Auteur Topic: java of javascript  (gelezen 3255 keer)

Offline Hercule

  • Forumlid
java of javascript
« Gepost op: 28-07-2005, 10:27:32 »
hallo mensen, ik ben ook echt een computer nitwit, heb geen verstand van computers. ik ben iemand met een instelling van: dat ding moet aan en het moet werken en geen poespas. daarom wil ik jullie het volgende vragen:

vorig jaar kon ik niet chatten via de officiele widm site van de avro. dit had te maken met het feit dat ik geen java of javascript op mijn computer hebt. wie kan me uitleggen wat dat precies is - in gewoon a.b.n. - en wie kan me zeggen hoe ik dat dan wel op mijn pc krijg.

vriendelijke groeten en alvast bedankt voor de moeite die je al dan niet neemt. hercule.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: java of javascript
« Reactie #1 Gepost op: 28-07-2005, 15:13:43 »
Om een idee te krijgen wat javascript en java is, zou je eens kunnen kijken naar deze pagina waar dit kort wordt uitgelegd.

Javascript kan in de moderne browsers (het programma waarme je nu deze pagina bekijkt ;) ) gewoon uitgevoerd worden. Wel kan je in je browser instellen of je dit uitvoeren aan of uit zet. Op deze pagina kan je kijken of javascript aan of niet aan staat. Dat staat te lezen bovenaan de pagina in de gele balk. Verder kan je vervolgens voor een aantal browsers kijken hoe je javascript aan of uit zet.

Waar jij waarschijnlijk tegenaan liep is dat je geen zogenaamd java applet kon uitvoeren. Een java applet is een programma geschreven in java dat door een browser kan worden uitgevoerd. Alleen heb je voor het uitvoeren van dat applet wat extra software nodig. Dit zat vroeger standaard in Windows, maar sinds een paar jaar niet meer. Om deze software te installeren ga je naar de java site www.java.com Druk aan de rechterkant op "download now" en op de volgende pagina druk je op "begin download". Als het goed is wordt de benodigde sofware vanzelf op je systeem geinstalleerd.
Geniet nooit met mate...