Auteur Topic: Spelen Lieke en Michon vals?  (gelezen 13573 keer)

Offline Poebie

  • Forumlid
Spelen Lieke en Michon vals?
« Gepost op: 22-11-2004, 17:10:55 »
De kijkdagen waren SUPER!
Als trouwe Blok-kijker moest ik echt even gaan kijken. Zelf heb ik net een huis gekocht. De vloer van Lieke & Michone wil ik ook, dus heeft ze me verteld waar ze die vandaan heeft. Het rare is, dat toen ik die zaak belde en om de prijs vroeg, deze veel en veeeeeel hoger is dan wat Lieke en Michon er betaald voor hebben voor hun appartement in Het Blok.
Zou het niet het tegen de regels van het spel zijn om dit soort deals sluiten... Er klopt zo niets meer van! Dit is niet eerlijk tegenover de andere stellen!!!
Ik ben benieuwd wat de verklaring hiervoor is. Dus Lieke of Michon; reageer gerust.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #1 Gepost op: 23-11-2004, 09:47:54 »
Volgens mij hebben alle blokkers wel deals gesloten, dat zag je bij de trap van Elmer, de vloer van appartement 5, de leisteen van de badkamer van Nanet en Elmer(staat ook op hun site), de meubels van Jochem en Wina (zelf gemaakt op bureau van Jochem), de aannemer van Brett en Tobias(zal echt wel opdrachten krijgen door dit programma) en de gesponsorde links op de verschillende kandidatensites.
Dus das echt geen bedrog van Lieke en michon, das alleen maar slim ::joehoe::

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #2 Gepost op: 23-11-2004, 14:39:53 »
Hmm, in de volgende serie zou je gewoon het hele budget naar 0 kunnen brengen, zodat de kandi's zelf moeten zien te onderhandelen over sponsoring. Voegt weer een nieuwe dimensie toe aan het reality-gebeuren ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #3 Gepost op: 23-11-2004, 16:37:03 »
Ja, dág! Word het helemaal een reclamezooi :o
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline stefanie meessen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • adieë wa
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #4 Gepost op: 24-11-2004, 09:21:42 »
 :-\\ nee dat vindt ik niet, kijk dat verschillende mensen niet mee werken aan het 5e appartement vindt ik zeker niet goed.
ze hebben samen dat appartement en moeten dus met z"n alle eraan werken.
ik zie dat L&M de meeste tijd erin hebben gestoken dus vindt ik het terecht als hun ook meer van de opbrengst krijgen.
ik hoop ook voor hun dat ze veel overwaarde zullen hebben, maar daar twijfel ik niet aan, want ik vindt hun appartement het mooist en ze hebben duurzaam matriaal gebruikt. ::trots::
« Laatst bewerkt op: 24-11-2004, 09:23:18 door stefanie meessen »
DE GROETEN UIT HET ZUIDEN

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #5 Gepost op: 24-11-2004, 09:38:44 »
@ Tijgertje: en dat is nu niet het geval zeker? Er komt continu reclame voorbij
Bedrijf van Jochem en Wina, bedrijf van Elmer, bedrijf van nanet, postbank, ikea, poppensnor, kapsalon Brett.

@Stefanie: hebben wij naar een ander programma gekeken? Je kunt echt niet menen dat Lieke en Michon daar het meeste gedaan hebben. Ze hebben dingen geregeld, maar dus niet goed(slechte kwaliteit) en dan proberen ze het af te schuiven naar Elmer(die dus een vloer regelde), Nanet (die de meubels heeft gekocht) Brett en Tobias (die hebben geschilderd) Wina en Jochem hebben niets gedaan aan het vijfde appartement(on camera tenminste), maar dat is begrijpelijk.
Lieke heb ik daar niet zovaak in bezig gezien hoor, net als Michon trouwens.
Er wordt ook op de site van Brett en Tobias gezegd dat ze druk aan het klussen waren
en dat Michon nog niet gesignaleerd was.

Dus de opmerking dat zij het meeste gedaan hebben (ja, behangetje printen big deal) is gewoon "a bunch of cr.. "

Offline stefanie meessen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • adieë wa
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #6 Gepost op: 24-11-2004, 09:50:20 »
 :o ja ik geef je gelijk dat elmer wel veel heeft gedaan maar dat likje verf wat B&T hebben gedaan is ook niet alles.
en nanet doet alleen de leuke dingen wie vindt het mou niet leuk om meubels te gaan uit zoeken.
ik vindt dat lieke een beetje te veel op michon zit en heb medelijden met hem, maar lieke is wel iemand die zelf veel doet en als ze aan iets beginnen gaan ze er ook 100% voor en dat vindt ik ook wel goed van ze.
elmer is mijn faforiet (persoonlijk) omdat hij zich aan niemand ophoud en doet wat hij denkt wat goed is. ::joehoe::
DE GROETEN UIT HET ZUIDEN

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #7 Gepost op: 24-11-2004, 09:54:56 »
@ Tijgertje: en dat is nu niet het geval zeker? Er komt continu reclame voorbij
Bedrijf van Jochem en Wina, bedrijf van Elmer, bedrijf van nanet, postbank, ikea, poppensnor, kapsalon Brett.
Dat was mijn punt ;)
Het is nu al te reclameachtig, dan word het helemáál erg :-X Dan word het meer een soort Eigen Huis en Tuin met hun 'spontane' bezoekjes bij mensen thuis waar ze 'toevallig' de juiste spulletjes hebben gekocht (waar heel groot Praxis op staat ::))
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline stefanie meessen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • adieë wa
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #8 Gepost op: 24-11-2004, 12:38:17 »
 8) ja een beetje gelijk heb je wel, maar net5 is dat ook, en daarom denk ik dat er erdere afspraken mee zijn gemaakt, dat ze reclame mogen maken via dit progama.
maar ik stoor me daar niet zo aan, en ze moeten ook wat tijd vullen anders vallen ze in de herhalling met wat ze moeten laten zien,bv het gevloek van nanet dat hebben we wel vaak genoeg gehoord.en hoe lieke op michon zit en nooit iets goed doet.alleen winna en joghem laten zich er niet onder door gaan, ze zijn een goed koppel die goed samen kunnen werken.
DE GROETEN UIT HET ZUIDEN

Offline Eye Sea

  • Forumlid
Het valse spel van Lieke en Michon
« Reactie #9 Gepost op: 24-11-2004, 17:55:38 »
Aan een onderstaand mailtje wil ik graag het volgende toevoegen;
De oplevering van de slaapkamer van Lieke en Michon is niet volgens de regels gegaan. 1800h stonden alle stellen beneden, behalve L&M die het bed nog niet eens in elkaar hadden. Bij het rondje wat de stellen vervolgens mochten maken, om elkaars appartement te bekijken zag de slaapkamer er opeens piekfijn uit. Ik vind dit een vervelende wending van het spelletje, maar vooruit. Maar vervolgens gebeurt er iets waar ik niets van snap; Ze winnen de prijs voor die (onafgemaakte) kamer! Ik vind dit niet kunnen en ik neem het Net5 erg kwalijk. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik zo'n product zou leveren voor de Nederlandse televisie. Deadlines zijn deadlines en daar heb je je maar aan te houden. 

Over het andere mailtje, de vloer en het budget enzo. Is er inzicht te krijgen in die budgetten? Dat moet toch ergens geregistreerd staan? Bij de Postbank ofzo?

Als het waar is over die vloer en dat het budget van L&M ver is overschreden, dan is dit niet volgens de spelregels gebeurd -terwijl andere bewoners van het Blok zich daar wel aan hebben gehouden- dan vind ik dat Lieke en Michon de hoofdprijs niet mogen winnen. Tuurlijk krijg je door een dure vloer te leggen een grotere meerwaarde dan de rest van de stellen. Laat ze die meerwaarde maar in de zak steken. Daar hebben ze uiteindelijk hun best voor gedaan om dat zo te regelen. Maar hierdoor de hoofdprijs winnen zou niet fair zijn ten opzichte van de anderen. spelregels zijn spelregels. En degenen die vals spelen mogen fluiten naar de hoofdprijs. 

Ik neem aan dat meer mensen het met me eens zijn en dat dit bericht ook bij Net5 terechtkomt. De waarheid komt toch ooit boven tafel... dan kan je als productie maar beter nu ingrijpen.


Letters verkleind zodat 't bericht duidelijker leesbaar is - Han13
« Laatst bewerkt op: 24-11-2004, 23:33:00 door Han13 »

Offline Flipse

  • Forumlid
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2004, 10:32:55 »
Wat heeft iedereen toch tegen Lieke en Michon. OK, ze heeft zich als een bitch gedragen, maar haar gedrag heeft niets te maken met hoe ze met hun budget zijn omgegaan. Alle stellen hadden bij aanvang evenveel budget. Elmer en Nanet hebben met hun winnende kamer 3.000 euro gewonnen. Lieke en Michon wonnen met hun woonkamer 2.500 euro. Die budgetten waren dus uiteindelijk hoger dan de andere. Die hebben de prijzen overigens in natura gekregen (design-radiator, kunstwerk).
Het budget was gekoppeld aan een Postbank-rekening. Rood staan op die rekening zal echt niet mogelijk zijn geweest. Dus geld op = geld op.
Natuurlijk heeft ieder stel gezocht naar creatieve oplossingen om aan spullen enzo te komen. Het tarief van die poppesnor van Brett en Tobias zullen we ook nooit achter komen. En in een van de eerste afleveringen was er wat gedoe tussen Tobias en Theo over het plafond dat er ingezet werd en dat er weer uit moest omdat Theo's mannen te veel hadden gedaan. Volgens mij hebben Theo en Tobias toen ook een mooie deal gesloten....
Ik denk dat wij als kijkers nooit volledig kunnen oordelen of de spelregels gevolgd zijn. Daar zijn de programmamakers voor om dat in de gaten te houden. Als er een stel de regels overtreden zou hebben en daarom geen recht zou maken op de hoofdprijs dan hadden ze heus wel ingegrepen!

Offline Eye Sea

  • Forumlid
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #11 Gepost op: 26-11-2004, 17:13:40 »
Ik heb persoonlijk niets tegen deze twee. Dat ze onderling sores hebben zal me worst wezen. Ik vind het alleen niet eerlijk hoe zij het spelletje spelen. Als je als kijker ziet dat de andere drie koppels last hebben van deelnemers die vals spelen, dan vind ik dat je daar iets mee moet doen.  >:(
Dat ze een prijs winnen is prima, maar er zijn gewoon financieel gezien dingen niet in de haak bij Lieke en Michon... Als de productie niet wat doet met deze informatie, gaat de situatie naar mijn mening in de toekomst heeeel lastig worden, voor zowel het koppel als net5! :-[

En ik vind het als kijker niet leuk dat de andere drie koppels geen eerlijke kans maken op de hoofdprijs. ::niet-ok::

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #12 Gepost op: 27-11-2004, 15:03:09 »
Het lijkt me wat kort door de bocht om alleen Lieke en mIchon van deze zaken te betichten.
Jochem heeft zijn bedrijf gebruikt voor fabricage van het meubilair en dat zou dan wel mogen?
Elmer en nanet hebben mensen laten helpen met de vloer, maar dat waren vrienden, die kregen er ook geen geld voor of in ieder geval een vriendenprijsje.
En wel commentaar leveren op Brett als zijn moeder komt poetsen, bleegh.
Nou dat vond ik wel wat minder van Elmer.
Voor de rest mogen ze zelf zo omgaan met het geld als ze willen.

Offline klaas28

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #13 Gepost op: 28-11-2004, 17:31:41 »
Ik las net de opmerking over het plafond van tobias en de opmerking dat er met theo een deal gesloten zou zijn om het niet weg te hoeven halen , wat ik mij nog kan herinneren van die aflevering is dat tobias voorgesteld heeft om de normale prijs te betalen zodat het plafond kon blijven zitten , dit lijkt me niet echt een superdeal als je er gewoon voor betaald!voor zover ik weet moet ieder koppel de normale prijs betalen voor het materiaal , of het nou uit je eigen bedrijf komt of niet.een kennis van mij die in de vloeren businness zit zat met open mond te kijken naar l&m toen hij de prijs van die vloer hoorde, hij dacht eerst dat het over waaibomen hout ging omdat je voor die prijs nooit zo'n mooie en kwalitief goede vloer kan kopen!hier lijkt iets niet helemaal in orde...
Klaas

Offline br8

  • Forumlid
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #14 Gepost op: 30-11-2004, 17:57:56 »
Wij volgen het blok vanaf het begin en hebben in VT wonen de resultaten gezien en gelezen. We vragen ons af hoe het mogelijk is dat Lieke en Michon met een cash budget van Eur. 15000 zijn uitgekomen. Alleen de eiken vloer en de Gashaard kosten dat bedrag al zo´n beetje, dan zou er dus geen geld meer over zijn voor andere dingen zoals deuren, badkamer, tegels etc. Hebben ze soms dingen voor niets hebben gekregen of er eigen geld hebben ingestopt en mocht dat ??????? Of.... is er ook hier gesjoemeld net als met de oplevering van hun slaapkamer die niet af was en waarvoor ze notabene een prijs kregen. Diskwalifikatie voor de extra bonus van Eur. 50.000 lijkt gepast, tenzij Net5 sjoemelen met de regels toestaat.

Overigens waren wij bij de Kijkdagen aanwezig en stonden bij een stel die echt geinteresseerd waren in het appartement van Brett en Tobias en daarop wilden gaan bieden bij de veiling.
Enigre tijd later stonden wij te praten bij Lieke en Michon en hoorden Lieke tegen ditzelfde stel zeggen dat het plafond bij Tobias en Brett zo slecht was afgewerkt!!!!!!
Ik heb dat stel later even in herrinnnering gebracht dat dat een "bitchy" uitlating was van Lieke want dat plafond was door Theo ten onrechte geplaatst en daarvoor hebben Tobias en Brett normaal betaling gedaan via hun budget.
Dit voorval geeft weer eens aan dat Lieke en Michon vooral uit zijn om die extra prijs te winnen en dat gaat echt niet eerlijk.
Wat mij betreft " down met Lieke en Michon " Ze doen er alles aan om te winnen en spelen niet eerlijk!!!!!
Ik hoop dat Brett en Tobias het gaan winnen. Ze hebben als echte amateurs het beste opgeleverd en waren de deelnemers met de beste en collegiale deelnemers. Hun appartement is het meest ideale appartement en kan worden aangepast aan ieders smaak.

 

Offline Poebie

  • Forumlid
Spelen Lieke en Michon vals (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: 7-12-2004, 10:15:27 »
Beste forummers,

Hier nog een berichtje van mij om alles nog eens duidelijk te stellen.
Ik weet echt zo zeker dat Lieke en Michon vals hebben gespeeld en gelukkig zijn er veel mensen die dit met me eens zijn.

1. Die slaapkamer waar het bed nog niet eens in elkaar stond en toen de stellen gingen kijken ineens wel. Rara hoe kan dat? En dan nog winnen ook! Bah!
2. De massief houten eiken vloer voor 1500 euri. Onmogelijk! In de spelregels van het Blok staat dat je GEEN DEALS MAG SLUITEN met leveranciers.
3. De openhaard voor 2000 euro (als ik het me goed herinner). Ook onmogelijk!
4. Al het stucwerk laten doen! Duur grapje.
5. Inbouwkast in de slaapkamer laten maken. Nog een duur grapje.
6. Dat superdure design gasfornuis...
7. Designkrukjes...
8. En dan als klap op de vuurpijl: VRIENDEN/KENNISSEN/ZAKENRELATIES LATEN BIEDEN OP DE VEILING!!! (Quote Lieke tijdens veiling: 'Kijk, Hans gaat toch nog bieden')

NOU VRAAG IK JE! Is Net5 blind en doof ofzo?!

Als je het mij vraagt hebben Lieke en Michon of tegen de regels in deals gesloten of tegen de regels in zelf geld in hun appartement gestoken door een deel van de rekening naar het Blok te laten sturen en een deel van de rekening naar hun privéadres.

Daarbij wil ik ook nog even kwijt hoe vreselijk ik het vind voor Nanet en Elmer dat zij geen winst hebben behaald. Je kunt zeggen over ze wat je wilt, maar ze hebben kei en keihard gewerkt!

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Spelen Lieke en Michon vals (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: 7-12-2004, 12:02:05 »
Ik ben van geen van de punten onder de indruk  :)

Offline francoise

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: 7-12-2004, 20:39:20 »
Ik ben van geen van de punten onder de indruk  :)

Ik wel! ::tandpastasmiley::

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: 8-12-2004, 08:06:03 »

1. Die slaapkamer waar het bed nog niet eens in elkaar stond en toen de stellen gingen kijken ineens wel. Rara hoe kan dat? En dan nog winnen ook! Bah!
2. De massief houten eiken vloer voor 1500 euri. Onmogelijk! In de spelregels van het Blok staat dat je GEEN DEALS MAG SLUITEN met leveranciers.
3. De openhaard voor 2000 euro (als ik het me goed herinner). Ook onmogelijk!
4. Al het stucwerk laten doen! Duur grapje.
5. Inbouwkast in de slaapkamer laten maken. Nog een duur grapje.
6. Dat superdure design gasfornuis...
7. Designkrukjes...
8. En dan als klap op de vuurpijl: VRIENDEN/KENNISSEN/ZAKENRELATIES LATEN BIEDEN OP DE VEILING!!! (Quote Lieke tijdens veiling: 'Kijk, Hans gaat toch nog bieden')

Punt 1, 2, 8 kan ik je gelijk in geven en dat weegt voor mij het zwaarste.
punt 3 is zeker wel mogelijk, volgens mij kan dat best voor die prijs, heb zelf een keer offerte gevraagd, was ook zoiets.
punt 4 kan ook een beunhaas zijn geweest, toch?
punt 5 kan wat extra hebben gekost, maar B en T hebben ook veel uitbesteed.
punt 6 was een extra prijs
punt 7 zo duur zijn die krukjes volgens mij niet, heb ze bij Ikea gezien

Dus ik ben het gedeeltelijk met je eens, en de drie punten die voor mij het zwaarste wegen staan er dus zeker bij.

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelen Lieke en Michon vals?
« Reactie #19 Gepost op: 8-12-2004, 08:21:46 »
aaaaahhhh >:(
Zit ik gisteren naar rtl boulevaart(euh...oeps..hoe schrijf je dat ook alweer?)te kijken,
hoor ik ze zeggen dat er sprake is van doorgestoken kaart bij het blok!
Ik spring van mijn stoel,zet de tv harder en doe een schietgebedje dat er eindelijk serieuse aandacht aan wordt geschonken!
Wie komen er helemaal naar de studio om er wat over te zeggen..?!
Lieke en Michon!!!
Oh nee he,natuurlijk zullen die niet zeggen dat het niet eerlijk is gegaan,ze hebben gewonnen!!!duuuuuhhh!!
Ze zaten glashard te liegen daar,over dat contrakt
whoehahaha,beetje dom he!! ::pinokkio::