Auteur Topic: Ontwikkelingen in het BB-Huis  (gelezen 113587 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #540 Gepost op: 14-12-2005, 21:51:41 »
Joost en Roel op zoek naar een stimulans

“Ben je je hersenen aan het stimuleren?”, vraagt Roel aan Joost die ondersteboven op de bank hangt. “Is dat stimulerend dan?”, wil Joost weten. “Absoluut!” “Omdat er meer bloed naar je hersenen stroomt?” Joost vraagt zich af hoe het zou zijn om cocaïne te snuiven. Hij hoort Roel uit over de ‘ins and outs’ van de drug. De Bewoners hebben van Big Brother extra wasmiddel gekregen om de rode wijnvlekken uit de trui van Joost te krijgen. Joost strooit wat van het poeder op tafel en legt twee ‘lijntjes’. Ze doen net of ze het spul opsnuiven. (Don’t try this at home!) “Er gaat vanavond iets gebeuren”, denkt Joost. “En als er niks gebeurt dan zorg ik er zelf wel voor dat er iets gebeurt.” “Nou, kom maar op”, zegt Roel.

Mooie rode lippen

Nathalie zit in de Zithoek (weer) haar lippen te stiften. “Heb je wel eens eerder rode lippen gehad?”, vraagt Joost geïnteresseerd. “Nee”, antwoordt Nathalie. “Waarom besloot je om vandaag rode lippen te doen”, wil Joost weten. “Omdat ik het vond passen bij m’n outfit”, is Nathalies reactie. Joost is er helemaal over te spreken. En stelt nog meer vragen over de kunst van het lippen stiften. “Ik vind dat bruine randje er omheen ook heel mooi. Wat gebeurt er nou als je uitschiet met dat potlood?” “Ja, dan moet je eigenlijk helemaal opnieuw beginnen”, legt Nathalie uit. Ook Roel bemoeit zich met de beautydiscussie. “Je nagels moeten nu ook rood”, vindt hij.

Enveloppen met inhoud

Joost komt met enveloppen uit de Dagboekkamer. "Heb je fotoboeken?", vraagt Ingrid meteen. Dat heeft hij inderdaad. Maar ook het menu van vanavond. Ingrid leest haar envelop: "Ik sta genomineerd! Wie heeft mij genomineerd?" Roel wil ook weten welke 'randdebiel' hem heeft genomineerd. Ingrid bekijkt de foto's: "Zo, wat een k*tbekken trek ik!" Lieske leest het eten van vanavond: "Haring met uitjes, die lust ik!" Nathalie begint te gillen: "Dat is mijn lievelingsgerecht: Italiaanse gazpacho." Roel ziet ook iets om van te smullen: "Een hele kluif! Dat is mijn lievelingsgerecht!" Dan komt Joost met de haring aanzetten. "Dat heb ik nog nooit geproefd", geeft Roel toe. Nathalie begrijpt er niets van: "Je bent toch een Nederlander?"

Wie verdient de pot niet?

Het is tijd voor het woensdagavond Exit-diner. Het is geen geheim dat de Bewoners tactisch hebben genomineerd. Op Joost na (hij nomineerde zichzelf in de vorige ronde vrijwillig, waardoor hij voor zichzelf een plek in de finale veilig stelde, red.) zit iedereen op de Bank. Big Brother wil nu dat de Bewoners alsnog met de billen bloot gaan. Want zij moeten nu de volgende vraag beantwoorden: 'Wie moet de pot niet winnen?' "We moeten dus eigenlijk nu zeggen wie we genomineerd zouden hebben", concludeert Lieske. Nathalie vindt dat Lieske de geldpot het minst verdient, Lieske kiest Roel, ook Ingrid ziet de Rotterdammer liever niet met de hoofdprijs naar huis gaan. Roel en Joost wijzen elkaar aan.

Soep met pittige vragen

Joost is vanavond de ceremoniemeester. Tijdens het nuttigen van de gazpacho schotelt hij de Bewoners pittige vragen voor.
"Wanneer vond jij dat Roel zich het meest aanstelde?", vraagt hij aan Lieske. Haar mede-Bewoners helpen haar een handje. Iedereen is van mening dat Roel tijdens het travestietenfeest wel erg irritant was. "Oh God ja, inderdaad", reageert ze. "Wat was jij toen een enorme aansteller. Toen zat je daar met een chagrijnig hoofd met die pruik op je kop. Je had je toen moeten vermannen", vindt ze.

"Wat vind jij het grappigste aan Naat?", wil Joost van Ingrid weten. De Haagse komt met een merkwaardig voorbeeld. "Ik vind het grappig hoe jij je tampon verwisselt in de Badkamer, in plaats van de WC."

"Roel, herinner jij je een tenenkrommend moment van Joost?“, vraagt Joost zelf. Roel antwoordt: "De gespreksstof die je eruit spuwt op een fantastisch tempo van zo’n ontzettend slap kaliber dat ik denk: hoe is het mogelijk? Ik heb er om leren lachen, maar als ik geïrriteerd ben, vind ik dat tenenkrommend.”

“Nathalie, wanneer vind je Lieske een aanstelster?”
“Wat er met je knie was gebeurd vond ik echt, echt niet leuk", zegt ze tegen Lieske. "Maar op het moment dat je iets mocht doen, wilde je alweer te veel van jezelf. Big Brother wees je daarop en op dat moment was je zo eigenwijs: ‘ik wil niets doen!’, riep je. Als een race-fanaat wilde je weer op de fiets gaan zitten die hier stond. Dat was een moment waarop ik dacht: denk nu even aan jezelf en stel je niet aan.”



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #541 Gepost op: 14-12-2005, 21:52:14 »
Waar heb je het moeilijk mee?

Spreekstalmeester Joost neemt weer het woord: “Ik wil graag samen met jullie een toost uit brengen. Want we hebben dit samen meegemaakt en we hebben elkaar tot op het bot leren kennen. Eerst wil ik toosten op deze tijd en daarna wil ik weten waar jullie het nu moeilijk mee hebben.”

Nathalie: “Ik ben natuurlijk mijn vriendin Dido vorige week kwijtgeraakt. In het begin had ik het heel erg zwaar, maar jullie hebben mij mooi meegetrokken. Nu heb ik mij erbij neergelegd. Ook vind ik het best wel eng om straks te gaan of het nu morgen is of volgende week. Je weet nooit wat er buiten het Huis allemaal gebeurt is. Ik hoop dat mensen mij beter hebben leren kennen en niet een verkeerd beeld hebben gekregen.”

Roel: “Mijn moeilijkste moment is dat Dido is weggegaan. Ook vind ik het moeilijk dat ik mijn eigen muziek niet kan horen en niet kan maken en mis ik mijn mannenvrienden, dat getut hier de hele dag. Er is de laatste tijd geen gespreksstof die ik gewend ben. Maar in principe gaat het prima.

Ingrid: “In het Huis heb ik de complete persoon Ingrid laten zien. Die kant kennen maar weinig mensen. Ik heb hier mijn zwakke kant laten zien. Ik ben benieuwd hoe de reactie’s daarop zijn.”

Lieske: “Ik ben niet bang mijn vuile was buiten te hangen. Daarom ben ik bang dat ik mijn ouders misschien in een slecht daglicht heb gezet. Ik hoop niet dat ze denken: ‘Is dat nu het kind dat ik heb opgevoed?’ Daar ben ik wel bang voor.”

Joost: “Ik ben niet bang dat mensen mij anders zijn gaan zien, ik ben altijd mijzelf geweest. Ik heb het er moeilijk mee dat iets wat wij hier opbouwen, langzaam wordt afgebroken. Elke week gaat er iemand uit, daar heb ik heel veel moeite mee.”

Tanja wat de meest extroverte Bewoner

Alle Bewoners zijn het erover eens Tanja was de meest extroverte persoon in het Huis. Joost denkt dat Tanja veel handelde uit moederinstinkt. Toen ze bijvoorbeeld eerder ging eten. “Dan zou de baby in haar buik dat wel nodig gehad hebben”, meent Joost. “En dat roken was zeker ook moederinstinkt”, reageert Ingrid synisch. Joost bekent dat hij de zwangerschap in het Huis heel erg anders verwacht had: “Ik verwachtte dat wij allemaal een beetje vader en moedertje zouden worden”, aldus Joost. Ook bekent hij dat Tanja hem zwaar gekwetst heeft, toen zij niet samen met hem patatjes in de Dagboekkamer wou eten.”

Brengt de tong de tongen los?

De volgende gang is aangebroken. De Bewoners genieten van een visje met witte wijn, want vis moet zwemmen. De tong zal echter weinig extreme uitspraken uitlokken. Big Brother laat weten dat van deze gang rustig genoten mag worden.

Schimmelkaas, port en stroop

“Ik denk dat we nog port krijgen”, denkt Nathalie. “Maar die ga ik echt niet drinken. Ik krijg het niet meer weg.” “Ik drink alleen nog die witte wijn op”, zegt Joost, die zich opoffert om de tafel af te ruimen. “Je moet eigenlijk een rokje daarbij aan”, vindt Lieske. “Gewone obers hebben ook geen rokje, dus ik ook niet.” Hij vertrekt naar het Washok om de laatste gang te halen: kaas, stroop en port! Roel ruikt aan de schimmelkaas en vergelijkt de lucht met die van het vrouwelijke geslacht. “Ik ruik gewoon aan meisje!”, zegt Ingrid. “Die lucht zit nog steeds aan mijn vingers.”

Afscheid nemen bestaat niet

De Bewoners worden tegen het eind van het diner een beetje emotioneel en zingen een liedje van Marco Borsato:

Afscheid nemen bestaat niet
Ik ga wel weg maar verlaat je niet
Mijn lief, je moet me geloven
Al doet het pijn

Ik wil dat je me los laat
En dat je morgen weer verder gaat
Maar als je eenzaam of bang bent
Zal ik er zijn

Roel zingt als enige niet mee. "Ik dacht dat het een begrafenisliedje was", zegt hij. Ingrid vertelt daarop over een begrafenis waarbij ze bij de verkeerde begraafplaats was. "Ik dacht: 'waar blijft iedereen nou?'"
« Laatst bewerkt op: 15-12-2005, 00:07:29 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #542 Gepost op: 15-12-2005, 00:22:57 »
Gal spuwen over Big Brother

Joost haalt het toetje op uit het Washok: kersengebakjes! “Dat is wel zoet”, zegt Roel, die lekker zit te smullen. Het gesprek gaat verder over de dood. Nathalie vertelt over het overlijden van drie klasgenootjes. “Het leek wel of er een vloek heerste over onze klas”, zegt ze. Joost onderbreekt het zware gesprek met de volgende boodschap: “We hebben de kans om de komende twee minuten ons gal te spuwen over Big Brother.
Ingrid: “Ik had niet verwacht dat Big Brother mij zo op de plaats zette met die actie met Menno (de scheeractie, red.). Ik voelde me toen zo gekwetst door Big Brother.”
Lieske: “Big Brother heeft me zo klein laten voelen. En mensen, ik wil in mijn badjas rondlopen! En ik haat die haan!”
Joost: “Ik ben eigenwijs en Big Brother ook. Ze hebben fouten gemaakt met het inschatten van Weekopdrachten. Dat hadden ze wel toe kunnen geven. En dat mensen sancties en waarschuwingen krijgen. Soms zat daar wel een erge strenge rem op, bijvoorbeeld die keer toen ik met kaarsvet aan het spelen was. En ik wil in het weekend zonder broek rondlopen!”
Nathalie: “Ik sluit me bij jullie aan. Wat ik zelf vind dat beter kan is dat we ook de goede dingen te horen krijgen. Daar worden we zelfverzekerder van en dat motiveert weer. Dat mag wel wat meer in evenwicht worden gebracht.”
Roel: “Mooi gezegd. Ik heb een gruwelhekel aan de haan. En de muziek die op feesten worden gedraaid mag wel wat ruiger!”

In het koffie dik kijken

De laatste gang van het laatste Exit-dinee. Joost steekt weer van wal: “Big Brother wil graag samen met ons in de toekomst kijken. Hoe zien wij elkaar over vijf jaar.” Joost steekt direct van wal: “Nathalie over vijf jaar ben jij getrouwd en zwanger…” Ook de andere Bewoners fantaseren er lustig op los en voorspellen elkaar een mooie toekomst.

Een complimentje en een veer

Joost vindt dat ze als afsluting van het diner nog een positief woordje over Big Brother moeten zeggen. “Een complimentje en een veer”, zegt hij. Ze doen hetzelfde rondje.
Ingrid: “Als Big Brother tegen mij zegt dat ik het goed doe, dan krijg ik een soort moedergeval bij Big Brother. En dat maakte het voor mij een stuk makkelijker.”
Lieske: “Bedankt voor deze waanzinnige levensles. Daar heb ik eeuwig profijt van.”
Joost: “Het was de beste ervaring uit mijn leven. Ik heb mezelf leren kennen. Het allermooiste vind ik dat ik de wereld buiten Big Brother tien keer meer ben ga waarderen. Zwaar bedankt.”
Nathalie: “Ik ben ook dankbaar. Mij is ook een spiegel voorgehouden. Kanten die ik nog niet van mezelf kende heb ik mee moeten leren leven.”
Roel: “Ik heb niet idee dat ik veel veranderd ben. Ik heb geleerd dat ik meer open moet staan tegenover ander soort mensen. En dat ze Dido in het Huis gezet hebben.”

Ze toosten als aflsuiting van dit rondje en als afsluting van het diner. "Proost op Big Brother 2005!", roepen ze allen in koor.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #543 Gepost op: 15-12-2005, 00:26:31 »
Even een Onderwerp appart.

Wie mag er winnen?

Joost heeft als slot van het diner een nieuwe toost: “Als toetje een mooie kans om stroop op elkaars mond te smeren. Vertel elkaar wie er moet winnen en waarom die persoon er met het geld vandoor mag gaan.”

Nathalie kiest Joost

Nathalie: “Voor mij is Joost de winnaar. Niet omdat het mijn maatje is, maar omdat je als groepsmens sociaal en eerlijk tegenover iedereen bent. Zonder jou had ik het niet zo leuk gehad als je er niet was. Het belangrijkste voor mij is lachen. En daar heb jij voor gezorgd.” “Te gek”, reageert Joost.
 
Lieske en Ingrid kiezen elkaar

Lieske: “Iedereen kent mij door dik en dun. Ik heb het niet makkelijk gehad in het Huis. Ik heb sinds zes weken eindelijk een maatje. Dat is Ingrid. Ze is lief voor me, begrijpt me, ziet mijn mindere kanten en accepteert mij voor de volle honderd procent. Wat ik haat is haar onzekerheid. Die zal compleet verdwijnen als zij de pot wint.”
Ingrid: “Wat ik niet vaak mee maak in de maatschappij is zo’n puur persoon als jij, Lieske.
Ik hoop dat je niet verandert. Als ik zo’n dochter zou krijgen als jij, dan zou ik als ouder heel trots zijn. Een bijdehante bek, maar wel oprecht en puur.”
Ingrid en Lieske geven elkaar stevige omhelzing.
 
Roel kiest Nathalie

Roel: “Een persoon waar ik nog meer om lach dan Joost: Nathalie. Het heeft lang geduurd, maar ik ben er achter gekomen dat wij bestwel hetzelfde zijn. We kunnen lachen om dezelfde dingen. Ik vind je het meest sympathieke persoon. Ik denk dat jij het meest gelukkigst wordt van de pot.”
 
Joost kiest Nathalie

Joost: “Er is iemand die net zo wil trouwen als ik. Dat is namelijk in een kasteel met alles erop en eraan. Met kostuums en eten en drinken. Dat kost heel veel geld. Een jong stel, voor wie misschien ook nog een wereldreis in het verschiet ligt, kan dat geld wel gebruiken. Nathalie, ik gun je die pot van harte!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #544 Gepost op: 15-12-2005, 12:38:27 »
Dromen over jezelf

Nathalie en Joost gunden elkaar gisteravond de hoofdprijs. Maar zien ze niet liever zichzelf winnen?


Ook Lieske en Ingrid gunnen elkaar de pot

Maar Ingrid wil toch het liefst zelf winnen. Die nieuwe auto moet er toch komen...

Roel staat er alleen voor

Geen van zijn mede-Bewoners willen dat hij er met de buit vandoor gaat. Hopelijk wacht Dido, zijn hoofdprijs, op hem...

Mooi weertje voor een Exit

De kerstverlcihting in de Tuin zorgt voor wat warmte met het gure en grauwe weer

Ingrid is de weg kwijt

"Ik ben een beetje de weg kwijt", zegt Ingrid wanneer ze haar bed uitkomt. Even later in de Badkamer vraagt Nathalie: "Ben je er alweer?" "Nee nog niet", zegt Ingrid. "Komt zo wel weer." Ze verlaat de Badkamer en vertrekt naar toilet. Daarna wordt ze naar de Dagboekkamer geroepen. Joost heeft ook gemerkt dat Ingrid de weg kwijt is. "Moest ze net niet overgeven in de WC?", vraagt Nathalie. "Of jij was het met je gezichtswas?" Lieske viel ook op dat er iets raars was.
"Wat is er Ing?", vraagt ze. "Ze hadden me zien wakker worden. Ik denk van alles door elkaar. Als ze nu met een Opdracht komen, dan kan ik niet meedoen. Ik kom niet even één twee drie uit mijn woorden." Ze legt uit waardoor dit misschien is gekomen. "Mijn broer en vader kwamen terug uit Afrika en die hebben een virus meegenomen. Het blijkt dat mijn migraine daar iets mee te maken heeft. Volgend jaar oktober wordt er onderzoek naar gedaan. Die dokter is nu niet in Nederland. Volgens mij heeft het geen haast. Ik ben me er wel van bewust. Toen jij vroeg of ik je naam nog wist, moest ik nadenken tijdens het tandenpoesten. Toen kwam ik uiteindelijk op Lieske."
"Hebben we gisteren zoveel door elkaar gedronken?", vraagt Ingrid op een gegeven moment aan de rest. Nathalie bevestigt dit.

Stilte aan tafel
 
Ingrid zit er stilletjes bij aan de ontbijttafel. Nathalie probeert haar gerust te stellen en streelt Ingrid over haar rug. De Bewoners genieten van de rust en kijken naar buiten waar in de Tuin de kerstverichting brandt.

Dromen over thuis

Nathalie is in het Huis nog niet met thuis bezig, maar wel in haar dromen. “Ik koop dan kleren in mijn droom. Raar eigenlijk dat je daar onbewust zo mee bezig bent. Het heeft ook met gisteravond te maken. Het ging natuurlijk allemaal over afscheid.” Roel heeft ook vreemd gedroomd. “Het was een soort cartoon en het had iets te maken met een prijsvraag en Tunesië.” Lieske denkt dat hij dat heeft gedroomd omdat zij het over prijsvragen heeft gehad. “Heb je het dan ook over Tunesië gehad?”, wil Roel weten. “Nee”, zegt Lieske en het onderwerp bloedt dood. Roel: “Dido is nu een week weg toch? Het lijkt alsof er drie weken zijn verstreken.” Roel staart weer verder vor zich uit. Zal Dido misschien vanavond weer zien?

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #545 Gepost op: 15-12-2005, 12:39:12 »
Ochtendrokers

Nathalie, die nog aan de eettafel zit met Roel, steekt een sigaret op. Vrij snel maakt ze de peuk echter weer uit. "He bah. Ik moet ook helemaal niet roken 's ochtends. Straks ben ik dat gewend. Ik moet ook helemaal niet zoveel roken, doe ik thuis ook niet." "Maar het is wel gezellig", zegt Joost. "Wat ik heb gehoord is dat je wel een doorgewinterde roker moet zijn om 's ochtends te kunnen roken, want dat schijnt zo smerig te zijn!" Dan gaat Nathalie maar snel haar tanden poetsen.

Hûh?!

Ingrid zit in de Woonkamer bij Roel en Lieske. Roel denkt dat haar verwardheid misschien wel kan komen doordat Ingrid gisteren alcohol heeft gedronken en aspirine geslikt. Daarna loopt Ingrid naar de Badkamer, waar Joost is. Ze gedraagt zich in de war en ook Joost maant haar rustig te doen. “Hoe laat komen de koffers ook al weer?”, wil Ingrid weten. Ze lijkt allemaal dingen vergeten te zijn.

Nathalie Flodder

Nathalie en Roel bekijken op de bank de fotoboeken die ze gisteren hebben gekregen. Roel vertelt aan Nathalie dat, toen eerder Lieske haar boek doorkeek, Roel een foto waar hij en Dido opstonden onder ogen kwam. Hij schoot hiervan even vol. Dan gaan de twee Nathalies boek bekijken. Er zit één foto tussen waarop Nathalie overduidelijk erg moe is. ”Wanneer was dat?”, wil Roel weten. “Na de karaoke, toen we wakker moesten worden omdat Rob lekker ging koken”, legt ze uit. “Je lijkt Ma Flodder wel!”, is de botte reactie van Roel. Maar Nathalie kan er zelf gelukkig ook om lachen.

Zonnebank?

Nathalie, Lieske en ook Ingrid gaan sporten. Maar Ingrid loopt meteen weer terug naar binnen. Ze bekijkt wat foto’s en merkt dan op: “O dat hebben we gisteren ook gedaan, een zonnebank.” Joost bevestigt dat. Dan gaat Ingrid toch maar naar buiten. Roel, die in de jacuzzi zit, kijk naar de sportvrouwen. Er vormt zich een glimlach om zijn lippen...

Kort rondje door de Tuin

Lieske stelt voor om maar een half uurtje te gaan rennen. Ingrid vindt het wel erg lang, een half uur sporten. Dat verbaast Lieske natuurlijk. Haar vriendin is anders altijd zo sportief! Maar ook Nathalie en Lieske hebben niet zo’n zin en de dames stoppen na 20 minuten. De koffers worden uit het Washok gehaald en het inpakken kan beginnen.

Wie doet de lichtjes aan?

Nathalie en Joost willen na een spelletje Tric-Trac allebei de lichtjes op de salontafel aan doen. Ze springen bovenop de stekker en vechten erom wie de stekker in het stopcontact mag doen. Nathalie heeft het vast en verzet zich tegen Joost de stekker af probeert te pakken. “Au! Je knijpt!”, schreeuwt Joost uit. Uiteindelijk besluiten ze het samen te doen. Alles wordt ook een spelletje als je niet veel te doen hebt. Voor verder vermaak gaat Joost nu met Lieske Tric-Trac’en.

Klaarmaken voor de Exit-avond

Ingrid en Nathalie zijn hun koffers aan het pakken. "Gaat het alweer wat beter?", wil Nathalie weten van Ingrid. "Jawel, zo even liggen. En daarna aan de alcohol", lacht ze. Joost en Lieske zijn nog niet met vanavond bezig. Ze spelen op hun gemak een potje tric-trac.

Als het besmettelijk is...

Joost en Nathalie bespreken Ingrids afwezige gedrag. "Ik weet zeker dat dit serieus is", zegt Joost. "Het is een soort tijdelijk geheugenverlies." Nathalie vertrouwt het niet helemaal en vraagt Lieske of Ingrid al eerder last heeft gehad. Lieske weet het echter niet. Joost: "Ik ben een beetje bang. Als het besmettelijk is krijgen we het allemaal." "Dat is weer typisch iets voor jou", lacht Nathalie. De twee komen al weer snel terug op hun potje tric-trac.

Gezellig in bad

"Joost, je hebt inhammen!"

Joost en Nathalie worden steeds closer. En niet alleen mentaal, maar ook fysiek. Tijdens het badderen wast Joost de haren van zijn vriendin en brengt een gezichtsmasker op haar huid aan. De foto van Linda staat traditiegetrouw naast het bad. Roel ligt op de bank te roken en Ingrid en Lieske slapen in de Serre. Nog vier en een half uur, dan is er weer een spannende Live-uitzending.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2005, 21:53:45 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #546 Gepost op: 15-12-2005, 21:55:31 »
Links voor de kijkers thuis

“Willen alle Bewoners naar de Linkerslaapkamer gaan”, klinkt het door de speakers. Joost en Nathalie zitten echter lekker te badderen en blijven liever in de Badkamer. Roel heeft zo zijn eigen dilemma: “Is dat links voor ons of voor de kijkers thuis?”

Roel heeft tip voor Ingrids verwardheid

Lieske, Ingrid en Roel liggen in de Slaapkamer. "Wat zijn ze druk hè?", zegt Lieske over Nathalie en Joost die in de Badkamer bezig zijn. "Wat hoor ik nou? Zijn ze in de kast bezig", zegt Ingrid verward. Roel vindt ook dat zijn andere Huisgenoten erg hectisch doen: "Als ik iemand op de bank zie liggen, ga ik niet heel hysterisch doen." Ingrid concludeert: "Ze hebben een drukke bui." Dan vertelt Roel dat ze gisteren een kap op haar hoofd heeft gehad. "Heb ik gisteren een kap op mijn hoofd gehad? Dat kan echt niet!" Roel stelt haar gerust en liegt: "Het is maar een geintje." Dan komt hij met een advies om Ingrids verwardheid te verhelpen: "Om het bloed door te pompen, kan je iemand tegen de onderkant van je voeten laten drukken, terwijl je benen gebogen zijn. Dan kan bijvoorbeeld een bloedprop worden verbrijzeld en is alles misschien verholpen. Ik heb er ook filmpjes van gezien met hele gekke resultaten." Ingrid belooft: "Ik ga het proberen."

Een Oscar voor Ingrid

Ingrid laat haar mede-Bewoners weten dat de dokter onderweg is voor haar verwardheid. Nathalie pakt haar beet: ”Ik dacht eerst dat het een Opdracht was, maar ik vind het echt heel erg." Joost zegt dat hij het eng vindt. Ingrid blijft haar rol overtuigend spelen: “Ik maak me echt druk, misschien moet ik dan echt naar Huis!”

Ingrid is niet gek

Ingrid heeft net een oefening gedaan om haar bloed door te laten stromen. Dit heeft Roel bedacht om haar zogenaamd te helpen. Maar ondertussen speelde ook hij een spelletje, want toen hij, bezorgd om Ingrids toestand, naar de Dagboekkamer ging, werd hem daar verteld dat het een geintje was. Hij besloot nog even mee te spelen en Ingrid terug te pakken... via de pomptechniek. Ingrid moest op de tafel liggen, zodat Roel onder haar voeten kon duwen. Nu geeft Ingrid toe dat alles één grote grap was: "Ik wist dat Roel het wist toen hij uit de Dagboekkamer kwam. Hij zei dat het om een tondeuse ging, maar je hebt je eigen tondeuse. Ik kon mijn lachen bijna niet meer inhouden joh!" Nu ze toegeeft dat ze het speelde, is niet iedereen zo blij. Wel om het feit dat Ingrid zich goed voelt, maar om over dit onderwerp nou een geintje te maken?
Joost: "Ik hoopte dat het een Opdracht was. Maar echt Ing, als je zoiets hebt is het zwaar mis hoor. Ik wilde nog een geluksbutton in je zak doen voor als je echt met de dokter meemoest."

Kriebels voor de show

"Naat, hoe heet je broertje?", roept Joost richting Nathalie. Inmiddels kan hij het geintje van Ingrid wel waarderen en maakt hij er zelf grapjes over. "Joost!", antwoordt Nathalie. "Nee, dat is je vriend", verbetert Joost haar. Ingrid heeft de eventuele spanning die de naderende Live-show met zich zou kunnen meebrengen, voorkomen door haar grap. "Ik word nu pas zenuwachtig", zegt Roel haar. Zij denkt dat er wel iets leuks staat te gebeuren vanavond: "De finalisten krijgen vast een verrassing." Nathalie vertelt over haar dubbele gevoel: "Aan de ene kant wil ik graag naar huis. Maar aan de andere kant denk ik: het gaat wel om heel veel geld waar ik vijfentwintig procent kans op maak:"

Krullenbos voor Nathalie

"Het is wel heftig", zegt Nathalie over haar krullenbos. "Wel wennen weer hoor". Ingrid vindt het leuk: "En je hebt het helemaal niet lang ingehad hè?" Nathalie bekijkt haar nieuwe look uitgebreid in de spiegel. "Het moet even wat meer uitzakken!" Lieske adviseert als een professionele kapster: "Nu zit het nog recht op je kop. Je moet maar even pielen."

Stilte voor de storm

Er is duidelijk sprake van stilte voor de storm. De Bewoners zijn bezig de laatste hand aan het inpakken van hun koffer te leggen en Ingrid en Lieske zitten in bad. Nathalie is helemaal klaar voor de Live-show. Ze is al in vol ornaat, inclusief de ‘old school’ krullenbol. Het enige waar zij zich nu druk om maakt is haar lippenstift. “Ik wilde bruine lippenstift opdoen, maar het is nu roze!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #547 Gepost op: 15-12-2005, 21:57:42 »
Lief kattenbelletje voor Lieske

Ingrid heeft een briefje geschreven voor Lieske, voor het geval zijzelf het Huis moet verlaten. In de Badkamer vraagt ze aan Joost of hij het briefje aan Lieske wil geven, mocht ze het Huis moeten verlaten. Ze legt aan Joost uit wat er op het kattenbelletje staat: “Ik heb je in mijn hart gesloten en je gaat er nooit meer uit.”

Lekker bij je ouders achterin de auto

“Denken jullie dat er vanavond nog een 50.000 euro opdracht komt?”, vraagt Lieske aan Ingrid en Roel. “Ik weet het niet, ik weet niks meer. Stel je voor dat je vanavond weer lekker bij je ouders achterin de auto zit. Het lijkt me eigenlijk nog relaxter om te gaan dan om nog een week te blijven”, geeft Ingrid toe. “Tuurlijk is dat relaxter, ik zit ook liever bij mijn matties”, vindt Roel. Nathalie verwijdert de rollers uit Lieske’s haar. De huisjongste maakt zich vooral druk om haar uiterlijk. “Hoe vinden jullie mijn make-upje?” Roel merkt op dat ze nog wat lippenstift op moet doen. “Ja, dat komt nog”, zegt Lieske. Ingrid: “Dat wordt de finishing touch.”

Goed voor de dag komen

“Succes”, zegt Nathalie tegen Roel op de bank. Ze weten allebei dat het voor èèn van hen deze avond voorbij kan zijn. Lieske poetst op de valreep nog even haar tanden en roept tegen de rest: “Ik moet wel een lippenstiftje op!” Je moet natuurlijk wel goed voor de dag komen!

"Ik moet stappen"

“Wat ga je doen vanavond als je eruit moet”, wil Roel van Ingrid weten. “Ik denk dat ik mee moet naar de kroeg van mijn broer”, zegt Ingrid. “Oh wat vervelend”, roept Joost met veel gevoel voor drama.

De Finale of Dido?

Bridget breekt in het Huis in. “Hallo”, roepen ze in koor. “We horen je wel, maar zien je niet.” Bridget vraagt naar de krulset die de dames hebben gekregen. “Ja, we zijn er erg blij mee”, reageert Lieske. Maar dat is al duidelijk te zien aan hoe Nathalie en Lieske in de krullen zitten. Lieske geeft aan dat ze veel geleerd heeft in het Huis. Bridget wil van Ingrid weten wat de Bewoners zouden missen als zij het Huis moet verlaten.
“Ik denk wel dat ze een huishoudelijk type en een kokkin zullen missen”, grapt Ingrid. Maar niemand schijnt de grap te snappen. Nathalie geeft nog aan dat ze er bang voor is om naar huis te gaan. “Maar bang ben ik niet.” Aan Roel wordt gevraagd of hij naar de Finale of naar Dido wil. Maar de Rotterdammer laat zich niet op de kast jagen en antwoordt droogjes: “Eerst naar de Finale en dan naar Dido!”

"Ik word opeens heel bang!"

De Bewoners vonden het gesprek met Bridget een beetje vaag. “Het was allemaal een beetje mat allemaal”, zegt Lieske. Ook is ze bang dat de krullen haar totaal niet stonden, omdat Bridget hier een opmerking over maakte. Ingrid stelt de Groningse studente gerust: “Dat ging over mij. Je hebt toch gezien hoe die krullen bij mij stonden!” Maar ook zij heeft een raar gevoel bij het gesprek: “Er klopt iets niet!” De Bewoners kunnen er niet echt hun vinger op leggen wat het is. “Ik word opeens heel bang”, besluit Lieske.

Kijk ze nou zitten

Het is rustig in het Huis. “Kijk ons nou zitten!”, zegt Ingrid. “Normaal hebben we zo’n grote bek!” Roel geeft aan dat hij nat is van de zenuwen. Lieske: “Ja, het is wel eens gezelliger geweest!”

Een trouwe schare fans

De Bewoners speculeren weer eens over wie er vanavond het Huis moet verlaten. “Het gaat tussen ons Naat!”, roept Ingrid. “Waarom dat nou weer?”, reageert Roel. Joost legt uit dat hij ook denkt dat de kraker een trouwe schare fans heeft opgebouwd: “Ing heeft nu eenmaal nog niet zo vaak genomineerd gestaan!”

Viel Roel zijn vriend Rob aan?

Het valt de Bewoners op dat het zo lang duurt voordat ze weer iets van Bridget horen. “Er staat ook nog niemand buiten”, merkt Nathalie op. “Dus we krijgen nog minimaal een vragenrondje!” Even later hebben ze het over het moment dat Roel helemaal flipte toen de Bewoners zijn geld hadden gevonden. "Ja, Rob zei dat je hem ook aanviel", zegt Ingrid. "Nu dol je me he", brengt Roel verbaasd uit. "Nee, echt niet." Roel vindt het absolute onzin. Joost probeert de boel een beetje te sussen: "We zullen de filmpjes wel terugzien!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #548 Gepost op: 15-12-2005, 21:59:23 »
Lieske zoekt bevestiging

Opeens klinkt de stem van Bridget weer: “Omdat jullie al 114 dagen geen contact hebben gehad met de buitenwereld, mag een Bewoner 30 seconden bellen met een familielid.” Het is een hele moeilijke beslissing. Joost roept dat hij het Roel gunt, maar Ingrid grijpt in: “Nathalie en Lieske willen misschien ook graag iemand spreken.” Ingrid vindt het zelf te moeilijk en ziet er vanaf: "Ik zou alleen maar gaan janken!" Uiteindelijk gaat het tussen Lieske en Roel. Er mag niet geloot worden. “Dan moeten jullie het zelf maar uitvechten!” Roel besluit voor zichzelf dat hij denkt dat het bij zijn familie wel goed zit: "Dus ik denk dat Lieske maar moet gaan.” Dan wil Bridget het weten: “Ik heb mijn twijfels of mijn ouders wel trots op me zijn, want ik ben wel eens bang dat ze balen van het kind dat ze op de wereld hebben gezet”, laat Lieske weten. “ Ik wil eigenlijk wel een beetje bevestiging hebben.” Even later mag ze gaan bellen: “Onwijs bedankt jongens. Ik vind het wel heel eng.”

Pap, ik mis je zo erg

Lieske zit inmiddels in de Dagboekkamer. Na even te hebben moeten wachten hoort de Groningse opeens: “Hallo Lieske! Gaat het een beetje?” Lieske laat Bridget weten dat ze heel blij is dat ze mag bellen. Dan gaat opeens de telefoon. Nog voordat ze haar vader aan de andere kant hoort barst ze in huilen uit: “Hallo pap”, snottert Lieske. “Ik mis je zo erg. Hoe vind je dat ik het doe?” Ze komt bijna niet meer uit haar woorden. “Hoe is het met Binky? Wil je tegen mama en Anne zeggen dat ik heel veel van ze hou, en ik hou ook heel veel van jou pap” Maar dan zijn de 30 seconden alweer voorbij. “Oh dat was het”

Het is Nathalie geworden

Opeens horen de Bewoners weer de stem van Bridget: “Hoe is het Lieske?” “Ik ben heel blij. Ik ben echt dol op mijn papa”
Bridget wil van Ingrid weten hoe erg ze het zou vinden om het huis vanavond te moeten verlaten. "Dit laatste weekje zou ik er ook wel bij willen pakken", laat Ingrid weten. Ook Lieske hoopt dit: “Ik wil het liedje wel uitzingen." Nathalie geeft aan gewoon weer haar eigen ding te doen als ze thuis is. Ook Roel wil liever nog even blijven. Dan is het moment daar. De bewoners geven elkaar een hand. "Ingrid, je kan loslaten", zegt Bridget. Ingrid schrikt enorm. “Jeetje”, is het enige dat ze uit kan brengen. Daarna richt Bridget zich tot Roel. "Jij bent ook een van de vier!" “Nou Naat, het gaat tussen ons”, zegt Lieske terwijl ze naast de Haagse gaat zitten. Dan brengt Bridget het verlossende woord: ”Lieske, jij hebt net met je vader mogen praten. Dat had je eigenlijk niet hoeven doen. Want Nathalie, jij moet gaan!" De Haagse houdt zich groot en wil nog wat tegen haar mede-Bewoners zeggen. "Jullie zijn vier zulke mooie persoonlijkheden en ik ben blij dat ik met jullie in het Huis heb mogen zitten!" Iedereen pakt Nathalie even lekker beet. Ingrid probeert de rust nog even te bewaren: “Wil je nog een wijntje?” “Nou in ieder geval een grote slok", reageert Nathalie gevat. Roel laat de Haagse weten dat zij hem de laatste week zo heeft geholpen met het vertrek van Dido en vraagt of ze Dido de groeten wil doen. En dan is het tijd om te gaan: “Dag lieverd”, roepen de Bewoners in koor. maar Nathalie hoort het al niet meer, want buiten wordt ze onthaald als een echte ster...

"De lijnen staan nog open"

De Bewoners houden, net als bij elke Exit, een dubbel gevoel over aan het vertrek van Nathalie. “Sorry Joost, je moet het met ons doen nu”, zegt Lieske. “Ja, helaas wel”, reageert Joost opvallend stug. “Ja sorry hoor”, gaat hij verder. “Maar ik vind dit echt heel vervelend.” Roel laat weten het ook erg te vinden, maar tegelijkertijd ook blij te zijn nog in het Huis te zitten. De avond wordt nog eens doorgenomen. “Bridget heeft niet gezegd dat de lijnen gesloten zijn”, merkt Ingrid opeens op. “Nee die zijn ook nog steeds open”, reageert Joost droogjes. “Dus de uitslag kan nog veranderen!”

De moeilijkste week

Roel vertelt aan zijn, inmiddels nog maar drie, mede-Bewoners dat hij de moeilijkste week uit zijn Big Brother-periode achter de rug heeft. “Voor mij was het juist een van de makkelijkste”, laat Ingrid weten. Zij is de afgelopen weken dan ook echt losgekomen. Roel weet wel waar het bij hem aan ligt: “Het heeft natuurlijk met het vertrek van Dido te maken!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #549 Gepost op: 15-12-2005, 22:03:20 »
Het ritueel van Joost

Als Nathalie en Lieske met zijn tweetjes op de bank zitten, laat Lieske weten toch wel heel blij te zijn dat haar ‘vriendinnetje’ er ook nog zit. Ingrid kan dit alleen maar beamen. Joost heeft zich inmiddels weer teruggetrokken in de Slaapkamer. Het begint bijna een wekelijks ritueel te worden. Hij zoekt troost bij zijn beertje. Opnieuw heeft de Nijmegenaar afscheid moeten nemen van een maatje.

Gaan de Bewoners de hoofprijs verdelen?

Ingrid, Lieske en Roel bepraten de grote Finale van volgende week. “Ik heb gehoord dat ze bij een van de Big Brother-series het geld hebben verdeeld”, begint Ingrid. Roel gelooft dit niet, maar laat wel weten hier voor open te staan. Ook Ingrid en Lieske hebben hier wel oren naar. “Weet je wat ik allemaal kan doen met 60.000 euro”, laat Lieske weten. Roel denkt alleen dat het van Big Brother niet mag. “Toch wel als we uit het Huis zijn?’, vraagt Ingrid zich af. “Maar we mogen er nu niet over praten”, gaat Roel verder. Joost is inmiddels, zonder iets tegen zijn mede-Bewoners te zeggen, naar bed gegaan.

Het dak gaat eraf

“Eén ding is zeker; volgende week hebben we een feest”, zegt Ingrid. “Ja, volgende week gaat het dak eraf”, denkt ook Roel. Ingrid: “Als wij eruit gaan dan is het ook klaar, we hoeven dan ook niet meer naar de studio. Je hebt dan het hele spel gedaan, maar ook wegwezen dan.” Dan vraagt de blonde Haagse voor hoeveel geld Roel het Huis zou verlaten. “250.000 gedeeld door vier”, antwoordt hij. “Ik ben wel bang voor volgende week”, zegt Ingrid dan. “We gaan er allemaal uit! Hoe zullen ze dat doen?”

De fake-roddels van Nathalie

Nu de Nathalie in de Dagboekkamer haar fake-roddels heeft opgebiecht, laten Ingrid, Lieske, Roel en Joost nog even alle roddels de revue passeren. Lieske geloofde Nathalie wel toen zij vertelde dat Rob en Ingrid gezoend hadden. Joost vond dat ook een zeer geloofwaardige roddel, juist omdat deze roddel net zo goed echt gebeurt had kunnen zijn. Ook de roddel dat Roel Dido gebruikte om stemmen te winnen nam Joost als waarheid aan, dit terwijl hij toch dacht: “Roel en Dido die horen bij elkaar, die zijn echt verliefd.” “Vanaf nu geloof ik echt geen f*ck meer van wat ik allemaal hoor”, besluit Roel.

Waar was René Froger nu?
 
“Ik had gewoon verwacht dat René Froger hier zou staan met ‘This is the moment’, omdat we nu in de Finale zitten, nou niet dus”, aldus Ingrid.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2005, 14:42:30 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #550 Gepost op: 16-12-2005, 12:35:33 »
Lege kamers

En jawel, de laatste week is officieel begonnen. Helaas heeft Nathalie zelf niks overgehouden aan haar zand-Opdracht waarmee ze 50.000 voor de pot verdiende, maar haar Bewoners zullen haar er erg dankbaar voor zijn. De laatste vier zijn nog in diepe rust in de lege Slaapkamers. Gaan hun dromen over de wachtende families en vrienden of over de goed gevulde pot met geld? Het komt nu toch wel heel dichtbij...

Nog een zware dag en dan...

Joost had het (weer) erg zwaar gisteravond met het vertrek. Nu moest zijn vriendin Nathalie het Huis uit. ZIj kan naar vriend Joost, maar stak haar BB-Joost een hart onder de riem: "Winnen hè?!" Allemaal mooie woorden, maar Joost kennende zal hij vandaag nog met andere dingen bezig zijn dan met de Finale. De kans is groot dat hij voor Nathalie een gedenkwaardige plek maakt tussen de andere oud-Bewoners en daar laat hij nog wel eens een traan bij...

Actie in de ochtend

Big Brother heeft de wens van de dames, om vandaag uit te mogen slapen, blijkbaar gehoord. Ja, en op dit soort momenten mis je dan toch echt Rob die in de vroege uurtjes vaak voor wat vertier zorgde. Geen haan hoefde de sympathieke man uit Nigtevecht zijn bed uit te trommelen. Hij genoot van de uurtjes die hij helemaal voor zichzelf had in het Huis. Maar goed, je kan het de Finalisten niet kwalijk nemen na een avond vol emoties.

Brenda maakt Joost wakker

Nu is het dan toch echt gedaan met de rust. De haan liet zich weer horen, maar zoals wel vaker de afgelopen dagen reageren de Bewoners er niet echt op. Tot opeens een vrouwenstem door de speakers klinkt: "Goeiemorgen Bewoners, Brenda hier. De nacht heeft lang genoeg geduurd. Lieve Joost, dit is je laatste weekje!" Dan schrikt Joost op en beseft dat zijn eigen vriendin hem wakker maakt. "Bren!", roept Joost. Rol mompelt wat vanuit zijn bed: "Lekker geil stemmetje hoor." Een goed begin van de dag voor Joost!

Nog een keer!

Joost wil de ‘wake-up call’ van Brenda nog een keer horen. Hij gaat op een bed staan om zo dicht mogelijk bij de speaker te komen. Hij gaat helemaal uit zijn dak als hij Brenda’s stem nog een keertje hoort. “Ze klinkt een beetje Haags”, valt Ingrid op. “Nee man”, zegt Joost. “Daarna kwam er nog een stem”, heeft Roel gehoord. “Dat was mijn moeder”, zegt Ingrid. “Ik weet het zeker.”

De laatste vrijdag in het Huis

Ingrid staat af te wassen en babbelt wat met Roel: “Raar dat je volgende week ‘s ochtends weer het journaal aan kan zetten hè?” Roel: “Vind je het nu een hele andere week dan vorige week?", vraagt Roel aan Ingrid. “Ja, we gaan nu echt aftellen. Zo is dit bijvoorbeeld de laatste vrijdag in het Huis.” “Raar en een opluchting tegelijk”, vindt Roel.

Volproppen of niet?

De Bewoners bedenken zich dat ze nog niet weten of ze volgende week op Rantsoen moeten. Het is namelijk nog steeds niet duidelijk of ze de Weekopdracht gehaald hebben. "Dan gaan we nu hamburgers bakken!", roept Roel uit. Ze gaan het er vandaag maar goed van nemen, want je weet nooit of Big Brother goed gehumeurd is en de overschrijding van de tijd door de ogen ziet.

Bewegende dekens

Ingrid vindt dat Roel een type is dat zich niet zo snel schaamt. "Je laat gewoon scheten, of je kondigt aan dat je gaat schijten", noemt ze als voorbeelden. "En je doet allerlei dingen onder de dekens!" Roel kan er alleen maar om lachen. Hij vraagt zich wel af hoeveel er van het gefriemel daadwerkelijk op TV is uitgezonden. Hij denkt zelf dat er hooguit wat op-en-neer bewegende dekens te zien zijn geweest. Lieske moet daar hartelijk om lachen en doet die bewegingen nog eens dunnetjes over, met haar hand onder haar badjas.

Eindelijk klaar

Joost is eruit, alle bedragen van de bestelling zijn opgeteld: er kan besteld worden! "Dag Big Brother, met Joost. Dit is de bestelling voor week 17, tevens de laatste week!" "Wij willen graag 3 zaken knotsen"..begint Lieske het oplezen van de bestellijst.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2005, 13:33:58 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #551 Gepost op: 16-12-2005, 14:37:00 »
Allemaal naar de Slaapkamer

Big Brother roept alle Bewoners naar de Slaapkamer. "Moet ik de broodjes nu nog licht bevochtigen?", wil Roel nog snel van Lieske, de broodbakexpert, weten. "Jezus, ooit zaten wij in deze Slaapkamer met dertien man. Huilend", zegt Joost. "Inderdaad, en iedereen kakelde dan door elkaar heen, om gék van te worden. En dan vooral Joost!", vindt Roel. Maar zelf kan Roel ook goed slap lullen. "Iemand dronk een keer heel veel cola-light", begint Roel. "En nu is-ie dood", voegt Joost toe.

Week of terror

"Het is afgelopen met de lol jongens. Dit wordt 'the week of terror'", zegt Roel. "Week of hell!", roept Joost terwijl hij een gabberbeat nadoet. "Rotterdam terror!", vervolgt hij. "Gewoon een week lang non-stop terror muziek, omdat er geen techno is gedraaid voor Roel. Dan ga ik echt dood", denkt Joost. "Een uurtje is leuk, maar vier of vijf dagen!"

Ze gaan ervoor

De Bewoners zijn het erover eens: ze gaan de fietsopdracht doen. "Je hebt toch iets om naartoe te fietsen", zegt Joost, die de stem van Brenda nog na hoort klinken. Weten ze wel echt waar ze aan beginnen? Ingrid, die terugkomt uit de Dagboekkamer, wil het er inderdaad nog eens met de Bewoners over hebben. Beseffen haar huisgenoten wel waaraan ze beginnen? Ook maakt ze duidelijk dat het niet de bedoeling dat de Bewoners nadien weer gaan klagen over Big Brother, dat deze opdrachten geeft die al bij voorbaat niet haalbaar zijn! Maar de Bewoners willen er niks meer over horen. "Al moet het op mijn tandvlees, we gaan het doen!", aldus Lieske. En met die duidelijke boodschap gaat Ingrid weer richting Dagboekkamer.

Lamp nu al uit!

Lieske bijt de spits af op de fiets. Roel besluit zichzelf en zijn mede-Bewoners van krachtvoer te voorzien en een hamburgertje te bakken. Ineens gaat de lamp uit. Lieske slaakt een angstige gil. De lamp blijft echter uit. Paniek in het Huis. Lieske trapt zich hyperventilerend en als een bezetene een slag in de rondte. Is de opdracht nu al mislukt? Echter nadat Roel de lamp een beetje beweegt, gaat hij weer aan. Ingrid: “Straks is de opdracht nu al mislukt en laten ze ons gewoon vijftig uur doorfietsen”, denkt Ingrid. Roel gaat verhaal halen in de Dagboekkamer: “Het is inderdaad een technische storing. De opdracht gaat gewoon door. Big Brother heeft een alarm dat controleert hoe lang de lamp knippert“, aldus Roel. “Joost, wil jij ook tomaat op je hamburger?”, vervolgt hij.

De Roel Burger

De ongezonde hamburgereters houden de gezonde sportende Lieske gezelschap

De eerste wissel

Na drie kwartier zit de tijd van Lieske erop. Ingrid neemt haar plaats op het fietszadel over. “De eerste €750,- is binnen!”, joelt Joost.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2005, 15:52:55 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #552 Gepost op: 16-12-2005, 22:07:00 »
Nathalie wordt opgehangen

aan Joost de eer om zijn vriendinetje Nathalie aan de 'wall of fame' te hangen.

Joost doet zijn onderbroek uit

Joost loopt al een beetje te panieken, wat zou er aan de hand zijn? Het blijkt zijn beurt om de plaats van Ingrid op de fiets over te nemen. “Ik doe mijn schoenen uit, mijn vest uit en ik heb ook mijn onderbroek uitgedaan. Hoe lichter, hoe minder moeite ik heb met fietsen”, aldus Joost.

De fietspot delen

Joost stelt voor de 50.000 euro die ze verdienen met de fietsopdracht onderling te verdelen. Roel en Ingrid zien dit wel zitten. Alleen Lieske is sceptisch: “We moeten toch ook nog heel veel geld inleveren aan de belasting?”

"Wil je mijn broekje aan?"

Roel is de volgende Bewoner die moet gaan fietsen, maar Joost waarschuwt hem: “Bereid je voor hoor, want het is echt pittig.” En met veel gevoel voor zelfspot laat hij Roel weten: “Je weet dat ik een sportman ben in hart en nieren, maar zelfs voor mij is het zwaar!” Maar de Nijmegenaar, die ook de rotste niet is, probeert het nog wat makkelijker te maken voor Roel: “Als je wilt mag je mijn sportbroekje wel aan!”

Potje gel

Joost belt met Big Brother. Hij wil graag een pot gel bijbestellen, mocht er geld over zijn. Zo niet, dan wil hij minder knotsen in ruil voor het felbegeerde stylingproduct. Dan wordt hij naar de Dagboekkamer geroepen. Niet voor de gel zo blijkt, maar voor een envelop. Alle Bewoners moeten zich verzamelen bij de fiets en Joost leest voor. Het blijkt een zeer ernstige waarschuwing te zijn: 'Er mogen geen afspraken worden gemaakt tussen Bewoners over verdeling van het geld.'


Knieënleed


Het sporten gaat niet bepaald van een leien dakje. Roel heeft een brace nodig voor zijn knie want hij voelt hem trekken. Ingrid heeft ook pijnlijke knieën en ligt uitgeteld op de bank. Ze vraagt om pijnstillers en een verdovende spray voor haar zere knieën.

Drie man aan tafel

Ingrid en Joost maken het eten klaar. Dit keer staan er gebakken aardappelen op het menu. Terwijl Lieske zich in het zweet werkt eten de anderen hun bordje leeg. Ingrid moet haasten, aangezien ze over twaalf minuten alweer op de fiets moet.

Zadelpijn?

Het half uurtje fietsen van Lieske is alweer voorbij. Ingrid voelt zich niet echt lekker, maar moet echt weer vol aan de bak. Gelukkig heeft ze wel nog kunnen eten, hoewel ze laat weten met een volle maag niet echt lekker te fietsen. Roel is intussen even op bed gaan liggen. Ze trekken het fietsen nu al bijna niet meer, terwijl de Weekopdracht toch echt nog bijna twee dagen duurt.

Keiharde porno

De foto van Nathalie is vanmiddag al aan de ‘wall of fame’ gehangen, maar nu is het tijd om te proosten. Joost begint natuurlijk: “Lieve Naat, je was mijn vriendin in het Huis en ik mis je verschrikkelijk!” Ook Lieske doet een duit in het zakje: “Naat, onwijs bedankt, want je hebt het leven in Big Brother een beetje makkelijker gemaakt.” Joost roept dat ze lekker moet gaan genieten met haar eigen Joost. Lieske ziet dit al voor zich: “Keiharde porno!”

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #553 Gepost op: 16-12-2005, 22:08:27 »
Mickey, waar was je nou?
 
We hadden hem al een paar dagen niet gezien en begonnen ons al zorgen te maken. Maar gelukkig liet onze huismuis Mickey vandaag weer van zich horen. Op de grasmat in de Tuin ontwaardde onze grijze rakker een lekker hapje. En na vriendelijk naar de camera geknikt te hebben spurtte hij weer naar zijn warme holletje.

Sfeermuziek

Om de Bewoners bij het fietsen mentaal een handje te helpen klinkt er opeens fanfare-muziek uit de speakers. Iedereen wordt meteen een stuk vrolijker. Ingrid slaat zelfs een beetje op hol: "Stel dat je in een hotelkamer bent in Italië, met je balkondeur open en dan zijn ze buiten op het plein zo'n concert aan het spelen..."

Joost nu al aan het eind van zijn latijn?
 
Joost glijdt van de fiets en stort zich op de bank. Zelfs de opbeurende marsmuziek krijgt hem niet in beweging.

Het moet niet langer duren

De muziek klinkt nog steeds door de speakers, maar veel langer moet het niet duren. “Nu kunnen we er nog om lachen”, zegt Roel. “Maar als dit zo heel de nacht doorgaat, wil ik niet weten hoe we er morgen bijzitten!”

Joost heeft altijd mazzel

De Bewoners worden nu verrast met wat trance-muziek. Joost plukt daar vooral de vruchten van, want het fietsen gaat nu een stuk makkelijker. "Jij hebt ook altijd mazzel", roept Lieske. Ingrid komt gelijk in de feeststemming: "Ik heb gelijk zin in alcohol!"

pannenkoeken
 
Lieske en Joost duiken samen in de keukenkastjes en kijken wat er nog over is van de weekvoorraad. Ze verzinnen een ‘krachtvoer-recept’, zodat ze met z’n allen fietsend de nacht door kunnen komen. Lieske staat fanatiek te kloppen in een kom met meel, melk en eieren. Je zou bijna denken dat ze haar tanden staat te poetsen.

Hagelwit

Terwijl de Bewoners zich binnen in het zweet werken, ketsten de hagelstenen op het Tuinpad

Ingrid komt...

De vier overgebleven Bewoners hebben elkaar na 115 dagen niet zoveel nieuws meer te vertellen. "Volgende week naar huis", roept Ingrid. "Dat zou lekker zijn", vindt ook Roel. "Mama, ik kom. Ik kom", roept Ingrid in haar enthousiasme. Dit tot grote hilariteit van Roel en Joost, want het klonk wel heel suggestief...

Lange nacht voor de boeg

Mentaal zit het allemaal prima. De Bewoners zijn vol enthousiastme bezig met de Weekopdracht. Fysiek is het een ander verhaal. Ze moeten een moordend tempo aanhouden om de lamp brandend te houden. En het lijf begint nu al moe te worden. Kom op Bewoners; nog maar een uurtje of 40 te gaan...
« Laatst bewerkt op: 17-12-2005, 16:16:12 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #554 Gepost op: 17-12-2005, 16:18:46 »
De Bewoners fietsen de laatste zaterdag in

Joost trapt zijn rondjes op de fiets, de lamp brandt nog steeds. Voor op zijn fietsstuur heeft hij een salmiakknots bevestigd. Deze dient als beloning voor als zijn fietstijd om is. "Hoe lang nog?", doorbreekt een slaperige Roel vanaf de bank de stilte. "Nog drie minuten", antwoordt Joost opgewekt.

Geen Joop Zoetemelk...

“Dit is toch wel gewoon Joop Zoetemelk-snelheid. Ik ben geen fucking Michael Boogaard, kom op nu!, roept Lieske, die het fietsen intussen weer overgenomen heeft van Roel. Ruim een uur geleden stelde de huisjongste voorzichtig voor om te stoppen. Langzamerhand komen de Bewoners er meer en meer achter dan 50.000 euro niet zomaar voor het oprapen ligt. Roel stelt voor een compromis aan Big Brother voor te leggen: “Vijfentwintig uur fietsen voor 25.000 euro en daarna voor elk uur 1000 euro extra.”

“Ik heb geen zin om op krukken hieruit te gaan”

De fietsopdracht valt zwaar. Lieske voelt haar knieën steeds meer. “Ik kan wel doorgaan, maar dan heb ik wel kapotte knieën”, aldus Lieske. Roel stelt voor nu echt naar de Dagboekkamer te gaan om even raad te vragen aan Big Brother. “Laat mij maar gaan”, stelt Lieske voor. “Nee, dat is geen goed idee. Jij gaat daar zitten huilen om je knie”, reageert Ingrid. Roel stelt voor om het zakelijk aan te pakken: “Gewoon kijken of er nog iets te halen valt en of Big Brother in is voor een compromis.” De Bewoners hebben hun eerste compromis al gesloten: Lieske en Roel gaan samen naar de Dagboekkamer. De deur gaat echter niet open en ze keren terug in de Woonkamer. Lieske zoekt haar bed weer op. Roel bespreekt het stop-dilemma met Ingrid.

“Ik ga niet opgeven"

“Wat is het warm hier. Joost, ik heb geen zin meer”, roept Ingrid vanaf de fiets. “Ik word net één minuut geleden wakker gemaakt”, protesteert Joost. “Maar ik ga dit niet opgeven. Ik ga net zolang door totdat ik van die fiets af val. Al moet ik in mijn eentje doorfietsen of moeten ze mij hierna naar het ziekenhuis brengen, ik ga door”, vervolgt hij vastberaden.

Lieske is goedgemutst

“Jullie hebben geluk, ik ben goedgemutst”. Met een feesthoedje komt Lieske de kamer binnen. Het is haar beurt om te fietsen. De dame die net nog op het randje zat, is nu de doorzetter: “Ik zie wel tot hoever ik ga en als het over is, dan is het over.”

Terug naar tien minuten

Het fietsschema van een kwartier fietsen en daarna drie kwartier slapen begint de Bewoners uit te putten. Ingrid stelt voor het schema om te gooien en de fietstijd terug te brengen naar tien minuten en de rusttijd met vijf minuten te verlengen. Intussen maakt Joost zich klaar om de plaats van Ingrid in te nemen. “Zo, dit gaat echt niet goed in mijn knie”, kreunt hij als hij zijn eerste rondjes trapt.

De beat erin...

Roel zit op de fiets. Een stampende beat klinkt uit de speakers. Joost wordt wakker van de muziek en loopt verdwaasd naar de Keuken waar hij nog maar eens een glas water drinkt. Even later zoekt hij zijn bed weer op. Roel trapt intussen stevig door, juist in de maat op de stevige beat.

We gaan het redden!

Ingrid is klaar om Lieske af te wisselen. “Red je het weer?”, vraagt Ingrid. “Ja hoor, ik zat net even op mijn breekpunt. Het gaat nu wel weer gewoon relaxed. Ik zal straks vast nog wel een breekpunt krijgen. Jullie moeten mij er maar doorheen slepen”, reageert Lieske. Het lijkt de relaxte muziek te zijn, die nu al enkele minuten uit de speakers klinkt, die haar erdoorheen sleept. Lieske zoekt haar bed weer op. De relaxte muziek maakt plaats voor een stevige beat: 'Have your ever been mellow'. "We gaan het redden, we gaan het redden!", gilt Ingrid uit.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #555 Gepost op: 17-12-2005, 16:20:45 »
Rammstein!

De muziek is erg welkom bij de Bewoners, het sleept ze door de Opdracht heen. Als een nummer van Rammstein wordt ingezet, gaat Joost helemaal uit z'n dak. "Roeoeoel! Rammstein!", schreeuwt Joost. Roel komt aangelopen om de shift van hem over te nemen. Daarna wordt er een drum 'n bassnummer ingezet. "Yeah, mijn muziek!", roept Roel. "Big Brother begrijpt het!"

Schurende string

"Ik ga zo even een normaal broekje aandoen, die string schuurt zo in mijn billen!" Ingrid doet haar best op de fiets en haalt een gemiddelde van 29 kilometer per uur. Roel denkt: "We gaan het niet halen." Ingrid heeft er ook niet alle vertrouwen in: "Bij de Winnie the Poeh-Opdracht ging het lekker, en tien minuten later kon je ingestort zijn." "Ik ben echt goed kapot", zegt Roel. Ingrid stelt voor vanavond even bij elkaar te zitten: "Voor de afwisseling. Dit is zo ongezellig, dat maakt je ook dood hoor!" "Twee rondjes tien minuten, dan twee rondjes vijftien minuten", is misschien een oplossing volgens haar. Joost ligt te slapen in zijn bed als hij haar hoort schreeuwen: "Joost, nog vier minuten!" Slaperig geeft hij antwoord: "Jo!".


Joost zingt zijn eigen lied


De muziek staat uit, maar Joost gaat gewoon door en zingt zijn eigen nummers. Ingrid moedigt hem aan. "Kom op, dan kan je een leuk autootje kopen straks!"

Het Big Brother-museum

Joost ligt lekker te slapen in zijn bedje, omringd door foto's en brieven van zijn vriendin, foto's van zijn mede-Bewoners, uitdraaien van de Weekopdrachten, menukaarten van de diners...Eigenlijk heeft Joost zo zijn eigen Big Brother-museum!

"Wakker worden!"

Ingrid is op het einde van haar fietsbeurt, maar het Huis is bladstil. "Joost!", roept ze. "Wakker worden!" Uiteindelijk hoort Joost het en zuchtend stapt hij uit bed. Dit tot opluchting van Ingrid, die al bang was dat er niemand wakker zou worden.

En… er is bier!

“Herken je dit gerammel?”, vraagt Joost aan de fietsende Roel. “Het is een krat bier”, weet Roel direct. “Er zijn ook pizza’s”, vervolgt Joost. De Bewoners hebben de boodschappen voor de laatste Big Brother-week binnen.

Luchtig afscheid

Ingrid is aan het fietsen en denkt aan haar Exit: "Nadat ik iedereen heb gezien, wil ik wel dat ze me een dagje met rust laten hoor. Je bent helemaal weg man!" Joost denkt ook dat hij in de war zal zijn: "Ik ga mijn zender zoeken, en batterijen halen." Maar het liefst wil hij naar een mooi hotel. Ingrid adviseert hem: "In elk hotel hebben ze suites. Kan je in elk geval een mooie kamer nemen, met bubbelbad. Joost dacht nooit dat hij zo lang in BB zou blijven: "Ik heb leuk afscheid genomen, maar op mijn manier: luchtig. 'Over twee weken ben ik lekker terug', zei ik tegen iedereen: 'Ik ga even iets heel spannends doen.' Tegen Bren zei ik: 'met je verjaardag ben ik er echt wel'. En dat is nu al geweest! Maar het is wel te gek, want ik wilde zo lang mogelijk blijven.

Speciaal gevoel voor Ingrid

"Trek je het nog wel zonder je maatje?", vraagt Ingrid aan Joost. "Ja", antwoordt deze, "Ik voel me er niet verdrietig om.
Naat heeft het nu fantastisch, dat weet ik. En ik heb met jou ook iets speciaals voor mijn gevoel." Dat voelt Ingrid ook zo: "Zeker door dat ene gesprek bij het vuur." "Ja", beaamt Joost.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #556 Gepost op: 17-12-2005, 16:22:18 »
Toen en nu
 
Begin september hadden de Bewoners ook een fietsopdracht en zat een hyperventilerende Ingrid er zwaar doorheen. Deze keer lijkt het prima te gaan met haar conditieprestatie, en maakt ze het zichzelf wat gemakkelijker met steunkussens (zie de rechterfoto, red.).

Echter... als Lieske even later het zadel overneemt en in gesprek raakt met Roel, zegt hij: "Ing heeft het zwaar hoor. Normaal is het altijd de bikkel. Ik hoop dat ze het volhoudt, want we kunnen niemand missen."

Witte hagelbui

Ineens worden de Bewoners opgeschrikt door een hard geruis. Buiten begint het hard te hagelen. Na krap drie minuten is de hele Tuin bedekt onder een tapijt van witte hagelstenen. “Je hebt wat gemist Joost”, zegt Roel tegen Joost als hij de Kamer binnenkomt. Joost dacht ook al dat er iets aan de hand was, maar zat net even op de wc. “Hoe kan dat nu? Ben je net even weg, is de hele Tuin wit!”, roept hij uit.

Gaat ie uit?

Foutje in de techniek. Terwijl Ingrid keihard aan het trappen is, knippert de lamp en snelt de kilometertelling omlaag. "ik kan niet harder!", gilt ze uitgeput. Gelukkig lost het probleem zichzelf op en telt het apparaat weer het juiste aantal kilometers. Van vijf schiet hij omhoog naar achtentwintig. Joost belt naar het antwoordapparaat van Big Brother om de foutmelding door te geven.

Ieder z'n ding

Zo gaat ie goed: Joost met knots, Roel met sigaret, Ingrid met kussens

Niet zo'n strak plan

Ingrid en Joost stellen voor in plaats van ieder een kwartier maar even 10 minuten te fietsen. “We zijn nu toch wakker en dan kan je lichaam even herstellen”, denkt Ingrid. Roel vindt dit niet zo’n strak plan: “Ik wil zo toch weer even liggen en we weten nu ook dat na vier beurten precies een uur voorbij is. Dat telt wat makkelijker af!”

De frustratie slaat toe

De Bewoners raken steeds gefrustreerder. Ze trappen zich naar eigen idee helemaal gek, maar de lamp blijft knipperen. “Dit kunnen ze echt niet maken”, zegt Lieske. Ook Ingrid hoopt op een reactie van Big Brother, want hoelang houden ze dit nog vol op deze manier?

Voorwaarts, mars!

De marsmuziek is weer opgezet. De vrolijke deuntjes kunnen de Bewoners echter niet motiveren. Ook zijn ze niet meer zo gezond bezig als in het begin; Roel eet chips en drinkt cola tijdens het fietsen, en hij steekt ook gewoon een sigaret op. Dat is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor het sporten.

Lieskes nieuwe tactiek

Het was even schrikken, want Lieske zat onbeweeglijk op de fiets. Maar al snel blijkt dat ze steeds een paar seconden rust neemt voor ze weer verder trapt. Daarbij houdt ze de lamp goed in de gaten. Is het gewoon een nieuwe manier van fietsen, of is Lieske inmiddels echt aan het eind van haar Latijn?

Nog drieëntwintig uur!

"Ik ga weer in bed liggen Roel". Joost is klaar met fietsen en Roel met zijn sigaret. De laatste gaat snel op het zadel zitten waarna Joost de kou van de Tuin opzoekt. "Hoe laat is het?", vraagt Roel als hij terugkomt. Joost heeft de tijd opgezocht bij de jacuzzi. "Kwart over zes." Daar is Roel niet blij mee: "Tering man! Nog drieëntwintig uur." Hij doet zijn best op de fiets en neemt tussendoor wat van zijn drinken en stroopwafel. "Lies, nog twee minuten!", roept ie dan.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2005, 21:56:36 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #557 Gepost op: 17-12-2005, 22:05:39 »
"Roel, het lukt niet meer"

“Lieske!”, roept Roel op de fiets. “Lieske!”, klinkt het weer door een stil Big Brother-Huis. De blonde Groningse ligt echter te slapen en schrikt dan wakker. Ze komt aanwaggelen en vraagt of het haar beurt is. Roel laat weten dat zijn beurt al een tijdje voorbij is en Lieske klinmt op de fiets. Maar de lamp blijft knipperen. “Ik hou het niet meer vol! Ik fiets alsof mijn leven er vanaf hangt en hij knippert nog steeds”, vertelt ze Roel. “Trappen meid”, moedigt Roel haar aan. “Roel het lukt niet meer”, zegt ze uitgeput.

Ook Roel ziet het somber in

“Oh, het schiet er weer in”, roept Roel. Hij grijpt naar zijn knie. De Opdracht begint zijn tol duidelijk te eisen. Ingrid grijpt in en neemt, na de beurt van Lieske, ook de beurt van Roel over. Deze strompelt op zijn beurt naar de bank en na wat strekoefeningen roept hij uit: “Ik zie het somber in!”

Ingrid, de bikkel
 
Ingrid neemt af en toe de shifts over van degenen die niet meer kunnen. Ze lijkt onvermoeibaar. Dat er clubmuziek uit de speakers schalt helpt de danseres zeker wel bij haar inspanningen.

Dansen voor Lieske
 
Het is alweer Lieske's beurt om te fietsen. De clubmuziek heeft de spirit er weer een beetje ingebracht, maar Lieske heeft het toch zwaar. Joost en Ingrid beginnen spontaan te dansen om Lieske een hart onder de riem te steken.

De tanden op elkaar

Joost en Roel hebben de dames naar bed gestuurd. Met name Ingrid heeft de laatste uren een hoop extra gefietst en het was overduidelijk dat zowel zij als Lieske er doorheen zaten. Met de tanden op elkaar wisselen de mannen elkaar af. Af en toe wordt er wat te drinken gehaald. Ook Joost en Roel zijn niet okselfris meer; er wordt weinig gesproken.

Even douchen

Lieske komt uit bed en is benieuwd hoe het met de mannen gaat. “We hebben elkaar nu steeds na een kwartier afgelost”, zegt Joost. “Maar we moeten wel snel terug naar het schema, anders trekken we het niet meer”, gaat Roel verder. “Laat me snel even douchen”, reageert Lieske. “Dan draai ik daarna weer vol mee”, en ze haast zich naar de Badkamer. "Ik ben echt zwaar naar de kloten", laat Joost weten.

De dames nemen het over

De fietsbeurten van Joost en Roel zitten er weer even op en daar zijn Lieske en Ingrid om het over te nemen. Ze hebben wel op bed gelegen, maar rusten kan bijna niet. Lieske begint, maar al snel roept ze de hulp in van Ingrid. "Ing, je moet me weer overnemen." De Haagse springt op de fiets en trapt door. Joost komt nog even kijken, maar Ingrid stelt hem gerust. "Ga nu maar naar bed, het lukt wel. wij doen het op onze manier!" Joost is tevreden met dit antwoord en gaat op bed liggen. Daar prijst Roel de inzet van de dames nog maar eens: "Ik had al nooit verwacht dat ze zo ver zouden komen!"

Michael Boogerd fietst langzamer

"Het is niet realistisch meer", begint Lieske tegen Ingrid. "De jongens zijn ook kapot!" De benjamin zit er duidelijk doorheen, maar blijft bewonderenswaardig fanatiek doorfietsen. Ingrid denkt na totdat Lieske lachend zegt: "Michael Boogerd fietst langzamer!" Ingrid geeft aan dat als Lieske het echt niet meer trekt, ze de jongens uit bed moeten halen. Dan neemt Ingrid de plaats van de studente weer in: "Denk er maar even over na. Ik concentreer me op het fietsen!"

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #558 Gepost op: 17-12-2005, 22:06:03 »
Lieske barst in huilen uit

Lieske vertelt Roel dat ze er nu mee stopt. "Ik kan niet meer. Ik barst bijna in janken uit!" Roel stelt de Groningse gerust: "Niemand neemt het je kwalijk. Ik had het al eerder verwacht!" Even daarna roept Lieske ook Ingrid erbij, maar die weigert te stoppen: "Ik ga niet meer slapen!" Ze probeert haar mede-Bewoners ook nog op te peppen: "Het is nog maar een nachtje. We redden het wel!" Maar voor Lieske is de maat vol. Ze barst in huilen uit: "Wat een hel. Ik ben kapot!"

"Ik sleep je er doorheen"

Ingrid zoekt haar maatje Lieske op in de Slaapkamer. Ze vraagt hoe het gaat, en Lieske snottert: "Ik ben kapot. Ik ben uitgeblust!" Ingrid wil Lieske het liefst omarmen, maar herinnert de studente aan aan belofte: "Dit is wel je breekpunt schat. Je hebt me voor de Opdracht gezegd dat ik je hier doorheen moest slepen, daarom probeer ik je op te peppen." Lieske geeft aan dat haar lichaam aangeeft op te zijn. Hierop pakt Ingrid Lieske lekker vast en fluistert: "Ga maar lekker slapen schat. Ik kom zo nog wel even bij je!"

Vrezen voor je mannelijkheid

Ingrid, Joost en Roel wisselen elkaar steeds weer af, maar het wordt natuurlijk nog zwaarder met maar drie personen. Als Roel op de fiets zit, vreest hij voor zijn mannelijkheid: "Ik hoop dat ik nog kinderen kan krijgen met die bloedblaar op mijn noten!" Ingrid is op haar beurt blij dat ze geen vriend thuis heeft zitten wachten: "Dat had ik niet meer gekund!"

"Kijk hoe we ten onder gaan!"

Lieske is inmiddels uit bed gekomen: "Ik kan niet slapen!" Ingrid geeft aan dat ze het allemaal niet lang meer volhouden: "Dus ga lekker op de bank zitten en kijk hoe we ten onder gaan!"

Een afscheidsrondje?

"Nog twee minuten", laat Joost aan Roel weten. "Ja, dan is het voorbij", reageert Roel. "Ga je dan niet meer op de fiets zitten?" Roel twijfelt even en zegt dan: "Oke, misschien nog voor een afscheidsrondje!"
« Laatst bewerkt op: 17-12-2005, 23:16:10 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in het BB-Huis
« Reactie #559 Gepost op: 18-12-2005, 12:57:18 »
Nachtmerries?

De Bewoners konden gisteren geen meter meer fietsen. Hierdoor gaat 50.000 euro aan hun neus voorbij. Waarschijnlijk hebben de vier deze nacht veel gedroomd over de loodzware opdracht. Misschien zullen ze nog lange tijd nachtmerries hebben met een kniperende lamp. Hopelijk laat Big Brother ze op de rustdag wat langer uitslapen...

Hello Ingrid

Ingrid brabbelt iets onverstaanbaars in haar slaap en wordt daar zelf wakker van. Ze strekt haar armen en maakt cirkelende bewegingen met haar handen. Beetje spierpijn? Tijd om ook even de benen te strekken. Ze maakt een kort ochtendwandelingetje richting toilet. Er staat dan wel 'hello' op haar T-shirt, maar niemand die haar op dit ochtenduur terug groet.

Boodschap van Roel

Dag lieve mensen, wij liggen nog steeds allemaal te slapen, maar er komt vandaag een moment dat jullie weer van onze levendigheid kunnen genieten!

In het warme kleed...
 
... snuffelt de muis deze ochtend in het rond. Zouden de Bewoners het straks doorhebben? En zien ze dat beestje dan als een welkome bezoeker of toch meer als een onderdeel van een horrorfilm...?

Ze slapen een gat in de dag

De volgens Lieske "Bike from hell", staat nog in de Woonkamer. Verder is het een grote rotzooi in het Huis. De tafel en het aanrecht liggen vol afwas, troep en viezigheid. We vragen ons af of de Bewoners binnenkort zin hebben om op te ruimen. Nou ja, eerst moeten ze maar eens opstaan...

Teken van leven

Ingrid gaat er weer uit om te plassen. Het valt op dat ze niet meer zo soepel loopt. Steunend doet ze nog wat wat rek- en strekoefeningen. De kniebuiging levert een luid 'knak'-geluid op. Snel duikt ze haar bedje weer in.

Grote schoonmaak

Ingrid voelt zich inmiddels fit genoeg om wat aan de rotzooi te doen. Ze begint aan de afwas terwijl Roel de salontafel, die vol staat met gebruikte kopjes, bekers en borden, onder handen neemt. "Ik wil dit gewoon afhebben", zegt Ingrid. Roel zet ondertussen koffie.

Blessureleed

Roel denkt dat hij een goede houding heeft aangenomen tijdens het fietsen, aangezien hij als enige geen rug- en nekpijn heeft. Hij heeft echter wel pijn aan zijn 'noten': er zit een schaafplek op. "Alsof iemand er een aansteker onder heeft gehouden" aldus Roel. Ook Ingrid heeft een pijnlijke plek tussen haar billen. Joost wordt ondertussen wakker. De camera zoomt in op zijn pijnlijke knieën, die hij voorzichtig masseert. Daarna voegt hij zich bij de anderen, die informeren naar zijn toestand. Ik heb over mijn hele lijf spierpijn", aldus Joost.

Overal muizenkeutels

Er liggen muizenkeutels op de bank. Eerder op de ochtend zag Roel de schuldige al lopen. Volgens hem was het geen klein grijs muisje zoals ze eerder in de Tuin hadden gezien, maar is het een grote bruine met een dikke staart. Ingrid gruwt van het idee en staat snel op van de bank.

Lekker zappen

De Bewoners fantaseren wat ze volgende week gaan doen. "Ik wil lekker op de bank hangen met chips en dan lekker zappen", aldus Roel. "Ik moet sowieso al het nieuws nalezen." Ook Lieske lijkt dat wel wat. "Ik wil vrijdag alleen zijn. Ik sluit me op in mijn kamer en als ze wat willen, dan bellen ze me maar."
« Laatst bewerkt op: 18-12-2005, 18:31:44 door Nîcky »