Auteur Topic: Problemen met deze of de .nl site?  (gelezen 13904 keer)

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Problemen met deze of de .nl site?
« Gepost op: 23-01-2005, 15:53:19 »
Ik kon hier geen bestaand topic over vinden.  :-\\
Ik had namelijk een vraag; ik hoor veel mensen zeggen dat ze de test hebben gemaakt op de mol.nl.. Waarom kan ik dat niet? Ik krijg steeds alleen die waarschuwing en daarna kom ik niet verder. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2005, 16:00:29 »
Dat ligt waarschijnlijk aan je pop-up blokker; probeer eens op die link van "Maak de test!" te klikken met de ctrl-toets ondertussen ingedrukt.  :)

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #2 Gepost op: 23-01-2005, 16:11:41 »
Ahhhhhh... wauw :) Kvraag me alleen nog n beetje af wat we hier nu mee opschieten? Krijgen we de uitslagen toegemaild ofzo? Dankje in ieder geval.. :)
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #3 Gepost op: 23-01-2005, 19:26:16 »
Op deze site loopt mijn pc vaak vast (net wanneer ik een hele post heb zitten typen).
Geen idee waar het aan ligt.

Tips zijn welkom (is er een light versie?).
(ik heb er elders ook om gevraagd maar geen idee meer waar).

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #4 Gepost op: 23-01-2005, 19:31:40 »
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die soms blijf vasthangen op die site :)
Het ligt dus niet aan mijn pc ; :)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #5 Gepost op: 23-01-2005, 19:38:08 »
Er is een speciaal Feedback Forum in het Offtopic deel van de site waar je dit soort problemen kan melden.
er was eens......

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #6 Gepost op: 23-01-2005, 19:57:57 »
Aangezien we hier op widm.com zitten, kunnen we je waarschijnlijk niet helpen met vragen over widm.nl. Mocht je 'n probleem op de officiele site hebben, mag je dat natuurlijk hier melden. Wij zullen je helpen/adviseren als dat kan, maar hou er rekening mee dat wij geen beheerders van die site zijn en dus lang niet alles weten en kunnen verhelpen.  :)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #7 Gepost op: 23-01-2005, 21:07:01 »
Aangezien we hier op widm.com zitten, kunnen we je waarschijnlijk niet helpen met vragen over widm.nl. Mocht je 'n probleem op de officiele site hebben, mag je dat natuurlijk hier melden. Wij zullen je helpen/adviseren als dat kan, maar hou er rekening mee dat wij geen beheerders van die site zijn en dus lang niet alles weten en kunnen verhelpen.? :)

Het forum op de widm.nl site word verziekt door een dik handvol puberaal tuig dat niets anders doet dan topics als chatbox met elkaar te gebruiken en het overal over te hebben behalve dan de mol.
Het gevolg is dat serieuze molfans afhaken of gedesilusioneerd een andere hobby gaan zoeken.
Het is gewoon niet leuk meer om te lezen wat daar geschreven word, laat staan om een poging te doen daar wat meer serieuze zaken te gaan bespreken.
2 jaar geleden heb ik het nog wel voor elkaar gekregen om een aantal keren dit soort vandaaltjes eruit te werken maar ik erd daarin toen gesteund door een 10-tal even grote fanatiekelingen als ikzelf (o.a. bodejosm, rougekapje).
Nu is de spoeling zo dun daar dat er geen serieus doorkomen aan is.

Is er enige mogelijkheid dat jullie van de .com kant bij de avro duidelijk kunnen maken dat hun officiële forum waar ze keer op keer tijdens de uitzendingen naar verwijzen op dit moment een ghetto vol schuttingtaal is geworden en waar geen enkele serieuze fan van hun geweldige programma zich nog thuisvoelt?

Ik heb vandaag al voor de tweede keer een mailtje gekregen van een mede molfanaat en frequent avro-forum bezoeker met de vraag of ik er niks aan kon doen.

Ik heb zelf al een mailtje aan de avro gericht en deze 2 anderen aangeraden hetzelfde te doen maar wellicht dat het net iets meer indruk maakt als jullie melden dat er ook hier klachten over worden gemeld o.i.d.

Kijk voor eventuele referentie van het bovenstaande maar eens naar het topic 'donder en bliksem' op widm.nl forum.

Bij voorbaat dank voor elke mogelijke hulp/steun/begrip.

L.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #8 Gepost op: 23-01-2005, 21:30:51 »
We delen jullie mening hoor. Dat is mede de reden waarom wij 't al jaren hier helemaal anders aanpakken dan daar. En misschien ook wel de reden waarom kandidaten en de mol hierheen komen ipv daar.  ;)

Maar wij kunnen er helaas niet veel aan doen dat 't daar zo'n puinzooi wordt. Dat zullen ze toch echt zelf moeten opknappen. Wat we wel kunnen doen is dit melden ja (al zullen ze zelf ook wel beseffen dat het niet helemaal lekker loopt). We hebben voorafgaand aan de nieuwe serie reeds herhaaldelijk contact gehad met de makers om een nauwere samenwerking aan te gaan. We hadden graag onze medewerking geleverd door bijvoorbeeld het officiele forum hier te runnen. Helaas hebben zij ervoor gekozen om het toch weer zelf te regelen allemaal net als bij voorgaande series. Aan die keuze kunnen wij helaas niets veranderen.  :-\\

Maar ik zal het binnen de crew voorleggen om te kijken of we iets voor jullie kunnen betekenen en misschien hierover nog 'ns contact met de AVRO kunnen opnemen.  :)

Maar ik hoop dat jullie in de tussentijd gewoon gezellig op ons forum blijven komen, want we proberen 't hier allemaal overzichtelijk, informatief en vooral gezellig te houden.  ::jaja::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #9 Gepost op: 23-01-2005, 22:25:07 »
Dank voor het bovenstaande.

Ik denk dat de meeste vaste posters van .nl inmiddels wel hier zijn beland hoor. Echter, hoe gek het ook moge klinken, er zijn mensen die echt NIET snappen hoe dit forum werkt en er echt geen heg of steg in kunnen vinden. Voor iemand die helemaal nooit een forum bezoekt is dit natuurlijk ook een erg overweldigende site.
Als je dan alleen door je molfan zijn op de avro site terechtkomt en je treft daar een forum aan dat uitblinkt in simpelheid dan kan het gebeuren dan dat je niet beter weet dan dat DAT een forum is zoals het hoort te zijn. Het is neem ik aan goed voorstelbaar dat dit aan de lopende band gebeurt omdat de avro de kijkers en luisteraars van widm naar die site toestuurt.

Waar ik alleen maar mee zeggen wil:
Niet voor iedereen is dit forum een alternatief.

Ik heb hier 2 jaar geleden zelf ook enorm moeten wennen, eerst wekenlang alleen maar gelezen en geprobeerd te snappen hoe het hier werkte en toen ik eindelijk dacht dat ik het doorhad en hier ook wel kon gaan posten bleek (achteraf) dat ik nog als een dolle stier een porseleinkast was binnengerent.

Ik zal nu proberen om in ieder geval 1 persoon proberen uit te leggen hoe het hier werkt en wellicht dat jullie er daarna weer een tevreden gebruiker bij hebben.
Mocht er in de nabije toekomst een nieuwe dolle stier onder de naam 'De Zonnekoningin' langskomen bied ik hierbij alvast vooraf mijn excuses aan.

Nogmaals bedankt en suc6.

L.


Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #10 Gepost op: 24-01-2005, 00:10:55 »
Dank voor het bovenstaande.

Ik denk dat de meeste vaste posters van .nl inmiddels wel hier zijn beland hoor. Echter, hoe gek het ook moge klinken, er zijn mensen die echt NIET snappen hoe dit forum werkt en er echt geen heg of steg in kunnen vinden. Voor iemand die helemaal nooit een forum bezoekt is dit natuurlijk ook een erg overweldigende site.
Als je dan alleen door je molfan zijn op de avro site terechtkomt en je treft daar een forum aan dat uitblinkt in simpelheid dan kan het gebeuren dan dat je niet beter weet dan dat DAT een forum is zoals het hoort te zijn. Het is neem ik aan goed voorstelbaar dat dit aan de lopende band gebeurt omdat de avro de kijkers en luisteraars van widm naar die site toestuurt.

Waar ik alleen maar mee zeggen wil:
Niet voor iedereen is dit forum een alternatief.

Ik heb hier 2 jaar geleden zelf ook enorm moeten wennen, eerst wekenlang alleen maar gelezen en geprobeerd te snappen hoe het hier werkte en toen ik eindelijk dacht dat ik het doorhad en hier ook wel kon gaan posten bleek (achteraf) dat ik nog als een dolle stier een porseleinkast was binnengerent.

Ik zal nu proberen om in ieder geval 1 persoon proberen uit te leggen hoe het hier werkt en wellicht dat jullie er daarna weer een tevreden gebruiker bij hebben.
Mocht er in de nabije toekomst een nieuwe dolle stier onder de naam 'De Zonnekoningin' langskomen bied ik hierbij alvast vooraf mijn excuses aan.

Nogmaals bedankt en suc6.

L.

Misschien kun je aangeven wat zo moeilijk is voor een beginnende forummer op deze site, misschien kunnen we dan dingen aanpassen of in een speciaal topic extra uitleg te geven. :)
Zoals zo vaak, leiden wij waarschijnlijk ook aan 'beroepsdeformatie'. Wat voor ons zo simpel is, kan voor een nieuwkomer echt niet te overzien zijn. Graag horen wij van jullie feedback en tips ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #11 Gepost op: 24-01-2005, 11:18:28 »
De vraag waar de meeste mensen die ik verwijs naar WIDM.com mij stellen is 'Wat is een forum precies?'. Als je met zo weinig informatie op WIDM.Com terecht komt snap ik dat je een beetje verdwaald raakt. Want àls er al iets mis zou zijn met WIDM.com ;) dan is het dat je een beetje in het diepe gegooid wordt. Wat zijn topics of reacties? Wat is een avatar, een profiel? Dat soort dingen. Het is een tijd geleden dat ik me aangemeld heb, dus misschien zijn er wel dingen veranderd die ik niet weet. Dat gebeurt wel eens ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #12 Gepost op: 24-01-2005, 12:05:56 »
Dat 'in het diepe gegooid worden' is idd iets waar ik een boel in herken.
Zowel uit eigen ervaring 2 jaar geleden alsook reacties van anderen die ik persoonlijk kreeg en krijg.

Er zijn m.i. echt een hele hoop fans die het programma widm echt heel erg leuk vinden en zich bij de aankondiging van een nieuwe serie verheugen om nu toch echt vanaf de eerste aflevering te gaan meespeuren. Zodoende komen deze fans dus op widm.nl uit, kijken daar hun ogen uit en komen daar wellicht voor het eerst in hun leven in aanraking met een forum.
N.B. Ik ben nu bijna 38 jaar en beslist geen digibeet oid maar bovenstaande is letterlijk MIJN verhaal van 2 jaar geleden.

Het forum op .nl is zeer simpel van opzet en vooral ook zeer laagdrempelig om je eerste schreden te zetten in de wereld die forum heet.
Door de simpelheid en toegankelijkheid van die opzet komen er dus een hoop newbees op dat forum terecht en vaak met veel plezier en succes zodat ze na een tijdje als ze de smaak te pakken hebben ook kunnen overstappen op een vele malen ingewikkelder forum als dit.

De insteek van het avro forum is (ondanks dat ze vragen om geen overbodige topics e.d. aan te maken) dat iedereen die ineens het licht ziet en denkt,.... heeee red, gold, en green, dat slaat op die jasjes van Elise, Chandrika en Ron,...
dat zonder problemen in een nieuw topic kan verkondigen ook al zijn er al meer dan 20 topics over ditzelfde onderwerp. Wellicht dat er van 1 of enkele vaste forumbezoekers een kritische kanttekening komt dat dit al besproken was maar evenzovele anderen zullen er enthousiast op ingaan omdat dit ook voor hen toch weer iets nieuws is. Het avro forum heeft daarmee een heel grote vergankelijkheid.
Hoewel het hele forum uiteraard toegankelijk blijft via de paginanummers onderaan is de geschiedenis vanaf pagina 2 en verder niets meer dan referentie en word hier nooit meer op gereageerd dus hoef je er ook niet naar te kijken tenzij je iets heel specifieks zoekt.

Het avro forum bedient zodoende een geheel andere doelgroep van fans dan het forum hier.
Bij het widm.nl forum werkt het gewoon als volgt:
Heb je iets opgemerkt of denkt iets interessants te kunnen zeggen, ga naar het forum en check op de eerste pagina (en dan nog het liefst de bovenste helft hiervan), staat hier een topic waar je reactie bij zou passen dan plaats je hem daar, in alle andere gevallen open je een nieuw eigen topic.
Snel, simpel, toegankelijk en zeer laagdrempellig.
Je topic blijft enkele dagen tot hooguit een klein weekje in de picture van anderen en verdwijnt dan in de donkere krochten van de geschiedenis die pagina 2 heet.

Probeer mensen die alleen dat maar gewend zijn maar eens uit te legen hoe het hier toegaat, het is bijna niet vergelijkbaar met elkaar en ik zou ook niet zo snel suggesties weten hoe dit forum toegankelijker en simpeler te maken om tegemoet te komen aan deze mensen. Door schade en schande wijs worden denk ik is gewoon het beste.

Misschien zijn er wat kleine details aan te passen (ik zou het zelf overzichterlijker vinden als de sticky topics iets duidelijker zouden zijn afgescheiden van de reguliere b.v.), zal er eens over nadenken.

L.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2005, 14:15:53 »
Lodewijk, heeft iemand je ooit wel eens verteld dat je een leuke verteltrant hebt ::tandpastasmiley:: ::ok::. is een column schrijven niks voor jouw...we kunnen er altijd wel gebruiken  ::jaja::.

Wat betreft het forum. Er is een sticky topic wat heet 'Lees dit voordat je berichten post'. Daar staan al een aantal tips om je wegwijs te maken op het forum en op de site zelf. Kijk daar eens naar en meldt wat je denkt dat er ontbreekt. Het is ons er alles aan gelegen de bezoekers zich zo snel mogelijk thuis te laten voelen. Iedere feedback is daarom ook welkom ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #14 Gepost op: 5-02-2005, 13:19:51 »
Ik kom al sinds gisteravond niet meer op het forum van de .nl.

Krijg een raar scherm met foutmelding:

Server Error in '/' Application.

En vervolgens:

The log file for database 'AVRO_Forum_WIDM' is full. Back up the transaction log for the database to free up some log space.


En dan nog een heel lang technisch verhaal.

Ligt dit nu aan mij (mijn computer), mijn internet server (provider is wanadoo) of aan de avro server?

Ben ik de enige, doe ik (doet mijn computer) iets fout of is dit probleem groter?

bvd voor elke mogelijke hulp.

L.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #15 Gepost op: 5-02-2005, 13:32:40 »
Volgens mij is dit probleem er al een tijdje hoor. Ik wilde daar laatst ook eens een kijkje nemen en kwam toen op hetzelfde probleem. En net ff gecheckt en nu doet zich dit probleem nog steeds voor.
Blijkbaar is er één of ander logfile vol en dat wordt als foutmelding gegeven. Ligt dus niet an jou of jouw computer maar aan de .nl site.
Geniet nooit met mate...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Problemen met deze of de .nl site?
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2005, 14:01:45 »
thanx test

begon me al zorgen te maken dat het aan mij lag.

Wel lastig want ik wil het forum daar ook in de gaten houden en kom er dus nu helemaal niet meer op.

Hopen maar dat het snel over is dus.

L.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Carlijn

  • Gast
Vraag?
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2005, 14:06:21 »
Kunnen jullie ook niet op de officiele site op het forum komen?  ??? ???

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Vraag?
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2005, 14:09:59 »
Omdat mensen daar voor elke hint en elke vraag een nieuw topic openen?

Carlijn

  • Gast
Re: Vraag?
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2005, 14:13:13 »
dat zou natuurlijk goed kunnen... daar ga ik maar op dit forum kijken!! >:D ;D