Auteur Topic: Egypte  (gelezen 10245 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Egypte
« Gepost op: 8-02-2006, 16:46:45 »
Hier kan je alles kwijt over het mooie land Egypte, en kun je je vakantieverhalen in kwijt of zelfs je vakantiekiekjes en wat je van het cultuur vind en de mensen, bespreek het hier in dit topic.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2006, 15:46:33 door Nîcky »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #1 Gepost op: 9-02-2006, 09:01:05 »
Leuk! ik ga in de zomer 3 weken naar Egypte... dus wie tips heeft  :) ... shoot!
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2006, 09:05:01 »
Nou ja... ben er nog nooit geweest hoor ;)
Maar ááááls ik zou gaan, zou ik zeker naar de Vallei der Koningen gaan met de piramiden van de faraos.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2006, 11:57:49 »
Leuk! ik ga in de zomer 3 weken naar Egypte... dus wie tips heeft  :) ... shoot!

Me moeder en vader waren op huwelijksreis in Egypte Megan maar, die waren daar niet weg te slaan.;D Ze waren in Hurgada dat is wat schoner en nieuwer als Cairó dat, zag je al gauw op de videocamera en dat zeiden ze ook, ze hadden kameel gereden en ook de piramides bezocht.  ;)
We hebben ook een Egyptische vriend die gaat bijna elk jaar naar Egypte omdat, zijn moeder daar woont. Ik zou zelf ook wel eens naar Egypte willen denk ik omdat, het me een mooi land lijkt.  :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #4 Gepost op: 9-02-2006, 14:26:08 »
Egypte lijk me zooo vet ::jaja::

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #5 Gepost op: 9-02-2006, 21:24:41 »
Ik ga zeker nog 85 keer (ofzo) naar Egypte  ;D

Maar ben er nog nooit geweest  :\'(
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Egypte
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2006, 21:28:45 »
Ik ga zeker nog 85 keer (ofzo) naar Egypte  ;D

Maar ben er nog nooit geweest  :\'(
daz wel heel vaak of ga je er wonen?
Menno is gek

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2006, 21:32:52 »
daz wel heel vaak of ga je er wonen?
Nee, ik wordt archeologe  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Egypte
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2006, 21:39:21 »
Nee, ik wordt archeologe  ;)
maar dat hoeft toch niet in Egypte
ga dan naar de Maya's en Imka's
Menno is gek

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2006, 21:43:50 »
maar dat hoeft toch niet in Egypte
ga dan naar de Maya's en Imka's
De Inka's  ;)
Dat ga ik ook hoor  :D
En Griekenland
India
China
Engeland

Ik graaf gewoon de hele wereld op  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Egypte
« Reactie #10 Gepost op: 9-02-2006, 21:46:23 »
de wereld wordt 1 gat als jij klaar ben  ;)
Menno is gek

Offline Antigone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #11 Gepost op: 13-04-2006, 19:54:36 »
Boh Egypte, dat staat echt nog op mijn verlanglijstje. Ik kan alleen niet zo goed tegen hitte  :P dus dat wordt een probleempje.

@Jutta: Ik wilde ook een tijdje archeologe worden ;D
You can't love what you have not so hold on to what you've got

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #12 Gepost op: 1-07-2006, 10:40:26 »
Ze waren in Hurgada dat is wat schoner en nieuwer als Cairó dat, zag je al gauw op de videocamera en dat zeiden ze ook, ze hadden kameel gereden en ook de piramides bezocht.  ;)

Nog 2 weken  ::tandpastasmiley::

kameel rijden lijkt me eng, da's te hoog, maar piramides wil ik zien en de woestijn ook en de Nijl en ik wil duiken in de Rode zee en heeeeeeel veel zonnestralen voelen!
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Egypte
« Reactie #13 Gepost op: 1-07-2006, 16:45:48 »
Een vriend van mij gaat ook naar Egypte. Volgens mij is het wel gaaf daar

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #14 Gepost op: 1-07-2006, 18:01:31 »
een vriendin van mij ging in de meivakantie naar Hugarda en al die Egyptenaren wilden haar kopen, een iemand wilde haar voor een winkel kopen en iemand anders voor 200000 kamelen  :o :o mja dat vonden die ouders niet zo'n goed idee  ;) ;)
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Egypte
« Reactie #15 Gepost op: 1-07-2006, 18:05:30 »
een vriendin van mij ging in de meivakantie naar Hugarda en al die Egyptenaren wilden haar kopen, een iemand wilde haar voor een winkel kopen en iemand anders voor 200000 kamelen  :o :o mja dat vonden die ouders niet zo'n goed idee  ;) ;)
Hahaha dat heeft mijn moeder vroeger ook gehad in Israel ::rofl:: ::rofl::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: HolidaySquare Egyptian
« Reactie #16 Gepost op: 12-08-2006, 12:31:48 »
Me moeder en vader waren op huwelijksreis in Egypte Megan maar, die waren daar niet weg te slaan.;D

Van een huwelijksreis is niemand weg te slaan, denk ik Nicky ;) al is t op Vlieland :P

Citaat
Ze waren in Hurgada dat is wat schoner en nieuwer als Cairó dat, zag je al gauw op de videocamera en dat zeiden ze ook, ze hadden kameel gereden en ook de piramides bezocht.  ;)

Wij waren dus ook in Hurghada. En het was geweldig! De hotels zijn sowieso paradijsjes, zijn ook lekker veilig. Want als je er buiten komt, bv om te winkelen, dan heb je geen leven. Iedereen trekt aan je, wil je aandacht. Wat ook logisch is, want toeristen geven geld uit. Hurghada heeft ook wel een oud gedeelte, het Islamitische gedeelte, leuk om een keer door heen te lopen, verder zijn het natuurlijk de hotels, de winkeltjes en het strand waar het in Hurghada om draait.

Het echte Egypte is toch wel o.a. Cairo. We zijn daar 2 dagen geweest, en hebben een moskee bezocht, de pyramiden (ook in geweest, was smoorheet), museum, de sloppenwijken, over de Nijl gezeild, de Bazaar en natuurlijk een papyrus en een parfumerie. Cairo was zo gaaf, dat ga ik nooit meer vergeten.

En dan heb je Luxor met de tempels en de graven van de koningen en de Nijlvallei, ook heel erg mooi en indrukwekkend allemaal.

We zijn een dagje in de woestijn geweest bij de Bedoeïnen, waar je kameel kon rijen idd.

En dan het snorkelen in de Rode zee  ::ok::

Kortom... Egypte is gaaf! Alleen als ik ooit weer ga, verf ik eerst mn haren zwart ;)


Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Egypte
« Reactie #17 Gepost op: 14-08-2006, 16:19:46 »
Maak je op als Cleopatra, dan val je daar niet zo op.

Het aan je plukken, dat viel mij ook ten deel. Maar dan in Istanbul. En ik ben niet eens een blonde jongedame. Nooit geweest ook. ::rofl::

Als ik alle tapijten had gekocht die me werden aangepraat, had ik heel Maastricht ervan kunnen voorzien.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #18 Gepost op: 28-09-2006, 11:36:22 »
Wij zijn begin september ook naar Hurghada geweest. 1 week, maar ga zeker terug. Onze dochter is er nu ook, voor 2 weken.
In die taxibusjes hield ik af en toe mijn hart vast. Wij waren ook naar de bedoeiinen en we zijn naar dat 1001 nacht geweest. Luxor stond op ons program, maar het was er (werd ons verteld) op dat moment 55 graden zonder wind. Volgende keer dan maar.
Heerlijk gesnorkeld. En in ons hotel voelde ik me ook lekker veilig. Ik snap ook wel dat de locals aan ons willen verdienen, maar de manier waarop : hello, where are you from? Oh Holland, I love Holland. Today special price for Holland. Als je dat 1000x hebt gehoord...... We veranderden nog wel van land, maar ik was helemaal gestresst aan het eind van die eerste dag! Maar verder hebben we genoten en ook aardige mensen leren kennen.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Egypte
« Reactie #19 Gepost op: 28-09-2006, 20:23:10 »
Ik ga een profielwerkstuk maken over Egypte, nja niet over Egypte als land voor over het "Dal der Koningen" :)
Interessant onderwerp, vind je niet? vinden ik en mijn vriendin iig wel ;)
I'm a real big goblin..