beeld weer vierkanter wordt; dus dat is ook minder en dat is bij een DVD niet zo. En wat ik ook geweldig vind is dat je de ondertitels in het Nederlands/Engels of uit kunt zetten. Het liefst heb ik ze in het Engels en als ik de film een 2e keer zie kun je de ondertiteling uitzetten en dan zie je meer van de film, want of je wil of niet je blik wordt altijd getrokken door die ondertitels. Of het geluid ook beter is weet ik niet echt, want dan moet je natuurlijk zo'n thuisbioscoop-systeem hebben staan en die heb ik hier niet. Als je die wel hebt en als op de DVD bij geluid: Dolby 5.1, staat dan heb je supergeluid; staat er DTS, dan heb je mega-ultra-vet-gaaf geluid. (Naar het schijnt...)

Maargoed het gaat hier natuurlijk over LOTR. Doordat ik nu de DVD heb gezien had ik weer helemaal geinspireerd om het boek te lezen. Ik heb in 3 nachten de helft van boek 2 (=kwart van 1 film) gelezen en heb nu deel 1 uit. Als ik dit volhoud heb ik mischien "Two Towers" uit voordat ie in de bioscoop is en dan kan ik daar ook heen. :) (Maar dan kom ik niet meer zo vaak op het forum ;))

Gr. B.









Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
VERPLAATST: test
« Reactie #13 Gepost op: 22-11-2002, 19:08:08 »
oej, tis zeker de moeite om ook the two towers iig nog voor de film uitkomt gaan lezen ;)
mn broer gaat iig de expensive dvd voor sinterklaas vrage, dus dan kunnen we em eindelijk op de computer zien  8) en anders kan ik em misschien van un leraar lenen  (die ook naar de premiere drvan gaat) k ben jaloersss :(, dr zijn nog al wat LOTRfans leraren, op school :) (eentje vroeg zelfs of een leerling de filmposter van de two towers voor hem kan regele :D)

maarja, ik kijk al zooo lang uit naar 18 dec!!!!  :-X








The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #14 Gepost op: 22-11-2002, 21:19:37 »
maarja, ik kijk al zooo lang uit naar 18 dec!!!!  :-X
je kijkt toch ook wel een beetje uit naar zeven december he ;)?

En Bertha, je begrijpt dat ik juist blij ben met de Nederlandse ondertiteling ;).








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
VERPLAATST: test
« Reactie #15 Gepost op: 22-11-2002, 22:43:29 »
je kijkt toch ook wel een beetje uit naar zeven december he ;)?
jaaa, tuurlijk!  ;) een beetje? beetje boel dan he?  :P
we hebbe vandaag dan ook eindelijk thuis lootjes getrokke ::)








The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
VERPLAATST: test
« Reactie #16 Gepost op: 23-11-2002, 02:14:39 »
(eentje vroeg zelfs of een leerling de filmposter van de two towers voor hem kan regele :D)

Waar blijft de zelfstandigheid van die leraren toch! Ze kunnen dat zelf toch wel? In mijn tijd was dat ook al zo hoor, ze lieten leerlingen cd's voor hun branden en adviseren over molbieltjes ed.
Maar het blijft stom!

je kijkt toch ook wel een beetje uit naar zeven december he ;)?

Je trekt de boel hier toch niet off-topic he? ;)

Over die DVD: die persoon vanwaar ik ook alle HP/LOTR-boeken/dvd's leen heeft ook die "4 stuks DVD" van LOTR. Maar op die gewone (met 2 DVD's) staat dat het de "special edition" is. Maar wat is daar nou special aan dat is toch de gewone! Dat is toch stom! Want die andere heeft 4 DVD's die is special en die andere is normal!!

*bertha vermoed dat ie zich hier niet druk over moet maken...

Gr. B.
 








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
VERPLAATST: test
« Reactie #17 Gepost op: 23-11-2002, 10:45:25 »
Waar blijft de zelfstandigheid van die leraren toch! Ze kunnen dat zelf toch wel? In mijn tijd was dat ook al zo hoor, ze lieten leerlingen cd's voor hun branden en adviseren over molbieltjes ed.
Maar het blijft stom!
ja die leraren van toen en tegenwoordig,, tsk, ze kunnen ook nix meer zelf he? ;)
zijn we wéér offtopic... ::)


Over die DVD: die persoon vanwaar ik ook alle HP/LOTR-boeken/dvd's leen heeft ook die "4 stuks DVD" van LOTR. Maar op die gewone (met 2 DVD's) staat dat het de "special edition" is. Maar wat is daar nou special aan dat is toch de gewone! Dat is toch stom! Want die andere heeft 4 DVD's die is special en die andere is normal!!

*bertha vermoed dat ie zich hier niet druk over moet maken...
ik zou je dr idd Niet druk over make :P

ik denk dat ik alle boeken maar weer opnieuw ga lezen, zodat ik weer helemaal in de ban van de ring ben, en weer ff precies weet hoe t weer ging....  :)








The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #18 Gepost op: 23-11-2002, 11:17:55 »
ze lieten leerlingen cd's voor hun branden
sorry dat ik het weer ff offtopic trek... :P maar anders vergeet iedereen gewoon dat dit fout is...!








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #19 Gepost op: 23-11-2002, 12:21:21 »
wij hebben woensdag 18 december gedaan met onze examens en dan gaan we kijken naar The Two Towers (als we binnenraken tenminste )  :)







banaan begint met een b, soms met een s