Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3420567 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28400 Gepost op: 26-06-2017, 07:24:02 »
interessante stof trouwens. Zo lees ik dat bij staking in het onderwijs ook scholen een wettelijke zorgplicht hebben. Net als in de gezondheidszorg trouwens. Zou het trouwens wel een slechte zaak vinden als er een soort van stakingshandleiding in 't Pabo-curriculum zou komen. Dat impliceert indirect dat staken normaal zou zijn en onderdeel uitmaakt van je beroep.
de zorgplicht betekent dat we moeten laten weten waar de kinderen opgevangen kunnen worden.
We hebben 2 bso's in het dorp. Die hebben we gebeld en diens nummer in de nieuwsbrief gezet (zorgplicht is een heeel breed begrip ;) )
De ene van een grote landelijke organisatie heeft laten weten kinderen op te kunnen vangen voor een normaal uur bedrag.
De tweede van een zelfstandige heeft de deuren open gezet voor wie in de problemen komt.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28401 Gepost op: 26-06-2017, 09:16:35 »
ow trouwens, hebben jullie al getekend ?
Wat? waar? waarvoor? :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28402 Gepost op: 26-06-2017, 14:59:50 »
Waarom wordt er maar een uur gestaakt en niet bijvoorbeeld een hele dag of zelfs langer?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28403 Gepost op: 26-06-2017, 15:29:59 »
Waarom wordt er maar een uur gestaakt en niet bijvoorbeeld een hele dag of zelfs langer?

Om te voorkomen dat ze moe worden  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28404 Gepost op: 26-06-2017, 15:59:31 »
Om te voorkomen dat ze moe worden  :-X

Of omdat ze zo veel van hun vak houden dat ze eigenlijk niet wíllen staken, maar deze staking door de vakbonden is opgelegd ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28405 Gepost op: 26-06-2017, 16:05:58 »
lastig he :)

ik vraag me altijd af als mensen staken, of zij als ze bv dringend met de trein van A naar B moeten en er is geen ander alternatief en er is een treinstaking of ze dan begripvol zijn of gewoon pissed
Je hebt echt zeker een .

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28406 Gepost op: 26-06-2017, 16:12:44 »
lastig he :)

ik vraag me altijd af als mensen staken, of zij als ze bv dringend met de trein van A naar B moeten en er is geen ander alternatief en er is een treinstaking of ze dan begripvol zijn of gewoon pissed
Beide, pissed omdat we genoeg betalen en je dan niet eens fatsoenlijk van A naar B wordt vervoerd, maar tegelijkertijd ook begripvol omdat je als treinconducteur heel sterk in je schoenen moet staan als je ziet wat zij soms voor onnodige agressie, beledigingen of fysiek geweld te verduren krijgen in de trein. Daarom willen ze ook met 2 mensen op de dubbeldekker, zodat collega's elkaar kunnen versterken. En onder die omstandigheden is het knap dat er ook zoveel conducteurs zijn die hun werk wel met een lach proberen te doen. Alleen is en blijft dit in elke sector volgens mij altijd een dingetje tussen de hoge heren die dikke salarissen opstrijken, eventueel beleidsmakers (Kabinet) en de echte mensen op de werkvloer die problemen ervaren.

Waarom wordt er maar een uur gestaakt en niet bijvoorbeeld een hele dag of zelfs langer?
Ik las in de krant dat dit bedoeld is als een soort eerste prikje. En dat er meer acties volgen als er niks mee gedaan wordt.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2017, 16:18:39 door Mollenvanger-MV »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28407 Gepost op: 26-06-2017, 16:56:29 »
Wat? waar? waarvoor? :)
tja mag hier geen linkje plaatsen, maar google eens op po in actie ;D
Waarom wordt er maar een uur gestaakt en niet bijvoorbeeld een hele dag of zelfs langer?
omdat onderwijzers van nature niet willen staken omdat dat overlast meebrengt en ze zich verantwoordelijk voelen voor de kinderen.
Ik las in de krant dat dit bedoeld is als een soort eerste prikje. En dat er meer acties volgen als er niks mee gedaan wordt.
Klopt, komt er uit de formatie niets voor het basisonderwijs zijn er plannen voor een dag, doorlopend tot een week. Maar persoonlijk verwacht ik niet dat dat gebeurd.
Om te voorkomen dat ze moe worden  :-X

;D   ::hug::  ik ook van jou.
Of omdat ze zo veel van hun vak houden dat ze eigenlijk niet wíllen staken, maar deze staking door de vakbonden is opgelegd ;)
ten dele waar, een staking kan echter niet opgelegd worden. Als er iemand wil werken dan moet dat kunnen. Rare situatie, wij hebben 15 klassen. Als er 1 leerkracht het niet eens is met de actie mag die zijn klas open zetten en les gaan geven.
Een vakbond kan namelijk niets opleggen. Nog geen 10% is lid van de vakbond. Iedereen die staakt en niet lid is van een vakbond kan gekort worden op het salaris. Ben je wel lid van een vakbond dan word je gecompenseerd door de vakbond uit de zogenaamde stakingskas.

en nu is het zo langzamerhand tijd om weer ontopic te gaan en mochten we dit willen doorzetten verhuis ik mee naar de huiskamer :D


edit: topic geopend :D
« Laatst bewerkt op: 26-06-2017, 17:07:32 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28408 Gepost op: 28-06-2017, 21:36:12 »
Is er iemand goed met Photoshop?  ???

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28409 Gepost op: 29-06-2017, 12:15:28 »
Nee, hoogstens basis vaardigheid

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28410 Gepost op: 30-06-2017, 14:01:33 »
Klopt het verhaal dat je een gsm niet zomaar rechtstreeks met een tablet kan koppelen?

Ik had een kabeltje nodig waarmee ik dat dacht te kunnen doen. De verkoper zei me echter: als je graag een van de twee apparaten om zeep wil helpen, moet je dat vooral doen.

Volgens hem gaat het "fysiek" wel. Letterlijk zei hij: je kan als je dat wil een tuinslang aan een stofzuiger koppelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat een goede combinatie is...

Anders gezegd: ik zou met het ene apparaat het andere "opblazen".

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28411 Gepost op: 30-06-2017, 15:30:29 »
Klopt het verhaal dat je een gsm niet zomaar rechtstreeks met een tablet kan koppelen?
Het zou wel kunnen kloppen, zeker als het om apparaten van verschillende merken gaat.

Bestanden overdragen van telefoon naar tablet (of vice versa), kun je het beste doen door je computer als 'tussenpersoon' te laten fungeren: eerst van je telefoon of tablet naar je computer en dan van je computer naar je telefoon of tablet.

Een andere manier is om de betreffende (niet te grote) bestanden 'kabelloos' over te dragen: stel een e-mail op en voeg de betreffende bestanden aan de mail toe, stuur dit bericht naar je zelf en open de mail vervolgens op het andere apparaat.

Apple maakt het hier wel heel bont in: als je een kabeltje koopt die wel op een Apple-apparaat past, maar niet door hen gecertificeerd is, werkt dat kabeltje niet eens, maar krijg je een melding op het scherm van het betreffende apparaat waarin vermeld staat dat alleen originele Apple-kabels werken.

Ik vraag me af waarom er een houdbaarheidsdatum vermeld staat op een fles douchegel? ???
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28412 Gepost op: 30-06-2017, 22:49:18 »
zolang is de werking gegarandeerd, als je het daarna nog gebruikt word je er minder schoon van ;D

(er zal water in zitten, en dus kunnen er bacteriën in groeien, daar zal het wel iets mee te maken hebben)




ik vraag me af wat de beste dag is om naar het Rijksmuseum te gaan, ergens in de komende 2 weken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28413 Gepost op: 30-06-2017, 22:52:12 »
De eerste week, want de tweede week begint de zomervakantie al.
Welke dag weet ik niet zo goed.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28414 Gepost op: 30-06-2017, 22:54:12 »
Ah kijk, dat zijn de tips, hier begint pas over 3 weken de zomervakantie, maar elders in het land is men al eerder natuurlijk ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28415 Gepost op: 30-06-2017, 22:56:45 »
En dan van die week de warmste dag, grootste kans dat mensen een buitenactiviteit plannen  ;)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28416 Gepost op: 30-06-2017, 22:58:41 »
Ik heb vakantie he Daisy, het wordt niet warmer dan 24 graden komende week ;D
Wat niet erg is trouwens, prima temperatuur om op stap te gaan.

Zijn er verder nog leuke uitstapjes-tips voor de komende 2 weken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28417 Gepost op: 30-06-2017, 23:14:29 »
Klopt het verhaal dat je een gsm niet zomaar rechtstreeks met een tablet kan koppelen?

Ik had een kabeltje nodig waarmee ik dat dacht te kunnen doen. De verkoper zei me echter: als je graag een van de twee apparaten om zeep wil helpen, moet je dat vooral doen.

Volgens hem gaat het "fysiek" wel. Letterlijk zei hij: je kan als je dat wil een tuinslang aan een stofzuiger koppelen. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat een goede combinatie is...

Anders gezegd: ik zou met het ene apparaat het andere "opblazen".

Als het voor het overzetten van foto's is: Er is ook een app om draadloos foto's van je telefoon op je laptop te zetten: wifi file transfer

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28418 Gepost op: 2-07-2017, 16:36:13 »
Weet iemand het volgende raadsel:

'Als 'plezier' gelijk is aan 18, en 'toetsenbord' gelijk is aan 19, waaraan is 'autosnelweg' dan gelijk?'

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #28419 Gepost op: 2-07-2017, 16:45:54 »
130 (km/u)?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!